Ivan10 Posted 15 augustus 2017 Report Share Posted 15 augustus 2017 Werd het merk te goedkoop met bepaalde modellen. Hoe lees je door die zin heen? Quote Symphony Audio Import stopt met distributie van VPI Deze beslissing is mede tot stand gekomen doordat deze producten door beleidswijzigingen bij de fabrikant zelf, op verschillende aspecten steeds verder buiten ons zorgvuldig samengestelde merkenpakket begonnen te vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 augustus 2017 Report Share Posted 15 augustus 2017 Gezien de opmerking "per direct", lijken ze niet als goede vrienden afscheid te nemen. Blijft i.d.d. de vraag. Is VPI nu te goedkoop/kwalitatief slechter geworden of zijn ze gewoon te prijzig geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 augustus 2017 Author Report Share Posted 15 augustus 2017 4 hours ago, Tubejack said: https://nos.nl/artikel/2188200-in-verzet-tegen-digitale-muziek-een-revival-voor-het-cassettebandje.html Was ook op het 8-uur journaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 augustus 2017 Report Share Posted 16 augustus 2017 13 hours ago, Ivan10 said: Wat zou je daar nog aan kunnen verbeteren met de techniek van nu? Nanotechnologie? In de coatingtechnologie zijn de afgelopen twee decennia de nodige stappen gemaakt. Ik kan me voorstellen dat daar en in deeltjes soort , grootte en uniformiteit potentieel zit. Kijk b.v ook eens naar de kwaliteit van harde schijven, de kwaliteit van de leeskoppen. De koppen in de DCC recorders waren een hele stap vooruit die denk ik niet gebruikt wordt. Op het analoge tape gebied is denk ik door een paar slimme koppen nog best een grote stap te maken. Of de investering loont tegen over digitale audio voor een habbekrats? Ik denk het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 augustus 2017 Report Share Posted 16 augustus 2017 2 hours ago, Seed7 said: Nanotechnologie? Kijk b.v ook eens naar de kwaliteit van harde schijven, de kwaliteit van de leeskoppen. De koppen in de DCC recorders waren een hele stap vooruit die denk ik niet gebruikt wordt. Die worden met de hand gemaakt in Thailand door Thaise dameshanden. Dat kan nog steeds niet goed genoeg machinaal of anderszins. Toen er een paar jaar geleden een Tsunami over Thailand ging is er langere tijd een chronisch te kort aan HDD geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 16 augustus 2017 Report Share Posted 16 augustus 2017 De koppen van harde schijven zijn in feite chips, in technologie vergelijkbaar met geheugenchips. Het huzarenstukje is om de kop zo dicht mogelijk over de schijf te laten "vliegen" zonder de schijf te raken. Tussen de kop en de schijf zitten maar een paar moleculen lucht (of helium). De assemblage is inderdaad voor een groot deel handwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 augustus 2017 Report Share Posted 16 augustus 2017 21 hours ago, Pjotr said: Gezien de opmerking "per direct", lijken ze niet als goede vrienden afscheid te nemen. Blijft i.d.d. de vraag. Is VPI nu te goedkoop/kwalitatief slechter geworden of zijn ze gewoon te prijzig geworden. Ik had al elders gereageerd. Ik lees er in de Stereophile niets slechts over. Innovatief bedrijf met zijn geprinte armen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 augustus 2017 Author Report Share Posted 17 augustus 2017 Gaat aardig de goede kant op met mijn toekomstige derde draaitafel (reken die van Alex voor het gemak even mee): https://www.kickstarter.com/projects/865809794/wheel-by-miniot/posts/1965445 Driemaal is scheepsrecht, en ook al is Cock bezig met de ultieme draaitafel, vermoedelijk is dit wiel mijn laatste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 augustus 2017 Report Share Posted 18 augustus 2017 startuppertje https://internetofmusic.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 augustus 2017 Author Report Share Posted 18 augustus 2017 Liesbeth List stopt met haar carrière wegens gezondheidsredenen, t.w. dementie... http://www.nu.nl/cultuur-overig/4885112/liesbeth-list-75-beeindigt-carriere-gezondheidsredenen.