Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

On 7-8-2017 at 6:49 PM, carl said:

Mooi Johan.  Ik ben blij dat je set nu naar tevredenheid werkt want op zich heb je mooie spullen.  Het moest alleen beter op elkaar afgestemd worden.

Ikzelf ben al weken "verslaafd" aan de serie : "homeland" op Netflix, natuurlijk zal iedereen -hier het- "allang gezien" hebben, maar dat is met alles zo.  Wat voor de een nieuw is, is......  Toch heb ik me gisteren eens weten bedwingen en maar 2 afleveringen gekeken. Zodat er weer eens tijd was om serieus naar de radio te luisteren. Ik mag graag naar Radio M via de ether op 93,1 mhz.  Mijn vrouw (ook computer verslaafd)      zit graag achter haar Mac kwam gezellig naast me zitten. We hebben met rode oortjes naar Eveline's "love songs" geluisterd.  Omdat veel van de muziek uit onze jeugd komt waardoor we de teksten kennen, heb je  ruimte om ook op andere dingen te letten.  Ongelofelijk hoeveel fijne en subtiele details uit een "gewone"  radio kunnen komen.  

Homeland ken ik niet, hartstikke nieuw voor mij dus. Bekeek de afgelopen week in delen die prachtige film La meglio Giuventù weer eens, lang geleden opgenomen van tv.

Denk dat het eens tijd wordt voor Heimat, ook al lang geleden gekregen van een collega die het had opgenomen. Homeland... Heimat... connectie?

Ik ken Heimat niet.  Dus ik weet het niet.  Ben nu in het 3e seizoen aflevering 7.  Gelukkig is seizoen 5 er ook :)  Zéér goed, vind ik, waarschijnlijk vind jij het iets te gewelddadig en teveel sex.  

Edited by Tubejack

Ok, dacht al zoiets. Heb nog (meer dan) genoeg opnames, op DVD of anderszins, om nog jaren vooruit te kunnen. Bv die Der Heimat staat op een stuk of 6 dvd's, en het is seizoen 3. Die twee eerdere seizoenen heb ik niet.

Ik heb boven ook geen tv- of radio-aansluiting, als ik iets opneem doe ik dat beneden op de Humax, en dat gaat - tenzij ik het beneden bekijk, wat meestal niet zo is - op een harde schijf en bekijk het dan tzt hier boven. Ik loop jaren achter.

Homeland is verslavend, we hebben op een regenachtige dag de laatste 4 delen in de caravan afgekeken de intro's doorspoelen etc. Vooral de setting van de serie is erg mooi al wordt je niet vrolijk van het moorden met predators.

We zijn door zwitserland gereden om op te passen voor onze kleinzoon, de ouders (onze dochter en schoonzoon) zijn fanatieke klimmers. Ben nu op de TV naar Youtube aan het kijken, een veelheid aan touristische flms over o.a. Zwitserland is daar beschikbaar.

• Members

Zo, terug van vakantie en midden in een verhuizing (ja, ja, we blijven doorgaan, nu weer een komplete eigen technische dienst in het pand aan het inrichten). Nieuwe wegen, nieuwe ronden, nieuwe kansen...

Veel hiervan is nog niet te delen (er komt een officiele opening aan op 9- en 10 in September, maar de details komen later wel), wat ik wel een aardige vond voor het audiofiele dag draadje, tijdens het verbouwen, leeghalen en weer opbouwen kom je nog wel eens wat oude dingen tegen. Deze was ik wel heel erg blij mee, en hij gaat een speciaal plekje krijgen in de buizen/vinyl corner op zijn eigen werkbankje: Een heuse , echte Ortofon TC-3000 Test Computer! Compleet met alle meetplaten, printpapier, alles er op en er aan. Ik ben er een dagje mee aan het ''spelen'' geweest, dit vind ik echt een aanwinst! Alles wat je van je draaitafelcombinatie wil weten, krijg je netjes op papier! Ik denk dat dit machientje nog veel werk gaat krijgen...

IMG_6495.jpg

PS, homeland kwam ik de eerste afleveringen bijna niet doorheen, na een aflevering of 5-6 begon het echter... Maar doe mij toch maar Fringe of the Blacklist...

Dat is een mooie aanwinst Marco. Het resultaat valt of staat wel met de kwaliteit van de bijgeleverde testplaten. Die moeten echt in onberispelijke conditie zijn. Maar of je hier nou beter mee af bent dan met de Feickert Adjust testplaat + software   :confused:  Het is toch wel uit een tijd dat PC's nog geboren moesten worden en een "Computer" op hooguit 3 - 4 MHz liep :D

Edited by Pjotr

• Members
57 minutes ago, Pjotr said:

Dat is een mooie aanwinst Marco. Het resultaat valt of staat wel met de kwaliteit van de bijgeleverde testplaten. Die moeten echt in onberispelijke conditie zijn. Maar of je hier nou beter mee af bent dan met de Feickert Adjust testplaat + software   :confused:  Het is toch wel uit een tijd dat PC's nog geboren moesten worden en een "Computer" op hooguit 3 - 4 MHz liep :D

Die testplaten zijn zelfs nog nieuw te krijgen, dat is het probleem niet! Met deze meet je echter ook de horizontale en vertikale resonantiefrequentie en nog een paar van dat soort leuke extra's. Ik ben er wel erg happy mee, vooral dat ouderwetse meetrapportje wat er uit komt zetten, dat maakt het helemaal af...

Wat doet het nu meer dan een scoop Marco? Gefeliciteerd trouwens, ik kom zeker een keer kijken (als ik welkom ben natuurlijk).

Toch waren Ortofon en Thorens indertijd wel fantastische bedrijven ( Spido glimlacht in het Walhalla). Gisteren een vriend op bezoek en we hebben de TD 320 en de Oracle combinatie uitgebreid vergeleken. Die laatste is beter, maar de TD 320 met Bfly "wieg" (zie Puresound review) wordt absoluut niet weggespeeld zeker als je de kosten erbij betrekt. Ben benieuwd hoe mijn laatste hobby project (Kenwood 500) gaat klinken.

Edited by carl

Zit naar een gerestaureerde Luxman L-507 te luisteren. Meet prachtig, maar klinken deed hij vanmiddag niet zo. Nu 6 uur later, zingt mijn vrouw mee. Dat is áltijd een goed teken :rolleyes: Er zijn 1e kwaliteit onderdelen gebruikt. Dat moet voor het mooie eigenlijk een paar dagen spelen. Gelukkig zijn het geen Black Gates, die hadden 300uur nodig las ik ergens. :P     

2 hours ago, Tubejack said:

Lange tijd, waren dat volgens velen, de beste audio elco's.  Alleen door het gebruikte grafiet duurde het langer voordat ze optimaal werkte. https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Gate_(capacitor) 

I.d.d. "Men zegt" en "Men gelooft". Wat het werkelijk is wordt daar ook niet duidelijk. Wat wel duidelijk wordt is dat die dingen net zo achteruit gaan als gewone elco's. Dus ondanks de prijzen die je af en toe op Ebay ziet, aan NOS hoef je niet te beginnen.

Edited by Pjotr

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...