Groovy Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 Ja,jij kunt met je kennis invloed op de klankeigenschappen uitoefenen van datgene wat je bouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 2 hours ago, Tubejack said: Kun je de PDF niet lezen ? De link doet het gewoon niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 januari 2018 Author Report Share Posted 29 januari 2018 (edited) 1 hour ago, Groovy said: Ja,jij kunt met je kennis invloed op de klankeigenschappen uitoefenen van datgene wat je bouwd. Dan kun jij toch ook? Edited 29 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 januari 2018 Author Report Share Posted 29 januari 2018 (edited) 38 minutes ago, mumsoft said: De link doet het gewoon niet. http://www.keith-snook.info/wireless-world-magazine/Wireless-World-1971/New Approach to class-B Amplifier Design by P Blomley.pdf Nu even met Firefox gemaakt i.p.v. Safari Even voor RobX er zit een condensator in de uitgang Leuke anekdote ook Klaas (alias Spido) vond een dergelijke Leak versterker beter klinken dan al zijn andere spullen. Ikzelf zet af en toe wat anders neer, heel leerzaam. Uit en selectie van 5...6 goede versterkers is mijn favoriete nummer. De buizen van der Veen versterker die nu aan staat. 1 Jensen Koper folie in olie condensator. Een Optonica FET voor en eindversterker 1 Panasonic MKP condensator. Een Onkyo transistor versterker 100% DC. Die Onkyo klinkt zo goed, dat zelfs iemand van Audio Club Velsen kwam vragen welk merk en type het was. Edited 29 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 (edited) Ach, Spido riep wel meer wat. En de een lust alleen kaviaar, de ander alleen spruitjes met aardappelen en jus en weer een ander is verzot bruine rijst met kaassaus en veel knoflook. Overigens is dat artikel van Blomley algemeen bekend, uitgebreid nagebouwd en getest maar niet wereldschokkend bevonden. Valt een beetje in de categorie Quad 405. Leuk idee maar verder niet bijzonder. Is toch echt wel gedateerd. Edited 29 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 januari 2018 Author Report Share Posted 29 januari 2018 16 minutes ago, Pjotr said: Ach, Spido riep wel meer wat. Bij mij staat hij op nummer 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 3 minutes ago, Tubejack said: Bij mij staat hij op nummer 4. Gelijk met Leak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 jek condensator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 11 hours ago, thingman said: Ik ken verschillende audiofielen die weer muziekliefhebber zijn geworden! Yo. Toen ik nog bij/voor Rhapsody en andere high-enders werkte, was ik 100% audiofiel. En tehnicus. Niet dat muziek bijzaak was, maar ik was veel te gefocused op de apparatuur en, jawel, zelfs kabeltjes. Het tijdperk daarna, zeg maar vanaf het moment dat ik kennis maakte met het vd. Heide-gebeuren, verschoof de attentie steeds meer naar de muziek. En nu vind ik het allemaal prima, goed is goed genoeg en geniet ik met volle teugen van allerlei muziek, zonder de drang of noodzaak om vanalles te moeten wisselen (nouja, nu dan nog even die Maggies opkalefateren en neerzetten en dan is 't echt klaar). Tuurlijk, ik vind apparatuur nog steeds leuk, ik hobby ook nog wel wat hier en daar, maar thuis in de woonkamer draait het om de muziek. Technicus ben ik nog steeds, want dat blijft boeiend allemaal. En daarnaast ben ik altijd muzikant geweest en gebleven. Het leven is mooier met muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 januari 2018 Author Report Share Posted 29 januari 2018 (edited) 1 hour ago, Pjotr said: Gelijk met Leak? Ik heb heb het over versterkers Pjotr Mijn persoonlijke nummer 5 is zo' n stevige jaren 70/80 Japanse Receiver/versterker van de toen gangbare merken zoals Sony, Pioneer, Rotel, Sansui. Kun je heel lekker laten klinken, met de bijpassende luidsprekers natuurlijk. Met alle genoemde spulletjes kan ik muziek maken Pjotr Spido had trouwens ook een aardige verzameling versterkers. o.a.: Zware Denon voor-eind. Idem Bryston. Fraaie geïntegreerde Marantz. En dan natuurlijk 2 Leak Stereo 70 En een Leak Stereo 60 buizen. De 1e 3 deden mij persoonlijk niet zoveel, wel mooi gebouwd. Het mooiste vond ik zijn Stereo 60 dat klonk erg fraai hier. Leuk hoor al die verschillen Edited 29 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 35 minutes ago, KT88 said: Het leven is mooier met muziek. Zo is het. En niet alleen muziek, muziek met beeld, films, docu's, goeie tv-programma's, noem maar op. Dat neemt wel flink wat ruimte in beslag, en inmiddels ben ik aan mijn derde setje schijven bezig, bron en backup. Die laatste was alleen nog lang niet bijgewerkt, en daar heb ik nu weer een mooi scriptje voor gefabriceerd. Want steeds opnieuw verzinnen hoe het ook weer moest, dat backuppen, werd toch wat lastig. En met rsync (onder Linux) kun je wonderen verrichten, en is het zo gepiept. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 (edited) 2 hours ago, Tubejack said: Ik heb heb het over versterkers Pjotr ................................................ ................................................ Ja, kun je nu wel lelijk kijken maar ik noemde Spido en dat quote jij ook. Dat was misschien wel een versterker maar niet in de zin van zo'n doos met een snoer er aan Soms is er geen touw meer aan vast te knopen wat je bedoeld. Edited 29 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 Dressoir audiomeubel. Toen hout nog hout was Daar kan ik harde klappen op geven zonder dat ze terug te horen zijn door de ls Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 januari 2018 Author Report Share Posted 29 januari 2018 9 minutes ago, Pjotr said: Ja, kun je nu wel lelijk kijken maar je noemde Spido en dat quote ik ook. Dat was misschien wel een versterker maar niet in de zin van zo'n doos met een snoer er aan Soms is er geen touw meer aan vast te knopen wat je bedoeld. Jij wist meteen dat ik Leak bedoelde, dus met die onduidelijkheid zal wel meevallen. Heerlijk zo' n Leak stereo 30+ of zo' n Stereo 70. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 23 hours ago, carl said: Misschien moeten ze de produktie in eigen hand houden. Zeker voor kleinere artiesten is er toch niet veel te winnen met grote labels. https://bandcamp.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 5 hours ago, Pjotr said: Overigens is dat artikel van Blomley algemeen bekend, uitgebreid nagebouwd en getest maar niet wereldschokkend bevonden. Valt een beetje in de categorie Quad 405. Leuk idee maar verder niet bijzonder. Is toch echt wel gedateerd. Dit was ooit het uitgangspunt. Zoek maar eens op Hans Hartsuiker, die heeft er vrijwel z'n levenswerk van gemaakt. Op hobbygebied dan. Daar is toch veel aan doorontwikkeld. De Quad 405 heb ik hier gehad en was in niks te vergelijken met deze HaHa Blomley. Dat eenvoudige versterkertje klonk hier n.l. echt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 25 minutes ago, Hans van Liempd said: Dit was ooit het uitgangspunt. Zoek maar eens op Hans Hartsuiker, die heeft er vrijwel z'n levenswerk van gemaakt. Op hobbygebied dan. Daar is toch veel aan doorontwikkeld. De Quad 405 heb ik hier gehad en was in niks te vergelijken met deze HaHa Blomley. Dat eenvoudige versterkertje klonk hier n.l. echt goed. Ja doei, steeds die zoekopdrachten. Geef gewoon gelijk een relevante link Ik geloof best dat dat eenvoudige versterkertje echt goed klonk bij jou. Maar van wat ik zo hoorde op de laatste XFi moet je vandaag de dag echt je best doen om een slecht klinkende versterker te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 (edited) Hij heeft in de jaren 70 een publicatie over dat versterkerprincipe geschreven. Daarna is hij kennelijk wereldwijd de Blomley "goeroe" geworden. Hij heeft me uitgelegd dat er bij deze versterker geen crossover vervorming kan optreden. Met moderne componenten heeft hij het ontwerp aanzienlijk kunnen verbeteren. Die informatie staat dan weer over een hoop fora verspreid. Ik vond het opmerkelijk dat dit simpele ding zo goed klonk. En die Australische CBS techicus ook. Edited 29 januari 2018 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 2 hours ago, Pjotr said: Ja doei, steeds die zoekopdrachten. Geef gewoon gelijk een relevante link Jouw eten moet zeker ook voorgekauwd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 gezien hoe het hier sinds enige tijd klinkt nu vind ik dit vliegen-af-vangen niet meer zo boeiend. ga luisteren en wees kritisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 2 hours ago, Hans van Liempd said: Hij heeft in de jaren 70 een publicatie over dat versterkerprincipe geschreven. Daarna is hij kennelijk wereldwijd de Blomley "goeroe" geworden. Hij heeft me uitgelegd dat er bij deze versterker geen crossover vervorming kan optreden. Met moderne componenten heeft hij het ontwerp aanzienlijk kunnen verbeteren. Die informatie staat dan weer over een hoop fora verspreid. Ik vond het opmerkelijk dat dit simpele ding zo goed klonk. En die Australische CBS techicus ook. Nou ja, zonder referenties blijft het bij een mededeling. I.d.d. vliegen vangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 januari 2018 Author Report Share Posted 29 januari 2018 (edited) Hans Rietsuiker wordt hier genoemd. Verder op DIYAudio maar daar heb ik geen account. https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&ved=0ahUKEwjYs6fTh_7YAhXJfFAKHSmEBBcQFghMMAk&url=http%3A%2F%2Fwww.global-serverbg.net%2FUsers%2Fslav4o.com%2FHigh_Performance_Audio_Power_Amplifiers%2C_B.Duncan.pdf&usg=AOvVaw2nA-WV2PGA6XLN8aZkIG9g Edited 29 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 Nu we het over goede versterkers hebben: wat vinden jullie dan van de Quad 303. Ik speel er dagelijks mee en ik vind het een leuk ding. Trouwens ook een condensator in de uitgang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 (edited) Die link werkt niet Jack. Maar los daarvan geloof ik best dat het geweldig klinkt. Dat doen zoveel versterkers, inclusief mijn eigen unieke bouwsel Overigens ken ik dat Blomley ontwerp en heb het het ding ook in het echt gehoord zo'n 20 jaar geleden. Klonk prima. Op diyaudio.com is meen ik ooit ene Steven (Nederlander) er mee bezig geweest. Ach er zijn vele wegen naar het Walhalla [edit] Carl, dat is vragen naar de bekende weg. Belangrijkste is wat jij zelf vindt! Top versterker voor zijn tijd en kan nog steeds goed mee. Mits goed gereviseerd. Edited 29 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2018 Report Share Posted 29 januari 2018 Ik heb niet zoveel ervaring met versterkers in de thuissituatie: een 303, 304 en de CJ buizen. De 303 vind ik beter klinken dan de 304 wat volgens hetzelfde principe als de 404 is gebouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts