Hans van Liempd Posted 16 december 2017 Report Share Posted 16 december 2017 (edited) 13 hours ago, TL 200 said: Kan ik me iets bij voorstellen, vooral die lijmtangen. Dan kun je beter gaten dwars door de kast boren en draadeinden erdoor steken. Grote ringen erop en strak aandraaien. Teveel aan draadeind afzagen en even afwerken met een kunststof dop voor moeren. Zo doet/deed Michael Green dat. Met die bronzen schroeven kun je de kast volgens hem "afstemmen". Edited 16 december 2017 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 december 2017 Report Share Posted 16 december 2017 53 minutes ago, Hans van Liempd said: Zo doet/deed Michael Green dat. Met die bronzen schroeven kun je de kast volgens hem "afstemmen". Kleuring tunen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 december 2017 Report Share Posted 16 december 2017 1 hour ago, Hans van Liempd said: Zo doet/deed Michael Green dat. Met die bronzen schroeven kun je de kast volgens hem "afstemmen". Optisch is dat niet eens zo lelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 januari 2018 Author Report Share Posted 9 januari 2018 (edited) Kreeg vandaag een mailtje over Olive sound... Kennelijk is de firma weer herboren, maar nu in Duitsland. https://new.olivesound.com/ Edited 9 januari 2018 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 januari 2018 Report Share Posted 9 januari 2018 (edited) 27 minutes ago, mumsoft said: Kreeg vandaag een mailtje over Olive sound... Kennelijk is de firma weer herboren, maar nu in Duitsland. https://new.olivesound.com/ En dan zo'n yuppen Solis espressomachine erbij in de achtergrond doet vermoeden dat reïncarnatie niet altijd tot een leven op een hoger plan voert... Stunning 3D sound? Die had jij toch al! Edited 9 januari 2018 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2018 Report Share Posted 10 januari 2018 De ontwerper van de Olive is niet veel verder gekomen dan de keuken of de badkamer. Het design heeft voor mij een erg hoog "pedaalemmer" cq "wasmand" gehalte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 januari 2018 Author Report Share Posted 10 januari 2018 Och, ik vind het wel aardig dat ze weer uit de dood zijn opgestaan, en van mij mogen ze. Sommige grafkisten hebben ook eeen hoog wasmand-gehalte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 januari 2018 Report Share Posted 10 januari 2018 15 kg ijzer ... 2 kg zand in een zakje doet het ook wel hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 januari 2018 Report Share Posted 12 januari 2018 7 hours ago, vintagemod said: Nee,Leobus ook Cock kan geen wonderen verrichten,een kabel moet passen in de combinaties,ondanks dat hij goede kabels kan maken,op het groene form is toch ook zo.n goeroe die kabels maakt is die dan niet goed,voor mij is een kabel ,die geeft kleuring en versmering in het geluid dat doen ze allemaal ,wil je nog een koekje met of zonder chocolade ? Mvg wol Je kunt wel chocola om je koekjes doen, maar het blijft lulkoek. En het staat nog in een verkeerd topic ook. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 Deze vind ik dus erg leuk. Ik was met een artikel over deze materie bezig en ik heb zelf diverse voorbeelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 januari 2018 Report Share Posted 13 januari 2018 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense https://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html#foot6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 januari 2018 Report Share Posted 14 januari 2018 op deze site: http://www.azquotes.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 Hm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 januari 2018 Report Share Posted 15 januari 2018 (edited) 22 hours ago, TL 200 said: op deze site: http://www.azquotes.com/ Denk dat er niet veel liefhebbers van Alan Parsons Project audiophile zijn. Dus dat komt goed. Maar ja hij zit natuurlijk nog wel met Dark Side of the Moon... Edited 15 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 On 15-1-2018 at 7:51 PM, Pjotr said: Maar ja hij zit natuurlijk nog wel met Dark Side of the Moon... Zou hij daar echt mee zitten? Heeft hem geen windeieren gelegd denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 (edited) Dat denk ik niet. Maar zowat iedere audiofiel dweept met dat album... :"Hoor je dat tingelte daar een dat tangeltje hier. En die gelaagdheid. Je kunt de geluidssporen tellen. Dat hoorde ik op mijn vorige set toch niet" Edited 17 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2018 Author Report Share Posted 17 januari 2018 Parson, niet Pearson. En daar heb ik de door mij zeer gewaardeerde LP Tales of Mystery and Imagination / Edgar Allan Poe van. Plus I Robot, en bovendien Pyramid. Maar ja, ik ben dan ook geen audiofiel. En Dark side of the Moon associeer ik alleen met The Pink Floyd, dus ik loop ook nog eens achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2018 Author Report Share Posted 17 januari 2018 Mooie bands en artiesten noem je daar. Heb er ook aardig wat van, vooral op de zwarte schijf. Over Pink Floyd zijn we het geloof ik niet eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2018 Author Report Share Posted 17 januari 2018 Ok, sorry. Heb zelf niet zoveel live gezien. The Stones, kan ik me herinneren. En Pinkpop in the old days. Werchter. Maarre, het dateert allemaal uit mijn vorig leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 3 hours ago, mumsoft said: dus ik loop ook nog eens achter. Dat album is geproduceerd door Alan Parson, nu ben je weer helemaal bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 januari 2018 Report Share Posted 30 januari 2018 (edited) On 23-10-2017 at 10:42 PM, Ivan10 said: Leuk iemand heeft het aangedurfd de Van den Hul Extender te testen: Review: Van den Hul Extender - toekomst binnen handbereik? En een recente Engelstalige recensie: Positive Feedback - Impressions: van den Hul’s The Extender Ik ben benieuwd of er meer recensies zullen verschijnen en of iemand de werking kan duiden over de Scalar Waves. Zou het ook niet een soort Schumann generator kunnen zijn? De schrijver is positief: Quote For one thing, I immediately noticed a deepening of the soundstage… [...] De Extender werkte naast een Synergistic Research Atmosphere XL4 in deze test en dat is een "multi-wave RF field generator". Ok, dit gaat boven mijn pet. Mmm. Het gaat hierbij om 'radio frequency' golven van de aarde die het geluid kunnen aantasten, die je dan weer corrigeert. De Extender gooide er nog een schepje boven op: Quote Interestingly enough, The Extender further increased the depth of the sound field, taking the XL4's endpoint as a stepping-off launch pad for the further unfolding of the acoustical field. Beide producten beloven hetzelfde 'de live ervaring' thuis brengen. Bijzonder allemaal. Off topic. Als onze hersenen al door de aarde worden ingestraald, wat doet wifi dan met onze hersenen en al die GSM zenders. Excuus off topic. Edited 30 januari 2018 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 januari 2018 Report Share Posted 30 januari 2018 (edited) On 13-1-2018 at 7:25 PM, carl said: Deze vind ik dus erg leuk. Ik was met een artikel over deze materie bezig en ik heb zelf diverse voorbeelden. Ja, dat is een moeilijke. Het origineel lijkt meer hoog te hebben en is meer ruimtelijk. De reissue is wat meer laid back en lijkt meer midden te hebben voor zover ik het via mijn piepkleine computerluidsprekers kan opmaken. Moeilijk. Leuke post Carl! Edited 30 januari 2018 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 januari 2018 Author Report Share Posted 31 januari 2018 12 hours ago, Ivan10 said: En een recente Engelstalige recensie: Positive Feedback - Impressions: van den Hul’s The Extender Ik ben benieuwd of er meer recensies zullen verschijnen en of iemand de werking kan duiden over de Scalar Waves. Zou het ook niet een soort Schumann generator kunnen zijn? Het zijn iig producten die, als je op de beschrijvingen mag afgaan, in hetzelfde gebied werken. Alleen kost die Schumann resonator een heel stuk minder. Soort poor man's Extender. Heb jij ervaring met zo'n Schumann? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 31 januari 2018 Report Share Posted 31 januari 2018 Nee totaal niet. Ik zou er eens een experiment mee moeten doen om te zien waar het over gaat of wat ik persoonlijk vindt wat het effect is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 januari 2018 Author Report Share Posted 31 januari 2018 Misschien kun je er eens eentje lenen? Ik heb die van Carl te logeren, en er nu twee in gebruik. Die van Carl gaat nog eens terug, maar dan heb ik er nog steeds twee. Zou dat zo uitkomen, zou je er wel een op zicht kunnen krijgen. Maar misschien zit er iets dichterbij Alkmaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts