Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Kwam bij toeval terecht op de pagina bij ING met mijn opgebouwde spaarpunten (waar ik overigens nooit iets mee doe: dus wie wat nodig heeft ...). Een van de elektronica-producten die kan worden aangeschaft is een high-end versterker, met onder meer de volgende aanprijzing:

"Advanced UHC-MOS is een ideale versterker waarvan de voedingsprestaties superieur zijn aan die van de bipolaire transistor en die beschikt over de kwalitatieve geluidsvoordelen van MOS-FET's. De Advanced UHC-MOS is uitgerust met een single push-pull instelling die afleidingen in de versterkingsfase elimineert en het evenwicht zoekt tussen kracht en subtiele muzikale details. Dit netwerk geeft het volledige sonische spectrum perfect weer, van subtiele muzikale toetsen tot de krachtige climaxen van rijke, expressieve muziek.
Voor de digitale ingang maakt [.....] gebruik van Advanced AL32 Processing Plus, de nieuwste versie van de analoge Waveform-weergavetechnologie [.....] die gebruikmaakt van unieke data-interpolatiealgoritmen en tevens een 384 kHz/32-bits PCM-signaalingang met hoge resolutie ondersteunt. Deze algoritmen voegen voor en achter bestaande punten in grote hoeveelheden data toe die nodig zijn om een vloeiende golfvorm te creëren die het originele signaal dicht benadert. Het zorgvuldig herstellen van gegevens die tijdens digitale opnames verloren zijn gegaan, resulteert in een zeer gedetailleerd, storingsvrij, nauwkeurig gepositioneerd geluid dat zeer expressief is in het lagere bereik en het originele geluid dicht benadert."

Bent u er nog? Ik snap er ook geen snars van. Wel fijn te lezen dat de digitale ingang het originele geluid dicht benadert.

Edited by Ove Rickland

1 hour ago, Ove Rickland said:

Bent u er nog? Ik snap er ook geen snars van. Wel fijn te lezen dat de digitale ingang het originele geluid dicht benadert.

Idd, de schrijver snapt het duidelijk zelf ook niet! ;) Niks aan de hand, is meestal zo bij deze materie. Het ziet er i.g.g. ongevaarlijk uit, je kunt rustig gaan slapen denk ik... ;)

Edited by Pjotr

Jawel, maar zo 'concise' had ik het nog niet gezien. En het verklaart ook wel waarom elementen temperatuurgevoelig zijn. De een wat minder dan de ander natuurlijk.

Niet zo kritisch Pjotr.;) Het gaat om de way of life. Hier heb ik meer respect voor dan voor die mietjes van Metallica die bij Dr. Phil in behandeling gingen in plaats van een stevige borrel en een flinke snuif of zoiets te  pakken.:D

On 4/10/2019 at 11:37 PM, Duck-Twacy said:

Goed stuk. Het is verbluffend hoe goed CD's klinken via een Cambridge CXC loopwerk en b.v. de 16bits dac die er nu staat, de Schitt modi multi bit. 

2 minutes ago, Pjotr said:

En daar kom jij na 40 jaar pas achter :blink::lol:

Het heeft FF geduurd :P Maar even zonder dollen, ik heb altijd redelijk goede CD-spelers gehad, met e.e.a. Philips CDM loopwerk en ben inmiddels  verder dan die review van 20 juni 2016. Maar wat het CXC loopwerk in combinatie met de modi, uit diezelfde schijfjes weet te persen is toch wel bijzonder, anders zou ik het niet eens melden. Om verschil te horen heb je echt geen Hegel Mohican cd-speler ad €4600 voor nodig.  Wel een goede versterker en luidsprekers ;)