Tubejack Posted 15 augustus 2022 Report Share Posted 15 augustus 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 15 augustus 2022 Report Share Posted 15 augustus 2022 Ik heb een paar keer de moeite genomen om naar deze man te luisteren. Persoonlijk heb ik er moeite mee dat je technisch onderlegd bent en dat je dan je kwaliteiten aanwendt om op YouTube te gaan en daar een bepaalt kamp vertegenwoordigt. Ik heb een passie voor muziek. Ik zit er ook niet op te springen om door een techneut ziek gel*ld te worden. Ik luister bijvoorbeeld liever naar Steve Guttenberg die soms erg gepassioneerd kan praten over muziek, over audio, etc. Dat zijn de mannen die mij boeien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 15 augustus 2022 Report Share Posted 15 augustus 2022 Grappig, bij mij juist net andersom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 augustus 2022 Report Share Posted 15 augustus 2022 Ik heb van deze man nu een paar filmpjes gezien maar met deze ben ik het wel eens. Alleen het stukje blind luisteren aan het einde dan weer even niet. De uitleg van de interfaces is mij bekend maar sluit goed aan bij Hans zijn probleem op het laag bij de diverse interfaces. Grappig is wel weer dat hij mijn pleidooi bevestigd dat de interface niet perse het probleem is maar de implementatie daarvan. Wel heeft hij net als ik een voorkeur voor de USB interface. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2022 Report Share Posted 16 augustus 2022 9 hours ago, Mediator said: Dat zijn de mannen die mij boeien. Ik volg er een stuk of 10 waarvan 5 regelmatig. Ze hebben allemaal wel wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 20 augustus 2022 Report Share Posted 20 augustus 2022 Ik kwam deze nog tegen op YouTube. Voor degenen die nog vinyl spelen wellicht interessant om voor het eerst of nog eens door te nemen. Iets meer achtergrond over het productieproces van vinyl. En hier een masteringproces dat nog ‘all analoog’ plaatsvindt. Volgende keer iets over digitaal ps ik heb geen behoefte aan een waarde oordeel over analoog of digitaal. Het is allebei mooi. Maar als oude rot vind ik oude techniek die nog steeds mee doet gewoon mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 Audiophiles need to STOP buying AUDIO! + Your first 'good' audio system blew your mind! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 Mooie blouse waar kan je die krijgen? Als we er allemaal eentje kopen dan kunnen we een clubje oprichten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 (edited) Een tijdje geleden al weer mee begonnen. Verzameling is al redelijk copleet, veel van Discogs. Dit zijn mijn top3 max. prijs CD's, prijs stijgingen zijn zeker al te merken laatste maanden maar nog niet zo gek als bij vinyl. Belangrijk is dat je de juiste (original) mastering versie hebt en niet de iTunes/radio commercial versie met lage DR. Los van de prijs (ik zie het niet als belegging ) is voor mij de experience veel beter The Who - Tommy 2xCD, Album Polydor 800 077-2 1983 Germany €82 The Yuri Honing Trio - Star Tracks CD, Album Jazz In Motion Records 9920102 1996 Netherlands €78 Kraftwerk - Computerwelt CD, Album, RE Kling Klang, EMI Electrola, EMI CDP 564 7 46130 2, CDP 564-7 46130 2 1986 Germany €76 Edited 21 augustus 2022 by marcel535i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 Bij de “weggeef winkel” hier een paar dorpen vandaan willen ze geen CD’s meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 33 minutes ago, Tubejack said: Bij de “weggeef winkel” hier een paar dorpen vandaan willen ze geen CD’s meer. Vind je het gek, alle lui die nu van hun Borsato/Hazes etc. NL shit en verzamel CD's af willen zijn over op spotify en dumpen hun CD's. Het serieuze werk gaat natuurlijk niet naar de kringloop maar naar CD winkels (bijv. in Eindhoven CD teek/ Memory music of naar Marktplaats, Discogs.