Arcman Posted 7 oktober 2017 Report Share Posted 7 oktober 2017 Quote van Puresound: Weerstand lijkt me logisch want de geleider zal niet alles op lichtsnelheid doorgeven......... Vraag: Weerstand van een signaalkabel kabel beïnvloed de snelheid van signaaltransmissie? Werkelijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 oktober 2017 Report Share Posted 7 oktober 2017 6 minutes ago, vintagemod said: Wat ik onzin vindt een dikke tuinslang als interlink ,terwijl de print layout 35 micron is in beide apparatuur,dan is jou interlink een buffer. mvg wol Ja en? Beschimmelt het geluid dan? Of hou je geluid over voor slechte tijden Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 oktober 2017 Report Share Posted 7 oktober 2017 4 minutes ago, Pjotr said: Ja en? Beschimmelt het geluid dan? Of hou je geluid over voor slechte tijden Nee hoor, dan is de plaat al uitgedraaid en komt de muziek pas veel later. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 oktober 2017 Report Share Posted 7 oktober 2017 3 hours ago, mumsoft said: Kunst, met zoveel speakers in die wand Het moet ergens vandaan komen hé Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2017 Report Share Posted 7 oktober 2017 (edited) Net terug van de hoofdtelefoon show in Rotterdam. De enige die ik thuis heb, kreeg ik bij mijn operatie. Als je patiënt af bent, gooien ze die weg of je ze gebruikt hebt of niet. Kortom niet de top en niet echt mijn interesse. Toch was het zeker een leuke show. Bij de lieftallige juffrouw bij de ingang hoefde ik het toverwoord "Onno" maar te noemen en de poorten openden zich voor mij volledig, nou ja bijna dan De Senheiser van 60.000 euro was zeker heel erg goed, maar het blijft toch maar een "Koptelefoon". En voor minder kan je ook erg mooie krijgen. Stond trouwens ook nog ergens een leuke Micro Seiki draaitafel. We zitten nu in een appartement aan een oude Singel wijn te drinken en gaan direct uit eten. Het leven is weer goed. Edited 7 oktober 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 oktober 2017 Report Share Posted 7 oktober 2017 Veel plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 oktober 2017 Report Share Posted 8 oktober 2017 lekker knutselen aan de 22ah495's voor mijn zoon. met die bijzonder mooie ad12200 woofers. Verstevigen is nu onderhanden. Philips dacht dat 18 mm achterwand wel goed was en zo. Dinsdag komen er wat dingetjes van Speakerland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 oktober 2017 Report Share Posted 9 oktober 2017 tis hier echt een beetje sloom Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 oktober 2017 Report Share Posted 9 oktober 2017 Goed dan. Op mijn vrije dag lekker hardgelopen, maar daarmee ben ik wel meteen de ochtend "kwijt". 's Middags een beetje aan het knutselen gegaan met zelfbouwdingetjes. Ik heb een speakerterminal op de Open Baffle geplaatst. Die had ik al bijna klaar, van hout, maar ik heb besloten dat van een een alu hoekprofiel te maken. Stukejs gezaagd, gaten erin geboord en toen met siliconenkit die aan de vertikale standaard geplakt. Met ondersteuning, wat niet betekend dat ik vanavond hard kan draaien, anders verzakt alles weer. Dus nee, vanavond is het niet zo audiofiel . Morgen maar eens kijken of ze er nog aangeplakt zitten, dan "mag" ik morgenavond weer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 oktober 2017 Report Share Posted 9 oktober 2017 2 hours ago, René N. said: Met ondersteuning, wat niet betekend dat ik vanavond hard kan draaien, anders verzakt alles weer. Ai ai ai, had je geen sneldrogende kit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 oktober 2017 Report Share Posted 10 oktober 2017 Nee, ik weet niet of het daarmee goed gaat.... Gewoon een dagje wachten, voor de zekerheid. En raad eens, dat is vandáág al Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 oktober 2017 Report Share Posted 10 oktober 2017 1 hour ago, René N. said: Nee, ik weet niet of het daarmee goed gaat.... Gewoon een dagje wachten, voor de zekerheid. En raad eens, dat is vandáág al Ja, vandaag is morgen gisteren dus je kunt nu knallen zonder dat de boel instort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 oktober 2017 Report Share Posted 10 oktober 2017 1 hour ago, TL 200 said: Ja, vandaag is morgen gisteren dus je kunt nu knallen zonder dat de boel instort. En daar ben ik mee bezig. Met nieuwe draadjes aan de breedbander, maar die moeten nog even inspelen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 On 4-10-2017 at 12:39 AM, carl said: Toch klinkt het s'avonds veel beter. Ik heb altijd gedacht dat dat aan de stilte buiten ligt, maar hier klinkt het zo wie zo stil. Stroom lijkt me ook onwaarschijnlijk want ik woon behoorlijk van anderen vandaan. Zou het aan kunstmatig gedempt licht liggen? Hormonen, gedurende de dag maakt je lichaam diverse hormonen aan. Dit zorgt voor je activiteit en stemming gedurende de dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 En 's avonds niet of anders?? Denk eerder aan de stroom. Hier in huis lang geleden wat aan gedaan, merk eigenlijk nooit een verschil tussen de dagdelen. Binnenkort een slimme meter, we zullen wel zien. Verwacht geen verschil (hier). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 (edited) Ik heb bedankt voor de slimme meter, sommige exemplaren schijnen nogal dom te zijn en teveel door te geven. Die oude meter bevalt me prima en ik heb ook geruchten gehoord dat een digitale meter minder audiofiel zou zijn. Daarnaast probeer ik zo min mogelijk zenders in huis te hebben en heb de wifi ook uitgezet. Is ook beter voor de planten. en wellicht ook voor ons. https://electronica.infonu.nl/diversen/123940-planten-groeien-niet-naast-routers.html Edited 11 oktober 2017 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 Nou, is gek. Hier alleen nog planten op de zolderetage waar juist ook de router staat en de wifi. En dat groeit!!! Achter mij bij de pc een fluweelplant die ik al heb sinds ik op kamers ging wonen (1975), en nog een onduidelijk geval met een boel bladeren. Het valt me niet mee de potten nog te vinden bij het water geven. Ik vermoed dat ze wel van muziek houden. Wat die meter betreft, ik laat het zenden van de informatie wel uitzetten. Snuffelen in mijn privacy vind ik minder geslaagd. Er moet hier ergens nog een topic over te vinden zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 Je kunt ook alleen een digitale meter krijgen, zonder al die andere opties. Het is niet verplicht. De Europese Unie geeft als richtlijn dat haar lidstaten (waaronder ook Nederland), moeten zorgen dat tegen 2020 80% van de consumenten zijn voorzien van een slimme meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 5 minutes ago, mumsoft said: Ik vermoed dat ze wel van muziek houden. Dat schijn inderdaad zo te zijn, misschien compenseert dat wel het negatieve effect van de straling. Zouden daar Kirlian foto's van zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 Vandaag een uurtje of 3 op bezoek geweest bij Carl. Na ruim een uur rijden kwam ik aan bij het prachtige koetshuis heel rustig gelegen aan de rand van het bos. Na een hartelijke ontvangs met koffie en appeltaart was de sfeer gezet Eerst lekker bij praten over de hobby en geluisterd naar de set in de huiskamer. Quad versterking Cabasse luidsprekers en een at 95e elementje in de Thorens 160. Dat klonk best lekker en goed afhankelijk van de persing van de gedraaide lp,de draaiers onder ons weten wel dat kan schelen. Toch houden we het plaatjes draaien dat vinden wij immers leuker dan zo'n blinkend schijfje. En daarna luisteren naar de hoofdset op zolder,nou ja zolder het is een hele mooie ruimte waar akoustisch zo veel mogelijk aan gedaan is om de muziek goed te laten klinken. Dat is naar mijn mening zeker gelukt,het klinkt erg goed daar. Natuurlijk mede door de zorgvuldig opgebouwde set waarbij de componenten een goed en mooi geheel vormen. Uiteraard de mooie Conrad johnson combinatie de draaitafel met een hele dunne phonokabel en niet in het minst met de dye Pas Labs phonotrap die ik intern erg mooi vind opgebouwd ook al heb ik er geen verstand van. Al met al vitamine voor ogen en oren. We hebben niet veel lp's gedraaid aangezien we praten over van alles en nog wat ook graag doen. Het verschil tussen een mono en stereo persing van Dave Brubeck was wel duidelijk en toch klinken beide goed,De stereo klonk wat voller en ruimtelijker. Ook geluisterd naar Kari Bremnes die ik op cd heb en die op mijn set best wel diep laag laat horen,bij de lp klonk ging het laag minder diep. No enkele lp's beluisterd waar ik de titel en uitvoerende al weer kwijt ben Ik vond het erg leuk Carl bedankt en ook altijd welkom bij mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 Het valt me altijd op hoe snel dit soort bezoeken verlopen Peter. Je hebt in ieder geval Sam Mclain , Son House en Louis Armstrong gehoord. Daarnaast de lievelings LP van Roger - Van Morrison met Clif Richard zowel op de TD 160 beneden als de Oracle boven. Die AT 95 E is inderdaad iets bezonders en zeker voor het geld. Dat laag gaat op zolder iets minder diep. Zal vanavond toch nog eens de impedantie anders instellen en van Phonotrappen wisselen. Los daarvan ga ik binnenkort een Velodyne uitproberen. Maar dat zat toch al in de planning. En ik kom zeker nog een keer luisteren naar de Elipsons en de Goldring. Het sporten ging prima en de rug hield het deze keer. Moet wel anders kan ik de Velodyne niet uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 Fijn. Ja de tijd vloog om. Ik zal de titels noteren,misschien vind ik ze bij Sounds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 Een luisterbezoek afleggen en dan bijna geen muziek luisteren.... . Leuk Peter, jouw bezoek herinnert mij er ook aan dat ik nog een keertje naar Carl "moet". Maar de tijd is zó schaars..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 8 hours ago, mumsoft said: En 's avonds niet of anders?? Denk eerder aan de stroom. Hier in huis lang geleden wat aan gedaan, merk eigenlijk nooit een verschil tussen de dagdelen. Binnenkort een slimme meter, we zullen wel zien. Verwacht geen verschil (hier). Even gesimplificeerd. ‘s Morgens cortisol, om wakker en actief te worden. ‘s Avonds melatonine om slaperig te worden. Dat er ‘s avonds een andere luisterervaring is is dus niet zo vreemd. Een schemerlichtje en/of zo’n gekunstelde lamp versterkt dat gevoel van ontspanning wat uiteraard de stemming en luisterervaring ten goede zal komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 oktober 2017 Report Share Posted 11 oktober 2017 (edited) Weet je Renee, iemand komt binnen drinkt koffie, eet zelfgebakken appeltaart en luistert nog even na installatie beneden en daarna ga je naar boven. Als ik dan muziek opzet leg ik toch altijd even uit wie en wat en zo verloopt de tijd. Ik denk dat er uiteindelijk zeker de helft van de tijd effectief geluisterd is. Ik zit weer gezellig te luisteren en nu op de " Masters Seat". Ik denk dat dit toch het uiterste aan laag is wat uit deze tweeweg te halen is. In die zin niet te vergelijken met een Elipson met ingebouwde laag unit. Ben benieuwd wat een sub extra doet. En ik weet ook niet zo vlug welke andere LS. Volgend jaar na de badkamer zijn er mogelijkheden. Edited 11 oktober 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts