Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

10 hours ago, Tubejack said:

https://dr.loudness-war.info/album/view/160821

Zelfs  

DR18 0.00 dB -20.76 dB 9:11 06-Tin Pan Alley

Wat een verhaal,  wat kan Fermer beeldend vertellen. Mijn installatie kan dat niet...  is Bad...

Je hebt gelijk het is DR18 vanaf mijn SRV ripped CD (niet geremastered)

Er zijn er niet veel die hoger komen bij mij ; misschien die Sheffield Lab's drum met DR19 maar dat is eigenlijk geen muziek.

Edited by marcel535i

13 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Ik ken het verhaal. Heeft hem flink wat duiten opgeleverd.

Dat gun ik hem en iedereen van harte.  Maar eigenlijk vind ik het verhaal er achter meer interessant. Vooral het stuk dat in de New York Times verscheen. 

3 hours ago, Tubejack said:

Het nummer "Liberian Girl" is m.i. veel beter opgenomen. Wat vind jij?  Of Iemand anders natuurlijk.  

Ja klopt het kan erg verschillen per nummer. Ik zou mijn persingen ook uit moeten graven om het verschil te beluisteren. Leuk dat meneer Fremer terugkoppeling geeft. Mijn favoriete nummer op het album is overigens: Smooth Criminal. Ook al vind ik Another part of me, Dirty Diana en Speed Demon ook erg goed. Moeilijk kiezen. Oeps vergeet ik Man in the mirror, auw… maar wie wint de love ballad battle: Just Can’t stop loving you versus Liberian Girl? In de ballads wordt vaak in de studio meer audiofiele aandacht gegeven. LOL. 

Ik heb maar even de moeite genomen om het album Bad even te downloaden.

Ik heb een Japanse persing gevonden en ben nu ook nog de 25e editie aan het downloaden maar die loopt niet zo snel.

Heb wel even de Japanse versie met en LP uit 1987 vergeleken en ja de LP heeft wel meer ruimte maar op beide is de stage zo als beschreven goed waarneembaar. ik geef wel de voorkeur aan de plaat. wel leuk om weer even te vergelijken.

Ik vond het hoog en laag van zowel LP en download erg uit verhouding, niet echt prettig.

Edited by kappa7

Leuk George er zijn een hoop versies https://www.dr.loudness-war.info/?artist=Michael+jackson&album=bad

Ik heb deze versie ook uit 1987  https://www.dr.loudness-war.info/album/view/56857 

Qua DR denk wel redelijk goed, maar er zijn betere.  Ik noemde het album op vinyl: "wat dun schel klinken, er zit bij mij weinig warmte in"

Waarschijnlijk  bedoelen we hetzelfde 

19 minutes ago, Tubejack said:

Ik noemde het album op vinyl: "wat dun schel klinken, er zit bij mij weinig warmte in"

Waarschijnlijk  bedoelen we hetzelfde 

Ja dat denk ik ook.

Het deed zelfs wat pijn aan de oren als ik het volume wat omhoog gooide.

8 hours ago, kappa7 said:

Ja dat denk ik ook.

Misschien kunnen ze in een  studio dit album "wat audiofiele aandacht geven" Zoals @Ivan10 dat noemde ;)

Edited by Tubejack

1 hour ago, Geerdie said:

Wat is díe gast oud geworden!:o

Ja hij is wel wat ouder geworden. Hij is 74 jaar

oud. Wat gaat de tijd snel. Zo ben je een jonge god op MTV. En zo kijken we samen hoe zijn collectie van de hand wordt gedaan via een veiling.

Triest maar waar. Veel van die helden van de jaren tachtig zijn nu allemaal oud. 

Er staat zowaar spul op de veiling met een schatting vanaf 800 pond. Vraag me af of het daar straks werkelijk voor gaat. Toch je kans om iets van Knopfler te bezitten. Ben benieuwd. Maar ook een Gibson met een maximale schatting tot 500.000 pond. 

Prijzen vallen mee...Vergeet niet een nieuwe gitaar kan al vele duizenden dollars kosten.

Jammer dat de Sultans of Swing gitaar er niet bij zit, daar kan je gerust je flappetapper voor open trekken ben ik bang.

Zo te zien worden kwalitatief goede transformatoren en andere onderdelen gebruikt. 

Een monitor versterker voor de Britse BBC? https://classic-sounds.co.uk/articles/AM8_2.pdf

Kon wel eens heel goed klinken.  Het schema is simpel.

Ik heb zelf een Aurexx Crystal 1 versterkertje daar komt ook 2x 3,5 watt uit.

Ruim voldoende vermogen, voor in onze woonkamer.  +/- 45m2

Luidsprekers 92dB 1 watt in. 

Maar deze versterker, heeft zover ik zo kan beoordelen, gewoon betere onderdelen.

Dat is slim, want vroeg of laat, ga je altijd wat opwaarderen.

Het meest kostbare in buizen versterkers zijn meestal  de transformatoren.

Maar deze, zien er heel wat  beter uit, dan die in mijn Aurexx versterkertje.  

Als bouwpakket of gebouwd te koop.  Ook de print is los te koop.

https://classic-sounds.co.uk/shop/

Maar pas op er staat +/- 300 volt op. Maar als je een beetje voorzichtig bent... 

Lekker knutselen, in de koude wintermaanden :)

On 18-1-2024 at 22:46, kappa7 said:

Ja dat denk ik ook.

Ik moet even wat rechtzetten @kappa7 en @Ivan10 Ik  draai net kant 2 van het album "Bad"  Het klinkt ongelofelijk goed. Ik weet zeker dat Ivan helemaal uit zijn dak gaat.... geen idee hoe dat komt? :blink: