Jump to content

Audio "Wonderen"

carl
 Share

Recommended Posts

Doe wat zelfstudie: ga vragen bij de leverancier als je de fora niet volgt.

En lees nog even de reacties na aanschaffing (die staan hier en op audiofreaks).

ow ja ... kom eens luisteren/vergelijken in Delft. Kan jij zeggen 'hoor niks', verbaas ik me erover, maar altijd leuk.

Edited by robx

Doe wat zelfstudie: ga vragen bij de leverancier als je de fora niet volgt.

En lees nog even de reacties na aanschaffing (die staan hier en op audiofreaks).

ow ja ... kom eens luisteren/vergelijken in Delft. Kan jij zeggen 'hoor niks', verbaas ik me erover, maar altijd leuk.

Dat zeg ik: hetzelfde handjevol fans als altijd. Het bewijst niets.

Maar bedankt voor de uitnodiging!

En komt er nog een lamp?

Denk niet dat dat ervan gaat komen.

Geeft ook niks, ik ben tevreden zo. ;)

Niettemin heb ik vertrouwen in de makers van de lamp, alsmede hun erfgoed.

bang voor de test dus. afijn lekker safe.

en nul vertrouwen in de eigen waarneming. zo eentje had ik hier eens thuis: s00000000039. scoorde 100% in een blind testje en verklaarde een dag later dat hij zich vast vergist had. de non-believer had na enige tijd gewonnen haha.

dat noemen we nou een gehoorsbelemmerd vooroordeel.

ps: om echt te lachen : de planten hier groeien als een dolle

Edited by robx

Hoe kom je erbij dat 'het fenomeen' groeiend is? Ik zie steeds hetzelfde handjevol fans hardnekkig hun guru en zijn gedachtengoed verdedigen.

En wat zou dat bewijzen? Als meer dan 10 mensen ergens in geloven hebben ze gelijk?

Het bewijst niets en hoeft ook niets te bewijzen, PD, alleen zijn het er wel meer dan 10.

Er zijn toch niet maar 5 wattpuppy gebruikers in NL, alleen omdat Hans de enige is die hierover post?

Zoals ik al aangaf: de meerderheid is als altijd zwijgend.

Ik denk eigenlijk dat de enige vorm van verdediging die is, welke zich verzet tegen de onverklaarbare onwil om zelf iets uit te proberen. En om in plaats van die ervaring dan een zelfverzonnen overtuiging aan te hangen.

Dat is ook volgzaam, maar dan anders...

Edited by thingman

Nee, weet jij hoeveel er in gebruik zijn?

En vergeet ook de tegels niet, en de tientallen fysiek verbouwde apparaten en luidsprekers in die tien jaar.

Je komt er niet meer met twee cijfers! :)

Edited by thingman

bang voor de test dus. afijn lekker safe.

en nul vertrouwen in de eigen waarneming. zo eentje had ik hier eens thuis: s00000000039. scoorde 100% in een blind testje en verklaarde een dag later dat hij zich vast vergist had. de non-believer had na enige tijd gewonnen haha.

dat noemen we nou een gehoorsbelemmerd vooroordeel.

ps: om echt te lachen : de planten hier groeien als een dolle

Even afkerig eigenlijk als anderen van een ABX test... ;)

Testen is sowieso nooit echt leuk. Als het niet vanzelf gaat vanuit een wens, dan gewoon toch niet?

Edited by thingman

Gisterenavond samen met een vriend naar de effecten van de audiolamp zitten luisteren.

Muziek luisteren met dat ding is gewoon een belevenis i.p.v. naar geluid uit een set luisteren.

Ik kan wel gaan uitweiden wat er allemaal verandert met lamp, maar ontkenners geloven me toch niet en mensen met ervaring weten het zelf wel.

We hebben in ieder geval genoten. De vriend heeft de lamp even te leen en meldde vanmiddag al dat hij thuis dezelfde effecten waarneemt.

Groet,

Leobus

Edited by leobus

ja het ding is te geestig. afijn genieten wij er toch van haha.

alleen wel een tikkeltje te bizar dat mensen vanwege hun belemmerend vooroordeel niet eens willen proberen hoewel daartoe vriendelijk uitgenodigd.

Edited by robx

Gelukkig hebben we dan nog de magische onderleggertjes, de getwiste kabeltjes al dan niet van zilver, de sterbedrade houten stekkerdozen, de magische eigenschappen van 64 SMD-trannsistoren of KT77 buisjes etc. etc. om over te lullen. :D

Voor al deze dingen is er ook geen snipper wetenschappelijk bewijs te vinden dat het ook maar IETS met de klank zou doen.

Behalve misschien die buizen.

Mundus vult decipi, kennelijk. En NIEMAND ontkomt daaraan.

Wanneer je de verschillen kunt meten, zullen er zeker wel wetenschappelijke verklaringen zijn. Wanneer dat niet is, zijn er twee mogelijkheden. Of het werkt niet, of de meetmethode deugt niet.

Wanneer je de verschillen kunt meten, zullen er zeker wel wetenschappelijke verklaringen zijn. Wanneer dat niet is, zijn er twee mogelijkheden. Of het werkt niet, of de meetmethode deugt niet.

Oh ja, veelal zijn de verschillen uitstekend te meten.

Maar zijn ze dan ook te hóren? That's the question, my dear Watson.

Ik laat het aan jou over om te bepalen of verschillen van 0.05 dB op 20 MHz hoorbaar zijn (om maar eens een realworld kabelvoorbeeld op te noemen).

Overigens benieuwd wat je aan verschillen met die stekkerdoos hebt gemeten.  ^_^

Oh ja, veelal zijn de verschillen uitstekend te meten.

Maar zijn ze dan ook te hóren? That's the question, my dear Watson.

Ik laat het aan jou over om te bepalen of verschillen van 0.05 dB op 20 MHz hoorbaar zijn (om maar eens een realworld kabelvoorbeeld op te noemen).

Dan moet ik denken aan de conventioneel versus geschakelde voeding discussies. Geschakeld blijkt enorme ellende hoewel de rotzooi ver buiten het waarneembare spectrum ligt en de rotzooi van conventioneel binnen waarneembaar en zelfs hoorbaar. Gelukkig ben ik met beiden gelukkig, mits goed uitgevoerd.

Gisteren een berichtje van de luistervriend. Hij heeft de lamp bij hem thuis getest en daar had hij hetzelfde effect als hier.

Helaas voor hem wil ik mijn lamp wel weer terug. :)

Groet,

Leobus

Gisteren een berichtje van de luistervriend. Hij heeft de lamp bij hem thuis getest en daar had hij hetzelfde effect als hier.

Helaas voor hem wil ik mijn lamp wel weer terug. :)

Groet,

Leobus

Zo, alweer iemand die je niet meer serieus hoeft te nemen... ;)

Leuk verhaal!