Jump to content

Wat ik gelezen heb online of in een blad! II

mumsoft
 Share

Recommended Posts

On 8-3-2022 at 20:53, Tubejack said:

Het relaas in de link is alleen van toepassing als je een enkel-straals scoop gebruikt!

Als je een dubbestraals scoop gebruikt, kun je de sinussen gewoon op elkaar leggen voor de azimuth-meting.

• 2 weeks later...

Ik had een klant die met een Audio Note AN-e speelde. Ik heb de speakers verschillende malen beluisterd en ze doen het goed met bepaalde muziek, zoals stemmen, kleine bezettingen, maar dan moet je de enorme kleuring er wel bij nemen.

7 hours ago, Gydo said:

Ik had een klant die met een Audio Note AN-e speelde. Ik heb de speakers verschillende malen beluisterd en ze doen het goed met bepaalde muziek, zoals stemmen, kleine bezettingen, maar dan moet je de enorme kleuring er wel bij nemen.

Mijn ding is het ook niet.  Zeker wanneer het zo idioot hard staat als bij verschillende demo's die ik mocht meemaken. Maar enkele jaren geleden op de AAA show, kwamen ze toch wel erg goed uit de verf. Maar daar stond toen ook voor meer dan € 100.000,- te spelen.

Kleuring is voor mij geen probleem, zolang ik het maar als prettig ervaar. 

De Audio Note AN-E He-spe heb ik trouwens tijdens een demo bij Stassen gehoord. En laat nou net de ene set van minder dan 100.000 beter klinken dan de set van meer dan 100.000 (zoniet enkele tonnen) puur op basis van akoestiek. Na dag 1 hebben ze de duurdere set ook snel verhuisd naar de betere luisterruimte (dit tot ongenoegen van de Audio Note man: die had zeker geen zin om de zware spullen naar boven te moeten verplaatsen.😀)

In het begin zie je de duurdere set nog staan in de kleinere luisterruimte staan, maar tijdens de demo op dag 2 vanaf 0:59 (ik was er op dag 1) stond ie dus in de grotere luisterruimte.

Edited by Vinyl_Fuchs

Ik heb die Audio Notes diverse keren gehoord. Vond het niet goed klinken. Heb me altijd afgevraagd hoe ze klinken als ze niet in een hoek staan.

40 jaar is lang geleden Roots. Toen was ik 31 😉

Edited by carl

+1 Ik hoor wel eens termen voorbij komen als dozenschuivers, maar dat vind ik persoonlijk niet terecht: ondanks dat er slechts 1 goedkope aanschaf (van den Hul the Name) heb verricht, is het er laagdrempelig, word ik correct behandeld en voel je de expertise/ passie voor audio. Hetzelfde kan ik zeggen van Poulissen Audio en zo zullen er zeker meer zijn. Chapeau.   

10 minutes ago, carl said:

Ik heb die Audio Notes diverse keren gehoord. Vond het niet goed klinken. Heb me altijd afgevraagd hoe ze klinken als ze niet in een hoek staan.

Kwestie van smaak, Carl en dat is nou juiste één van de leuke dingen aan onze hobby. Of je hebt ze nog nooit in een goede demo gehoord: kan natuurlijk ook. Ik weet van bijv. mijzelf dat ik LS's met een clean, hyper gedetailleerd geluid verschrikkelijk vind en dan ben ik nog een groentje qua LS-demo's. Dus moet ik dat misschien ook niet strikt hier neertypen.🤔

Edited by Vinyl_Fuchs

13 minutes ago, carl said:

Ik was echt een snotneus...Had net mijn rijbewijs🙂

On 24-3-2022 at 22:53, Duck-Twacy said:

https://dr.loudness-war.info/

Relaunch

This project will be relaunched soon. Stay tuned.

PS: Uploads will be enabled again.

Een veel gebruikte site voor mij !  Voordat ik iets bestel via Discogs (CD's vooral)  even de DR check. Alles wat niet in de buurt komt van groen laat ik liggen !  Dus typisch alles na 1992