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 21 augustus 2022 Report Share Posted 21 augustus 2022 (edited) Bron: CD-Teek CD als LP (vinyl) en de verpakkingen/hoezen in acceptabele tot uitstekende staat >>>> Altijd gezocht. Altijd goed <<<< Beat, Soul, Jazz, Rock, Funk, Folk, Hardrock, Metal, Progressief, Blues, Reggae, Elektronisch, Avant Garde. Voorbeelden: AC/DC, Art Blakey, The Band, The Beach Boys, The Beatles, Black Sabbath, Bob Dylan, Bob Marley, Brian Eno, Bruce Springsteen, Captain Beefheart, Charles Mingus, The Clash, The Cramps, Cream, Crosby, Stills, Nash & Young, Cuby + Blizzards, The Cure, The Damned, David Bowie, Depeche Mode, Dexter Gordon, The Doors, The Feelies, Fleetwood Mac, Frank Zappa, Grateful Dead, Hawkwind, Herbie Hancock, Howlin’ Wolf, Iggy Pop (& Stooges), Iron Maiden, Jack Bruce, James Brown, Janis Joplin, Jimi Hendrix, John Coltrane, John Mayall, Johnny Cash, Joy Division, King Crimson, The Kinks, Kraftwerk, Led Zeppelin, LouReed, Metallica, Miles Davis, Moby Grape, Muddy Waters, Neil Young, Nick Drake, Otis Redding, Pink Floyd, Q65, Queen, The Residents, Rolling Stones, Sex Pistols, Slayer, Sly & The Family Stone, The Smiths, Soft Machine, Sonny Rollins, Them, Talking Heads, Tim Buckley, Tom Waits, Traffic, Velvet Underground, The Who, Wilson Pickett, Yes, The Zombies, ZZ Top. >> Meestal gezocht, meestal goed << Pop, Wereld, Disco, 12”, Dance, Hip-Hop, Country, Nederlands-, Soundtracks. We kijken graag naar aanbod met daarin deze genres maar het hangt hier sterker vanaf welke artiesten en stromingen het betreft. Bij de genres Dance & Hiphop kijken we streng naar de kwaliteit van de platen, omdat de ervaring leert dat deze vaak velen gebruikssporen hebben. > Echt niet gezocht < Klassiek, Hoempa, Easy, Carnaval, Schlager, Frans- & Duitstalig, Kerst- en Kinderplaten en LP’s in matige & slechte staat. Bijvoorbeeld: Alle 13 Goed, André van Duin, Berdien Stenberg, Barbra Streisand, Boney M, BZN, The Cats, Corrie en de Rekels, Cor Steyn, De Damrakkertjes, Demis Roussos, Engelbert Humperdinck, Francis Goya, Freddy Breck, George Baker Selection, George Zamphir, Heintje, Hitpotpourri, Ivan Rebroff, James Last, Jim Reeves, John Woodhouse, Julio Iglesias, Lee Towers, Lucifer, Mai Tai, Mantovani, Mestreechter Staar, Nana Mouskouri, Pussycat, Richard Clayderman, Robert Long, Romantische Popsongs, Saskia & Serge, Stef Meeder, Thijs van Leer, Toon Hermans, Vader Abraham, Vicky Leandros, Warm Aanbevolen, Wim Kan. Edited 22 augustus 2022 by marcel535i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 (edited) 10 hours ago, marcel535i said: Vind je het gek, alle lui die nu van hun Borsato/Hazes etc. NL shit en verzamel CD's af willen zijn over op spotify en dumpen hun CD's. Het serieuze werk gaat natuurlijk niet naar de kringloop maar naar CD winkels (bijv. in Eindhoven CD teek/ Memory music of naar Marktplaats, Discogs.) Ik krijg nog wel eens wat bruikbaars Wat anders, in het filmpje van Andy 10 op de 10 mensen vind CD beter klinken dan streaming. Edited 22 augustus 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Is er een groene oplossing voor de vinylplatenachterstand? https://www.bbc.com/news/technology-62426472 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Inderdaad een heel goede tijd om CD te kopen. Ik heb er net weer een aantal besteld. Steve Guttenberg kan gepassioneerd over audio vertellen. Ik luister graag naar hem omdat hij ook vaak dingen zegt die ik herken. Waarschijnlijk ook omdat hij mooi vindt wat ik mooi vind. Hij