Tubejack Posted 24 april 2018 Report Share Posted 24 april 2018 (edited) 1 hour ago, TL 200 said: Maar voor het streamen maakt het toch niet uit hoe groot de bestanden zijn, Mobiel streamen via b.v. 4G wel. (data limiet en zo) Daarnaast moet een streaming provider natuurlijk een behoorlijk eigen netwerk hebben, als zeg een paar duizend, 10.000 of meer mensen muziek van hun of haar servers streamen. Thuis vanaf je NAS heb je daar natuurlijk geen last van. Edited 24 april 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 april 2018 Report Share Posted 24 april 2018 (edited) 1 hour ago, mumsoft said: Overal waar het (audio)signaal door moet, kan de structuurinformatie beïnvloed worden. MQA is voor mij dan ook niet de heilige graal. Denk ook dat dat meer invloed heeft op het uiteindelijk resultaat dan het format van het aangebodene. (cd wav. flac etc.) Heilige Graal ken ik ook niet, daarmee leg je jezelf alleen maar beperkingen op. Edited 24 april 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 april 2018 Report Share Posted 24 april 2018 35 minutes ago, Tubejack said: Mobiel streamen via b.v. 4G wel. (data limiet en zo) Daarnaast moet een streaming provider natuurlijk een behoorlijk eigen netwerk hebben, als zeg een paar duizend, 10.000 of meer mensen muziek van hun of haar servers streamen. Thuis vanaf je NAS heb je daar natuurlijk geen last van. Klopt, daar had ik even niet aan gedacht. Ik was vergeten dat ik niet alleen op het wereldwijde web ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 9 hours ago, TL 200 said: Denk ook dat dat meer invloed heeft op het uiteindelijk resultaat dan het format van het aangebodene. (cd wav. flac etc.) Heilige Graal ken ik ook niet, daarmee leg je jezelf alleen maar beperkingen op. Maar roepen, dat het uiteindelijk om de emotie, structuur, of muziek gaat..... zal wel. Dát vind ik zo' n dooddoener. Ik denk dat het streven is, om alle media die je hebt en alle formaten die je gebruikt, zo goed mogelijk af te spelen. Daar zitten aardige verschillen in! Het kost moeite en vooral tijd om zoiets te bereiken. Hier zijn de verschillen nog maar klein, structuur, emotie en muziek is er in overvloed Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 1 hour ago, Tubejack said: Maar roepen, dat het uiteindelijk om de emotie, structuur, of muziek gaat..... zal wel. Dát vind ik zo' n dooddoener. 1 hour ago, Tubejack said: Hier zijn de verschillen nog maar klein, structuur, emotie en muziek is er in overvloed Dus het gaat uiteindelijk wel om die dooddoener! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 (edited) Welnee, het gaat uiteindelijk om de centen met zoiets Edited 25 april 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2018 Author Report Share Posted 25 april 2018 Dat lijkt me eigenlijk ook een dooddoener. Alles kost geld, of je nu MQA, DSD of flacs koopt. Of cd's, lp's etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 1 hour ago, TL 200 said: Dus het gaat uiteindelijk wel om die dooddoener! Nee, een techneut waar ik respect voor heb, herinnert me wel eens aan het volgende: "Doe je best". Een ander zegt: "Waarom zou je dat niet kunnen?" Het helpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 56 minutes ago, mumsoft said: Dat lijkt me eigenlijk ook een dooddoener. Alles kost geld, of je nu MQA, DSD of flacs koopt. Of cd's, lp's etc. Uiteraard, alles is uiteindelijk een dooddoener, t/m de jam op je boterham. Het gaat er natuurlijk om wie de licenties vangt. En dat belang zit ook duidelijk ingebakken bij MQA, dit i.t.t. b.v. het FLAC format. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2018 Author Report Share Posted 25 april 2018 Ja, dat zal wel zo zijn. Flac is vrij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 1 hour ago, Pjotr said: Uiteraard, alles is uiteindelijk een dooddoener, t/m de jam op je boterham. Het gaat er natuurlijk om wie de licenties vangt. En dat belang zit ook duidelijk ingebakken bij MQA, dit i.t.t. b.v. het FLAC format. Vind van niet, er zijn meer dan genoeg dingen, die de moeite waard zijn. Wat MQA betreft, als je een Tidal abonnement hebt, dan is DRM, licenties of hoe het prijsmodel is, niet interessant vind ik. Het wordt pas eng, op het moment dat muziek enkel in dat formaat wordt uitgebracht. En gelukkig is dát niet het geval. Er komt alleen maar meer "hi-res" en meestal is dat gewoon Flac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2018 Author Report Share Posted 25 april 2018 En MQA kun je ook beluisteren via een gewone DAC. Gelukkig maar, want anders had ik bij die paar MQA-aankoopjes toch vaak geen geluid. Wat prutsen met instellingen, en weg MQA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 2 hours ago, Tubejack said: Nee, een techneut waar ik respect voor heb, herinnert me wel eens aan het volgende: "Doe je best". Een ander zegt: "Waarom zou je dat niet kunnen?" Het helpt Vaak betekent "ik kan dat niet" eigenlijk "ik durf dat niet". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 14 minutes ago, TL 200 said: Vaak betekent "ik kan dat niet" eigenlijk "ik durf dat niet". Dat is één, van de mogelijkheden. Ik ga weer lekker schroeven! 🙋🏼♂️Zoveel te doen er is nog zoveel te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 (edited) Nou, screw it, zou 'k zeggen. Edited 25 april 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 3 hours ago, TL 200 said: Nou, screw it, zou 'k zeggen. Yep nu een "kleintje". Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 april 2018 Report Share Posted 25 april 2018 Ach, een Pioneertje, pas nog verkocht op Catawiki. https://veiling.catawiki.nl/kavels/15996673-pioneer-sx-5560-blackface-receiver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 april 2018 Report Share Posted 26 april 2018 12 hours ago, TL 200 said: Ach, een Pioneertje, pas nog verkocht op Catawiki. https://veiling.catawiki.nl/kavels/15996673-pioneer-sx-5560-blackface-receiver Nou.... "Pioneerje" https://tubejack.nl/2014/11/pioneer-sx-750/ [...] Deze SX-750 speelt nu zo mooi, dat er wat muziek betreft, weinig meer te wensen is [...] De SX-5560 is de zwarte uitvoering van de SX-750. Dat vind ik echt leuk en nog betaalbaar model, met voordelen van de heel grote. In deze "kleine Pioneer" ga ik nog wat verder met updates die ik ook onlangs heb toegepast in een van de zwaarste exemplaren. Hij is al min of meer verkocht en gaat naar een vriend Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 april 2018 Author Report Share Posted 26 april 2018 Heb jij TL 200 wel eens gezien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 26 april 2018 Report Share Posted 26 april 2018 2 hours ago, Tubejack said: Nou.... "Pioneerje" Jij bent begonnen hoor met je "kleintje". Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 26 april 2018 Report Share Posted 26 april 2018 2 hours ago, mumsoft said: Heb jij TL 200 wel eens gezien? Dat postuur en die bril kloppen wel zo ongeveer, ik heb wel veel minder haar............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 april 2018 Report Share Posted 26 april 2018 8 hours ago, TL 200 said: Jij bent begonnen hoor met je "kleintje". Hij wordt waanzinnig. Vanmiddag mooie onderdelen besteld. Alleen al in de voeding zit méér power, dan zo' n modern 7x 100watt AV ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 (edited) Is al dat streamen en ander draadloos gebeuren wel zo milieuvriendelijk? Dan heb ik het nog niet over straling, maar over energiegebruik. Wanneer je leest hoeveel energie bitcoincomputers opslurpen, wat moet ik dan denken van al die muziek- en videodiensten (Youtube en zo) met servers die staan te draaien (koelen) en signalen verzenden (is toch ook energie)? Heb geen idee, maar ik hoor daar niemand over. Edited 27 april 2018 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2018 Report Share Posted 28 april 2018 (edited) 19 hours ago, Ove Rickland said: Is al dat streamen en ander draadloos gebeuren wel zo milieuvriendelijk Efficiënter volgens mij in ieder geval wel. Als ik er van uit ga, dat één dikke server zo' n 1000 streams kan afhandelen. Anders dan met internet radio stations is er niet een continue real-time data stroom. Elk muziek nummer wordt als één grote bulk data data afgeleverd bij b.v. je pc en vanaf daar afgespeeld. Stel nou eens, dat die server 600watt stroom trekt, dan komt er nog wat netwerk spul bij zeg 1Kwh totaal per server met bij behoren deeltje van het netwerk. Nu je pc hoeveel stroom trek die? Wel eens gemeten? Maal 1000. En stel nou eens dat die streaming server maar 100 streams af kan? Is het dan nog efficiënter ? Dan 2 daar zijn de mening over verdeeld, ik ben al mijn halve leven met hoogfrequent bezig, eerst als zendamateur..... Nooit last van gehad. Toch zet ik het WiFi ' s nachts uit en het zendvermogen zo laag mogelijk door slim het netwerk in te richten. Verder is WiFi naar mijn mening helemaal niet geschikt voor streaming. Gewoon bekabeld aansluiten werkt het beste en storingsvrij. WiFi gebruik ik enkel als afstandbediening en voor laptops en smartphones. Edited 28 april 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 april 2018 Report Share Posted 28 april 2018 (edited) 19 hours ago, Ove Rickland said: Is al dat streamen en ander draadloos gebeuren wel zo milieuvriendelijk? Dan heb ik het nog niet over straling, maar over energiegebruik. Wanneer je leest hoeveel energie bitcoincomputers opslurpen, wat moet ik dan denken van al die muziek- en videodiensten (Youtube en zo) met servers die staan te draaien (koelen) en signalen verzenden (is toch ook energie)? Heb geen idee, maar ik hoor daar niemand over. Dat is dan meer een punt voor de rubriek "Wat ik niet gelezen heb online of in een blad!" Ben wel artikelen in de PC tijdschriften en kranten tegen gekomen wat de wereldwijde Internetstructuur in zij totaliteit aan energie op slurpt en wat dat kost. Dat is i.d.d. niet mis. Maar ja, wel een onderdeel van onze economische motor wat we niet meer kunnen missen. Althans zo hebben we dat georganiseerd Wat betreft WiFi heb je wel een punt. Dat vreet veel meer energie, en constant, t.o.v. een simpel koperdraadje. Geldt ook voor je smartfoon. [Edit] P.s. Jack waarom is WiFi helemaal niet geschikt voor steaming? Vind ik nogal een baude bewering Ik kan hier gewoon 2 full HD TV kanalen tegelijk streamen via WiFi (meer decoders heb ik niet) zonder enige hapering, of wat voor storing dan ook. Geen enkel verschil met bedraad. Dus dan zou dat beetje audio, wat slechts een fractie aan data daarvan verlangt, niet kunnen volgens jou? Ik doe het wel bedraad vanwege lager energie gebruik en minder nodeloze ethervervuiling Edited 28 april 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts