Tubejack Posted 29 juli 2022 Report Share Posted 29 juli 2022 Het is leuk om trendsetter te zijn. Maar mooi dat de rest het ook ontdekt. Legendary Technics SL-1200GR Turntable VS Denafrips Venus 2 & Cayin Cd players Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted 31 juli 2022 Report Share Posted 31 juli 2022 On 25-6-2022 at 20:17, Duck-Twacy said: Dat weet ik. Ik vind die Naim niet mooi, zou de Rega prefereren Ik heb de Planar 8 en de 10 beluisterd. Beide uitgerust met de Apheta en aangesloten op de Rega Aria. De Planar 8 had, en heeft, mijn voorkeur. Met het prijsverschil heb ik de Aria aangeschaft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 31 juli 2022 Report Share Posted 31 juli 2022 Hoi francois, zo’n Planar 10 verdient dan wel weer een betere phonotrap dan een Aria. Binnen Rega een iOS of Aura. Maar dan zit je wel met een (heel) ander prijskaartje en een Planar 8 is ook een mooie draaitafel op een heel hoog niveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli 2022 Report Share Posted 31 juli 2022 In de Stereophile een leuk artikeltje over “Motten en Vleermuizen” . Nu zul je zeggen wat heeft dat nu weer met audio te maken. Vleermuizen eten insecten en om die te pakken zenden ze sonarsignalen uit. Nu schijnen er motten te zijn die die signalen met hun vleugels absorberen zodat ze grotendeels veilig zijn. Die absorptie is breedbandig en kennelijk is er een bedrijf bezig dit systeem te vertalen voor de normale huiskamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 augustus 2022 Report Share Posted 1 augustus 2022 MoFi-Gate? "Het mag inmiddels als algemeen bekend worden verondersteld dat er nogal wat opschudding ontstaan is in de vinyl commune m.b.t. de audiofiele vinyl releases van MFSL en dan in het bijzonder de ‘One Step’ uitgaves." https://audio-creative.nl/muziek/mofi-gate-mobile-fidelity-lab-analog-or-digitaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 augustus 2022 Report Share Posted 1 augustus 2022 Ik had het gezien op Youtube, daar zwerven een paar filmpjes rond, zoals deze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 augustus 2022 Report Share Posted 1 augustus 2022 3 minutes ago, audiofreak said: MoFi-Gate? Het mooiste, blijkbaar had geen van de gouden oortjes het gehoord. Al dat digitale gefoezel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus 2022 Report Share Posted 1 augustus 2022 Bedankt Onno voor het delen van dit zeer interessante artikel. Er zou een kwaliteits aanduiding op LP’s moeten komen bijvoorbeeld AAA. Fremer heeft trouwens een lijst van louter analoge opnamen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 augustus 2022 Report Share Posted 1 augustus 2022 Geeft wel te denken dat er gekozen is voor DSD als tussenstap. Geeft blijkbaar de minste conversie verliezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 5 augustus 2022 Report Share Posted 5 augustus 2022 Op het stevehoffman forum gaat men ook behoorlijk tekeer over de Mobile Fidelity one-step scam. Bij de introductie van one-step vinyl vond ik zelf de prijsstelling ongeacht de geboden kwaliteit al one-step to far! Al heb ik soms wel getwijfeld om er 1 te kopen om uit te proberen. Toen ik begreep dat je er ook nog eens voor in moest tekenen..... Maar nooit een moment getwijfeld dat dit een volledig analoog product was, dus het nieuws kwam wel even wel binnen. Met terugwerkende kracht ben ik nu blij dat ik niets gekocht heb, want ik zou er een uiterst zuur gevoel over hebben. Ik begrijp wel dat veel erin getrapt zijn, als Mobile Fidelity zoiets in de markt zet vertrouw je erop dat het goed zit. Mocht je er bij de Mobile Fidelity one-step vinyl edities wel automatisch vanuit gaan dat volledig analoog wordt gewerkt? Ja, door de manier waarop men dit product in de markt heeft gezet verplicht men zich tot analoog. Alles anders is een teleurstelling. Vooral de wat oudere audiofielen die de reputatie van Mobile Fidelity blind volgden zijn terecht boos. Het bedrijf in de huidige vorm gaat dit (volgens mij) niet overleven. Het bestaansrecht is bezoedeld. Het is zo erg dat ook oude Mobile Fidelity uitgaven gevoelsmatig degraderen. Het enige dat dit bedrijf biedt is een lauw excuus waaruit blijkt dat ze de essentie van de "pijn" niet begrijpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 augustus 2022 Report Share Posted 5 augustus 2022 We hebben er hier lange geleden al eens een topic over gehad: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 augustus 2022 Report Share Posted 11 augustus 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 augustus 2022 Report Share Posted 12 augustus 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 12 augustus 2022 Report Share Posted 12 augustus 2022 ..Wel grappig dat hij zegt dat de beste microfoons ter wereld geen match is voor het menselijk gehoor. Maar onze opnames worden toch juist geregistreerd door middel van microfoons en gitaar pickup elementen.?..Okay, keyboards niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 augustus 2022 Report Share Posted 12 augustus 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 12 augustus 2022 Report Share Posted 12 augustus 2022 Nou, ik haak ff af..Ik ga liever een muziekje luisteren of een echte speelfilm zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 augustus 2022 Report Share Posted 13 augustus 2022 (edited) 15 hours ago, Roots said: Okay, keyboards niet. Re-amping. Ook een keyboard is uiteindelijk gewoon een akoestisch instrument. EDIT: Een simpele zeer goede microfoon DIY. Ik heb er een aantal bedraad en een aantal in de achterzijde van een XLR plug gebouwd. Goede signaal ruis verhouding 80dB, hoge gevoeligheid -24dB. Kosten ca. 10.- per stuk. (een aantal varianten met de zelfde capsule (PDF)) Edited 13 augustus 2022 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 augustus 2022 Report Share Posted 13 augustus 2022 leuk filmpje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 augustus 2022 Report Share Posted 13 augustus 2022 6 hours ago, Seed7 said: 19 hours ago, Roots said: Okay, keyboards niet. Re-amping. Ook een keyboard is uiteindelijk gewoon een akoestisch instrument. Je bedoelt dat elk geluidje is begonnen als analoge sample?...Ik had eigenlijk moeten zeggen synthesizer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 13 augustus 2022 Report Share Posted 13 augustus 2022 Zoiets als: muziek begint analoog en eindigt analoog. Wat je daartussen doet is louter onze hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 augustus 2022 Report Share Posted 13 augustus 2022 1 hour ago, Roots said: Je bedoelt dat elk geluidje is begonnen als analoge sample?...Ik had eigenlijk moeten zeggen synthesizer In een live situatie zijn de versterker(s) en luidsprekers(s) deel van het instrument. Het merendeel van de sound van de gitaar komt door versterker oversturing en luidspreker vervorming. Pedaaltjes even daar gelaten. Zelfs als je je gitaar rechtstreeks opneemt, digitaliseert, door een convolutie-filter jaagt voor de sound, dan nog moet het uit jou luidsprekers komen door jou instrument, de "installatie". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 augustus 2022 Report Share Posted 13 augustus 2022 28 minutes ago, Seed7 said: In een live situatie zijn de versterker(s) en luidsprekers(s) deel van het instrument. Het merendeel van de sound van de gitaar komt door versterker oversturing en luidspreker vervorming. Dan denk ik weer aan Jan Akkerman in The Hunters. Omstreek 1970. Toen waren er nog geen pedaaltjes en andersoortige effecten. Jan had zijn gitaar op een klein gitaarversterkertje aangesloten (uit de radiogids, zeiden wij). Daarvan stond de volumeknop helemaal open. Dat gegil wat daar uit kwam, werd door een microfoon via de zangzuiltjes weergegeven. Mooie tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 13 augustus 2022 Report Share Posted 13 augustus 2022 Juist in de 60’s en 70’s begonnen de pedalen aan een opmars. Zo maakte Jimi Hendrix bijvoorbeeld gebruik van een WahWah pedaal Effectpedaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 13 augustus 2022 Report Share Posted 13 augustus 2022 De wereld is vooral grijs mensen in de wereld van de live muziek. Net het echte leven zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 13 augustus 2022 Report Share Posted 13 augustus 2022 1 hour ago, Seed7 said: In een live situatie zijn de versterker(s) en luidsprekers(s) deel van het instrument. Het merendeel van de sound van de gitaar komt door versterker oversturing en luidspreker vervorming. Pedaaltjes even daar gelaten. Zelfs als je je gitaar rechtstreeks opneemt, digitaliseert, door een convolutie-filter jaagt voor de sound, dan nog moet het uit jou luidsprekers komen door jou instrument, de "installatie". Ja ...Maar ik bedoelde eigenlijk meer met mijn opmerking m.b.t het GR filmpje dat hij een opmerking maakt tussen microfoons en het superieure menselijke gehoor..Alles wat wij horen op een geluidsdrager is opgenomen met een microfoon of een gitaar pick-up/luidspreker/microfoon. Zelfs een piano, kerkorgel of een klassiek concert. Dus hoe goed ons gehoor ook is er zit altijd een microfoon of luidspreker tussen, je kan een luidspreker ook als microfoon gebruiken of andersom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now