Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Ja, maar die leuke klassieke diensten doen dat weer niet als addin voor Kodi. Heb het nagevraagd en ze hebben nog geen plannen. Ga dus maar eens aan Kodi vragen of die mogelijkheid er bij hun in komt. Ik heb niet zo'n zin om steeds sd-kaartjes te verwisselen. En dual boot, och, dat kan ik sowieso wel vergeten. Ondertussen kan ik er wel in de browser gebruik van maken, maar mijn smartphone is niet écht lekker om lang naar te luisteren. En thuis ben ik er niet afhankelijk van.

16 minutes ago, mumsoft said:

Ja, maar die leuke klassieke diensten doen dat weer niet als addin voor Kodi. Heb het nagevraagd en ze hebben nog geen plannen. Ga dus maar eens aan Kodi vragen of die mogelijkheid er bij hun in komt. Ik heb niet zo'n zin om steeds sd-kaartjes te verwisselen. En dual boot, och, dat kan ik sowieso wel vergeten. Ondertussen kan ik er wel in de browser gebruik van maken, maar mijn smartphone is niet écht lekker om lang naar te luisteren. En thuis ben ik er niet afhankelijk van.

Eem appje op je telefoon en via UPnP naar Kodi?

Kennelijk lukt het met Airaudio. Echter alleen wanneer je een kale versie van Android hebt. Een root versie heet dat. Ik was niet van plan om een van onze tablets te rooten. Maar misschien is er ook wel een minder kieskeurige app. 

Voor Windows 's er ook iets dergelijks. Al het geluid wat normaal naar de pc speakers gaat, gaat dan via UPnP naar een ander aparaat.

Edited by Hans van Liempd

Ik ben het jaarboek van de Absolute Sound aan het lezen. Voor veel  produkten moet je eerst je diploma oliesjeik halen. Toch ook wel veel leuke dingen zoals marigo  tuning dots. Wel leuk om uit te proberen en betaalbaar ook. Zo’n Mit kabel van 80.000 dollar zou ik trouwens wel eens een willen uitproberen in de set ;)

Edited by carl

In het nieuwe NJA-bulletin kwam ik een stukje tegen over wasrollen die bij het muziekweb zijn te beluisteren. Vermoedelijk heeft niemand nog wasrollen in huis, laat staan een werkende wasrolspeler (fonograaf), dus dit leek me wel baaie aardig.

https://www.muziekweb.nl/Muziekweb/Collecties/Wasrollen

Edited by mumsoft

Een film van XSAGA in opdracht van het Prins Bernhard Cultuurfonds. De documentaire is ook op zondag 9 december om 19.10 uur te zien op NPO2 Extra bij Podium Witteman Extra.

Reinbert de Leeuw kreeg de Cultuurfonds Prijs uitgereikt op maandag 26 november 2018, door Koningin Máxima in Muziekgebouw aan 't IJ in Amsterdam.

• 3 weeks later...

Wat knap 20watt uit een 300B :) Ik heb ook nog ergens een 300B versterker liggen met deze buizen KR300BXLS.  Speel er eigenlijk nooit, meer mee omdat deze buizen met €700 de set zo duur geworden zijn.  :(

KRAudio_TUBE300BXLS.jpg&f=1

Hmmm voor het laast 10 jaar geleden aangehad..... 

Zou hij het nog doen? 

Edited by Tubejack

Ben begonnen wat aangespoelde troep op te ruimen. Aangespoeld, niet zoals die zeecontainers op Ameland, maar hier door het spleetje van de brievenbus gesijpeld, beetje bij beetje, tot het nu, 6 jaar later lijkt op een mer à boire.

Maar niet getreurd, eens krijg ik er weer grip op, zoals in de tijd daarvoor.

En dan kom je iets tegen, waarvan je denkt: hm, misschien iets voor Pietje of Jantje op het forum.

https://www.aup.nl/nl/book/9789462988880/het-strijkkwartet