Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, Pjotr said:

En ik meen zelfs dat een boom minstens een meter vanaf de erfscheiding moet staan. Maar misschien dat het gemeenteafhankelijk is, dat kun je navragen.

Anders kan Mr. Frank Visser er nog wel `n uitspraak over doen..  :rolleyes:

21 hours ago, Pjotr said:

Lastig? Juist niet. Gewoon een Mazda MX-5 Cabriolet. Daar ben je nu gewoon aan toe :lol: En het weer gaat de komende jaren ook steeds gunstiger worden daarvoor.

Ik rij al 7 jaar in zo'n (oud) ding en heb er mega veel plezier aan. Slecht een 1600-tje, maar met 950 kilo schoon aan de haak is het best wel een behoorlijk  fun-car. Bijna altijd het dak eraf en dan wordt woon-werk écht heel gaaf. Lekker verlaagd, dus wel "enigszins" hard en dus niet zo'n stadsauto. Maar.... Ik krijg hem de bocht niet uit B). Enige nadeel is de kleur, hij is ondertussen aardig roze geworden (iets voor Marc? :P). En 1k per jaar aan reparaties, het is waarschijnlijk een maandagmorgending geweest. Maar ondanks alles wil ik hem niet kwijt....

6 hours ago, Tubejack said:

2 meter vanaf de erfscheiding. Kijk even in de plaatselijke APV. Kan per gemeente verschillen. Als de boom er al 20 jaar staat heb je pech.

https://www.bomenrecht.nl/boom-bij-de-erfgrens/

Burenrecht is in het Burgerlijk wetboek geregeld Jack. In de APV is hoogstens de begrenzing met gemeentegrond extra geregeld. Mijn perceel is 80 meter diep en overhangend takken maken me niets uit, zolang het maar niet in de buurt van het huis is. Juridisch is het allemaal niet zo’n probleem, maar ik wil geen conflict.Leuke site trouwens.

Edited by carl

3 hours ago, carl said:

Burenrecht is in het Burgerlijk wetboek geregeld Jack. In de APV is hoogstens de begrenzing met gemeentegrond extra geregeld. Mijn perceel is 80 meter diep en overhangend takken maken me niets uit, zolang het maar niet in de buurt van het huis is. Juridisch is het allemaal niet zo’n probleem, maar ik wil geen conflict.Leuke site trouwens.

Dat lijkt me niet meer dan redelijk. En moet zonder conflict op te lossen zijn. Nou wat de APV betreft, zodra het gezicht bepalend is, mogen wij wat afscheidingen betreft hier niet zo veel. Schuttingen plaatsen op eigen erf hoger dan 1 meter mag niet. Een buurman verderop de straat heeft tot hoger beroep geprocedeerd en verloren.  Ik heb het opgelost met een mooi frame van Europees hardhout met daartussen geplastificeerd gaas. Dat frame = ondersteunend en dat mag dan weer wel. Daartussen groeit Hedera dat spul kun je 2 meter hoog kopen :) Daar tussen een aantal Clematis 

Zo hoort het eigenlijk, maar bijna niemand doet het....      https://www.helpdeskbouwregels.nl/AfbeeldingById/64

Edited by Tubejack

Mijn buren zijn nogal groenliefhebbers. Zonder tuin, maar dat hebben ze opgelost door de stoep vol te zetten met allerlei planten in potten. Zal ook wel niet mogen, maar het is een leuk gezicht, en niemand maakt zich er druk om.

6 hours ago, Tubejack said:

Dat lijkt me niet meer dan redelijk.

Daar ben ik zeker met je eens Jack, maar we hebben de verzekering voor de zekerheid maar geïnformeerd.

On 2-8-2018 at 1:02 PM, carl said:

Lijkt me overigens wel raar een huis kopen in het bos en daarna klagen over het fijt dat er overhangende bomen zijn. 

En om je auto op eigen erf toch schoon te houden is een garage of carport een prima oplossing. 

Volgens mij is dat het ook het idee van mijn buurman George. Maar Ik klaag alleen over de overhangende takken in de buurt van het huis waar ze veel schade kunnen berokkenen. En met de beschermde status van mijn huis lijkt me een Carport wel een probleem. Geef het geld ook liever uit aan de energietransitie.:(

Edited by carl

Ik zag/hoorde laatst nog een 911-call op TV van iemand die de politie vroeg om de duiven van de stroomkabels voor z'n huis weg te jagen omdat ze steeds z'n auto onderpoepten. Jammer voor hem, het werd de duiven niet verboden op de kabels te zitten.:blink:

Allemaal aanvaardbare risico's als je ergens woont.
Ik woon aan een drukke weg en heb meer kans dat ik bij het oversteken aangereden word dan iemand die aan een verkeersluwe straat woont.