Jump to content

Harmonizers van Van den Hul?

carl
 Share

Recommended Posts

Das toch je stijl? en ... moet het dan telkens als iemand zijn waarneming rapporteert ...

ok ... vooruit ... in het recente verleden was je kritischer over VdH. das positief 

Mijn stijl is om kritisch te zijn en te reageren wat hier geschreven wordt en wat hier ter berde gebracht wordt aan audio gerelateerde zaken. Aanvallen op de persoon behoren daar niet toe. Hooguit een kritische noot als daar aanleiding toe is.

• Members

Ik heb ze meerdere malen bij de heer van den Hul in zijn set-ups beluisterd, en idd, haal ze weg en je mist ''iets''. Niet het grotere Harmonizer effect in het geluid, maar een soort van net wat minder prettige beleving. Wat dat iets dan is? Geen idee. Het doet in ieder geval wat. De versie op Munchen zat nu in een mooi kastje, ik heb ze steeds met een plastic behuizinkje op een driepootje gezien. Er zit een voeding bij, dus ze worden ook op het lichtnet aangesloten, en ze krijgen signaal van de luidsprekers, dus praat je (tenzij misschien met mono), over 2 stuks.

Wat het zou moeten kosten? Geen flauw idee.

Nu nog even een vreemde, misschien zelfs wel wazig, maar in januari heb ik een tijdje plat gelegen met spit. Toen ik weer aan het werk ging, met nog veel last van mijn rug, wilde de heer van den Hul perse mijn rug 20 minuten met een anders geprogrammeerde ''Extender'' bestoken. Of het heeft geholpen, dat durf ik niet te beweren, maar de volgende ochtend was zeker 70% van de pijn verdwenen, terwijl ik de dag ervoor minimaal 6 uur in de auto had gezeten. Toeval? Is net zo goed mogelijk. Er zijn wel meer dingen die ik absoluut niet kan verklaren, en een gezonde dosis scepsis vind ik (ook in dit geval) helemaal niets mis mee.

Voor de geuite kwalificatie t.a.v. dhr. van den Hul bied ik mijn verontschuldiging aan. Dat is niet in de geest van dit forum geweest.

Dat siert je.

Evenzo maak ik mijn excuses voor mijn reactie(s) op jou.

Ook dat is niet in de geest van dit forum, en ook niet zoals ik mezelf graag zie.

Wat je verdere vragen betreft: dat zou ik ook wel 'ns willen weten.

Het ironische is ook nog eens dat ik vaker dichtbij de uitgangspunten van dat forum zit dan ik eigenlijk wil toegeven.

Alleen de schizofrene manier waarop men er daarmee omgaat, inclusief de nodige (?) beledigingen....nee.

Voorigjaar op de Xfi was ik nog bij een gesprek dat van den Hul had met een voor mij onbekende man.

Het ging toen over de zaken waar hij mee bezig was met betrekking op de gezondheid.

Het zal toen een opmaat geweest zijn voor wat hij nu laat zien op de beurs in Duitsland.

Hoewel het voormij onverklaarbaar is heb ik niets meer dan diep respect voor deze man en de dingen die hij doet.

Zowel op het gebied van de elementen (wat ik dan weer wel kan bevatten) en de dingen die hij doet op het gebied van de gezondheid.

Natuurlijk moet dergelijke zorg niet in plaats komen van de reguliere zorg komen maar als aanvulling lijkt het mij alleen maar erg goed.

Overigens leuk om te zien da Sander en Eric ook respectvol met elkaar om kunnen gaan.

Edited by kappa7

Ik ben zelf vanwege ######  (wordt automatisch doorgestreept) behandeld en heb toen ook te maken gehad met zeer vreemde adviezen ter genezing. Het thema houdt me dus begrijpelijkerwijs bezig. Dus als ik die claims ten aanzien van MS patiënten hoor op de High End in München vind ik dat ik er op in mag gaan hier.

In de westerse maatschappij willen we de geneeskunde om begrijpelijke wijze reguleren. Kwakzalverij probeert men daarom aan banden te leggen. Het hof van Amsterdam vatte die term als volgt samen:

- is niet gefundeerd op toetsbare en voor die tijd logische dan wel empirische houdbare hypothesen en theorieën

- die actief onder het publiek wordt verspreid

- zonder dat toetsing binnen de beroepsgroep op effectiviteit en veiligheid heeft plaatsgevonden

- die (veelal) zonder overleg met mede behandelaars wordt toegepast

De loyaliteit van Marco naar VDH valt te prijzen, maar het is in deze gewoon niet relevant of iemand respect verdient of niet en of hij geld eraan verdient of niet.  Waar het hierbij om gaat is louter feitelijk handelen.  Misschien heeft VDH wel een fantastische vinding gedaan op medisch gebied. Dan zal hij toch moeten aangeven waar zijn geneesmethode op gebaseerd is en de geneeswijze toetsen binnen de beroepsgroep. Ik heb niet de indruk dat dit gebeurd is. En als hij mensen behandeld zoals hij zei in Muenchen,krijgt hij vroeg of laat problemen met de inspectie.

PS ik heb volgens mij nog nooit iemand beledigd hier, Marco zal het ook niet zo bedoeld hebben. 

Edited by carl

Oh, dat verhaal omtrent MS. Meneer Van den Hul heeft geprobeerd om een welwillend oor in de medische beroepsgroep te krijgen. Dat bleek ten eerste moeilijk en daarna werd hem geloof ik verteld om zich medisch te scholen en om daarna 10 jaar te gaan testen. Allemaal valide natuurlijk, waarbij je Hof van Amsterdam punten nog niet eens zijn aangestipt. Alleen dat zou meneer Van den Hul moeten uitbesteden. Daar heeft hij de tijd niet meer voor denk ik. Afstuderen en daarna fondsen werven om daarna 10 jaar lang te testen. Hij is hier klaarblijkelijk al een tijd mee bezig. Misschien moet ik dat interview van jaren terug toch nog eens in een artikel samenvatten.

Edited by Ivan10

• Members

Carl, die beledigingen op dat andere forum kwamen niet van jou, maar door posters die, in het geheel niet gehinderd door enige vorm van inzicht in de materie, vonden dat het wel weer tijd was voor een potje mensen uit de handel afzeiken.

Blijkbaar is dat tegenwoordig ook een hobby, want anders kan ik me echt niet bedenken waarom je nog op een audiogerelateerd forum vertoeft.

Alhoewel, als ik de gemiddelde reacties op Feestboek soms voorbij zie komen schaam ik me bijna Nederlander te zijn, daar zijn wij hier op het forum toch echt heilig bij...

Mijn broer is net 68 en voor het eerst in zijn leven is hij gaan delegeren (ik ben het contract aan het lezen). Dat hij dat niet eerder deed is waarschijnlijk de basis van zijn succes. Ik denk dat meneer VDH op zijn leeftijd zijn tijd moet besteden om zijn idee goed weg te zetten. Ik zit verder niet op faceboek Marco, maar in zijn algemeenheid denk ik dat je dingen altijd op zijn merites moet beoordelen in deze hobby en dat doen ze niet allemaal op Hififreaks. Maar met medische toepassingen moet je verder gaan want daar zitten veel risico's aan vast. Grappig, ik las als voorbeeld van kwakzalverij om met maden wonden te behandelen. Inmiddels zijn ze daar op teruggekomen want het schijnt wel te werken. Persoonlijk hoeft dat voor mij niet, maar in een ontwikkelingsland waar je niet voldoende middelen ter beschikking hebt is het een ander verhaal.

PS ik denk dat ik mijn kabels maar door een bak met maden laat lopen. Zou het wel eens goed kunnen doen :D

Edited by carl

PS ik denk dat ik mijn kabels maar door een bak met maden laat lopen. Zou het wel eens goed kunnen doen :D

Grappig, is wel uniek: Kabels die je te eten moet geven anders gaan ze dood :lol: Overigens wat voor maden zouden het beste klinken, zoveel soorten. En wat ga je doen als die maden uitkomen en gaan vliegen? Heb je al een prototype Carl?

Ik beheer twee compostbakken Peter en daar mag mijn vrouw niet bij want anders gaat ze er gras in doen e.d. Ik dacht zo het nuttige en het aangename te verenigen.

Leuke discussie Wiel

Die ideeën van VDH en VDH en anderen zijn natuurlijk gebaseerd op al bestaande methoden als acupunctuur, homeopathie en noem maar op. Het is bekend, dat het lichaam zelf geneesmiddelen (en drugs!) kan aanmaken. Deze methoden pogen het lichaam daarbij te helpen. Ik ben daar zeker niet tegen mits sprake is van deskundigen die weten wanneer je doorstuurt en samenwerkt  met de "reguliere"geneeskunde.

Je hebt een verkeerd beeld van rechters en juristen denk ik. Dat hof van Amsterdam bedenkt dat echt allemaal zelf niet, maar laat zich adviseren door erkende deskundigen. Ik denk dat het overgrote deel van de medisch wereld in grote lijnen kan leven met deze definitie. Overigens kan je constateren dat de emancipatie van de "gewone man" zeg maar er toe leidt dat de meest krankzinnige ideeën gelijk worden gesteld met de resultaten van wetenschap die vaak in eeuwen is opgebouwd. Einstein zei eens dat complexe problemen, complexe oplossingen vergen want anders zou geen sprake zijn van een complex probleem (doordenkertje). Types als Trump, Wilders, Roemer e.d. doen het voorkomen dat het anders kan en zoals vriend Trump dagelijks laat zien is dat niet zo.

Voor wat betreft pedofilie. Binnen een seksuele relatie kan veel mits sprake is van een zekere gelijkwaardigheid. Een kind weet nog niet wat hij wil en kan dus nooit in een relatie gelijkwaardig zijn aan een volwassene. Om die reden verwacht ik niet dat pedofilie ooit toegestaan zal worden en juist dat is een kwestie van beschaving.

Edited by carl

Tja, en weer anderen vinden genezing door van het dak van het Hilton te springen. En hier op de lijn Leiden - Haarlem maandelijks voor een trein. Geestelijke gezondheidszorg en hulp is de laatste 8 jaar vrijwel geheel afgeschaft. Dat wil nog niet zeggen dat daarmee deze toenemende vorm van zelfhulp maatschappelijk acceptabel gaat worden.

Dit onderwerp heeft echt helemaal niets meer met audio te maken. En al helemaal niet met luidsprekers!

Edited by Pjotr

En je hebt zeker gelijk Peter en die voorbeelden die je noemt vind ik ook verschrikkelijk. Ik was het echter zo oneens met Wiel dat ik toch maar even gereageerd heb. Ik houd er nu mee op, beloofd! Ga eens even in de stad kijken naar de stroomkabel voor de Revox en de maandelijkse Hifi News kopen. Misschien dat dit leidt tot een audiofielere discussie :)

vintagemod, on 26 May 2017 - 12:17 AM, said:

... en voor mij is schaadt niet baat het niet.

Ik vind dit wel een erg sterke. Als dat zou gelden, zou je al strontziek worden van een paracetamolletje :D  

Ik heb het niet over het toestaan maar over het acceptatie, zolang dat word tegengehouden  komt er geen vooruitgang.

En pedofilie is niet goed te praten ,maar  licht aan het gen, Ivan het is geen ziekte.

En zo gaat ook met dat idiote trollesnot of idiote audiolamp, of die idiote extender ,men wilt het niet accepteren, terwijl het wel wat doet .

Mvg wol

En aan welk gen ligt het bij Wollie? Luxman, Sony of Aristona? Of toch Ortofon? :wacko:;)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...