Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

21 hours ago, mumsoft said:

Ik ga niet verbouwen, maar onderhouden. Hulp heb ik daarbij van de monumentenwacht. Ik wil het huis goed achterlaten, maar ga er aan de binnenkant geen modelflat van maken.

En dat siert je zeer Marc en van modelflats houd ik zeker niet. Maar je had toch gaskachels en die vind ik eigenlijk niet van deze tijd. Maar nogmaals een zeer fraai pand en de gang naar de luisterkamer houd je nog wel even vol.

Die zijn van mijn tijd. Een voorstel om hier cv aan te leggen hebben we afgeslagen, jaartje of 20 geleden.

Nu hier alleen in dit fijne huis gaat de kachel alleen aan waar ik ben. O, wacht, snel naar de keuken...

glas doet geen goed. ongeveer het eerste dat ik verbeterde was glasplaten exit en steen in het rack. Op stukken versnipperd/samengeperst rubber, en loodbituum onder er op geplakt. niet geheel doch half diagonaal ... 

47 minutes ago, carl said:

Maar je had toch gaskachels en die vind ik eigenlijk niet van deze tijd.

Of juist wel. tamelijk hoog rendement en alleen daar warmte waar en wanneer  je het nodig hebt, nog mooier zijn de modellen met stenen platen er voor zodat je voornamelijk stralingswarmte hebt en de lucht temperatuur lekker fris blijft.

Wel grappig net batterijtjes in mijn mobiele temperatuurmeter gezet. In de gang iets van 18 graden en in de kamer 19, 5. Overdag is dat in de huiskamer trouwens minder. Als ik in de luisterkamer zit staat het daar op 20,5 schat ik. De verwarming gebruik ik dan om op te warmen. De buizen houden de temperatuur in stand.

Vandaag kwam Kraus (nee, die niet: Johan Kraus) hier langs met zijn Lumin D1 streamer. Ik had me wel eens bezorgd getoond voor het geval mijn Olive(s) het zouden begeven - Johan had dat in zijn oren geknoopt, en bood laatst aan eens langs te komen met een mogelijke oplossing. Leek mij prima, want veel ervaring heb ik er niet mee, dus geef het een kans, en kijk waar het schip strandt.

hero-d1.jpg

http://www.luminmusic.com/lumin-d1.html

Rond koffietijd stond Johan voor de deur, en na koffie, koek en kletsen gingen we naar boven. De Lumin is een streamer pur sang, hij moet nog gevoed worden met wat muziek, via USB of het netwerk. Nu kwam mijn onlangs heringerichte NAS annex switch van pas, want netwerkkabeltjes heb ik hier bij bosjes, en de Lumin kon dus vlot een plekje vinden in het lannetje op zolder. Digitaal bleek de aansluiting lastiger, maar hij wilde wel de analoge aansluiting van de Brooklyn lenen, en zo kon hij laten horen waartoe hij in zijn dooie eentje in staat is. Al meteen vond hij de O-Live, en hij ging die even inlezen. Eh.. even?

Nee, een stuk of 4000 albums heb je niet een-twee-drie op een rijtje, en het was lunchtijd, dus dat kwam goed uit.

Een half uurtje later nog eens gekeken, en na wat gepruts op de smartphone klonk daar plots heel sonoor de Manfred Symphonie van Tsjaikovsky, en even later wat Arabische muziek, en muziek uit een playlist die Johan even snel gemaakt had. Succes! Ik stelde Johan voor om de Lumin hier een paar dagen te laten, want wat ik zo in de app kon zien zag er heel veelbelovend uit, en wilde ik wel eens nader aan de tand voelen. Helaas ging Johan hier niet op in. :( Terecht stelde hij, dat de Lumin voor mijn doel overkill was, met die eigen DAC aan boord, en hij dacht dat de Sonore wel iets voor mij zou zijn. Eh... Sonore? Nooit van gehoord :ph34r:. Nou ja, Cock eens vragen dan.

Ga ik doen, want die zwarte Harmonizers hadden Johans aandacht ook getrokken, en dan slaan we twee vliegen in één klap.

Johan Kraus, bedankt voor je aardige bezoek en het verdiepte inzicht. Ben toch een beetje monomaan met die Olives, en het is leuk om de wereld om je heen wat beter te zien.

On 7-11-2017 at 3:00 PM, mumsoft said:

Door van die dikke glasplaten lijkt een tegel maar moeizaam zich een weg te kunnen banen, vreemd genoeg.

Ik had ook wel ergens gelezen dat glas niet optimaal is maar dat het nog zo'n effect heeft had ik niet verwacht.  Komt niet weer terug in een rack.

On 7-11-2017 at 6:39 PM, robx said:

loodbituum onder er op geplakt. niet geheel doch half diagonaal ... 

Klopt Rob, panelen moet je nooit helemaal volplakken.

Vroeger had ik mooi marmerplaten maar waar die gebleven zijn? Volgens mij gesneuveld tijdens een verhuizing.

Edited by TL 200

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...