Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

28 minutes ago, Tubejack said:

High-end streamer 

Werkt niet draadloos, heeft geen touch screen en werkt niet met een app. Gewoon een rijtje degelijke fysieke knoppen.

https://hifi.nl/artikel/33226/Review-Modus-DAC01-met-Pink-Faun-2.16-Ultra-netwerkspeler-de-wereld-wordt-analoger.html

Het verhaal heeft wel nogal religieuze trekjes. Ik geloof er niet direct in. Maar mooi voor wie het hogerop wil zoeken natuurlijk.

Die Ruud Jonker kan zoveel onzin uitkramen, gelardeerd met holle frasen en algemeenheden. Hij weet het zo mooi te vertellen dat je het bijna gaat geloven.

Even zonder gekheid, er zitten zeker waarheden in het verhaal, maar de manier van beschrijven zit zo enorm in mijn allergie zone, kan het niet lezen of serieus nemen.

36 minutes ago, Edje2 said:

Die Ruud Jonker kan zoveel onzin uitkramen, gelardeerd met holle frasen en algemeenheden. Hij weet het zo mooi te vertellen dat je het bijna gaat geloven.

Even zonder gekheid, er zitten zeker waarheden in het verhaal, maar de manier van beschrijven zit zo enorm in mijn allergie zone, kan het niet lezen of serieus nemen.

Helemaal mee eens, hij heeft ook blijkbaar heel veel dure audio apparatuur tot zijn beschikking... Ik ken niemand die zoveel spullen alleen maar bewaard omdat je zo af en toe een review schrijft. En dan de manier waarop hij alles beschrijft. Het is al moeilijk genoeg om op te schrijven wat je hoort bij het wisselen van 1 apparaat, laat staan een complete set verwisselen.. soms vraag ik me echt af of hij de test apparaten wel echt beluisterd heeft....

2 hours ago, Tubejack said:

High-end streamer 

Werkt niet draadloos, heeft geen touch screen en werkt niet met een app. Gewoon een rijtje degelijke fysieke knoppen.

https://hifi.nl/artikel/33226/Review-Modus-DAC01-met-Pink-Faun-2.16-Ultra-netwerkspeler-de-wereld-wordt-analoger.html

Aan deze streamer kan een monitor, zelfs een met touchscreen en hij kan met een app bedient worden. Wanneer je op de laatste DAE was geweest, had je hem bij Goldmund kunnen beluisteren. Ik hou meestal helemaal niet van het Goldmund geluid, maar de laatste keer ging het toch wel erg goed.

13 minutes ago, Hans van Liempd said:

Aan deze streamer kan een monitor, zelfs een met touchscreen en hij kan met een app bedient worden. Wanneer je op de laatste DAE was geweest, had je hem bij Goldmund kunnen beluisteren. Ik hou meestal helemaal niet van het Goldmund geluid, maar de laatste keer ging het toch wel erg goed.

Het zijn niet mijn woorden. Ik heb gewoon de tekst uit het interview gekopieerd en geplakt  Hans. 

13 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik vind de "reviews" van Ruud altijd wel onderhoudend. Wat ik dan weer niet begrijp is, dat hij audiofielen vaak te kakken zet. Terwijl dat eigenlijk toch de doelgroep van die dure spullen is.

Er zal een "markt" voor zijn,  anders werd het niet gemaakt.  Burr Brown dat nu Texas Instruments is maakt echt mooie dac's. Audiofiele zoals de PCM1794 of vooral nauwkeurige zoals de DAC8812 en de DAC11001B :)

On 26-2-2024 at 18:08, Edje2 said:

Dat laatste schijnt regelmatig echt voor te komen bij recensenten. Is toch ook niet te doen om elke week een ander apparaat of meerderen te reviewen.

Die Werner Ero had trouwens wel een en ander klaar staan voor reviews. 

• 4 weeks later...

Controleer toch maar of het geen upsampling is. Qobuz heeft zich daar al eerder schuldig aan gemaakt.

3 hours ago, Tubejack said:

Met Audirvana Studio kun je dat zo zien.  

Inderdaad interessant om te weten of er daadwerkelijk audio informatie is toegevoegd of alleen dummy bits  zijn gegenereerd na vraag van de marketing afdeling.

😀

Edited by MarcelMR

12 minutes ago, Tubejack said:

Dit is waarschijnlijk echt:

Audirvanastudio.png

Wel een bult bij  40 KHz,   kwam er een vleermuis overvliegen in de studio bij de opname 🙂 dan inderdaad autentiek.

31 minutes ago, Tubejack said:

In het plaatje heb  ik jou track even in Matlab gegooit en oversampled naar 96 KHz / 24 bits

Bron was gewoon de CD   Leonard Cohen  Ten new songs

Ik denk dat ie dus ook niet autentiek was !

Het bultje was de verdachte !

untitled.jpg

Edited by MarcelMR

11 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Alhoewel ze op deze de hoesfoto niet erg sexy/ mooi afgebeeld staat. Maar zelfs ik (b.j. 1974) kan de klassieke schoonheid van de jonge Kraagman wel waarderen. Overigens geen BMW meer? (i.v.m. forumnaam verandering)     

IDD beter dan nep-blond. 

Nog steeds dezelfde auto maar mensen met een BMW uit Helmond ..... 😉 profileert niet lekker,  dus nu maar link naar mijn werk bij MR / Philips Medical Systems

Edited by MarcelMR