Tubejack Posted 8 maart 2022 Report Share Posted 8 maart 2022 https://www.analogplanet.com/content/heres-really-handy-program-courtesy-wam-engineering-if-youre-using-oscilloscope-set-azimuth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 8 maart 2022 Report Share Posted 8 maart 2022 Ik moet het doen met mijn eigen gehoor en een testplaat. Ik neem aan dat de experts hier dan toch meetapparatuur gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 8 maart 2022 Report Share Posted 8 maart 2022 Nou...Als je gehoor hoort wat je betwijfelt is dat ook goed heh....En dan draai je het weg...Enige oefening vereist, dat wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 maart 2022 Report Share Posted 10 maart 2022 On 8-3-2022 at 20:53, Tubejack said: https://www.analogplanet.com/content/heres-really-handy-program-courtesy-wam-engineering-if-youre-using-oscilloscope-set-azimuth Het relaas in de link is alleen van toepassing als je een enkel-straals scoop gebruikt! Als je een dubbestraals scoop gebruikt, kun je de sinussen gewoon op elkaar leggen voor de azimuth-meting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 20 maart 2022 Report Share Posted 20 maart 2022 En dan komt dit voorbij. Niet persé mijn muziek, maar wel interessant.   https://www.1limburg.nl/cesar-zuiderwijk-onthult-monument-voor-maastrichtse-drummer  https://www.1limburg.nl/maastrichtse-hardcorepunker-geeerd-met-eigen-plein  https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190324_00097957  https://rqb.nl/producties/richie-backfire-twee-meter-hardore/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 23 maart 2022 Report Share Posted 23 maart 2022 https://jeffsplace.positive-feedback.com/todays-fresh-catch-the-audio-note-uk-an-k-spe-loudspeakers/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 maart 2022 Report Share Posted 23 maart 2022 Draaitafel gezien?.......Fuchs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 23 maart 2022 Report Share Posted 23 maart 2022 Mooi hè. Plus Audio Note AN-e. Snap nog steeds niet hoe zo'n simpel LS-ontwerp zo geweldig kan klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 maart 2022 Report Share Posted 24 maart 2022 https://dr.loudness-war.info/ Â Relaunch This project will be relaunched soon. Stay tuned. PS: Uploads will be enabled again. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 maart 2022 Report Share Posted 25 maart 2022 On 23-3-2022 at 22:22, Vinyl_Fuchs said: Plus Audio Note AN-e. Snap nog steeds niet hoe zo'n simpel LS-ontwerp zo geweldig kan klinken. Â Misschien is de complexiteit wel waarom de rest zo beroerd klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 maart 2022 Report Share Posted 25 maart 2022 Grijze hamerslag,mooi. Ja die dingen kunnen heel mooi klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 25 maart 2022 Report Share Posted 25 maart 2022 Ik had een klant die met een Audio Note AN-e speelde. Ik heb de speakers verschillende malen beluisterd en ze doen het goed met bepaalde muziek, zoals stemmen, kleine bezettingen, maar dan moet je de enorme kleuring er wel bij nemen. Â Â Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2022 Report Share Posted 25 maart 2022 7 hours ago, Gydo said: Ik had een klant die met een Audio Note AN-e speelde. Ik heb de speakers verschillende malen beluisterd en ze doen het goed met bepaalde muziek, zoals stemmen, kleine bezettingen, maar dan moet je de enorme kleuring er wel bij nemen.  Mijn ding is het ook niet. Zeker wanneer het zo idioot hard staat als bij verschillende demo's die ik mocht meemaken. Maar enkele jaren geleden op de AAA show, kwamen ze toch wel erg goed uit de verf. Maar daar stond toen ook voor meer dan € 100.000,- te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 (edited) Kleuring is voor mij geen probleem, zolang ik het maar als prettig ervaar. De Audio Note AN-E He-spe heb ik trouwens tijdens een demo bij Stassen gehoord. En laat nou net de ene set van minder dan 100.000 beter klinken dan de set van meer dan 100.000 (zoniet enkele tonnen) puur op basis van akoestiek. Na dag 1 hebben ze de duurdere set ook snel verhuisd naar de betere luisterruimte (dit tot ongenoegen van de Audio Note man: die had zeker geen zin om de zware spullen naar boven te moeten verplaatsen.)   