Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Ik vervang na +/- 3 jaar de harddisks in mijn NAS.  Volgend jaar koop ik weer 2 nieuwe voor de back-up server. En het jaar daarna weer een nieuwe NAS. SSD gaat veel langer mee, maar is nog wat duur voor massa opslag. 

Edited by Tubejack

• 3 weeks later...

Dit kwam vanochtend op mijn mobiel, en kon ik op de Raspberry Pi vinden bij het Hans van Beekhuijzen channel op youtube. Het lijkt me wel wat voor mijn volgende raspaardje.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
5 minutes ago, mumsoft said:

Wel genoeg. Op mijn Android phone, raad eens wat zich aandient? Maar FF op de pc. En IE, Edge, wat is dat?? :D

Het ging over hun rekenvaardigheid Marc, niet hun spullen. Maar goed, dat jij als anti-autoritair een monocraat tolereert verbaast dan weer...... :huh:

18 hours ago, mumsoft said:

Mij gaat het om die waarschuwing, en dat ze hier op hear nog via http werken. Niet om slakken op zout of muggenziften.

Google heeft ook een flink pak boter op hun hoofd. Bij zoeken met Google wordt Chrome voor getrokken. Zoek je met een andere browser dan wordt bewust een overmaat aan waardeloze zoekresultaten getoond. Dat is al 4 jaar zo en er wordt ernstig tegen geprotesteerd. Maar ze doen bij Google daar niets aan. In feite is dat de boel bewust belazeren/manipuleren.

Het bericht kwam uit de koker van de Automatiseringsgids. Ik weet niet of https in het verdienmodel van Google zit, maar vermoed van niet.

Tip: zoeken met Duckduckgo.

Ik ook, overal. Maar ik had die over Google gepoot op het startscherm van mijn Android phone, en dat lukt niet meer. Rot google.

Maar zelfs op mijn smartphone kan ik diverse browsers gebruiken. Misschien ga ik nog eens over op Firefox.

Maar affijn, daar gaat het niet om. Eens kijken wat er straks gebeurt als ik Chrome gebruik op Hear (en al die andere onbeveiligde verbindingen-sites). Misschien schiet het zichzelf in de voet?

Ach, ik maak me niet meer zo druk om wat google c.s. doen. Tegenwoordig gooien ze je dood met privacy waarschuwingen. M.i. een wassen neus. Allemaal schijnprivacy. Zal wel niet lang meer duren of je krijgt ook meldingen op je smart tv dat je kijkgedrag geregistreerd wordt en of je daar dan toestemming voor wilt geven.

• 2 weeks later...