MarcelMR Posted 18 januari Report Share Posted 18 januari (edited) 10 hours ago, Tubejack said: https://dr.loudness-war.info/album/view/160821 Zelfs DR18 0.00 dB -20.76 dB 9:11 06-Tin Pan Alley Wat een verhaal, wat kan Fermer beeldend vertellen. Mijn installatie kan dat niet... is Bad... Je hebt gelijk het is DR18 vanaf mijn SRV ripped CD (niet geremastered) Er zijn er niet veel die hoger komen bij mij ; misschien die Sheffield Lab's drum met DR19 maar dat is eigenlijk geen muziek. Edited 18 januari by marcel535i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari Report Share Posted 18 januari 13 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Ik ken het verhaal. Heeft hem flink wat duiten opgeleverd. Dat gun ik hem en iedereen van harte. Maar eigenlijk vind ik het verhaal er achter meer interessant. Vooral het stuk dat in de New York Times verscheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 januari Report Share Posted 18 januari 3 hours ago, Tubejack said: Het nummer "Liberian Girl" is m.i. veel beter opgenomen. Wat vind jij? Of Iemand anders natuurlijk. Ja klopt het kan erg verschillen per nummer. Ik zou mijn persingen ook uit moeten graven om het verschil te beluisteren. Leuk dat meneer Fremer terugkoppeling geeft. Mijn favoriete nummer op het album is overigens: Smooth Criminal. Ook al vind ik Another part of me, Dirty Diana en Speed Demon ook erg goed. Moeilijk kiezen. Oeps vergeet ik Man in the mirror, auw… maar wie wint de love ballad battle: Just Can’t stop loving you versus Liberian Girl? In de ballads wordt vaak in de studio meer audiofiele aandacht gegeven. LOL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 januari Report Share Posted 18 januari (edited) Ik heb maar even de moeite genomen om het album Bad even te downloaden. Ik heb een Japanse persing gevonden en ben nu ook nog de 25e editie aan het downloaden maar die loopt niet zo snel. Heb wel even de Japanse versie met en LP uit 1987 vergeleken en ja de LP heeft wel meer ruimte maar op beide is de stage zo als beschreven goed waarneembaar. ik geef wel de voorkeur aan de plaat. wel leuk om weer even te vergelijken. Ik vond het hoog en laag van zowel LP en download erg uit verhouding, niet echt prettig. Edited 18 januari by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari Report Share Posted 18 januari Leuk George er zijn een hoop versies https://www.dr.loudness-war.info/?artist=Michael+jackson&album=bad Ik heb deze versie ook uit 1987 https://www.dr.loudness-war.info/album/view/56857 Qua DR denk wel redelijk goed, maar er zijn betere. Ik noemde het album op vinyl: "wat dun schel klinken, er zit bij mij weinig warmte in" Waarschijnlijk bedoelen we hetzelfde Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 januari Report Share Posted 18 januari 19 minutes ago, Tubejack said: Ik noemde het album op vinyl: "wat dun schel klinken, er zit bij mij weinig warmte in" Waarschijnlijk bedoelen we hetzelfde Ja dat denk ik ook. Het deed zelfs wat pijn aan de oren als ik het volume wat omhoog gooide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari Report Share Posted 19 januari (edited) 8 hours ago, kappa7 said: Ja dat denk ik ook. Het deed zelfs wat pijn aan de oren als ik het volume wat omhoog gooide. Misschien kunnen ze in een studio dit album "wat audiofiele aandacht geven" Zoals @Ivan10 dat noemde Edited 19 januari by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 19 januari Report Share Posted 19 januari Een interessant stuk over step-up trafo matching en werking. Step up trafo’s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 januari Report Share Posted 22 januari Mark Knopfler verkoopt een deel van zijn gitaarcollectie. Aardig interview. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari (edited) Leuk interview Deze dan ook even mee nemen. Edited 23 januari by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari Top, dank. Niet gezien. Daar zitten toch wat bekende gitaren bij van enkele grote hits. Ben benieuwd welke hij houdt. En die niet op de veiling staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari Wat is díe gast oud geworden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari Even kijken mensen wat er van je gading is : gitaren in de verkoop: https://www.christies.com/auction/auction-21929-cks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari 1 hour ago, Geerdie said: Wat is díe gast oud geworden! Ja hij is wel wat ouder geworden. Hij is 74 jaar oud. Wat gaat de tijd snel. Zo ben je een jonge god op MTV. En zo kijken we samen hoe zijn collectie van de hand wordt gedaan via een veiling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari Triest maar waar. Veel van die helden van de jaren tachtig zijn nu allemaal oud. Er staat zowaar spul op de veiling met een schatting vanaf 800 pond. Vraag me af of het daar straks werkelijk voor gaat. Toch je kans om iets van Knopfler te bezitten. Ben benieuwd. Maar ook een Gibson met een maximale schatting tot 500.000 pond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari Ik sta echt te kijken voor wat voor bedragen er bij staan. En ja ik had hem eigenlijk niet herkent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari 13 hours ago, Geerdie said: Wat is díe gast oud geworden! Dat heb ik nou ook, als ik 's morgens in de spiegel kijk Maar ook ik, herkende hem niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari Mijn favoriet uit de lijst. https://www.christies.com/lot/lot-6465709?ldp_breadcrumb=back&intObjectID=6465709&from=salessummary&lid=1 Deze is gebruikt op het nummer Telegraph road. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari Misschien wel een leuke docu ter aanvulling van bovenstaande veiling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari Prijzen vallen mee...Vergeet niet een nieuwe gitaar kan al vele duizenden dollars kosten. Jammer dat de Sultans of Swing gitaar er niet bij zit, daar kan je gerust je flappetapper voor open trekken ben ik bang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 23 januari Report Share Posted 23 januari Dit zegt niks over waar ze voor weg gaan. Soms doen ze met wat goedkopere items express wat lagere bedragen erbij zodat er meer bieders komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 januari Report Share Posted 25 januari https://hifi.nl/artikel/33248/Classic-Sounds-Mullard-3-3-buizeneindversterker,-kant-en-klaar-of-zelf-te-bouwen.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 januari Report Share Posted 25 januari 3.5 watt, leuk met klipsch La Scala ofzo. Wel mooi dat ze dit voor relatief weinig geld leveren. Welke speaker < 1000 euro haalt iets van 99 db/w/m?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari Zo te zien worden kwalitatief goede transformatoren en andere onderdelen gebruikt. Een monitor versterker voor de Britse BBC? https://classic-sounds.co.uk/articles/AM8_2.pdf Kon wel eens heel goed klinken. Het schema is simpel. Ik heb zelf een Aurexx Crystal 1 versterkertje daar komt ook 2x 3,5 watt uit. Ruim voldoende vermogen, voor in onze woonkamer. +/- 45m2 Luidsprekers 92dB 1 watt in. Maar deze versterker, heeft zover ik zo kan beoordelen, gewoon betere onderdelen. Dat is slim, want vroeg of laat, ga je altijd wat opwaarderen. Het meest kostbare in buizen versterkers zijn meestal de transformatoren. Maar deze, zien er heel wat beter uit, dan die in mijn Aurexx versterkertje. Als bouwpakket of gebouwd te koop. Ook de print is los te koop. https://classic-sounds.co.uk/shop/ Maar pas op er staat +/- 300 volt op. Maar als je een beetje voorzichtig bent... Lekker knutselen, in de koude wintermaanden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 januari Report Share Posted 26 januari On 18-1-2024 at 22:46, kappa7 said: Ja dat denk ik ook. Het deed zelfs wat pijn aan de oren als ik het volume wat omhoog gooide. Ik moet even wat rechtzetten @kappa7 en @Ivan10 Ik draai net kant 2 van het album "Bad" Het klinkt ongelofelijk goed. Ik weet zeker dat Ivan helemaal uit zijn dak gaat.... geen idee hoe dat komt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts