Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

19 minutes ago, mumsoft said:

Maar niet altijd hoor, er zijn zat techneuten die beseffen dat muziek meer is dan de som van watjes en voltages.

Ja, het was ook meer een gedachte die opkwam en eigenlijk te snel neergeschreven is. Ik heb zelf ook een technische opleiding, in de chemie maar ik sta, soms met de nodige scepsis, wel overal voor open en daardoor weet ik ook dat we (nog) niet alles kunnen verklaren en word ik soms ook heel aangenaam verrast.  

Best wel leuk:)

10 orginele cassetebandjes gehad met daarop bekende artiesten zoals the Kinks Beatles Rolling Stones Roy Orbinson Everly Brothers en Sade.

De bandjes klinken best goed op mijn Jvc 2 koppen deck.

De prijs van de bijvoorbeeld de Beatles toen was 42 gulden 95.

6 hours ago, Groovy said:

Best wel leuk:)

10 orginele cassetebandjes gehad met daarop bekende artiesten zoals the Kinks Beatles Rolling Stones Roy Orbinson Everly Brothers en Sade.

De bandjes klinken best goed op mijn Jvc 2 koppen deck.

De prijs van de bijvoorbeeld de Beatles toen was 42 gulden 95.

Voor één cassettebandje? Zóveel geld? Dat was dan toch veel meer dan een LP?

On 15-10-2017 at 9:28 PM, TL 200 said:

Daar durfde ikzelf even niet meer over te beginnen. Maar je hebt gelijk, ik heb hem nu geaard en wat dichter onder de cd speler en versterker gelegd en dat levert ook weer een verbetering op. Geweldig ding hè? Zouden meer mensen moeten ervaren..................

Kun/moet je die tegel aarden?  Omdat bij mij versterker en cd speler naast elkaar staan heb ik tegen half onder cd en half onder versterker gezet. Is dat ok?

Naar aanleiding van discussie over het aarden van de audiolamp heb ik mijn tegel geaard. Niet met een koperen plaat maat met een matje, gemaakt van (heleboel) gestripte kabel. Die heb ik m.b.v. alufolie en tape over de leisteen bevestigd en toen  aan een aardklem bevestigd.

Je kunt de tegel natuurlijk het best recht onder je apparaten leggen maar als dat niet kan zou ik hem er niet te dicht onder leggen. Probeer het anders eens alleen onder de versterker, afhankelijk van het resultaat kun je natuurlijk wat gaan schuiven.

Wellicht hebben andere forumleden nog suggesties. Marc, Rob, kom d'r maar in. 

Ow Kaz Lux 'blind man willy' .... heb ik op single, wil ik op CD. 

Ik heb geen ervaring met half eronder. Ik heb er twee, eentje onder het rack, en eentje onder de eindversterker die naast het rack moet staan. 

hm ... moet ik ook die dingen dus nog eens aarden .... 

Vandaag de onderzettertjes voor de speakers gekregen. Nou ja, tjes... Flinke planken leisteen, loeizwaar en zelfs vier stuks, hoewel ik er twee gevraagd had. Samen met de zakjes gel van Cock gaan die de eierdopjes van Hans vervangen. Ik denk eerst de zakjes, en daarop twee platen op elkaar, of zal ik een plaat op de vloer doen, dan de zakjes, en dan weer een plaat? Wat denken jullie?

De speakers zet ik met spikes er weer bovenop. Het effect zou een beter laag moeten zijn, en dat zal mij benieuwen. Ik geloof het nog niet zo.

Nee, het is puur leisteen, zoals ook in de audiotegels is verwerkt, dat wel. Daarnaast zijn twee, nu verbeterde, audiotegels teruggekomen. Daar heb ik niet meteen een bestemming voor.

Dwz, die twee heb ik, uit respect en dankbaarheid zeg maar, meteen in de set boven verwerkt. Nu heb ik dus twee andere audiotegels over. Denk dat ik er wel een beneden kan gebruiken. Carl, als jij er eentje wil overnemen zou dat kunnen. Dan wel per pm, en niet via zo'n openbare activity-reactie.

De leistenen platen voor onder speakers heb ik eerst maar afgespoeld, daar kwam aardig wat slijpstof vanaf. Dan ga ik op de vliering op zoek naar de spikes van de Phonars, die weet ik nog wel te liggen.

Alles komt hier weer op zijn pootjes terecht, mijn nieuwe telefoon is nu voorzien van een snellere SIM-kaart, het extra USB-kaartje heb ik er maar weer uitgehaald. Het lijkt erop dat hij nu stabiel loopt, terwijl hij tig keer in de eerste week spontaan herstartte :blink: Er zit 32 GB geheugen in, waarvan iets van 3 à 4 GB in gebruik. Mijn oude telefoon had 2GB geheugen, dat alsmaar vol liep, en ik had dus alle apps die maar te verplaatsen waren, naar het USB-kaartje verhuisd. Verder deed ik er niet veel mee, qua opslag. Wel zat het ding vol overijverige apps die o zo graag wat ruimte wilden vrijmaken. <_<

Tenslotte heb ik een flacon TS gevraagd en gekregen, daar ga ik zuinigjes mee om, en hoop ik iets mee te kunnen doen in mijn Fairphone. :)

Maar éérst die leistenen. En de afwas, bedenk ik me net. :huh:

18 hours ago, robx said:

Ow Kaz Lux 'blind man willy' .... heb ik op single, wil ik op CD. 

Ik heb geen ervaring met half eronder. Ik heb er twee, eentje onder het rack, en eentje onder de eindversterker die naast het rack moet staan. 

hm ... moet ik ook die dingen dus nog eens aarden ....

Nou, moeten? Ben wel benieuwd of het bij jou wat doet. Bij mijn geëxperimenteer ben ik niet tot die conclusie gekomen.

En, Jepe, de tegels hebben niet voor niks het formaat van een 'standaard' audio-apparaat. Eén tegel onder elke 'kolom' audio-apparaten is optimaal. Zo min mogelijk kolommen dus ook...

1 hour ago, mumsoft said:

Nou, moeten? Ben wel benieuwd of het bij jou wat doet. Bij mijn geëxperimenteer ben ik niet tot die conclusie gekomen.

En, Jepe, de tegels hebben niet voor niks het formaat van een 'standaard' audio-apparaat. Eén tegel onder elke 'kolom' audio-apparaten is optimaal. Zo min mogelijk kolommen dus ook...

Ok dan ga ik binnenkort eens schuiven, kijken of ik het verschil hoor. Die tegel maakte de set wel lekkerder klinken maar het precieze verschil kon ik niet goed omschrijven.

14 hours ago, mumsoft said:

Precies gaat toch niet, beschrijven bedoel ik. Heb nu een spare SW-tegel over, als je die wilt lenen kan dat altijd.

Dank Mumsoft, dat is een aardig aanbod. Over een paar dagen heb ik een aantal dagen vrij en dan zou ik die tegel graag even lenen om te kijken wat het effect is. En halen en terugbrengen van de tegel zal ook niet al te veel tijd in beslag nemen;)

4 hours ago, jepe! said:

Dank Mumsoft, dat is een aardig aanbod. Over een paar dagen heb ik een aantal dagen vrij en dan zou ik die tegel graag even lenen om te kijken wat het effect is. En halen en terugbrengen van de tegel zal ook niet al te veel tijd in beslag nemen;)

Ok, prima. Ben benieuwd.

Vroeg op, ook naar Krefeld?

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...