Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Dit berichtje verbaast me wel een beetje https://www.analogplanet.com/content/sme-exits-oem-and-retail-tone-arm-business  SME maakt alleen nog maar armen voor hun eigen tafels. Die armen leken me juist altijd een zeer goede en constante business. 

Edited by carl

Ik dacht dat je net verslaafd was aan Pioneer draaitafels Jack 😀  Ik heb altijd gedacht dat die SME armen behoorlijk werden verkocht - nee dus als je ze alleen wilt produceren voor je eigen draaitafels. Daarvan zullen ze er misschien 500 per jaar verkopen vermoed ik.

Ik heb een diploma elektronica én elektriciteit naast die van IT en ik kan je vertellen dat het vervangen van een zekering in je zekeringenkast door eentje met gouden contacten geen enkel efffect KAN hebben op de weergave van muziek, tenzij dan wat je er zelf over fantaseert of wenst te geloven - maar dat is dan geen realiteit.

Edited by Bloom

1 minute ago, Bloom said:

Ik heb een diploma elektronica én elektriciteit naast die van IT en ik kan je vertellen dat het vervangen van een zekering in je zekeringenkast door eentje met gouden contacten geen enkel efffect KAN hebben op de weergave van muziek, tenzij dan wat je er zelf over fantaseert of wenst te geloven - maar dat is dan geen realiteit.

Ik heb zo'n 50 jaar in de machinebouw gewerkt. Veel met besturingsjongens samengewerkt. Een ding viel me bij vrijwel die hele soort op. Er is niet meer dan zwart of wit, aan of uit, licht of donker enz.

De besten kenden overigens wel: grijs, stotteren, schemeren enz. Die hadden vaak ook veel ervaring in het oplossen van problemen.

20 minutes ago, Bloom said:

Ooit, toen ik mijn rijbewijs haalde, zei mijn wijze vader: “zo, nu heb je je rijbewijs en wordt het tijd dat je leert autorijden”.^_^

Groet,

Leobus

Je gebruikte je diploma’s om je ontkenningen kracht bij te zetten. Niet je ervaring. Overigens heb je aan ervaring zonder een open mind en alleen gebruik van je schoolkennis, ook niet veel om vooruit te komen. 
Groet,

Leobus

Mijn kennis en ervaring hebben allebei een basis in wetenschap. Zeggen dat je verschil hoort wil niet zeggen dat dat zo is. En het is geen blijk geven van "open mind" om de wetenschappelijke feiten te ontkennen. Dat gebeurt al genoeg bij antivaxxers, klimaatontkenners en flatearthers. Jammer genoeg zijn er ook veel mensen die zichzelf audiofiel noemen die wetenschappelijke feiten ontkennen. Ik zeg trouwens niet dat ze liegen of als ze zeggen verschil te horen, maar ik probeer wel uit te leggen hoe dat komt en dat dat effectief meer te maken heeft met hoe de menselijke hersenen geluid interpreteren en heel weinig of niets met effectief wetenschappelijk aantoonbare hoorbare verschillen. Claimen dat ons menselijk gehoor beter zou zijn dan eender welke meetinstrumenten is ronduit belachelijk. Zelfs onze katten en honden zouden ons uitlachen als ze wisten hoe slecht ons gehoor is in vergelijking met dat van hen.

8 minutes ago, Bloom said:

Mijn kennis en ervaring hebben allebei een basis in wetenschap. Zeggen dat je verschil hoort wil niet zeggen dat dat zo is. En het is geen blijk geven van "open mind" om de wetenschappelijke feiten te ontkennen. Dat gebeurt al genoeg bij antivaxxers, klimaatontkenners en flatearthers. Jammer genoeg zijn er ook veel mensen die zichzelf audiofiel noemen die wetenschappelijke feiten ontkennen. Ik zeg trouwens niet dat ze liegen of als ze zeggen verschil te horen, maar ik probeer wel uit te leggen hoe dat komt en dat dat effectief meer te maken heeft met hoe de menselijke hersenen geluid interpreteren en heel weinig of niets met effectief wetenschappelijk aantoonbare hoorbare verschillen. Claimen dat ons menselijk gehoor beter zou zijn dan eender welke meetinstrumenten is ronduit belachelijk. Zelfs onze katten en honden zouden ons uitlachen als ze wisten hoe slecht ons gehoor is in vergelijking met dat van hen.

Niemand claimt zoiets zots. Men claimt hooguit dat een meetinstrument alleen iets kan verduidelijken over een heel beperkt deel van de muzikale prestaties van een apparaat en dan vooral voor ontwerpers. Door steeds zo te polariseren en wetenschap tot zaligmakende religie te verheffen ontloop je de discussie wat er nu precies wel, maar ook wat er absoluut niet kan worden gemeten aan apparatuur. Ik durf te stellen dat nog niet de helft van alle parameters die samen "muziek" heten kunnen worden gemeten en omgezet naar kwaliteitswaarden, terwijl ze beslist wel worden gehoord en van grote invloed zijn op het eindresultaat.

Metingen zijn zodoende tools voor ontwerpers, om bepaalde electronische grondvoorwaarden te kunnen garanderen. De rest van het ontwerpwerk dient met oren te worden uitgevoerd, die inderdaad verder gaan waar meetapparaten ophouden.

Sorry, maar ik vind het te zot voor woorden dat je van polarisatie spreekt terwijl ik alleen feiten probeer weer te geven. En wetenschap is uiteraard géén relligie. Religie is geloof zonder bewijs. Wetenschap is mét bewijs.

Wetenschap is bewezen totdat er iets anders bewezen wordt. De geschiedenis toont dat keer op keer aan. Het is een momentopname. Een startpunt voor verbeterde wetenschap. En het staat nooooooit stil. Wie dat niet erkent, staat zelf stil. 
Groet,

Leobus