Bebatoli Posted 28 juni 2023 Report Share Posted 28 juni 2023 (edited) 15 minutes ago, Tubejack said: Ik ook niet, het kleine dacje dat hier staat klinkt zo goed. Maar sluit het niet uit. Qua tijd zijn we 10 jaar verder en dat is veel tijd als je bedenkt dat er wekelijks/maandelijks nieuwe dac's uitkomen. Aan de andere kant, is het natuurlijk erg knap dat zoiets in 2013 al ontworpen is. De Tambaqui is mijn inziens nog steeds niet gedateerd. Dat er veel nieuwe Dac's uitkomen is een feit, maar of die beter zijn dan een vorig model....... Ik geloof gerust dat de Shiit erg mooi is, zeker voor zijn prijs, maar waar jij op doelt i.v.m. het DSP programma, wel dat is iets totaal anders dan wat in de Tambaqui gebeurt. Bij de Tambaqui maakt het geen verschil of je nu USB, Spdif of Toslink gebruikt, ze klinken allemaal exact hetzelfde. Ook op de losse versie die voorzien is van I2s maakt het geen verschil en dat heeft alles te maken met het input gedeelte. Normaal is Toslink het minste, die heeft ook beduidend meer jitter, wel er is geen enkel verschil te horen . Edited 28 juni 2023 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 juni 2023 Report Share Posted 28 juni 2023 (edited) Ik doel op de USB interface, gebouwd rond een DSP, een eigen ontwerp van Schiit. Ik ben momenteel aan het streamen met Qobuz het klinkt zo mooi. Voor iedereen haalbaar. Wat er in de Tambaqui gebeurt staat m.i. ook op de site van audioscience. Ik ben op een gegeven ogenblik afgehaakt. Net als het technische verhaal van Schiit. Waar het omgaat, zijn mijn oren. Edited 28 juni 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 28 juni 2023 Report Share Posted 28 juni 2023 In eerste instantie ga ik voort op mijn gehoor, maar ik vind metingen toch wel erg belangrijk. Dus beide moeten goed zijn. De Shiit is qua metingen een topper en ik ben er van overtuigd dat hij een mooi resultaat neerzet. De prijs is belachelijk laag en dat maakt dat je voor weinig iets erg mooi in huis haalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 28 juni 2023 Report Share Posted 28 juni 2023 (edited) https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?attachments/mola-mola-tambaqui-usb-dac-streamer-headphone-amplifier-jitter-audio-measurements-png.45003/ Die wil ik best wel hebben. Vorige maand voor het laatst gehoord, en ook op heel veel andere plaatsen. Edited 28 juni 2023 by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 juni 2023 Report Share Posted 28 juni 2023 Het is ook best bijzonder wat Mola mola laat zien met de DAC. Zo als ik het begrepen heb is het ook een pure DSD DAC wat op ongeveer een zelfde manier werkt met shift registers als het project waar ik mee bezig ben. Alleen waar bij mijn project de max sample rate op DSD1024 stopt gaat Bruno daar nog ruim overheen. Ik vermoed ook dat dit helpt in de resolutie en snelheid van de DAC. De Femto kloken die in mijn project gebruikt worden draaien bij mij op 45.1584Mhz en 49.152Mhz In de Bruno Dac zou dat het dubbele zijn naar ik begrepen heb. Best wel extreem dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 28 juni 2023 Report Share Posted 28 juni 2023 1 hour ago, kappa7 said: Het is ook best bijzonder wat Mola mola laat zien met de DAC. Zo als ik het begrepen heb is het ook een pure DSD DAC wat op ongeveer een zelfde manier werkt met shift registers als het project waar ik mee bezig ben. Alleen waar bij mijn project de max sample rate op DSD1024 stopt gaat Bruno daar nog ruim overheen. Ik vermoed ook dat dit helpt in de resolutie en snelheid van de DAC. De Femto kloken die in mijn project gebruikt worden draaien bij mij op 45.1584Mhz en 49.152Mhz In de Bruno Dac zou dat het dubbele zijn naar ik begrepen heb. Best wel extreem dus. Mola Mola zal absoluut prachtig zijn, maar de prijs is net zo extreem wellicht als de gebruikte techniek. Voor de “gewone” man amper te betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 juni 2023 Report Share Posted 28 juni 2023 Dat is zo maar het is dan ook geen 13 in een dozijn dac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 29 juni 2023 Report Share Posted 29 juni 2023 (edited) Ik heb de Makua, met phonostage, Dac en uiteraard voorversterker en die komt op 18690,-€, de losse Dac komt 10990,-€, dus verhoudingsgewijs kan je beter de Makua kopen. Maar het is natuurlijk een hoop centen. Extreem van prijs, moet je eens naar DCS kijken.... Ik heb de Mola Mola al verschillende jaren en heb totaal geen behoefte om die te vervangen. Edited 29 juni 2023 by Bebatoli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2023 Report Share Posted 29 juni 2023 (edited) 8 hours ago, pjotr27 said: Mola Mola zal absoluut prachtig zijn, maar de prijs is net zo extreem wellicht als de gebruikte techniek. Voor de “gewone” man amper te betalen. Ja dat is nu eenmaal zo, niet iedereen kan in een Rolls Royce rijden. Het goede nieuws is dat er ook in de betaalbare categorie héél bijzondere en zeker niet alle daagse techniek te koop is. Helemaal als je net als andere forumleden hier een (beetje) handig bent. De SE-10 versterker die er nu staat was inclusief een aantal updates aan materiaal €2200. Het Modi multibit/2 dacje dat aangesloten is op een Mac mini was €360. Een heel goede USB 3.1. naar USB C kabel heb je al voor €10 bij je plaatselijke electronica winkel. Als software Audirvāna Studio waardoor ik naast PCM 24/192 ook DSD tot 1024 kan afspelen. Onderhoud is goedkoop. Het geluid durf ik af en toe spectaculair te noemen. 2e hands zijn helemaal af en toe juweeltjes te koop. Ik heb een voor en eindversterker staan waar ik slechts €350 voor betaald heb + benzine. Doet bijna niks onder voor mijn buizen versterker; Maar is met de vele aansluitingen veel praktischer en staat regelmatig in de woonkamer te spelen. Als je niet zoveel geld kunt besteden is er evengoed veel mooi's te koop. Alleen je moet er oog voor hebben, ik ga me niet blindstaren wat een ander heeft, daar wordt ik alleen maar ongelukkig van. Terwijl muziek zo mooi is. Wist je dat luisteren naar muziek, net als wandelen en hardlopen etc mede preventief werkt tegen nare ziektes zoals ****. Dus pluk de dag. Ik ga zo een rondje doen. Edited 29 juni 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 29 juni 2023 Report Share Posted 29 juni 2023 Dat je voor een bescheiden bedrag iets moois kan kopen is een feit en zeker 2de hands. Als ik naar mijn eigen set kijk had ik die nooit kunnen kopen als we geen winkel hadden gehad. Door de winkel had ik een extra hobbycentje. Verder heb ik mijn NAD M50 slechts 600€ (normaal 2600,-) betaald, omdat het een einde reeks model was. De Pioneer PD 75 heb ik 500€ 2de hands gekocht, mijn Magnepan's slechts 2000€ en de Cambridge Edge W versterkers heb ik voornamelijk ingeruild met een opleg van 1000€. De Mola Mola heb ik voor een gunstprijs van Bruno bekomen. Verder bepaald iedereen zelf wat zijn/haar budget is, toch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 juni 2023 Report Share Posted 29 juni 2023 1 hour ago, Bebatoli said: voorversterker en die komt op 18690,-€, [....] Maar het is natuurlijk een hoop centen. Extreem van prijs,[...] Da's bijna een half modaal bruto inkomen in Nederland, zonder naar andere merken te wijzen mag je dat van mij rustig extreem noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2023 Report Share Posted 29 juni 2023 (edited) On 29-6-2023 at 09:10, Bebatoli said: Verder bepaald iedereen zelf wat zijn/haar budget is, toch... Tuurlijk. Als je oplet kom je hele leuke dingen tegen voor relatief weinig geld. Zo staat er op MP een Array A3 en S1 voor maar €845. Met afstandbediening. De voeding in de eindversterker is ook nog vernieuwd. Geef het wat aandacht en je hebt een top set. Edited 30 juni 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli 2023 Report Share Posted 6 juli 2023 (edited) Om over geld te spreken. Ik ben de nieuwe Stereophile aan het lezen met Reviews van de SME 60 en de Raidho TD 3.8. De laatste kost meer dan 100.000 dollar. De eerste rond de 80.000 dollar. We kennen iemand die hem heeft. Die produceert dan ook kabels. Edited 6 juli 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 6 juli 2023 Report Share Posted 6 juli 2023 Goeie business dus die kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 6 juli 2023 Report Share Posted 6 juli 2023 Op de parking van een High End beurs deelnemers zie je direct wie een kabelfabrikant is, nml diegene die met een vette auto rijden, de rest rijd met doorsnee wagens Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli 2023 Report Share Posted 6 juli 2023 Ik ken een vriend van iemand die hem voor Edwin en Gaby in elkaar heeft gezet. Wel bewondering voor die mensen want die hebben een mooi product op de markt gezet en hebben het verder ook commercieel zeer goed aangepakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 De Eagles stoppen ermee: https://www.nu.nl/muziek/6271195/eagles-stoppen-na-ruim-vijftig-jaar-en-plannen-afscheidstournee.html Draait iemand de band nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 Soms in mijn hoofd Ivan. Sommige muziek heb je gewoon te vaak gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 4 hours ago, Ivan10 said: De Eagles stoppen ermee: https://www.nu.nl/muziek/6271195/eagles-stoppen-na-ruim-vijftig-jaar-en-plannen-afscheidstournee.html Draait iemand de band nog? Ja hoor. Waarom niet? Is gewoon tijdloze muziek. Net zoals vele andere muziek en bands uit die tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 (edited) The Doors worden toch ook nog gedraaid? Edited 7 juli 2023 by Geerdie typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 8 hours ago, Ivan10 said: De Eagles stoppen ermee: https://www.nu.nl/muziek/6271195/eagles-stoppen-na-ruim-vijftig-jaar-en-plannen-afscheidstournee.html Draait iemand de band nog? Toevallig vorige week Hotel California (AS 53051). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 6 hours ago, Geerdie said: The Doors worden toch ook nog gedraaid? Ik ben niet van de draaideuren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 Ik ben in blijde verachting van de laatste single van Dreetje H6. Maar dan moet het wel echt de laatste zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 Voor de liefhebber: Cables Matter: Het Grote HVT Kabelboek https://hifi.nl/artikel/32498/HVT-Kabelboek-nu-in-de-voorverkoop!.html Slechts €9,95 in de voorverkoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 7 juli 2023 Report Share Posted 7 juli 2023 Re-recording; "Speak Now" Taylor Swift Over de muziek en over Taylor Swift heb ik geen mening (mij totaal onbekend) maar het betreft een interessante review waarin ook een kijkje over de gang van zaken in de muziek business. En voor een artiest is het kennelijk niet altijd/meestal niet? verstandig om een succes proberen te herhalen. En voor de fans alle reden om kritisch te blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts