TL 200 Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 On 20-10-2017 at 5:48 PM, robx said: Ow Kaz Lux 'blind man willy' .... heb ik op single, wil ik op CD. Ik heb geen ervaring met half eronder. Ik heb er twee, eentje onder het rack, en eentje onder de eindversterker die naast het rack moet staan. hm ... moet ik ook die dingen dus nog eens aarden .... Ik luisterde deze van Kaz met John Schuursma, jammer dat ik het hele album niet heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 Beneden gezocht, nee, geen Akkerman. Boven dan? Ja... Eli. draait nu. Van de week wou mijn werk-Olive niet opstarten, pas na herstarten deed die het weer. Fishy. Harde schijf eruit, aan de pc-dokter gekoppeld en gecheckt: inderdaad, fouten. Maar wel gek, want er staat een regeltje in de opstartprocedure om op fouten te controleren en die op te lossen. De output daarvan komt in een mapje terecht, en leek ok. Maar de datum/tijd ontbreekt, dus je weet niet wanneer de laatste keer was dat het gedraaid had. Om dat op te lossen heb ik de code voor het zetten van de tijd naar voren gesleept, vlak voor het checken. Opgeslagen, en opstarten die handel. Nu bleef de opstartprocedure eeuwig in het beginscherm hangen (Please wait... starting up ) Zeker iets stoms gedaan? Altijd in voor wat prutswerk, ik. Weer de schijf eruit, en aan de pc-dokter. Ja hoor, het bestandje stond er netjes, maar was niet uitvoerbaar. Het is geen Windows, dan hoeft het geloof ik alleen .exe of .com te heten, maar in Linux heb je daar een attribuut voor. Opgelost, en nu draait het weer. Maar gek genoeg is de output anders dan anders. Zou die verplaatste klokprocedure daar iets mee doen? Zou die zélf fouten produceren? je weet maar nooit, dus nu zowel voor als na de klok de check gedaan. De tijd zit er in, maar de output blijft er anders uizien. Dat snap ik nog niet, maar de plaat is opgehouden, en het wordt tijd om naar mijn echtgenoot te gaan. Tabeh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 (edited) Vandaag met George naar Krefeld geweest. Fantastisch leuke en overzichtelijke show. Goed geluid blijft natuurlijk een gelukstreffer want de meeste muziek ken je niet en/of is verschrikkelijk. De vintage kamer van de AAA klonk in ieder geval prima met een Telefunken draaitafel, Technics LS en onbekende buizen versterker. De Telefunken draaitafel is een samenstelsel van een Thorens 124, 133 en tD 194. Zat ook een EMT arm met andere naam op. Het nummer Stimula kennen we wel en klonk zeer aanstekelijk. De draaitafel had ik er graag bij willen hebben. Martine Schröder had ook een imposante set met een verbeterde Garrard 501. Elvis heb ik nooit zo goed gehoord. Toen ze "Heintje" oplegde zijn we maar gegaan. Op een ons onbekende vierkante actieve LS werd Eric Burdon met het nummer " Paint it Black" gespeeld. Concurrentie voor Cock met deze medley da ! Ik ga toch eens proberen deze plaat te krijgen. Fraaie draaitafels in ieder geval te over.Verder veel bekenden gezien: leden audioclub Limburg, Porcino, Gruitert, Ulli, vrouw van Frits. Goed bestede dag met goed gezelschap. Edited 22 oktober 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 Nou nou, hier loop je toch niet voor weg?? Speciaal voor Carl, dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 Te lang op je tegel gezeten Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 Dat zal het zijn. Ga je hartstikke mooi van zingen! Had Heintje niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 Nou ik vind het toevallig prachtig. omdat het me doet herinneren aan jaren vol met prachtige muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 Heb vandaag mooie dingen gehoord in Krefeld maar vond het erg rustig. Alle ruimtes waren goed toegankelijk en bijna overal kon je wel even zitten om te luisteren. Heintje was wel het hoogtepunt van vandaag. Je moet er van houden maar het was verbazend dat het zo goed klonk. Het zelfde geld voor Elvis waar bij er spontaan gedanst werd door een van de aanwezige luisteraars. De indeling had wat gezelligs van een rommelige woonkamer en daar zat de dame op een krukje tussen haar platen te draaien. Zat gewoon erg goed in elkaar en klonk prima. De actie kubussen waren eerst wat aanwezig in het laag maar zo bleek later op de juiste luisterpositie gewoon erg mooi en dynamisch te zijn. Heb wel wat foto's gemaakt maar het lukt nu ff niet om de foto's op het forum te krijgen Carl bedankt voor de gezelligheid het was weer erg leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 Toch een audioshow zoals die moet zijn. Daarbij vond ik de presentaties vaak goed, die Martine Schoener is bijvoorbeeld echt een muziekliefhebber pur sang en als ik goed begreep technisch ook begaafd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 oktober 2017 Report Share Posted 23 oktober 2017 De gedachte was: zakjes gel op de grond, plaat eroverheen, spikes, speaker. Gel kwam van Cock, het idee ook; platen kwamen van Berret, 4 stuks zelfs, elk 5 kilo zwaar. Spikes, eh... Eerst op zolder gekeken, want ik moet ze hebben. De handleiding van de Phonars laat ook duidelijk zien hoe je die 8 spikes aanbrengt. Maar op zolder bij de audiohistorie liggen ze niet. Dan gaat me een licht op, ze moeten ergens in mijn kamer zijn. En ja, in de kast een doosje met daarop geschreven: "Luidspreker spikes" Daar zijn ze! Maar, er zijn er slechts... 4. En er moeten er 8 zijn, wat mag ik daarmee ooit gedaan hebben??? Ben er nog niet achter, en dit weekend heb ik dus al doende geluisterd naar de speakers plat op twee leistenen platen en die weer op drie zakjes gel. Ik heb teveel muziek, en draai dus van alles, maar het viel me onwillekeurig op dat het nu af en toe wat zompig klonk. Beetje blubberig, zeg maar. Pin me er niet op vast, want ik draaide geen bekende muziek. Maar het ontbreken van de spikes deed me toch besluiten een eind aan mijn lijden te maken, en de welbekende eierdopjes in ere te herstellen. Die lagen al die tijd afwachtend op de grond naast de speakers, dus waren zó gevonden. Dus nu 3 eierdopjes (weer), daarop twee platen leisteen, 10 kilo, daarop plat de speakers, elk 18 kilo. Ik weet er te weinig van, maar de eierdopjes met houten kogels zorgen voor een beperkte bewegingsvrijheid. Ze rollen niet alleen horizontaal, maar ook verticaal, en worden daarbij belemmerd door het drukkende gewicht van de platen met speaker er boven, dus horizontaal komen ze ook niet ver. Nu met de leisteen erbij nog minder. Met de gel is die horizontale weerstand minder, vermoed ik. Hoe het zij, vanochtend met een lekker stuk taart en koffie geluisterd, en het oude vertrouwde geluid lijkt weer terug. Ik laat het zo voorlopig. Ik heb twee zakjes gel onder de werk-Olive gelegd, en het is duidelijk dat de boel daar minder bromt dan zo plat op het bureau. Handige dingen... maar niet voor onder mijn speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 oktober 2017 Report Share Posted 23 oktober 2017 Op de hoeken van de luidsprekers viltjes van b.v. 2x2 cm er onder leggen. Dan ligt de bodem van de luidspreker vrij en staat de luidspreker stabieler. Eventueel ook een viltje in het midden om de bodem te dempen. Hier staan de eierdopjes op de vloer met de kogels naar boven. Twee aan de voorkant en een aan de achterkant in het midden.Daarop een hardstenen tegel met de gladde kant naar beneden, dan een rubber tegen die in de bouwmarkt te koop zijn voor onder schommels en glijbanen. Daarop weer een hardstenentegel met de gladde kant naar boven. Hierop de speakers met de spikes. Of houten kogels sterk genoeg zijn voor al dat gewicht, betwijfel ik. Stalen kogels zou beter zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 oktober 2017 Report Share Posted 23 oktober 2017 Hier ligd een kleedje onder de ls,naar mijn idee is dat voldoende voor hier. Geen last met de woofer onderin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 oktober 2017 Report Share Posted 23 oktober 2017 Vandaag op verzoek van een mogelijke koper van m'n D2D en audiofiele LP's een lijstje gemaakt. Ik kan dat hier ook wel plakken: En ook eens op popsike gekeken waar sommige platen voor verkocht zijn. Mijn vraagprijs van € 150,- werd soms voor één LP betaald. Misschien ben ik wel te goedkoop? artist album muzieksoort label nr. soort jaar staat hoes staat plaat opm. Lincoln Mayorga Volume III Jazz Sheffield Lab