In het begin zie je de duurdere set nog staan in de kleinere luisterruimte staan, maar tijdens de demo op dag 2 vanaf 0:59 (ik was er op dag 1) stond ie dus in de grotere luisterruimte. Edited 26 maart 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 Goede herinneringen aan Stassen Castle...Ik kocht daar bijna 40 jaar geleden mijn Kenwood voor en eind, met een Micro Seiki/103D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 (edited) Ik heb die Audio Notes diverse keren gehoord. Vond het niet goed klinken. Heb me altijd afgevraagd hoe ze klinken als ze niet in een hoek staan. Â 40 jaar is lang geleden Roots. Toen was ik 31Â Edited 26 maart 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 +1 Ik hoor wel eens termen voorbij komen als dozenschuivers, maar dat vind ik persoonlijk niet terecht: ondanks dat er slechts 1 goedkope aanschaf (van den Hul the Name) heb verricht, is het er laagdrempelig, word ik correct behandeld en voel je de expertise/ passie voor audio. Hetzelfde kan ik zeggen van Poulissen Audio en zo zullen er zeker meer zijn. Chapeau.   Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 (edited) 10 minutes ago, carl said: Ik heb die Audio Notes diverse keren gehoord. Vond het niet goed klinken. Heb me altijd afgevraagd hoe ze klinken als ze niet in een hoek staan.  40 jaar is lang geleden Roots. Toen was ik 31 Kwestie van smaak, Carl en dat is nou juiste één van de leuke dingen aan onze hobby. Of je hebt ze nog nooit in een goede demo gehoord: kan natuurlijk ook. Ik weet van bijv. mijzelf dat ik LS's met een clean, hyper gedetailleerd geluid verschrikkelijk vind en dan ben ik nog een groentje qua LS-demo's. Dus moet ik dat misschien ook niet strikt hier neertypen. Edited 26 maart 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 13 minutes ago, carl said: Ik heb die Audio Notes diverse keren gehoord. Vond het niet goed klinken. Heb me altijd afgevraagd hoe ze klinken als ze niet in een hoek staan. Â 40 jaar is lang geleden Roots. Toen was ik 31Â Ik was echt een snotneus...Had net mijn rijbewijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 M.b.t. kwaliteit door de jaren heen ben ik wel overtuigd dat betere productieprocessen er voor gezorgd hebben dat carrosserieën van de hedendaagse auto's veel beter corrosiebestendig zijn geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 Bedoel je dat we onze audio apparatuur nu in een zinkbad onder moeten gaan dompelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 En als je de deur van de oude Mercedes 300 CE-24 van mijn ouders (thans moeders) dichtslaat, voel je een degelijkheid die ik nog nooit bij andere auto's ervaard heb. Geen ervaring met nieuwere Mercedessen overigens.   Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 Just now, Roots said: Bedoel je dat we onze audio apparatuur nu in een zinkbad onder moeten gaan dompelen? Ik wacht jouw ervaringen in deze af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 1 minute ago, Roots said: Bedoel je dat we onze audio apparatuur nu in een zinkbad onder moeten gaan dompelen? hahahah Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 26 maart 2022 Report Share Posted 26 maart 2022 On 24-3-2022 at 22:53, Duck-Twacy said: https://dr.loudness-war.info/  Relaunch This project will be relaunched soon. Stay tuned. PS: Uploads will be enabled again. Een veel gebruikte site voor mij ! Voordat ik iets bestel via Discogs (CD's vooral) even de DR check. Alles wat niet in de buurt komt van groen laat ik liggen ! Dus typisch alles na 1992 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts