Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Is eigenlijk heel simpel Carl, ik heb 2 ronde glasplaten laten snijden, vrij dik glas (3mm oid). Daar doe je de plaat tussen en dan in de oven. heb uitgebreid geexperimenteerd met de temperatuur, en heb dat onder controle. Furutech heeft ook zo'n ding, maar dan erg kostbaar (1500 euro). Daar klem je de plaat tussen waarna het apparaat de plaat verwarmt tot een bepaalde temperatuur. De oven doet natuurlijk hetzelfde.

Heb daar a heel wat platen mee recht gekregen. Ook zijn nieuwe persingen vaak krom is mijn ervaring. Eerst wassen, dan in de oven en is helemaal 100%.

Ik lees net dat het bouwpakket van Menno van der Veen de SE-10 uitverkocht is :( https://mennovanderveen.nl/index.php/nl/news-events

Ongelofelijk jammer, het is een bijzondere  buizen versterker, die zowel in een digitale als analoge omgeving met wat aanpassingen ontzettend mooi speelt.  Nog even en ik ben zelf vintage :unsure:  

Menno schrijft:  de rekenmachine regeert. Nu, met dure buizen
en stijgende prijzen van componenten zou de eindprijs fors omhoog moeten en
ook onze kosten voor investering in de nodige voorraden. Dat zag er niet
meer gezond uit.

Edited by Tubejack

34 minutes ago, carl said:

Heb je een idee hoeveel pakketten hij verkocht heeft Jack.

Geen idee @carl zoiets gaat meestal in batches van 50 of 100 stuks.

Toen Menno 3 jaar terug vroeg of ik het bouwpakket in elkaar wou zetten, had ik er in 1e instantie helemaal geen zin in. Dat veranderde toen ik inzag, dat het ontwerp bijzonder was. Zo ontwerpt van de Veen zijn projecten zodat je er ook nog wat van leert. (het blijft een leraar) En er is meestal ruimte voor kleinere of grotere verbeteringen.

In de winkel moet je gewoon een nieuw model kopen MKII noemende dat dan. :rolleyes: :lol: Ik heb nog op het punt gestaan om ze gebouwd met álle modificaties te verkopen, maar ik kreeg het niet rond.  Gelukkig zijn alle schema's en updates te vinden op het web. 

Het ontwerp is dus niet verloren voor de echte liefhebber. Zelf vond ik het wel jammer dat de eindversterker niet apart leverbaar is.

Edited by carl

21 minutes ago, carl said:

Het ontwerp is dus niet verloren voor de echte liefhebber. Zelf vond ik het wel jammer dat de eindversterker niet apart leverbaar is.

De voorversterker zorgt ervoor dat de eindtrap nóg meer lineair is.  Los van elkaar is niet eenvoudig. 

4 minutes ago, carl said:

Oh zo. Lijkt met trouwens een geweldige vent met dit soort projectjes.

Inderdaad.  Ik heb ruim een jaar les van hem gehad. Ook als het moeilijk werd, wist hij het toegankelijk te maken. Je werd altijd aangemoedigd om dingen uit te zoeken en te proberen. Dat doet hij -ook vandaag- nog steeds. Er zijn meer mensen, met dergelijke kwaliteiten  ;)

Edited by Tubejack
typefout

• 2 weeks later...
On 5-10-2023 at 18:09, Tubejack said:

Eindelijk!  Een technikche vrouw :)

Heb je het woordje "echte" bewust weggelaten want als dat zo is moet ik daar melding van gaan maken bij de "beweging".  🙂

57 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik zag nog iemand van onze audioclub. 

Als  je goed daar hebt gekeken heb je zelfs de oprichter van jouw audioclub daar gezien ... ik in ieder geval wel

2 hours ago, marcel535i said:

Heb je het woordje "echte" bewust weggelaten want als dat zo is moet ik daar melding van gaan maken bij de "beweging".  🙂

Zou het een als vrouw verklede man zijn :unsure: Maakt eigenlijk niet uit, ik vind het een leuk kanaal. 

Edited by Tubejack

15 hours ago, Hans van Liempd said:

Dat zou heel goed kunnen, alleen.... ik ken die persoon niet.

Ik was zijdelings betrokken bij de oprichting van de club door Roy en was het eerste jaar lid. (toen nog in Vessem). Ik ben er toen mee gestopt omdat zelfbouwers en objectievelingen geweerd werden vanwege commerciele belangen van de demo-gevers  (snap ik overigens goed). Maar ik denk dat ik nog wel eens een avondje langs kom in Boxtel.