mumsoft Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 Door van die dikke glasplaten lijkt een tegel maar moeizaam zich een weg te kunnen banen, vreemd genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 21 hours ago, mumsoft said: Ik ga niet verbouwen, maar onderhouden. Hulp heb ik daarbij van de monumentenwacht. Ik wil het huis goed achterlaten, maar ga er aan de binnenkant geen modelflat van maken. En dat siert je zeer Marc en van modelflats houd ik zeker niet. Maar je had toch gaskachels en die vind ik eigenlijk niet van deze tijd. Maar nogmaals een zeer fraai pand en de gang naar de luisterkamer houd je nog wel even vol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 Die zijn van mijn tijd. Een voorstel om hier cv aan te leggen hebben we afgeslagen, jaartje of 20 geleden. Nu hier alleen in dit fijne huis gaat de kachel alleen aan waar ik ben. O, wacht, snel naar de keuken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 glas doet geen goed. ongeveer het eerste dat ik verbeterde was glasplaten exit en steen in het rack. Op stukken versnipperd/samengeperst rubber, en loodbituum onder er op geplakt. niet geheel doch half diagonaal ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 47 minutes ago, carl said: Maar je had toch gaskachels en die vind ik eigenlijk niet van deze tijd. Of juist wel. tamelijk hoog rendement en alleen daar warmte waar en wanneer je het nodig hebt, nog mooier zijn de modellen met stenen platen er voor zodat je voornamelijk stralingswarmte hebt en de lucht temperatuur lekker fris blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 helemaal eens ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 (edited) Is het je demo huis als loodgieter Wiel En Marc, misschien zie ik het wel niet goed. Edited 7 november 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 Een electrische haard is ook wel leuk om plaatselijke warmte te genereren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 Electrisch verwarmde kleding is extreem efficient. Overal waar je stil zit van die inductie oplaadplaatjes op de grond die voor de stroom zorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 ofwel: doe ff een trui aan in plaats van de CV hoger )))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2017 Author Report Share Posted 7 november 2017 1 minute ago, robx said: ofwel: doe ff een trui aan in plaats van de CV hoger )))) Ik heb een hele dikke aan, beetje verkouden. Lekker warm Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 1 hour ago, carl said: Is het je demo huis als loodgieter Wiel En Marc, misschien zie ik het wel niet goed. Hoezo? 3 ouderwetse gashaarden , 3 kevelkachels. Gekeurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 Wel grappig net batterijtjes in mijn mobiele temperatuurmeter gezet. In de gang iets van 18 graden en in de kamer 19, 5. Overdag is dat in de huiskamer trouwens minder. Als ik in de luisterkamer zit staat het daar op 20,5 schat ik. De verwarming gebruik ik dan om op te warmen. De buizen houden de temperatuur in stand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 november 2017 Report Share Posted 7 november 2017 (edited) Als je er op je oudiofiele dag maar warmpjes bijzit, hè. Kwam nog een videootje tegen over onze (mijn) gasverslaving. Edited 8 november 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 Vandaag kwam Kraus (nee, die niet: Johan Kraus) hier langs met zijn Lumin D1 streamer. Ik had me wel eens bezorgd getoond voor het geval mijn Olive(s) het zouden begeven - Johan had dat in zijn oren geknoopt, en bood laatst aan eens langs te komen met een mogelijke oplossing. Leek mij prima, want veel ervaring heb ik er niet mee, dus geef het een kans, en kijk waar het schip strandt. http://www.luminmusic.com/lumin-d1.html Rond koffietijd stond Johan voor de deur, en na koffie, koek en kletsen gingen we naar boven. De Lumin is een streamer pur sang, hij moet nog gevoed worden met wat muziek, via USB of het netwerk. Nu kwam mijn onlangs heringerichte NAS annex switch van pas, want netwerkkabeltjes heb ik hier bij bosjes, en de Lumin kon dus vlot een plekje vinden in het lannetje op zolder. Digitaal bleek de aansluiting lastiger, maar hij wilde wel de analoge aansluiting van de Brooklyn lenen, en zo kon hij laten horen waartoe hij in zijn dooie eentje in staat is. Al meteen vond hij de O-Live, en hij ging die even inlezen. Eh.. even? Nee, een stuk of 4000 albums heb je niet een-twee-drie op een rijtje, en het was lunchtijd, dus dat kwam goed uit. Een half uurtje later nog eens gekeken, en na wat gepruts op de smartphone klonk daar plots heel sonoor de Manfred Symphonie van Tsjaikovsky, en even later wat Arabische muziek, en muziek uit een playlist die Johan even snel gemaakt had. Succes! Ik stelde Johan voor om de Lumin hier een paar dagen te laten, want wat ik zo in de app kon zien zag er heel veelbelovend uit, en wilde ik wel eens nader aan de tand voelen. Helaas ging Johan hier niet op in. Terecht stelde hij, dat de Lumin voor mijn doel overkill was, met die eigen DAC aan boord, en hij dacht dat de Sonore wel iets voor mij zou zijn. Eh... Sonore? Nooit van gehoord . Nou ja, Cock eens vragen dan. Ga ik doen, want die zwarte Harmonizers hadden Johans aandacht ook getrokken, en dan slaan we twee vliegen in één klap. Johan Kraus, bedankt voor je aardige bezoek en het verdiepte inzicht. Ben toch een beetje monomaan met die Olives, en het is leuk om de wereld om je heen wat beter te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 onverwachte avond alleen. héérlijk haha. muziek aan, nu een verzamelaar van Earth and Fire .... storm and thunder en zo. Ik zoek al tijden Les Reed Orchestra met 'Man of action' .... waar o waar ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2017 Author Report Share Posted 8 november 2017 (edited) De KT-120 buizen zijn zo langzamerhand in gespeeld. Klonk digitaal al boven gemiddeld. Vinyl klinkt magisch via deze buizen Edited 8 november 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 2 hours ago, robx said: Ik zoek al tijden Les Reed Orchestra met 'Man of action' .... waar o waar ... Lijkt me `n makkie met 5 adressen in Nederland. >> Klik. << Schijnt tegenwoordig onder de noemer Groove te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 goh dat vertelde google me niet, dank ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 Ik heb Rob nog nooit een plaat zien opzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 kan zomaar gaan gebeuren )))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 Dat wil ik meemaken ((((( Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 jeugdsentiment Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 (edited) On 7-11-2017 at 3:00 PM, mumsoft said: Door van die dikke glasplaten lijkt een tegel maar moeizaam zich een weg te kunnen banen, vreemd genoeg. Ik had ook wel ergens gelezen dat glas niet optimaal is maar dat het nog zo'n effect heeft had ik niet verwacht. Komt niet weer terug in een rack. On 7-11-2017 at 6:39 PM, robx said: loodbituum onder er op geplakt. niet geheel doch half diagonaal ... Klopt Rob, panelen moet je nooit helemaal volplakken. Vroeger had ik mooi marmerplaten maar waar die gebleven zijn? Volgens mij gesneuveld tijdens een verhuizing. Edited 8 november 2017 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 november 2017 Report Share Posted 8 november 2017 10 minutes ago, mumsoft said: jeugdsentiment Werd hier vaak door de etherpiraten gebruikt. Die hoorde je soms over de hele FM-band en via het elektrisch orgel van mijn tante. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts