Kraus vonBentinck Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Is dit de lamp waar het allemaal om te doen is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 mijn vrouw heeft een audiofiel tapijt gekocht voor in de luisterkamer. Groot & dik. Daar verwacht ik ook wonderen van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 En hoe ga je die dan audiowonderlijk instralen Wiel? Heb je dan toch een wolsecte voor nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 (edited) Is dit de lamp waar het allemaal om te doen is? Die kun je inderdaad prima gebruiken in een audiolamp-armatuur; ik heb er een paar varianten van, maar het blijft een wolfram filament. Je kunt sowieso gewoon elke normale gloeilamp gebruiken, dat blijft allemaal lood om oud ijzer. De filamentlampen zien er alleen maar heel mooi uit, maar dat voegt niets toe aan de werking. De kooldraadlamp, zoals die welke Wol aanprijst, heeft een filament van koolstof en straalt op het zeer lage lichtniveau (waarop hij behoort te werken) relatief veel infrarood uit. Wolfraam doet dit veel minder. Het aandeel infrarood blijkt wèl van belang te zijn voor de werking, en daarin is koolstof dus (meetbaar) beter. En nee, je kunt geen infraroodlamp van Philips gebruiken. Dat is al geprobeerd... Edited 5 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 (edited) Zoals gezegd, hij moet niet te hard branden. Het gaat verder niet om de lichtopbrengst... Edited 5 mei 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 En hoe ga je die dan audiowonderlijk instralen Wiel? Heb je dan toch een wolsecte voor nodig. Niet als je instraalt met wanorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 ik lees nu dat er ook sprake is van een audiolamp armatuur. Kan daar ook eens een plaatje van geplaatst worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 (edited) Zoals gezegd, hij moet niet te hard branden. Het gaat verder niet om de lichtopbrengst... Zow, die gaat al roken door Thingmans blik er op Is niet eens aangesloten! Jij hebt helemaal geen tweaks nodig, hooguit een brandblusser Edited 5 mei 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Hier dan, na al dat bedelen en dringen, de enige echte foto van de lamp van Aladdin. met een verrekt stevige onderbouwing, dus wie nog aan de werking twijfelt, krijgt met mij te doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 mei 2017 Members Report Share Posted 5 mei 2017 Moet die niet worden geupgrade met een degelijk high end verantwoord powercordje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Och Arden, als je mijn andere 'high end' powercordjes ziet, krijg je bijkans een beroerte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Dat is niet alleen de lamp maar de complete grot van Aladdin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 (edited) Dat is niet alleen de lamp maar de complete grot van Aladdin Die voet ziet er wel erg geblakerd uit. En die van Thingman ontploft spontaan. Heftig spul hoor. Volgens mij heeft die Wermeskerken een klein draakje in de schuur om ze "activeren". Edited 5 mei 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Ik heb hem nu dus ook. De Lamp. Vandaag bij Bert opgehaald, om half tien 's morgens was ik er en om half twee pas weer weg..... Het is een bijzondere man, met bijzondere verhalen ook. Een boeiende verteller, over de werking van de tegels en de lamp (wat ik maar deels kon plaatsen overigens) tot de wat meer concrete zaken over zijn beroep als opname technicus. Erg leuk om te horen. De lamp dus. Ik heb hem op de grond staan, terwijl deze wat hoger zou "moeten" staan, op oog/oorhoogte, maar dat ga ik later nog wel eens proberen. Hij staat nu iets binnen de driehoek en omdat hij op de grond staat is het ook visueel heel goed passend in het totale plaatje van de set. Een bijkomstigheid, maar toch.... En hoe klinkt het nu? Alweer aan natuurlijkheid gewonnen, lekker vloeiend, een breed beeld en o, wat is die bas strak. Eigenlijk gewoon muziek dus . Erg jammer voor diegenen die het niet horen of misschien niet willen horen. Zo'n forse upgrade, dat gun je toch iedereen . Voor relatief weinig geld, als je dat vergelijkt met de bedragen die in het audiofiele wereldje "gewoon" zijn. Voor mij is het dat wel, en net als RobX al zei, ook ik kan nu al niet meer zonder..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 gefeliciteerd René. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 gefeliciteerd René. Om Cock's woorden te gebruiken: bizar..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 (edited) Ik hoor het 'm zeggen. En dan met de Rotterdamse klank er in en Cock's eigen rollende r natuurlijk op het eind :-) Edited 5 mei 2017 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 (edited) zeg René nou niet over-enthousiast worden he ps : Cock zei ook 'je kan niet meer terug'. alleen moest ik nog wel terug Edited 5 mei 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Heen en weer, heen en weer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 (edited) Geniet maar van je audiolamp. Hier staat de audiolamp inmiddels ook lager dan eerst. Maar ja, de nieuwe speakers zijn ook minder hoog dan de oude.Nu staat de lamp op een krukje van 30 cm hoogte (was eerst 50 cm). Alle eerdere problemen die ik had met vooral digitale bronnen zijn hierdoor verdwenen als sneeuw voor de zon. Vreemd maar waar. Edited 5 mei 2017 by audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 ik lees nu dat er ook sprake is van een audiolamp armatuur. Kan daar ook eens een plaatje van geplaatst worden? Mag ik uit deze opmerking opmaken dat al je vorige commentaar gebaseerd is op gebrek aan kennis over de lamp? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Kan iemand eens gedetailleerd aangeven waar en tegen welke kosten De Lamp te verkrijgen is? Ik vind het een intrigerende bedoening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 mei 2017 Report Share Posted 5 mei 2017 Ik stuur je dalijk een pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts