Tubejack Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 (edited) 8 hours ago, Pjotr said: Nee hè, rijmelarij, intellectueel gefilosofeer, literatuur en poëzie tot daar aan toe. Maar klessebessende meeuwen? Een meeuw is het symbool van de ultieme vrijheid Pjotr. Dat je gewoon kunt doen en laten wat je wil, vrij en onafhankelijk van alles en iedereen. Ik ken maar een paar mensen die dat niveau halen of daar tegenaan zitten Edited 1 augustus 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 @Tubejack Wordt nu toch die Shappie van stal gehaald @Hans van Liempd Natuurlijk heeft het ook met smaak te maken, maar dat is met teksten precies hetzelfde. De een houdt van rijmpjes, de ander kan die kromme onnatuurlijke zinsbouw niet aanhoren. @carl Ik heb idd nooit gezwijmeld bij het liedje Goldfinger. Dat zal ook niet gebeuren, want zo geweldig vind ik het liedje niet (je hebt blijkbaar nog steeds niet door dat die stijl me niet raakt) (De film is voor mij wel de beste James Bond ever). Je weet ook dat ik niet veel met Engelse dingen heb, al is een Aston Martin wel een droom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 (edited) Ik doe wat ik doe,daar heeft ze wel gelijk in Ik luister ook niet naar de tekst,de muziek melodie en stem moeten naar mijn smaak zijn. Uiteindelijk zingen de meesten over dood ellende en liefde,maken we zelf in meer of mindere mate ook mee. Wat ik wel interresant vond hoe tijdens een concert van Crosby Stils Nash verteld werd hoe de nummers tot stand waren gekomen. Nummers die uit hun leven gegrepen waren. Edited 1 augustus 2018 by Groovy aanvulling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 2 hours ago, Sodejuu said: @Tubejack Wordt nu toch die Shappie van stal gehaald Hahahahahahah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 (edited) 4 hours ago, Tubejack said: Een meeuw is het symbool van de ultieme vrijheid Pjotr. Dat je gewoon kunt doen en laten wat je wil, vrij en onafhankelijk van alles en iedereen. Ik ken maar een paar mensen die dat niveau halen of daar tegenaan zitten Mwah, dat is ie in zijn algemeenheid niet hoor, dat is in jouw fantasie misschien zo. Dat doen en laten wat ze willen klopt wel. Wel eens zo'n beest van dichtbij bewonderd? Ik wel, als ik bij een strandtentje zit te lunchen b.v. Naast dat het letterlijk schijters zijn die overal op schijten, zijn het ook lelijke, gehavende en stinkende rovers die zo gauw ze de kans krijgen alle eetbaars van de tafel roven. P.s.Roger, als het dan toch een Britse auto moet zijn neem dan tenminste een Austin Healey Edited 1 augustus 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 12 minutes ago, Pjotr said: P.s.Roger, als het dan toch een Britse auto moet zijn neem dan tenminste een Austin Healey Ech nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 Ach jij wilt sowieso geen Brit, stuur aan de verkeerde kant went nooit Snap het ook wel, staan meer in de garage dan ze rijden. Maakt niet uit welk merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 Ik heb wel eens een programma gezien dat ze met een Aston, Ferrari en Porsche vanuit het hoge noorden naar Italië reden. De chauffeur van de Aston konden ze al na 3 uur bijna opvegen. Maar hij zou het visueel erg goed doen voor mijn huis net als trouwens die vorige Alpha van Roger. Zo wie zo een van de mooiste auto’s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 augustus 2018 Author Report Share Posted 1 augustus 2018 Ha, auwtoos. Is een Rolls Royce ook goed? Engels, dat wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 51 minutes ago, carl said: Ik heb wel eens een programma gezien dat ze met een Aston, Ferrari en Porsche vanuit het hoge noorden naar Italië reden. De chauffeur van de Aston konden ze al na 3 uur bijna opvegen. Maar hij zou het visueel erg goed doen voor mijn huis net als trouwens die vorige Alpha van Roger. Zo wie zo een van de mooiste auto’s. Dat was bij Topgear, maar dat vergelijk gaat mank. De Ferrari en Porsche in die aflevering waren GT's (Grand Touring) en dus gemaakt voor lange stukken op de openbare weg snel te kunnen overbruggen. De Aston in kwestie was een raceuitvoering bedoeld voor op het circuit, maar wel street legal. Comfort en luxe is dan nagenoeg nul. Zo hard als een plank afgeveerd, een stoel nagenoeg zonder demping en geen airco. Geen wonder dat je dan een ei uit zweet in een zomers Italië. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 augustus 2018 Author Report Share Posted 1 augustus 2018 Lastig met zo'n auto voor je voordeur is, dat je er moeilijk met je fiets langs kunt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 9 minutes ago, mumsoft said: Lastig met zo'n auto voor je voordeur is, dat je er moeilijk met je fiets langs kunt Dat gaat bij jou helemaal niet, bij jou moet ie mee de trap op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 augustus 2018 Author Report Share Posted 1 augustus 2018 Oh nee hoor, tegenwoordig kan die gemakkelijk in het halletje, zelfs zo'n Koga Myata. Maar het is ook wel weer zo, dat er hier helemaal geen auto's langs de stoep mogen parkeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 2 hours ago, Pjotr said: Mwah, dat is ie in zijn algemeenheid niet hoor, dat is in jouw fantasie misschien zo. Ken uw klassiekers http://www.elmerdenbraber.nl/symboliek-van-de-meeuw/ De symboliek is helaas niet altijd even fraai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 (edited) 1 hour ago, mumsoft said: Lastig met zo'n auto voor je voordeur is, dat je er moeilijk met je fiets langs kunt Mijn buurman heeft er bezwaar tegen dat mensen auto’s bij ons in de straat zetten. Hij wil als hij naar zijn huis rijdt eigenlijk geen auto’s zien. Echt waar ! Maar misschien dat hij voor een Aston een uitzondering maakt Edited 1 augustus 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 augustus 2018 Author Report Share Posted 1 augustus 2018 Straat? Je bedoelt jullie gedeelde oprijlaan. Natuurlijk horen daar geen voitures, alleen eeuwenoude ruisende eiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 Nu het toch over auto's gaat. 13 jaar geleden heb ik mijn auto onder belangstelling van de toenmalige forumleden zelf geïmporteerd uit Duitsland. Ontzaglijk veel plezier beleefd aan mijn aankoop maar nu, veel meer dan 200.000 kilometertjes verder is het tijd om afscheid te nemen. Zoals gewoonlijk is het de elektronica die het laat afweten.Met veel verdriet want ik weet totaal niet wat er voor in de plaats zou moeten komen. There is no substitute for cubic inches en als je dat vindt dan is er aan de veel te grote moderne auto's met een 1 liter motortje weinig lol te beleven. Extra lastig is dat we in een levensfase verkeren waarin het langzamerhand tijd is om over te stappen op 1 auto, of toch nog maar niet? Ik heb wel gedacht aan elektrisch maar volgens mij is de afschrijving op die karretjes een van de redenen waarom dat voor de particulier geen verstandige keuze is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 Mazda heeft nog best grote motoren en doet niet mee aan die minimotortjes.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 (edited) 26 minutes ago, Kraus vonBentinck said: .......lastig is dat we in een levensfase verkeren waarin het langzamerhand tijd is om over te stappen op 1 auto, of toch nog maar niet? Ik heb wel gedacht aan elektrisch maar volgens mij is de afschrijving op die karretjes een van de redenen waarom dat voor de particulier geen verstandige keuze is. Lastig? Juist niet. Gewoon een Mazda MX-5 Cabriolet. Daar ben je nu gewoon aan toe En het weer gaat de komende jaren ook steeds gunstiger worden daarvoor. Edited 1 augustus 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 haha, dat is een sportwagen. "I'm too sexy for my shirt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 (edited) 1 hour ago, mumsoft said: Straat? Je bedoelt jullie gedeelde oprijlaan. Nee hoor Marc, hij wil de hele straat autovrij. Zelf heb ik daar geen zin in want ik wil makkelijk naar het ziekenhuis kunnen. Bovendien hangen zijn bomen zodanig over mijn oprijlaan dat ik dan elke week naar de wasbeer moet. Eigenlijk is het een aardige kerel, maar over hinder door bomen valt niet te praten. Edited 1 augustus 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 Toch is hij wettelijk verplicht om er voor te zorgen dat het niet over jouw erf hangt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 augustus 2018 Author Report Share Posted 1 augustus 2018 Zal best, maar daar komt burenruzie van. Je zou wel linker uitkijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 6 hours ago, Pjotr said: Toch is hij wettelijk verplicht om er voor te zorgen dat het niet over jouw erf hangt. Volgens mij is het zo dat ik hem kan verzoeken terug te snoeien en als hij dat niet doet, ik het zelf kan ( laten) doen mits de boom niet doodgaat. Dan is het wel ruzie. Nu ga ik die op zich niet uit de weg, maar vermijd hem liever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2018 Report Share Posted 1 augustus 2018 (edited) Nee, het is zijn boom en hij is verantwoordelijk voor het gedrag van ZIJN boom. Ik kan mij herinneren van toen ik nog thuis woonde vroeger, dat sommige buren elkaar de kop af procedeerden vanwege dergelijk gedrag van hun bomen en struiken. Tja, hoe gegoeder de buurt des te minder men rekening met elkaar wenst te houden. Dat was 50 jaar geleden al zo En ik meen zelfs dat een boom minstens een meter vanaf de erfscheiding moet staan. Maar misschien dat het gemeenteafhankelijk is, dat kun je navragen. Edited 1 augustus 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts