Jump to content

Pass Kloon

carl
 Share

Recommended Posts

Vandaag heeft Roger de Pass Kloon gebracht. Nog niet zo lang kunnen luisteren, maar het is duidelijk een ongelooflijk mooi ding. De Benz is afgesloten met dezelfde  waarden als de phonotrap van Benz zelf (met dank aan Jack). Het lijkt wel of ik met deze phonotrap een grotere luisterkamer heb gekregen. Ruimtelijk dus heel sterk. Wat ook opvalt is hoe moeiteloos de phonotrap versterkt - erg fraai.

En George heeft ook nog een belangrijke bijdrage geleverd namelijk het tekenen van de print! Roger heeft trouwens nog onderdelen voor 1 phonotrap.

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat de nieuwe Benz zo'n grote stap is Seed. Het is meer het ondervangen van slijtage en waarschijnlijk een betere naald.

Nu nog een phonokabel want dan kan ik de phonotrap beter in mijn rack kwijt. Ik denk dat ik iemand ken die betaalbaar een mooie bouwt. Commerciële alternatieven zijn ..... nee nieuw topic.

We gaan trouwens iets voor Puresound doen. Ik wat meer met luisterervaring en Roger iets technisch. Zal september zijn.

Edited by carl

Niet met je eens Wiel.  Bij het nummer "Song to the stars" op de LP  "Spiritchaser"  van Death Can Dance vond ik de stemmen bijvoorbeeld altijd te groot afgebeeld als ik op oorlogssterkte speelde. Nu is het totaalbeeld van de muziek groter, ruimtelijker en voller, maar de stemmen zijn absoluut meer in proportie. Dat wijst op minder versmering . De Pass klinkt in ieder geval beter dan mijn Whest 20.0 die indertijd overal zeer goed gereviewed werd. Als ik Roger was zou ik de laatste Pass kloon voor hem zelf bouwen :huh:

Ik gebruik altijd wat referentieplaten Wiel en hij is dus echt niet uit fase want dan is het geluid enigermate diffuus. Het geluid is vol met juist erg veel precisie. Dat hoor je bij Harry Bellafonte en Myriam Makeba in "There is a hole in my pocket". Harry komt van achter uit het podium oplopen om daar samen met Myriam te zingen en je hoort precies waar ze op het podium staan. Spido vond Live in Carnegie Hall niet voor niets zo'n geweldige live opname. Ik heb inmiddels veel phonotrappen in huis gehad en ze doen allemaal wat in het beeld.

Maar goed ik luister altijd naar je en ga morgen een testplaat opzetten. Iedereen kan een fout maken, zelfs jij :huh: 

Edited by carl

Als het een blunder versterker is zou je dat toch moeten horen lijkt me. Vertel me dan wat er fout aan is dan weet iedereen het.

Ik heb Wiel eruit geflikkerd. Ik zie zijn posts dus niet. Het kan me ook weinig schelen. Iemand die de Pass Pearl heeft gehoord weet dat het een uitermate puike phonotrap is. OK, misschien een tikkeltje vet in het laag, maar absoluut niet storend en al helemaal niet overdreven. Laat Wiel zich nu maar fijn met zijn digitale zooi bezig houden.

Als iedereen nou eens niet meer op zijn posts zou reageren, dan was hij het ook snel beu om te blijven trollen.

Edited by Sodejuu

Het moet zijn: geflikkerd. Met een d. Dat kan ik als ervaringsdeskundige zeggen. En ik vermoed (met een d) dat Vintagemod ook een ervaringsdeskundige is, op vele audiofiele vlakken. Dus laat maar lekker lullen. Toch?

5 hours ago, mumsoft said:

Het moet zijn: geflikkerd. Met een d. Dat kan ik als ervaringsdeskundige zeggen. En ik vermoed (met een d) dat Vintagemod ook een ervaringsdeskundige is, op vele audiofiele vlakken. Dus laat maar lekker lullen. Toch?

Aangerpast :D

Maar Wiel zit hier echt hoofdzakelijk alleen maar te trollen. Dat iemand hem nog serieus neemt is nauwelijks te begrijpen. Bovendien is zijn taalgebruik nog erbarmelijker dan dat van mij. Als hij nou eens fatsoenlijke volzinnen probeerde te maken MET LEESTEKENS OP DE JUISTE PLEK, dan waren zijn teksten ook niet zo cryptisch.

Vooralsnog weiger ik zijn bijdragen te lezen, gewoon omdat hij vooral zit te stieren.

We dwalen af. Laten we het vooral over de Pass kloon hebben.

20 minutes ago, vintagemod said:

Een van de blunders is de elco 220 uF in de signaal weg,dat klinkt super beter als een condensator.

mvg wol

ps te veel troep in dat ding,en hebben jullie dezelfde installatie.

Ik heb ze nu toch maar even geopend. Nu zie ik dat hij werkelijk onzin uit kraamt. In de Pear zit GEEN 220µF geen in de signaal lijn. NERGENS!!!!!!!!!! Er zit wel een uitgangscap in de singaallijn van 10µF. Hier heb ik voor een Russische PIO gekozen en geen stomme aluminium elco. Die cap is nodig omdat er anders bijna 20V DC op de uitgang zou staan. Dat lijkt me niet gezond.

Ik geloof niet dat Wol aan het trollen is. Daarvoor is een zeker inlevingsvermogen in een ander nodig. Ik geloof niet dat Wol dat veel heeft. Indien dat wel he geval zou zijn, zou hij zijn schrijfsels nalezen voordat hij die post en dan eens nadenken of een ander begrijpt wat hij bedoelt. Dat doet hij niet, lijkt mij.

Verder denk ik dat hij heel graag wat te vertellen heeft. En ja, als er dan eigenlijk niks te vertellen valt, komt het roeptoeteren.

Niks kwaads aan, wel storend.

Groet,

Leobus

• 3 weeks later...

Ik had een gering laagprobleem en als je dan een nieuw component hebt krijgt dat al vlug de "schuld". Nu de nieuwe Ruby er is ben ik dat laagprobleem helemaal kwijt. Het oude element was dus zijn strakheid kwijt en zat duidelijk in de verouderingsfase. En "vet" vind ik eigenlijk geen goede benaming voor deze phonotrap. ik zou het eerder "ietwat vol" willen noemen. De vernieuwingen klinken eigenlijk wel heel erg goed, al denk ik dat het element soepeler zal gaan klinken na inspelen. Toch wel erg leuk om te horen dat platen veel meer een eigen karakter hebben. Dit is denk ik het kenmerk van verbeteringen in je set.

Edited by carl

On ‎7‎/‎4‎/‎2017 at 11:25 AM, Pjotr said:

Wat doet het er toe Roger? Carles is er blij mee en w.m.b. terecht!

En met hem nog twee audioclub leden die er ook een wilde hebben. Die ontdekken nu hun LP's opnieuw en wisten niet dat dit uit zo'n groef gepeuterd kon worden.

Zoals eerder al eens opgemerkt, bij Charles was mijn allereerste exemplaar (groupbuy-pakket van DIYAudio) beter dan een nieuwe Audia Flight Phono. De laatste 3 die ik gebouwd heb (incluis die van Charles), zijn nog beter geselecteerd (caps geselecteerd op waarde en samenstelling, alle torren gematcht) op eigen PCB's.
En ze zien er strak uit (voeding staat in een kleiner kastje elders). Tijdens de afgelopen clubavond heeft een Kloon ook meegedaan.

DSC00921%20(Large).JPG

Edited by Sodejuu