robx Posted 31 oktober 2017 Report Share Posted 31 oktober 2017 ow ja ... nu een CD van Bread ... 'If', 'Audrey' en 'Diary'. Dit is erg fijn. Understatement. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 31 oktober 2017 Report Share Posted 31 oktober 2017 19 minutes ago, Tubejack said: Allemachtig Naast een Bryston 3B ook nog Hypex voor het laag? Ik heb even op je site gekeken, maar dan is de link met huidige installatie niet up to date. Ik heb momenteel een wat verstevigd exemplaar Leak Delta 70 staan, maar als je zoveel power nodig hebt dan red je het niet met die Leak. Ja, de Bryston "doet" de hoogrendement breedbander, power genoeg daar . De Dipole 15 is 16 Ohm, dus die Hypex moet wel nog een beetje aan het werk . En ik heb hem nog steeds heel "vreemd" aangesloten...: via de Bryston LS-uitgang gaat er een snoertje naar de breedbander én een snoertje naar de Omnes, waarmee ik kan tunen. De Omnes wordt hier als een soort van laag-doorlaatfilter gebruikt. Hij filtert op 120 Hz en plust daarbij het laag ook nog eens met 6Db. Daarna gaat het laag-signaal dan naar de Hypex. In totaal gaat er nogal wat power naar de Dipole 15 toe. Maar vergeet niet dat het een Open Baffle is, ik verlies heel wat door de akoestische kortsluiting.... Maar met die Bryston op de plek van de UL40 is het in het laag veel en veel strakker geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 31 oktober 2017 Report Share Posted 31 oktober 2017 Hmmm ja, ik zal de "Huidige set" op mijn site binnenkort eens even gaan bijwerken, want die loopt al een paar versies achter.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 oktober 2017 Report Share Posted 31 oktober 2017 10 hours ago, René N. said: Alhoewel, die UL40 is óók niet meer zo jong, van 2009.... Ach, net ingespeeld denk ik dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 oktober 2017 Report Share Posted 31 oktober 2017 2 hours ago, thingman said: En ook van het gegeven of je andere opstellingsopties ooit goed hebt uitgeluisterd in die ruimte. Klopt. Ik zal, voor ik ga slepen, eerst de info op Readscapes over luisterruimtes en akoestiek eens doorspitten. Interessant leesvoer en mooi bijeengebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 november 2017 Author Report Share Posted 1 november 2017 (edited) 10 hours ago, René N. said: Ja, de Bryston "doet" de hoogrendement breedbander, power genoeg daar . De Dipole 15 is 16 Ohm, dus die Hypex moet wel nog een beetje aan het werk . En ik heb hem nog steeds heel "vreemd" aangesloten...: via de Bryston LS-uitgang gaat er een snoertje naar de breedbander én een snoertje naar de Omnes, waarmee ik kan tunen. De Omnes wordt hier als een soort van laag-doorlaatfilter gebruikt. Hij filtert op 120 Hz en plust daarbij het laag ook nog eens met 6Db. Daarna gaat het laag-signaal dan naar de Hypex. In totaal gaat er nogal wat power naar de Dipole 15 toe. Maar vergeet niet dat het een Open Baffle is, ik verlies heel wat door de akoestische kortsluiting.... Maar met die Bryston op de plek van de UL40 is het in het laag veel en veel strakker geworden. Hou je met zoveel electronica, nog wel ragfijne details over René? Die open bafle luidsprekers zullen waarschijnlijk nauwelijks of geen kleuring hebben door het ontbreken van een kast. Maar als je dan zoveel "geweld" nodig hebt om ze aan te sturen. Gaat de winst van de luidsprekers dan niet mogelijk teniet?, omdat je zulke zware versterkers nodig hebt? Ik zeg dit omdat ik laatst zelf een ervaring heb gehad, met een zeer zware gereviseerde Rotel RX-1603. Die kan er op zijn sloffen nu 2x 300watt uit persen. Dankzij moderne onderdelen klinkt hij ook nog behoorlijk verfijnd. Met mijn spekstenen luidsprekers -die zo dood zijn als een pier- vond ik het vooral "indrukwekkend". Na een week begon het al te vervelen. Terwijl zo' n versterker aangesloten op Bose 901's geweldig klinkt en menig nieuwe versterker het nakijken geeft. Dat die Bryston beter laag geeft komt door de dempingsfactor van de versterker. Met buizen is dat altijd wat "behelpen". Hoewel de KT-120 in triode m.i. een heel lage inwendige weerstand hebben. Ik heb de demping factor van de versterker nog niet gemeten, maar die is, aan het laag te horen, een stuk beter dan met KT88 in triode. Het hoog, midden en laag van deze buis is mooi in ballans en dan is het ook nog een "krachtige" buis. 20watt in triode kan makkelijk. Maar 1 watt is hier al genoeg. (herrie) We moeten maar eens afspreken Edited 1 november 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 november 2017 Report Share Posted 1 november 2017 Die dempingsfactor krijgt pas waarde in combinatie met een luidspreker en samen bepalen ze het uitslingergedrag. Als je zelf bouwt kun je dus aan de luidsprekerkant ingrijpen om bij een bepaalde demping toch tot een gewenste uitslingering te komen. Nadeel bij open baffle is dat dat met nog meer verliezen samen zal gaan, ben ik bang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 november 2017 Report Share Posted 1 november 2017 3 hours ago, Tubejack said: Hou je met zoveel electronica, nog wel ragfijne details over René? Dat is wel een goede Jack, terwijl ik juist hélemaal geloof in het "minder".... Maar dat geldt dan alleen voor de Dipole15, de rest (waar de details een veel grotere rol spelen) gaan van de Bryston direct naar de breedbander. Ik heb overigens nog nooit zoveel articulatie in het laag gehad. Ik geef de "schuld" aan het strakkere laag van de Bryston, die daarna de Hypex aanstuurt, die weer super is in het in bedwang houden van de Dipole15, die best wel wat kan uitslingeren zoals Seed7 ook al aangaf.... 3 hours ago, Tubejack said: Dat die Bryston beter laag geeft komt door de dempingsfactor van de versterker. Met buizen is dat altijd wat "behelpen". Hoewel de KT-120 in triode m.i. een heel lage inwendige weerstand hebben. Ik heb de demping factor van de versterker nog niet gemeten, maar die is, aan het laag te horen, een stuk beter dan met KT88 in triode. Het hoog, midden en laag van deze buis is mooi in ballans en dan is het ook nog een "krachtige" buis. 20watt in triode kan makkelijk. Maar 1 watt is hier al genoeg. (herrie) We moeten maar eens afspreken Goodtube had geloof ik ook goede resultaten met die KT120. Wellicht is dat best wel een goede buis voor de UL40, misschien iets voor een tweede set die ik op termijn wil gaan opbouwen Je bent natuurlijk van harte welkom..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 november 2017 Report Share Posted 1 november 2017 Ik luister net Dido met 'burnin love', en constateer dat het diepste laag ineens veel meer informatie bevat dan vroeger. Het is niet alleen boem, zijn meer aangehouden lage tonen, die langer doorklinken ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 november 2017 Report Share Posted 1 november 2017 Elipson 1404 puur genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 november 2017 Report Share Posted 1 november 2017 Die heb ik altijd mooi gevonden ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 november 2017 Report Share Posted 1 november 2017 (edited) Ik ook,de vorm spreekt mij erg aan. Buiten dat klinken ze naar mijn mening ook heel goed. Edited 1 november 2017 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 november 2017 Report Share Posted 2 november 2017 On 31-10-2017 at 1:38 PM, Tubejack said: Als je de tape monitor op "on" zet, sla je het hele voorversterker gedeelte over. En is er alleen nog maar volume dat je kunt regelen. Probeer dat maar eens, in plaats, van je passieve regelaar en de Bryston 3B. Ik schat de kans best groot, dat de Leak beter klinkt. Bij Spido tenminste wel. En teveel "gedoe" ......Gezien je laatste "avonturen" waar we Hear op dit forum getuigen van waren. Klopt het niet he, wat je zegt. Of durf je niet Even n.a.v. deze opmerking: wat is nu het voorversterker gedeelte hier als je nog steeds het volume kunt regelen? Dat is toch het belangrijkste van een voorversterker? Ik zou het wel fijn vinden als ik mijn Brooklyn als voorversterker kon gebruiken, ongeacht de volumeregeling op de versterker. Die staat nu voluit, dwz ik heb eigenlijk 2 volumeregelaars. Eén is genoeg. Zou dat via de tape en monitor-regeling kunnen zou ik dat wel toejuichen. Maar waarschijnlijk lukt dat toch niet? Voor mij is het idd flink gedoe iets achter de versterker aan te passen. Dus eerst maar even vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 november 2017 Author Report Share Posted 2 november 2017 (edited) 2 hours ago, mumsoft said: Even n.a.v. deze opmerking: wat is nu het voorversterker gedeelte hier als je nog steeds het volume kunt regelen? Dat is toch het belangrijkste van een voorversterker? Ik zou het wel fijn vinden als ik mijn Brooklyn als voorversterker kon gebruiken, ongeacht de volumeregeling op de versterker. Die staat nu voluit, dwz ik heb eigenlijk 2 volumeregelaars. Eén is genoeg. Zou dat via de tape en monitor-regeling kunnen zou ik dat wel toejuichen. Maar waarschijnlijk lukt dat toch niet? Voor mij is het idd flink gedoe iets achter de versterker aan te passen. Dus eerst maar even vragen. 1) Bij sommige versterkers kun je de voor-en-eindversterker van elkaar scheiden. Meestal zit daar een "verbinding brugje" = stukje metaal dat je er uit kun halen. 2) Bij de Leak kan dat niet. Die heeft geen brugje. Wel kun je met die slimme truc de hele voorversterker overslaan. De volumeregelaar blijft er tussen zitten, maar zaken als ballans, hoge en lage tonen en allerlei schakelaars sla je over. 3) Als je met de Brooklyn het volume wit regelen, dan heb je waarschijnlijk een andere enkel een (eind)versterker nodig. Of je laat op je versterker het volume op maximaal staan en regelt het volume met de Brooklyn. Of omgekeerd. Die 2 volumeregelaars blijven.... Duidelijker kan ik het niet uitleggen...... sorry. Edited 2 november 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 november 2017 Report Share Posted 2 november 2017 (edited) Ja, dank, duidelijk zo. De Brooklyn heeft een schakelaar voor wel of niet als voorversterker fungeren, raak je die per ongeluk aan met de volumeregelaar van de LFD op maximaal, vergaat horen en zien je. Maar het is juist die fijne afstandsbediening van de Brooklyn die het zo simpel maakt om het volume te regelen, dat ik die niet kwijt wil. Als het dus met minder risico zou kunnen, was dat te overwegen geweest. Mijn LFD is verder spartaans, geen balans, geen treble en bass-regeling. Dus er valt al niet veel te overbuggen. Enfin, ben nu super, super, super tevreden met de lamp eeuwig aan, dus we laten het zo staan. Edited 2 november 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 november 2017 Author Report Share Posted 2 november 2017 Ik ben ook tevreden met mijn "lampen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 november 2017 Report Share Posted 2 november 2017 (edited) Knap hoor Ove wat Cock met je LS heeft uitgespookt. Gevoelsmatig moet er uit de Blumenhofer toch meer te halen zijn dan uit de Kef. Cock zou meegaan naar Krefeld, maar had helaas al een afspraak met jou en maar goed ook.Hoe groot is trouwens jou luisterruimte. Elipsons zijn naar mijn ervaring ook prima LS Peter. Heb je de eettafel nu achter de LS. En wat zijn die zwarte LS? Edited 2 november 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 november 2017 Report Share Posted 2 november 2017 Klopt,de eettafel staat achter de luidsprekers,die staan nu vrij in de ruimte. De zwarte zijn de 1404,de witte 1704 staan nu boven. Beide klinken voortreffelijk,de 1404 gaan weer een stukje verder dan de 1704. Daar zitten ook nog betere units in en onderin 2 woofers. Jerry heeft op verzoek van de verkoper die ik ook goed ken de filters gereviseerd met hoogwaardige en dure onderdelen. Dat zal zeker zijn invloed hebben. Kom maar eens luisteren als je tijd hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 november 2017 Report Share Posted 3 november 2017 On 1-11-2017 at 5:19 PM, Groovy said: Elipson 1404 puur genieten Het zijn niet alleen plaatjes van luidsprekers, ze maken ook heel mooie plaatjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 november 2017 Report Share Posted 3 november 2017 Zeer zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 november 2017 Report Share Posted 3 november 2017 Ik straal aan alle kanten. Heb gisteren een CT-scan gehad. De laatste in een serie onderzoeken en een controletraject naar iets vreemds in een long. Is hoogstwaarschijnlijk een litteken. Er zijn geen infecties of andere enge dingen gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 november 2017 Report Share Posted 3 november 2017 Fijn,lekker weekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2017 Report Share Posted 3 november 2017 (edited) Dat hoor ik graag. Edited 3 november 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 november 2017 Report Share Posted 3 november 2017 Dat geeft lucht! Fijn voor je. Nu nog wat luchtige muziekjes draaien, en je voelt je weer die jonge god van toen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2017 Report Share Posted 4 november 2017 (edited) Ik heb inmiddels mijn hele luisterkamer weer schoon. Daarnaast de vloer boven de badkamer afgeplakt met plastic. De apparatuur en de LP's waren allemaal afgedekt en dat was allemaal stofvrij. Maandag hebben we weer muziek. Nu de asbest nog. Dat gaat, lijkt het nu, iets van 7000 euro te gaan kosten en dan zonder de kleerkast van mijn lieve vrouw Edited 4 november 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts