Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Het zijn no-nonsense producten met vaak een zeer hoge prijs-kwaliteit verhouding.

Mooie behuizingen kosten geld. Daar doen ze niet aan, bij Schiit. 

Ik gebruik ook een ultra high-end dac van hetzelfde merk.

Zit ook in zo'n simpel kastje. Staat gewoon 7 dagen 24uur per dag aan.

Doet wat ie moet doen, muziek maken. Magisch :)

40 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

En welk punt wil je hiermee maken? Want je hebt dit fragment reeds eerder gedeeld. 

Misschien een van die  recensies van Michael Fremer? Ook volgens hun, krijg je veel draaitafel voor je geld waar je rustig een heel goede cartridge in kunt schroeven. Dat is toch mooi? voor mensen met niet zoveel centjes? Wat is jouw punt overigens? High-end is er voor iedereen. :)

Edited by Tubejack

Och, zo'n Technics is echt wel een prima draatafel. Vooral voor discotheken.

Henk uit Sneek...Vertelde ooit eens dat een Benz Ace wel het maximaal haalbare was in een Technics disco draaitafel.

gaat uiteraard om de match met de arm en het loopwerk moet goed genoeg zijn om de verschillen te laten horen. De Technics is (net als zoveel Japanse spulletjes) gewoon heel goede kwaliteit. De goedkopere modellen klinken wat bleker door de wat minder doodse "kast" eromheen en minder verfijning van lager/motor combi.

14 minutes ago, Tubejack said:

Misschien een van die  recensies van Michael Fremer? Ook volgens hun, krijg je veel draaitafel voor je geld waar je rustig een heel goede cartridge in kunt schroeven. Dat is toch mooi? voor mensen met niet zoveel centjes? Wat is jouw punt overigens? High-end is er voor iedereen:)

Ja en nee. Een Dacia gaat echter never nooit een Ferrari/ Porsche worden. Overigens nog steeds in bezit: een Technics SL-Q3.  

10 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Met die "lowend" Technics begon in 2008 overigens mijn "higend" zoektocht.

Ik vind het een mooi principe.  immers de masterdisc waar uiteindelijk  via een heel proces LP's worden geperst worden. Kunnen op een Technics direct-drive machine zijn gemaakt.  Verder ben ik iemand die niet alleen de klank belangrijk vind, maar ook technische gegevens. Minder vervorming betekend b.v. meer geluid. Helaas, gaat ook dat niet altijd op.  Maar met b.v. zo'n SL-1500C m.i. kun je al heel fatsoenlijk platen draaien.  Mooi Hana cartridge er in van zeg €600 en daar is de muziek. 

Ik weet dat in de jaren 80 in Haarlem (ik meen bij Polygram) de casettebandjes mbv een platenspeler werden opgenomen. De platenspeler was een SL1200. Het cassettedeck een Nakamichi en als versterker werd er een Braun gebruikt.

16 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

Ja en nee. Een Dacia gaat echter never nooit een Ferrari/ Porsche worden. Overigens nog steeds in bezit: een Technics SL-Q3.  

Een metafoor met auto's is altijd leuk Fuchs.

Veel plezier hebben we gehad van een Fiat Uno 45. Nooit dure reparaties of moeilijke problemen.

Die "tuinstoeltjes" zaten heerlijk. Gewoon 2 kinderen achter in en 2 fietsen achterop de trekhaak en 110Km haalde hij dan.

De Volvo 440 daarna was een beetje "oude mannen" auto maar heerlijke stoelen, reed heerlijk ook nooit dure reparaties.

Heel veilig ook.  Een steen tegen de voorruit en koplamp gehad. Op een barst en een stukkende koplamp (die zelfs nog brandde) niks.

Een BMW 316I daarna was echt een klasse beter, niet snel, maar al hij eenmaal op snelheid was op de snelweg. Top nooit problemen.

Als ik de metafoor dan door trek naar Technics dan is de 1e een SL-1500C, de 2e een SL-1200GR en de 3e een SL-1200G

Maar wat al die machines delen, -net als bovengenoemde auto's- is een bepaalde kwaliteit.  Kijk b.v. naar de rumble waardes of de Wow en Flutter 

Zijn de verschillende technische gegevens onderling niet groot tussen de drie genoemde  draaitafels. Kijk dát vind ik nu kwaliteit. 

Natuurlijk is en nóg beter b.v. de SP-10R of SP-1000R.  Net als bij auto's, voor wie een Porsche wil. 

Edited by Tubejack

7 hours ago, Edje2 said:

Ik weet dat in de jaren 80 in Haarlem (ik meen bij Polygram) de casettebandjes mbv een platenspeler werden opgenomen. De platenspeler was een SL1200. Het cassettedeck een Nakamichi en als versterker werd er een Braun gebruikt.

Bij de perserij in Haarlem worden SL-1200G gebruikt om de lopende persingen te controleren 

Edited by Tubejack

20 hours ago, Roots said:

Och, zo'n Technics is echt wel een prima draatafel. Vooral voor discotheken.

Henk uit Sneek...Vertelde ooit eens dat een Benz Ace wel het maximaal haalbare was in een Technics disco draaitafel.

Dat zou heel goed kunnen Roots.  Het was in die tijd kennelijk voor veel draaitafels zoals mijn Thorens TD-2001 het maximum. Diverse forumleden speelde met een Benz Ace. Henk mis ik nog steeds.:(