LAB-1 D2D 1973 goed met stickers zeer goed Duitse persing Thelma Houston & Pressure Cooker I've got the music in me Pop Sheffield Lab LAB-2 D2D 1975 goed zeer goed Duitse persing met stickers op hoes Dave Grusin Discovered Again Jazz Sheffield Lab LAB-5 D2D 1976 goed zeer goed Duitse persing The LA4 Pavane pour une infante defunte Jazz EW EW-10003 D2D 1977 zeer goed goed krasjes op eerste nummer beide zijden. Japanse gelegenheids band Boiling Point Jazz Toshiba records LF-95009 D2D 1977 goed goed japanse persing / één krasje op een nummer op B zijde Buddy Spicher and friends Yesterday and Today Jazz Direct Disk TM DD102 D2D 1977 goed goed nr. 7551 /enkele nummers met nauwelijks hoorbare krasjes Mel Torme and Buddy Rich Together Again-for the first time Jazz Gryphon CRDD-1100 D2D 1978 zeer goed goed enkele nauwelijks hoorbare krasjes Jim Keltner-Ron Tutt Sheffield drum record Demo Sheffield Lab LAB-14 D2D 1981 matig redelijk krasjes Ray Brown & Laurindo Almeida Moonlight Serenade Jazz Jeton 100 3315 D2D 1981 zeer goed als nieuw Gelegenheidsband The Sheffield Track record Demo Sheffield Lab LAB-20 D2D 1982 goed vrij goed kleine oppervlakkige krasjes The McNeely-Levin-Skinner Band After Midnight Pop / bluegrass Sheffield Lab TLP-30 Direct from master 1990 zeer goed als nieuw slechts enkele keren gedraaid Beets Brothers, Lills MackintoschHans Dulfer, Van den Hul, A tribute to analog Jazz van den Hul recordings VDH 08LP01 2008 als nieuw als nieuw slechts enkele keren gedraaid Tim kliphuis Quinted, Popy Basely Sound Design Two/Gypsy Treasures Jazz Gypsy STS STS 611160 DMM 2008 ? als nieuw als nieuw slechts enkele keren gedraaid Ingram Washington What a difference a day makes Jazz vocal STS STS 611179 MW coding 2010 ? als nieuw als nieuw slechts enkele keren gedraaid Labryenco Sound Design 7 Jazz STS STS 6111135 DMM 2010 ? als nieuw als nieuw slechts enkele keren gedraaid Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 oktober 2017 Report Share Posted 24 oktober 2017 Dank, Wiel. Met de zakjes onder de werk-Olive is het duidelijk dat de boel gemakkelijk schuift. Dus ook geen rubbertegel erbij, lijkt me. Eierdopjes doen het prima in hun uppie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 oktober 2017 Report Share Posted 24 oktober 2017 Als het goed is: mooi zo laten. Overkill is niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 oktober 2017 Report Share Posted 24 oktober 2017 (edited) Wat een klote dag. De badkamer ligt boven de keuken. Bij het leggen van leidingen kwam de aannemer tot de ontdekking dat onder het verlaagde plafond van de keuken een oud plafond van asbestplaten ligt. Daar moet hij in en alleen al daarom moet dat asbest weg. Ik schat het even op minstens 6/7 duizend euro nog los van van het feit dat we komende maanden geen badkamer en luisterkamer hebben en tijdens de sanering geen keuken kunnen gebruiken. Volgens de Vereniging Eigen Huis kan ik de vorige eigenaar nog in gebreke stellen: daar waren diverse uitspraken over van rechters. Morgen een mail naar "mijn" advocaat. Ik ga maar een baantje zoeken want dat gaat allemaal boven het budget. Edited 24 oktober 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 oktober 2017 Report Share Posted 24 oktober 2017 Dat is zwaar kloten Carl. Sterkte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 oktober 2017 Report Share Posted 25 oktober 2017 Dat is erg balen Carl,en een flinke schadepost. Klote asbest!. Ik zou toch een ingebrekestelling aangaan,niets heb je al. Sterkte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 oktober 2017 Report Share Posted 25 oktober 2017 Hier liep de keuken onder rioolwater, omdat de vorige eigenaar 'vergeten' was te vertellen dat de gemeente het riool ging aansluiten. En stinken! Dat was een flinke tegenvaller. Neus dicht, tanden op elkaar en aanpakken, veel meer was er niet aan te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 25 oktober 2017 Report Share Posted 25 oktober 2017 Mijn dochter heeft onlangs een jaren 30 huis gekocht. Daar stond in het koopcontract dat er geen garantie gegeven kon worden dat er geen asbest in het huis zat. Ze kan dus nooit claims indienen. Het huis van Carl is ook vrij oud, dus het zou mij verbazen als er niet een dergelijke regel in de koopovereenkomst staat. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 oktober 2017 Report Share Posted 25 oktober 2017 In het rek staat de Olive, trouw beestje, en een AV-streamertje van Conrad. Alleen de Olive heeft een internetaansluiting, anders kan ik hem lastig bedienen, en de Conrad lust er ook wel een, maar zonder werkt het toch wel. Opnamen van TV, gekopieerde DVD's en incidenteel wat muziek vanaf stikkies werkt uit de kunst. Maar wil ik er iets meer mee, dan moet de kabel van de Olive los, en in de Conrad worden gestoken. Veel te omslachtig om vaak te doen. In mijn werkzame leven was ik netwerkbeheerder, een titel die de valse indruk geeft, dat je dan wat van netwerken weet. Dat is niet zo, je bent met mensen bezig, en met software. Een boeiend beroep, zwaar en leerzaam. Maar van netwerktechnieken weet ik dus weinig, want dat was uitbesteed. Wel heb ik een paar technische boeken op dat vlak, die me echter veel te diep gaan. Niettemin had ik een flauwe notie dat het bij de set ánders geregeld kon worden, met beide apparaten aan het internet, maar hoe... moest ik toch uitzoeken. Uit de begintijd van van audiofiele avontuur, toen ik mijn eerste stappen deed in de wirwar van het grottenstelsel dat kortweg audio heet, had ik ik een NAS. Een NAS én router tegelijk, een sneeuwwitte Asus WL700gE. Er zat een harde schijf in van maar liefst 250GB, waarop muziek, video's en foto's konden komen, en het was een router die met de pc's en het internet verbonden kon worden. In een maand of vier had ik mijn toenmalige cd-verzameling geript, een berg ogg-tjes waar achteraf geen gat in te vinden was, nog geen klein holletje. Doodlopende weg was het. Enfin, toen begon het pas echt. Dat is genoegzaam bekend. En Sneeuwwitje, zoals ik mijn Asus had genoemd, werd vervangen door de groene Olive, en begon het langzame nieuwe werken. Tien jaar verder zijn we nu. Sneeuwwitje staat wat sip in een hoekje sneeuwwit te zijn, en ik krijg behoefte aan, ja, wat? Een switch. Uit de boeken kon ik wel zo'n beetje opmaken, dat een switch in staat is om een aantal apparaten tegelijk aan thuisnetwerk te koppelen. Switches zijn er te kust en te keur, en de eenvoudigste heb je al voor een paar tientjes. Maar ja, dacht ik, zou die ouwe router niet ook iets kunnen doen? Je kan alles wel kopen, maar tel je zegeningen, kijk wat je nog hebt en staat te niksen. Doe er wat mee! Ik liet 'router als switch' los op de zoekmachine, en had binnen de kortste keren een handleiding. Weliswaar voor een andere router dan de Asus, maar met wat fantasie kom je ver, zou je denken. Ik zal niet ingaan op de gore details in dit stukje, het vergde best wat uurtjes ploeteren en proberen, maar toen leek Sneeuwwitje toch getransformeerd van router tot switch. Alleen zat die harde schijf er nog in, en dat ding laten draaien kost stroom, dus die moest er nog uit. Helaas werkte het toen niet meer. Het was al bijna elf uur (te elfder ure dus), en de schijf ging er maar weer in voor the proof of the pudding. Hup naar het audiorek, snel improvisorisch een verbinding gemaakt met de mediaspeler, en eens zien wat ik bereikt heb... Daar zag ik weer wat ik al zo lang niet gezien had, die berg ogg-tjes, een map met video's en een met foto's. Die ogg-tjes klonken zo slecht nog niet, maar een wirwar was het en bleef het, dus eens zien wat er in de video-map staat... Verrassing: een DVD van de Chieftains met een prachtige documentaire en hartstikke leuke muziek, waar ik anderhalf uur gebiologeerd naar heb zitten kijken en luisteren. Wist van het bestaan niet meer af! Toen het afgelopen was, zag ik ook de DVD van Michael Jackson deels. Die ken ik wel, staat al bij de media-verzameling, en heb ik al vaak gezien vanaf geordend USB-stikkie. Daarvan nog een paar nummers, en het is bedtijd. Kon toen wel merken dat de geluidskwaliteit niet je dàt is, vergeleken met die eerdere sessies, maar dat dondert niet. De Chieftains hebben mijn hart weer gestolen en zijn de beloning van een dagje prutsen. En dat Sneeuwwitje haar geheimen weer heeft prijsgegeven, mag ook wel in de krant. Waarvan acte. De cirkel is rond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 oktober 2017 Report Share Posted 25 oktober 2017 (edited) 2 hours ago, leobus said: Mijn dochter heeft onlangs een jaren 30 huis gekocht. Daar stond in het koopcontract dat er geen garantie gegeven kon worden dat er geen asbest in het huis zat. Ze kan dus nooit claims indienen. Het huis van Carl is ook vrij oud, dus het zou mij verbazen als er niet een dergelijke regel in de koopovereenkomst staat. Groet, Leobus In mijn contract staat alleen dat verkoper niet bekend is met asbest. Door de verkoper is zowel de badkamer als de keuken gerenoveerd en daarbij moesten ze aan de asbestplaten zitten. Een uitvoerder als bijvoorbeeld Wiel herkent asbest gelijk. Naar mijn mening heeft verkoper indertijd zijn informatieplicht niet nagekomen.Los daarvan blijft het een verborgen gebrek en omdat het een verborgen gebrek is zou het bij een keuring niet opgemerkt zijn. Daar gaan ze niet onder plafonds en vloeren van badkamers kijken. Volgens de juridische afdeling van de Vereniging Eigen Huis waar ik lid van ben kan je zelfs na een aantal jaren je op zo'n verborgen gebrek beroepen zelfs als er een algeme exoneratieclausule in het contract staat zoals bij de dochter van Leo. De jurist van Eigen Huis ging daar nog expliciet op in. Die uitsluiting geldt alleen maar als er expliciet naar bepaalde asbest verwezen wordt zoals "verkoper is bekend met het feit dat het plafond in de keuken asbest bevat". Ik heb vanmorgen daarom mijn advocaat advies gevraagd en zo haalbaar laat ik hem de ingebrekestelling stelling doen. Mijn ervaring met hem is dat dit niet duur is en zich dik terugverdient. Ik houd jullie op de hoogte. Edited 25 oktober 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 oktober 2017 Report Share Posted 25 oktober 2017 Ik denk dat er in elk huis wel ergens asbest zit. Ons huis is van 1977 en we troffen ook een asbest pijp aan in het schoorsteenkanaal van de open haard. Toen we die sloopten, bark de pijp precies op de juiste plaats af. We hebben hem netjes ingepakt en naar de milieu-straat gebracht. Toen ik 16 jaar oud (1966) was, "mocht" ik op de Philips bedrijfsschool dikke asbesthoudende eternietplaten zagen. Met een decoupeerzaag zonder afzuiging en zonder stofmasker. Die platen werden als werkblad in de chemie-klas gebruikt. Het zaagje was om de 50 cm bot, maar ik moest maar doorzagen, met als gevolg extra stof, lawaai en stank. Tot op dit moment heb ik er gelukkig nog niks van opgelopen. Vroeger waren dit soort acties normaal. Nu zou dat niet meer kunnen, maar voor mij wél een reden om makkelijker met asbest om te gaan. Misschien wordt het nu wat overdreven? Wat te denken van de fietspaden met asbestafval in de buurt van Goor. Dat al dat asbest voor 100% is gesaneerd geloofd toch niemand? Die paden stoften zo erg, dat met een beetje wind de hele naastliggende akker ook wit was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 oktober 2017 Report Share Posted 25 oktober 2017 Zo, genoeg over asbest, of aspest? Heb vanochtend nog wat geneusd op de HD van Sneeuwwitje, en haar toen uitgezet. Maar de internetradio op de Olive gaf geen krimp. Blijkt dat alles nog werkt qua netwerk, alleen de HD staat stil. Dacht eigenlijk dat ik toch een kale switch zou moeten kopen, maar nu gedraagt Sneeuwwitje zich als zodanig. Ze mag blijven. Ik heb haar dus een permanenter plaatsje gegeven, in het bedje van een blanke tegel Ach, was ik maar hetero! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 oktober 2017 Report Share Posted 25 oktober 2017 (edited) Hans relativeert wel erg. In Goor kregen nogal wat vrouwen asbesto: ze bleken de werkkleren van de man trouw uit te kloppen. In principe is een pijltje asbest voldoende om een longblaasje te doorboren en op zich is dat op termijn einde oefening. Alleen is het pijltje gelukkig niet altijd/ meestal niet raak. Rijksbeleid is dat asbest de wereld uit moet. Dat betekent dat je moet verwijderen op een natuurlijk moment. Dat is er nu voor mij en mijn advocaat geeft me een behoorlijke kans. Edited 25 oktober 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts