TL 200 Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 Het moet niet gekker worden. Oorverdovend licht binnenkort. https://www.nu.nl/overig/5720322/wetenschappers-versturen-doelgericht-audio-naar-oor-met-laser.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 februari 2019 Report Share Posted 2 februari 2019 Tja wat moet je daarvan denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 februari 2019 Report Share Posted 3 februari 2019 Voorlopig vind ik vintage leuker. Kijk eens wat een brochures en manuals hier staan. https://www.vintageshifi.com/m800.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 Ik heb eigenlijk nog nooit een EAT platenspeler gehoord. Iemand anders wel? EAT brengt Prelude uit: haar goedkoopste draaitafel [onder 1.000 euro] Leuk dat ze oude modellen opnieuw uitbrengen. Maar echt betaalbaar wordt het niet: Falcon Acoustics gaat haar BBC LS3/5A prototype luidsprekers uit 1974 opnieuw maken [De ‘Kingswood Warren’ Limited Edition LS3/5A-luidsprekers gaan voor £6495 per paar.] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 1 hour ago, Ivan10 said: Leuk dat ze oude modellen opnieuw uitbrengen. Maar echt betaalbaar wordt het niet: Falcon Acoustics gaat haar BBC LS3/5A prototype luidsprekers uit 1974 opnieuw maken [De ‘Kingswood Warren’ Limited Edition LS3/5A-luidsprekers gaan voor £6495 per paar.] https://audio-creative.nl/recensie-2/falcon-acoustics-ls35a-bbc-monitor/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 februari 2019 Report Share Posted 27 februari 2019 Omdat ik binnenkort versterkers ga vergelijken, met o.a. een Spec versterker, zoek ik naar recensies ervan. Deze erg lange en uitgebreide is misschien ook interessant voor anderen. http://www.positive-feedback.com/Issue78/spec_realsound.htm Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2019 Report Share Posted 27 februari 2019 (edited) 2 hours ago, leobus said: Omdat ik binnenkort versterkers ga vergelijken, met o.a. een Spec versterker, zoek ik naar recensies ervan. Deze erg lange en uitgebreide is misschien ook interessant voor anderen. http://www.positive-feedback.com/Issue78/spec_realsound.htm Groet, Leobus 'Tis i.d.d. een leuk anekdotisch verhaal wat vooral gaat over de beroemde Audioontwerper Mr. Shirokazu Yazaki Leuk om te lezen maar over de SPEC versterker wordt je helaas niet veel wijzer, behalve dan dat het vanzelfsprekend een Superversterker is. Edited 27 februari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 februari 2019 Report Share Posted 27 februari 2019 Gelukkig weet ik ook wel hoe het er in het wereldje van recensenten aan toe gaat. Mooie recensie=mooie korting bij aanschaf, o.i.d. Ik neem dus al die verhalen met een korreltje zout. Maar gelukkig deed de man ook aan vergelijkend warenonderzoek. En als je een Leben versterker voorbij gaat........... zegt dat misschien wel iets of ook niks. Zelf proberen dus. En dat heb ik al gedaan en ga ik nog een keer in eigen akoestiek doen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 februari 2019 Report Share Posted 27 februari 2019 13 minutes ago, vintagemod said: Hier op het Forum is een sonore voor en eind te koop,Van je beste vriend Cock. Ik ben op zoek naar geïntegreerd! En dat is die Sonore set niet. Wel mooi spul natuurlijk. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2019 Report Share Posted 27 februari 2019 Natuurlijk gaat het om jouw beleving Leo. Al zullen de de mystieke ontwerpoverwegingen jou wel aanspreken Blijft desondanks wel een klasse-D wat dan weliswaar niet digitaal is maar wel een gesampled signaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 februari 2019 Author Report Share Posted 27 februari 2019 Gewoon je eigen gang gaan. Veel luisteren wel, veel lezen, veel overwegen, en dan beslissen. Maar goed, ik hoef jou niks te vertellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 februari 2019 Report Share Posted 27 februari 2019 25 minutes ago, Pjotr said: Al zullen de de mystieke ontwerpoverwegingen jou wel aanspreken Potver..... Je begint mij te leren kennen! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2019 Report Share Posted 27 februari 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 maart 2019 Author Report Share Posted 1 maart 2019 https://www.philips.nl/a-w/philips-museum/over/nieuws/nieuws-artikelen/nieuws/vinyl.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 2 maart 2019 Report Share Posted 2 maart 2019 http://vinylsavor.blogspot.com/ Heel erg veel over buizen en buizen en buizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 20 maart 2019 Report Share Posted 20 maart 2019 Tsja: heel vroeger zou ik hier diep van onder de indruk zijn geweest. Maar tegenwoordig frons ik bij dit geweld heel diep mijn wenkbrauwen, zeker nu ik de nieuwe Sonore draaitafel heb gezien én (nog belangrijker) heb gehoord: https://www.hifi.nl/artikel/27720/TechDAS-Air-Force-Zero-ultrazware-en-ultradure-draaitafel-deel2.html?fbclid=IwAR1HtOxZGCsydN1yyac3Oyf4lPUeqIEfHwRax7jFtquUaJGYDHirNxyrAKs Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 maart 2019 Report Share Posted 20 maart 2019 Tjonge jonge, wat een draak van een ding is dat zeg. Ik weet niet hoe goed zoiets speelt, maar ik vind de draaitafel van Cock heel wat mooier. En die klinkt prachtig. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 maart 2019 Members Report Share Posted 21 maart 2019 23 hours ago, Ove Rickland said: Tsja: heel vroeger zou ik hier diep van onder de indruk zijn geweest. Maar tegenwoordig frons ik bij dit geweld heel diep mijn wenkbrauwen, zeker nu ik de nieuwe Sonore draaitafel heb gezien én (nog belangrijker) heb gehoord: https://www.hifi.nl/artikel/27720/TechDAS-Air-Force-Zero-ultrazware-en-ultradure-draaitafel-deel2.html?fbclid=IwAR1HtOxZGCsydN1yyac3Oyf4lPUeqIEfHwRax7jFtquUaJGYDHirNxyrAKs Tja, dat is gewoon de huidige trent in het kijk mij eens segment. Gaat vooral naar China en Rusland. Het liefst gecombineerd met kilowatten aan versterkers, kolossaal dikke kabels en dan aangesloten op een belachelijk groot laag rendement luidsprekersysteem. Heb je gelijk alles voor niets gedaan, maar je kunt wel zeggen: ''Kijk mij eens'' Zo lang er echter een markt voor is, zal het gemaakt worden. En geloof me, het gaat nog veel gekker worden...` Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 maart 2019 Report Share Posted 21 maart 2019 Wel een beetje overkill dat ding. Dik 500 kilo, dat moet je vloer wel aankunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 maart 2019 Report Share Posted 21 maart 2019 (edited) De vraag is altijd of het wel verkocht wordt. Ik hoorde van een fantastisch geteste versterker van rond de 100 duizend - was er geen een van verkocht. Zelf ben ik met name geïnteresseerd in producten die plaatsbaar in een normaal huis zijn. Edited 21 maart 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2019 Members Report Share Posted 22 maart 2019 18 hours ago, carl said: De vraag is altijd of het wel verkocht wordt. Ik hoorde van een fantastisch geteste versterker van rond de 100 duizend - was er geen een van verkocht. Zelf ben ik met name geïnteresseerd in producten die plaatsbaar in een normaal huis zijn. Zo lang je alleen in je eigen kennissenkring rondkijkt, zal dat misschien zo lijken, de werkelijkheid is echter anders. Ik ken-, en lever, aan mensen welke zonder ook maar met de ogen te knipperen, een veelvoud van dergelijke bedragen uitgeven aan audioapparatuur. Ik kan je ook uit de eerste hand vertellen dat het enige segment in de audio wat echt goed loopt, het absolute topsegment is. Waarom denk je anders dat er steeds meer van dergelijke producten op de markt komen? Ze willen daar allemaal een graantje van meepikken. De mooiste markt is trouwens de Chinese. Enig idee hoeveel Miljonairs en Miljardairs daar rondlopen? Die willen nog geen schroef uit eigen land kopen, alles moet hand-gebouwd Europees of Amerikaans zijn. O, en niet geheel onbelangrijk, het moet duurder zijn dan dat van zijn buurman. De meest extreme markt is trouwens de kabelbusiness, ik wil er niets mee te maken hebben, maar wat dacht je van puur koperen luidsprekerkabel-setjes van 2,5 meter voor het bedrag van €50.000,= !! Dat is geen geintje, die zijn er serieus, en ze worden verkocht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2019 Report Share Posted 22 maart 2019 Op de internationale markt geloof ik dat gelijk Marco. In NL minder want mensen zijn ongeacht inkomen toch wel zuinig Ik las laatst trouwens dat Chinezen een nieuwe auto er altijd bij kopen dus naast de oude. De versterker waar ik het over had had zeer goede reviews en het bedrijf doet ook veel zaken in China. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2019 Members Report Share Posted 22 maart 2019 41 minutes ago, carl said: Op de internationale markt geloof ik dat gelijk Marco. In NL minder want mensen zijn ongeacht inkomen toch wel zuinig Ik las laatst trouwens dat Chinezen een nieuwe auto er altijd bij kopen dus naast de oude. De versterker waar ik het over had had zeer goede reviews en het bedrijf doet ook veel zaken in China. Ok, dat is anders geformuleerd! Je schreef namelijk: 18 hours ago, carl said: Ik hoorde van een fantastisch geteste versterker van rond de 100 duizend - was er geen een van verkocht. Zo krijg je dus die misverstanden! In NL worden ze trouwens ook verkocht (niet perse de versterker waar jij het over hebt, ik weet even niet welke dat is), ik ken er echter een paar die ook daadwerkelijk dergelijke apparatuur hebben gekocht, je vindt ze hier alleen in veel mindere mate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 maart 2019 Report Share Posted 22 maart 2019 (edited) Was dit al eens voorbij gekomen? Ze hebben goed opgelet bij Floyd Edited 22 maart 2019 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 maart 2019 Report Share Posted 23 maart 2019 Measurements!!!! https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?reviews/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts