Tubejack Posted 18 april 2023 Report Share Posted 18 april 2023 (edited) 9 hours ago, René N. said: Ja, mooi stuk Jack. Ook Chi-running komt aan bod, met de middenvoets-landing, onder de heup grondcontact maken en licht voorover hellend lopen. Dat van die 170 stappen per minuut wist ik niet, maar ga ik proberen. Ja, ik ben weer voorzichtig aan het opbouwen. Man, wat heb ik dit gemist..... Van mijn vorige trainer moesten we zelfs met 180 stappen per minuut lopen. Alles om te voorkomen dat je gewichten te zwaar belast worden. Ik red dat nóg niet, en zit op +/- 163 ...165. Verder investeer ik niet alleen in muziek, maar ook in hardloopschoenen. Ik draag 3 paar tegen elkaar. Verschillende merken, met specifieke eigenschappen. Zoals demping, gewicht, ruimte, voor harde of zachte en verende loopomgevingen. Maar geweldig dat je weer bezig bent. Doe vooral niet te fanatiek of te ver. 2x per week 8...10km zonder problemen kunnen lopen is ook mooi. Verder wissel ik het af met andere loopsporten zoals snelwandelen en nordicwalken. Daarmee verken ik nieuwe routes. Alle seizoenen zijn mooi, maar het voorjaar vind ik speciaal, de natuur gonst, al die vogel geluiden, dat frisse groen, geweldig. Veel plezier Edited 18 april 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 april 2023 Report Share Posted 30 april 2023 Eerste audio streaming: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 april 2023 Report Share Posted 30 april 2023 Leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 5 mei 2023 Report Share Posted 5 mei 2023 (edited) Helaas maar al te waar .... sluit aan bij mijn ervaring vandaar geen streaming en terug naar CD masters/(vinyl) van voor 1994. Edited 5 mei 2023 by marcel535i Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 Helaas een bekend verhaal. Wel goed uitgelegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 Mijn muzieksmaak is gelukkig wat ouderwets dus voor mij is het minder een probleem. Toevallig gisteren de wijnvoorraad van mijn broer opgeruimd: flessen uit 1933 en allemaal zuur. Gelukkig zijn de LP’s van mijn broer ook zeer weinig gedraaid. Ik had laatst een LP gevonden en die was weinig tot nooit gedraaid ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 Die man is perfect in staat om je het graf in te kletsen, zo van stop er maar mee, het gaat je toch niet lukken. Goed voor op een begrafenis, maar stimuleren wat je wel kunt doen, ho maar. Gewoon DSD opnemen, dat kun je niet echt bewerken, probleem getackeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 Wat kan die man lang praten over iets wat we al lang weten. Ik ga dat niet afluisteren. Ik luister liever naar muziek. En er zijn echt wel opnamen van na 1995 die wél de moeite waard zijn om te beluisteren. Maar helaas is 99,9% (ik zeg maar wat) van wat er uitgebracht wordt verprutst. Maar 0,1% van miljoenen albums zijn nog altijd duizenden albums die wél goed klinken. Maar de spoeling wordt al wel dunner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 3 hours ago, HansP said: Die man is perfect in staat om je het graf in te kletsen, zo van stop er maar mee, het gaat je toch niet lukken. Goed voor op een begrafenis, maar stimuleren wat je wel kunt doen, ho maar. Gewoon DSD opnemen, dat kun je niet echt bewerken, probleem getackeld. Ik ben al een boom aan het zoeken en een stuk touw. Wat je wel kunt doen volgens hem is de oude masters (originele) en dus fysieke media kiezen. DSD doe je bij opname in de studio of vanaf de originele mastertapes zoals bij MoFi. Wel hopen dat ze dit niet weer platslaan / normaliseren bij de streaming service en de pure DSD stream leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 (edited) 1 hour ago, Hans van Liempd said: Wat kan die man lang praten over iets wat we al lang weten. Ik ga dat niet afluisteren. Ik luister liever naar muziek. En er zijn echt wel opnamen van na 1995 die wél de moeite waard zijn om te beluisteren. Maar helaas is 99,9% (ik zeg maar wat) van wat er uitgebracht wordt verprutst. Maar 0,1% van miljoenen albums zijn nog altijd duizenden albums die wél goed klinken. Maar de spoeling wordt al wel dunner. Mij gaat het vooral om de muziek, als 0.1% goed klinkt en goede muziek na 1995 is zeg maar 0.001% als het dat al haalt, dan blijft er niet veel over Hans. ( 0.0001 % ) Ik kan maar weinig goede albums van die 0.0001 % opnoemen. Ik denk dat het belangrijk is deze discussie in leven te houden om een eind te maken aan deze muziekverkrachting. Edited 6 mei 2023 by marcel535i Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 Het gaat mij er om dat klagen niet helpt, en als je daar je brood mee moet verdienen is dan een trieste zaak. Ik heb dan wel aardig wat SACD's die dan zijn omgezet naar DSD/ .dsf en dat met behulp van een Sony PS3, de Philips SACD speler was dan van een mindere kwaliteit, problemen zat gehad, maar het streamen gaat prima, uiteraard dan wel met de juiste spullen. Die je dan vroeger nog niet had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 Is die "loudness war" nog steeds actief/ actueel? Ik luister hier vrij veel naar Radio Paradise en ik kan me daarbij niet beklagen over de weergavekwaliteit dan wel over het door hen gebruikte bronmateriaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 20 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Is die "loudness war" nog steeds actief/ actueel? Veel minder. Streamingdiensten proberen met algoritmen muziek op een vergelijkbaar niveau weer te geven, het gevolg daarvan voor extreem luide opnamen is dat ze juist veel zachter weer gegeven worden. Contraproductief dus. Verder is het hele loudness gebeuren niets nieuws en heeft ook niets met 1995 te maken. Het was er in de echte radio jaren al waar zenders elkaar probeerden te overstemmen. Beetje erg generaliserend verhaal. Maar goed, mono was beter dan stereo dus daar ging het al mis, oh, akoestische opnamen op een wasrol waren ook echter dan elektrische opnamen, dus daar ging het al mis. Daar voor had je echte akoestische live muziek, kun je het je voorstellen, met natuurlijke stemmen, ongemanipuleerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 (edited) We maken ons weer eens druk over opnames en beseffen ons te weinig hoe soms onze eigen apparatuur, kabels, akoestiek, etc. iets toevoegt of weg laat. Maar dat is mijn mening. Aan die opnames kun je niets veranderen, aan je set of je akoestiek wel. Er is veel mogelijk aan kwaliteit thuis. Heel veel zelfs. Mindere of meerdere opname ten spijt. Edited 6 mei 2023 by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 5 minutes ago, Mediator said: We maken ons weer eens druk over opnames en beseffen ons te weinig hoe soms onze eigen apparatuur, kabels, akoestiek, etc. iets toevoegt of weg laat. Maar dat is mijn mening. Aan die opnames kun je niets veranderen, aan je set of je akoestiek wel. Er is veel mogelijk aan kwaliteit thuis. Heel veel zelfs. Mindere of meerdere opname ten spijt. Je hebt niet goed geluisterd hé.. de man zegt toch, dat het nooit iets wordt. Wanneer de opname van na 1995 is tenminste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 (edited) 1 hour ago, marcel535i said: Mij gaat het vooral om de muziek, als 0.1% goed klinkt en goede muziek na 1995 is zeg maar 0.001% als het dat al haalt, dan blijft er niet veel over Hans. ( 0.0001 % ) Ik kan maar weinig goede albums van die 0.0001 % opnoemen. Ik denk dat het belangrijk is deze discussie in leven te houden om een eind te maken aan deze muziekverkrachting. Dat zeker, maar ik luister elke week de nieuw uitgebrachte muziek op Qobuz af. Daar hou ik dan ca. 1 a 2 albums in mijn favorietenlijstje van over. Dus muziek die het beluisteren waard is én die met voldoende kwaliteit is opgenomen. Soms zijn dat opnieuw uitgebrachte oude albums, soms artiesten waar ik nog nooit van gehoord had en soms muziek van bekende artiesten. Helaas vallen de meeste af omdat ze veel te hard of vervormd zijn opgenomen. Meer nog, dan dat de muziek me niet bevalt. Maar vaak ook beide. Edited 6 mei 2023 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 12 minutes ago, Hans van Liempd said: Je hebt niet goed geluisterd hé.. de man zegt toch, dat het nooit iets wordt. Wanneer de opname van na 1995 is tenminste. Toch schijnt onze song festival inzending fantastisch te klinken Hans en dan met name de achtergrondzangeressen Maar serieus ik draai gewoon de muziek die ik leuk vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 (edited) 30 minutes ago, carl said: Toch schijnt onze song festival inzending fantastisch te klinken Hans en dan met name de achtergrondzangeressen Maar serieus ik draai gewoon de muziek die ik leuk vind. Ik doe gewoon aan myfi (foei): het moet via mijn oren/ hersenen, via mijn set, in mijn luisterruimte en met mijn muziek (smaak, weergavekwaliteit, bronmateriaal) goed klinken. Zoniet, dan beluister ik het niet. Gelukkig genoeg bronmateriaal dat hieraan voldoet, maar ik kan de ervaringen van Hans deels onderschrijven: soms is het niet om aan te horen qua opnames. En dat geldt natuurlijk voor ieder bronmateriaal. Edited 6 mei 2023 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 Niet veel anders dan ik Fuchs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 7 minutes ago, carl said: Niet veel anders dan ik Fuchs. Gelukkig, ben ik niet de enige hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 4 hours ago, carl said: Toch schijnt onze song festival inzending fantastisch te klinken Hans en dan met name de achtergrondzangeressen Voorzover ik weet zit het anders. De inzending klinkt inmiddels redelijk. "Dankzij" de achtergrondzangeressen, die naar voren zijn getreden. Het duo kon namelijk nauwelijks zingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 Het grappige is dat we op de AVMN wel eens gasten hebben gehad die beschikte over originele opnames van voor het masteren. Het jammere is alleen dat als je dat een keer beluisterd hebt je verpest bent. Het verschil is behoorlijk namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 mei 2023 Report Share Posted 6 mei 2023 7 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Ik luister hier vrij veel naar Radio Paradise en ik kan me daarbij niet beklagen over de weergavekwaliteit dan wel over het door hen gebruikte bronmateriaal. +1. Soms klinkt het nergens naar (plukjes muziek die goed op elkaar aansluiten maar slecht bronmateriaal is), maar meestal wel goed tot erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 7 mei 2023 Report Share Posted 7 mei 2023 (edited) Het is gewoon niet slim de opname ‘de schuld’ te geven. Los van dat we aan die opname niets kunnen veranderen maar aan de set (apparatuur, kabels e.d.) én aan de akoestiek wel. We vergeten te vaak dat daar een heel belangrijk deel zit van allerhande afwijkingen dus dat aan ons geluid iets wordt toegevoegd of juist weggelaten. Misschien had ik daarbij moeten vertellen dat je opnames juist moet zien als ‘bakens’ om een set samen te stellen die in balans is. En er zijn ook audiospullen die beter zaken als emotie en levensechtheid kunnen overdragen en die ineens (veel) minder kritisch zijn naar opnames. Ra ra hoe kan dat. Maar vergeet zoals gezegd ook niet bijvoorbeeld allerhande kabelmerken die een ‘house-sound’ hebben en gewoon het origineel verkloten. Ik zal me onthouden van voorbeelden hoewel het af en toe wel eens brand op de tong. Ik onderschrijf dus volledig het gestelde in het filmpje niet. Het is een gevalletje dont shoot the messenger of arrogantie van ons audiofielenvolk zo je wilt. Edited 7 mei 2023 by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 7 mei 2023 Report Share Posted 7 mei 2023 Nee. Er geldt gewoon SISO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts