Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

2 minutes ago, Tubejack said:

Nou hij weegt 30 kilo :wacko: Dat moet ik eerst 2 trappen omhoog sjouwen.  Een dan nog een paar dingen veranderen. 

Heb je je werkplaats boven? Speakers en een tuner naar beneden halen is ook een gesleep hè. Maar wel een goeie training voor je benen.

6 minutes ago, TL 200 said:

Heb je je werkplaats boven? Speakers en een tuner naar beneden halen is ook een gesleep hè. Maar wel een goeie training voor je benen.

Yep voor de spieren wel maar niet goed voor de daar aanwezige gewrichten.

Edited by Pjotr

5 minutes ago, TL 200 said:

Ja, d'r zit van alles in, als ik het goed begrepen heb transistor voor en buizen eind. Wordt toch meestal andersom gedaan bij een hybride.

Ja, 'tis een ongeveer een 1/2 mud versterker. Klopt, meestal is het andersom en ik denk dat dat hier ook wel zo zal zijn. Maar wat doet het er toe? De Klank i.c.m. je speakers moet uiteindelijk je smaak zijn.

12 hours ago, Ivan10 said:

Chips. Had de winkel een keer willen bezoeken op basis van haar bijzondere assortiment. Nooit gebeurd. Maar je pensioen halen gezond en wel is ook mooi. Top voor Rob. 

Pas per 1 juni hé, waarschijnlijk dus nog een uitverkoop en alle tijd voor een bezoek.

Ik had dit bericht ook al ergens anders gezet. Ben benieuwd wat erin komt. Volgens mij zijn de achterruimten te splitsen van de voorkant. Het mooiste zou zijn weer een audiozaak van hetzelfde niveau. Het zou jammer zijn als je die niet meer hebt in de omgeving Arnhem Nijmegen.

Edited by carl

Niet klaar dus Wiel. Mijn moeder had 35 jaar geleden een bedrijfsleider die een percentage van de omzet had. Het eerste jaar had zij een fantastische omzet die te maken met economische omstandigheden. Het jaar erop was het weer normaal, maar niet in ogen van de bedrijfsleider. Die wilde zwaar gaan investeren om de omzet omhoog te krijgen waar mijn moeder geen brood in zag (zij keek puur naar de winstcijfers). Uiteindelijk na bonje uit elkaar. Daarna heeft ze alleen maar mensen aangenomen op basis van vast salaris: bij winst of verlies.

Edited by carl

Nooit van cyclisch investeren gehoord dan: Iets heel ouds en degelijks wat men vandaag de dag niet meer beheerst. Juist in tijden dat het slecht gaat investeer je: De mensen en middelen zijn dan goedkoop. Als het daarna weer beter gaat, en dat doet het altijd, sta jij als eerste klaar met een goede prijs. De rest moet dan krampachtig in gaan halen. Moet je wel wat vlees op de botten hebben, eigen kapitaal dus en geen investeerdersgedoe.

Mijn moeder realiseerde zich dat gegeven de omstandigheden niet meer aan die zaak te verdienen was en nog eentje erbij kon ze niet aan Peter. Middenstanders met winkels waren indertijd vaak grootverdieners. Tegenwoordig heb je 3 tot 4 zaken nodig voor een goede boterham.

Edited by carl

Tegenwoordig verdienen consultants weer goed geld. Ik had een collega die als een pitter zichzelf verhuurde aan ministeries. Besteedde geen tijd aan acquisitie en zat ver boven de Balkende norm. Was een extreem goede schrijver.

Tegenwoordig heb je weinig zelfstandige middenstandsbedrijven, meestal zijn het franchisebedrijven waar de expertise bij het franchisebedrijf zit.  Ook bij grotere bedrijven heb je veel expertise in huis. Bij de wat serieuzere middenstandswinkels bestond de leiding meestal uit een echtpaar dat heel veel expertise in een hand moest hebben: inkoop,verkoop, personeelsbeleid, financiële planning, boekhouden en noem maar op. Ik denk niet dat je de zwaarte van die bedrijfsvoering moet onderschatten Peter. Goede middenstanders in die tijd verdienden trouwens ook meer als de burgemeester verdiende. Die tijd komt niet meer terug. De hoge inkomens verschuiven  nu naar het beheer van de overheid en aanhang. 

Edited by carl