speelt zelf met Klipsch Cornwall IV en een buizenbak van Decware. En natuurlijk speelt hij digitaal maar ook vinyl. Een zeldzaamheid dit soort figuren die zo de snaar raken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 (edited) 10 hours ago, Tubejack said: Ik krijg nog wel eens wat bruikbaars Wat anders, in het filmpje van Andy 10 op de 10 mensen vind CD beter klinken dan streaming. Ik kan me wel vinden in het filmpje maar 10 op de 10 "onderzoek" zet ik vraagtekens bij, ik neem aan een doorsnee mens heeft/had een redelijke installatie ooit met CD speler en vaak goede muziek. Streaming is voor veel mensen nu via een telefoon, computer of chinees prul met de muzak van nu of muziek van toen met radiocommercial dynamiek van nul comma nul. Dus met gelijke middelen maakt het volgens mij niet zoveel uit. Edited 22 augustus 2022 by marcel535i Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 10 minutes ago, Mediator said: Inderdaad een heel goede tijd om CD te kopen. Ik heb er net weer een aantal besteld. Steve Guttenberg kan gepassioneerd over audio vertellen. Ik luister graag naar hem omdat hij ook vaak dingen zegt die ik herken. Waarschijnlijk ook omdat hij mooi vindt wat ik mooi vind. Hij speelt zelf met Klipsch Cornwall IV en een buizenbak van Decware. En natuurlijk speelt hij digitaal maar ook vinyl. Een zeldzaamheid dit soort figuren die zo de snaar raken. Ja die Steve bekijk ik ook met veel interesse, en Paul McGowan van PS audio (ask Paul), veel informatie en weinig vage pseudo science bullshit en geloofsovertuigingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Mij viel op dat dodax.nl niet bereikbaar was. Even gegoogled https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220802_38870815?utm_source=google&utm_medium=organic https://www.emerce.nl/nieuws/klanten-dodaxnl-wachten-tevergeefs-bestellingen Nu heb ik de laatste 10 jaar ofzo minstens 50 keer er wat met succes gekocht. Lage prijen, gratis verzending. Alleen kon het wel eens een paar welen duren voordat je je bestelling binnen had. Nu ja, mogelijk heb ik een aantal recentelijk bestelde CDs niet gekregen. Zag wel dat ik op 15 juli via Paypal een terugstorting heb gehad van Dodax Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Zover ik weet is Dodax failliet. Tenminste ik meen dat ergens te hebben opgevangen op een ander fora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 augustus 2022 Report Share Posted 22 augustus 2022 Okay, toch eens mn bestelling nakijken wat ik niet ontvangen heb. Soms koop ik 3 a 4 cds per week van diverse bronnen (dodax, discogs, amazon, bol, jpc) en hou niet altijd bij welke ik ook ontvangen heb.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 augustus 2022 Report Share Posted 28 augustus 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 28 augustus 2022 Report Share Posted 28 augustus 2022 (edited) Ja..Dat is muziek , of je er nou 32e van maakt of 16e, 8ste of kwart..alles herhaalt zichzelf....Anders zou je er niet op kunnen dansen. Btw..Die 2e kerel heeft bij de King's Singers gezongen. Edited 28 augustus 2022 by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 29 augustus 2022 Report Share Posted 29 augustus 2022 (edited) Michael Ludwig (45 RPM Audiophile)organiseerde een livestream met vinyl mastering goeroes Bernie Grundman en Ryan K. Smith samen met Acoustic Sounds oprichter en CEO Chad Kassem om mastering en de rol ervan bij het creëren van een perfecte vinyl LP te bespreken, en meer interessante onderwerpen voor audiofielen. Edited 29 augustus 2022 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 september 2022 Report Share Posted 7 september 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts