Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

13 hours ago, Wilke said:

Jullie  blijven wel in de provincie van herkomst😀,Limburg heeft heeft te weinig  plaats . 
In de oorlog de kolen en nu het water 😀,en die boten van jullie hoe krijgen  we die kwijt.

Is het niet?

't is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat de Maas heel Limburg vult.

Edited by Hans van Liempd

31 minutes ago, Pjotr said:

Ja, ja, opwindwater zeker? :lol:

Juist niet.  Ook bij simpele verstoringen waarbij je een halve dag geen water of stroom hebt is het  fijn. En als je het eenmaal in je boodschapensysteem hebt gaat het vanzelf.  Van de zomer zetten we de flessen water weer  in de koelkast en kopen weer een tree nieuwe. Was net bij Appie hadden niet meer, alleen maar duur Spa. Doei...  Kwam ook een buurman tegen die was net naar het gemeentelijke archief geweest. Volgens hem staat de straat 20cm boven NAP.  Dat is nog gunstiger, dan komt er max een halve meter water in de straat te staan. 

Edited by Tubejack

On 2/17/2020 at 6:00 PM, Arden said:

Yep, zeker omdat ze allemaal hierheen komen?  Schei uit met die rampen scenario's... Je kan er 100 verschillende bedenken en op voorbereiden, wordt het scenario nummer 101.

Volgens mij was het Joop den Uil die de volgende vraag werd gesteld: Verwacht u calamiteiten?

Zijn antwoord: Nee, calamiteiten komen onverwacht, anders waren het geen calamiteiten.

3 hours ago, TL 200 said:

Wij liggen zo'n 20 meter boven NAP, houden het nog wel een poosje droog hier. Bij deze nodig ik jullie alvast uit mocht het jullie te nat worden daar achter Amersfoort.😁

Dank je :) Vandaag, zes stuks, anderhalve liter flessen "AH Basic" water gescoord.  (Nog 6 te gaan) + een blik kapucijners.  Ook de Unox Erwtensoep is hier in de bonus (3 voor €5 en goed tot 2025)  Ik had ze bijna  in mijn mandje gemikt.... toen bedacht ik me:  "hoe warm ik die soep op?".  Dat zijn wel "dingetjes" waar ik nog niet goed over nagedacht  hebt.  Net als het feit dat al onze kleren beneden liggen en zeiknat kunnen worden.  Het goede nieuws is: "de stereo staat in ieder geval droog". En mijn vrouw vind me niet gek ... ok misschien een beetje....:unsure:

Edited by Tubejack

14 hours ago, Ove Rickland said:

Hoeveel platensnijloodsen zijn vorige eeuw al niet afgebrand met deze oorzaak? Ze leren het ook nooit! Is gewoon slordigheid...

12 hours ago, Tubejack said:

Ik had ze bijna  in mijn mandje gemikt.... toen bedacht ik me:  "hoe warm ik die soep op?".

Met een blikje van die brandgel. Of van die bio-alcohol wat je ook in een nephaard gebruikt. Kaarsjes kunnen ook, duurt wel wat langer. Campinggas kan ook. Mogelijkheden genoeg. Ik heb nog een loep liggen van mijn overgrootvader, beetje zon en ik kan fikkie stoken. En ik heb een knijpkat, 99 cent bij de Action.:D

En je moet nog uitkijken, bv de 24bits/192Khz HDtracks uitvoering van 461 Ocean Boulevard heeft veel minder dynamic range dan veel jaren 80/90 cds (avg 11 db vs 15 db)

http://dr.loudness-war.info/album/list/album?artist=eric+clapton

Als er goed gemeten is natuurlijk...

3 hours ago, Hans van Liempd said:

Altijd weer die loudness war. Maar niet alleen bij streaming, ook op cd's en lp's. 

Ja, uiteindelijk wel, maar nu eens uit een andere dan de audiofile hoek

3 hours ago, Duck-Twacy said:

Als er goed gemeten is natuurlijk... 

Het is frappant dat de broncode van de meetsoftware niet open source is en de laatste versies betaalware zijn. Voor mij einde project en einde geloofwaardigheid. Bij dit soort dingen is het net als encryptie, als de broncode niet openbaar is is het per definitie niet veilig.