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 18 augustus 2017 Report Share Posted 18 augustus 2017 (edited) Vanochtend op radio NPO1: "Liesbeth List stopt na 55 jaar met haar carrière. Voor de jonge luisteraars die Liesbeth List niet kennen: zij zong natuurlijk de Pastorale met Ramses Shaffy." Tsja, alsof dat laatste iets verduidelijkt! Edited 18 augustus 2017 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 augustus 2017 Report Share Posted 18 augustus 2017 Ja, dan moeten mensen en ook jonge mensen zich verdiepen. Ik heb het vaak met theater acteurs of zangers die hun hoogtijdagen in de jaren 1960 of 1970 hebben gehad, dat ik niet weet wie ze bedoelen. Dat moet je dan opzoeken. Vervelend is dat we in Nederland onze artiesten niet in de schijnwerper houden in hun natuurlijk habitat al is het maar jaarlijks met een metropole orkest. Liesbeth en Ramses heb ik vanuit huis meegekregen. Zo'n welbespraakte vrouw en nu valt het doek. Adieu! Een laatste gesprek met Liesbeth List Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 augustus 2017 Author Report Share Posted 18 augustus 2017 Bedankt, Ivan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 augustus 2017 Report Share Posted 18 augustus 2017 We hebben haar in haar "gouden tijd" ook wel eens gezien Ivan. Ik vond haar jurk eigenlijk wel ontluisterend, zag er toch wat "shabby" uit. Verder vond ik haat na Henk van der Meiden toch een stuk minder. Zit hier in ons vakantiehuisje gezellig de Stereophile te lezen. In het edotorial artikel stelt Art Dudley dat een apparaat wat na 10 jaar niet meer te repareren is "crap" is. Helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 augustus 2017 Author Report Share Posted 18 augustus 2017 Gezellig Stereophiles lezen in een vakantiehuisje??? Terwijl je vrouw zeker gezellig televisie kijkt?? Rare jongens, die Hollanders Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 augustus 2017 Report Share Posted 19 augustus 2017 Toen te weinig en nu te veel. Terecht altijd reden tot klagen Wiel Oh ja Marc, ik had de Sterophile net binnen en heb hem dus maar meegenomen voor slecht weer. De rest van de week hebben we bezoek van vrienden en kids. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 augustus 2017 Report Share Posted 22 augustus 2017 Is dat leuk een VPI draaitafel met hoofdtelefoonaansluiting. Vraag 1 moet natuurlijk zijn - de Nederlandse prijs bij welke importeur die hield er toch mee op? https://www.hifi.nl/artikel/25843/The-Player-van-VPI-draaitafel-met-hoofdtelefoonaansluiting.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 augustus 2017 Author Report Share Posted 22 augustus 2017 Ik was het al bijna vergeten maar mijn wiel heeft ook een hoofdtelefoonaansluiting. Is niet leuk, maar handig, en kan natuurlijk best goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 september 2017 Report Share Posted 7 september 2017 Een hifishow in de USA is gecancelled de redenen zijn allemaal duidelijk, maar interessant om te lezen. Zie: http://www.enjoythemusic.com/The_Show_Anaheim_2017/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 september 2017 Report Share Posted 17 september 2017 (edited) Niet recent, maar altijd leuk om te kijken http://www.troelsgravesen.dk/MUNICH-2017.htm De moeite waard Edited 17 september 2017 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 september 2017 Report Share Posted 29 september 2017 Leuke plaatjes http://www.primarycontrol.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 september 2017 Report Share Posted 29 september 2017 Als meerder field coil drivers mogen beluisteren en nu is er een arm. Wat ik me oprecht afvraag waarom wil je een prima passieve component vervangen door een actieve waarbij je weer heel veel moeite moet doen om hem net zo stabiel (over de tijd, kort en lang) te krijgen als de passieve component? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 september 2017 Report Share Posted 29 september 2017 Met een prijskaart van 25700 euri zou ik m ook laten passeren, daar jheb je zowat twee EMTs voor http://www.monoandstereo.com/2017/08/primary-control-fcl-field-coil-loaded.html Made in the Netherlands?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 oktober 2017 Author Report Share Posted 1 oktober 2017 Michael Fremer On The Difference Between CD & Vinyl Let op de verklaring. Nou weten we het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 oktober 2017 Report Share Posted 1 oktober 2017 Ik heb een aantal filmpjes van hem gekeken, leuk Dank je Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts