Ivan10 Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 18 hours ago, vintagemod said: Cocky bouwt de tweeter die het hoogfrequent tegen houdt, wat is nou het audifiel geluid ,wat is waar en wat is niet waar. Ach wat leuk Vintagemod ben je eindelijk bij Cock geweest? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 (edited) Nog even over dat chloor in de PVC: dat blijft er wel in zitten hoor anders was het na een poosje geen PVC meer. Edited 28 februari 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 Erger zijn de wegwerpproducten, die ook nog eens niet gescheiden kunnen worden. Zoals b.v. een DVD speler van € 35,- en de helft van wat er bij Action binnen ligt. Wol heeft een punt met het isolatiemateriaal. PIR en PUR isolatiemateriaal bevatten b.v. isocyanaat. Vrijwel alle schuimsoorten bevatten bovendien penthaangas wat er zeker wél uitkomt. Gelukkig bestaan de meeste schuimsoorten maar uit max. 3,5 % van het volume uit vast materiaal. Kunststoffen zouden wat dat betreft allemaal verboden moeten worden. Maar het stopt vanzelf wanneer de aardolie op is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 26 minutes ago, Hans van Liempd said: Erger zijn de wegwerpproducten, die ook nog eens niet gescheiden kunnen worden. Zoals b.v. een DVD speler van € 35,- en de helft van wat er bij Action binnen ligt. Wol heeft een punt met het isolatiemateriaal. PIR en PUR isolatiemateriaal bevatten b.v. isocyanaat. Vrijwel alle schuimsoorten bevatten bovendien penthaangas wat er zeker wél uitkomt. Gelukkig bestaan de meeste schuimsoorten maar uit max. 3,5 % van het volume uit vast materiaal. Kunststoffen zouden wat dat betreft allemaal verboden moeten worden. Maar het stopt vanzelf wanneer de aardolie op is. Zeg Hans, heb jij soms ook een vriendin met een DT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 (edited) Ik val altijd op kwaliteit en koop zo veel mogelijk duurzaam. En het bij het verbieden van isolatie moet je ook een soort milieubalans durven maken Hans. Want doorgaan met energie op dezelfde weg heeft ook veel nadelen. En over een tekort aan aardolie maak ik me nog geen zorgen, zeker als er steeds meer energie alternatieven komen. Oh ja wat is de alternatieve grondstof voor onze platen? Edited 28 februari 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 (edited) Doe ik ook Carl. Maar eigenlijk is dat heel ouderwets. Er voor is wat betreft hedendaagse consumentengoederen niet zoveel keus meer. Las laatst nog een jaren '60 studie van een fabrikant van de levensduur van nixie buizen. Dat zijn die oranje rode neon cijferdisplays die je soms wel eens in oude jaren '60 films zag. En die tegenwoordig weer hip zijn als klokdisplay. Men kwam toen uit op een levensduur van minstens 400.000 uur. Dat is dus ruim 45 jaar bij continue gebruik! En daar was men oprecht trots op toen. Die hele filosofie van degelijkheid/duurzaamheid optimaliseren heeft plaats gemaakt voor winst optimaliseren. Op een gegeven moment zal de wal heus wel weer het schip keren , maar of wij dat nog mee gaan maken? Denk het niet. Maar waarom zou je een alternatieve grondstof voor je platen willen? Omdat je vriendin wat ideeën daarover heeft? Heb zo de indruk dat de "vinyl hype" van afgelopen decennium al weer een tijdje op zijn retour is. Edited 28 februari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 Zo duurzaam zijn we zelf gelukkig ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 (edited) Het is natuurlijk wel zo dat huishoudelijke apparatuur beter op tijd vervangen kan worden omdat nieuw vaak veel energievriendelijker is.laatst een nieuwe stofzuiger gekocht en het aantal watts is meer dan gehalveerd en ze zuigen nog beter ook. En ik hoop nog veel LP’s te kopen Edited 28 februari 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 Dat aantal watts was een tijdje een cijfermarketing van de fabrikanten, hoe meer hoe beter. Maar dat het niet beter deed vertelden ze er niet bij. Nu is het milieu weer in de mode en volgt marketing simpelweg die mode. Goede stofzuigers van niet meer dan 1200 watt max worden er al 70 jaar gemaakt. Die snelle ontwikkeling gaat meer op voor weggooi producten als smartfoons. Maar ook daar is het meer marketing dan een behoefte van de consument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 maart 2018 Author Report Share Posted 1 maart 2018 (edited) 8 hours ago, carl said: Het is natuurlijk wel zo dat huishoudelijke apparatuur beter op tijd vervangen kan worden omdat nieuw vaak veel energievriendelijker is.l Goede apparatuur is al 25 jaar energie zuinig en duurzaam. Voorbeeld zijn Gram koel/vries combinaties . "prettig geprijsde" koelkasten niet.....Zoek maar eens met Google op: “gram ler200” en je komt een uitgebreid rapport tegen. Kort samengevat: Referentieproduct van deze fabrikant. Verwachte levensduur 20! jaar. https://tubejack.nl/over-vintage-duurzaamheid-en-mijn-dillema-s/ Edited 1 maart 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 1 maart 2018 Report Share Posted 1 maart 2018 alternatief https://nl.wikipedia.org/wiki/78_toeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 maart 2018 Report Share Posted 1 maart 2018 Om het serieus op te pakken Buel: schellak is vrij grof van structuur en de audio kwaliteit is dus een stuk minder. Het is natuurlijk wel een bio product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 maart 2018 Report Share Posted 1 maart 2018 Wat denk je van verzamelen en zuinig zijn op wat je hebt. De rest van de muziek gewoon streamen. Waar gaat het over... is platendraaien een doel of een middel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 maart 2018 Report Share Posted 1 maart 2018 Beiden vrees ik Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 maart 2018 Report Share Posted 4 maart 2018 On 28-2-2018 at 8:48 PM, carl said: Oh ja wat is de alternatieve grondstof voor onze platen? Kijk eens aan Carl, je wordt op je wenken bediend: http://www.engineersonline.nl/nieuws/id29486-elpee-van-koeienbloed.html?utm_medium=email&utm_campaign=Elpee+van+koeienbloed&utm_source=newsletter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 maart 2018 Report Share Posted 4 maart 2018 De hartslag van een varken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 maart 2018 Report Share Posted 4 maart 2018 Je moet ergens beginnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 maart 2018 Report Share Posted 4 maart 2018 Hij was te laat bij die koe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 maart 2018 Report Share Posted 4 maart 2018 (edited) Vanmiddag met veel plezier naar Alkmaar geweest. Alle bekenden van dit forum en erbuiten gezien. De show in Alkmaar is net groot genoeg om nog (bijna) alles te beluisteren. Toch bekroop me af en toe het gevoel waar dit alles om ging. De kamers zijn best groot en de importeurs nemen dan graag grof geschut mee. Maar wie heeft eigenlijk zo’n grote luisterruimte in zijn huis? Het is dan best leuk om eens een groot systeem te horen, maar gezien vanuit het perspectief van een koper kan hij er weinig mee. En dan klinken zeer dure systemen vaak ook nog erg matig. Ik heb de ML op de kleine en grote Revel gehoord en in beide gevallen vond ik het onnatuurlijk scherp. Er zijn heel wat systemen samen te stellen voor minder geld en meer luisterplezier. Want daar gaat toch om of niet? Bij Monitor Audio heb ik een kleine vloerstaamder gehoord en een topmodel. Puur muzikaal vond ik het kleine model zeer plezierig klinken en het geluid van het grote hoef ik niet in huis. Stevie Ray Vaugn klonk op de grote Sonus Faber en Macintosh zeker goed, maar toch vraag ik me af of die muziek zo warm hoort te klinken, hoe strak dan ook. Bij de Hear kabeldag klonken ze op de kleinere Blumenhofer volgens mij minder impressief, maar wel authentieker. Ik ben verder geen fan van het B&W geluid, maar ze hadden wel het lef in een grote ruimte te demonstreren met een set van 5000 euro. Dan heb je nog de idee dat deze set thuis beter kan klinken. Het is tijd dat er eens audioshow komt waar de afspraak wordt gemaakt, dat aan versterker en LS bijvoorbeeld maximaal 10.000 of 15.000 euro mag worden besteed. Voor de meeste mensen nog een godskapitaal, maar met veel moeite toch betaalbaar. Misschien komen er dan ook nog meer mensen luisteren. Edited 4 maart 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 maart 2018 Report Share Posted 4 maart 2018 14 minutes ago, carl said: Misschien komen er dan ook nog meer mensen luisteren. Firato? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2018 Report Share Posted 4 maart 2018 Nou ja, ik kon niet, want ik zat de middag en avond bij een concert van Nederlandse componisten met pianomuziek. Samen met een goede vriend die het allemaal niet gewend is, en het helemaal fantastisch vond. Wat moet je ook op een audioshow als je al super tevreden bent met je boeltje thuis, en er zulke concerten voor haast nop te beluisteren zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 maart 2018 Report Share Posted 5 maart 2018 (edited) Mijn interesse in dit soort shows richt zich in eerste instantie op spullen die voor mij nog haalbaar zijn en dan heb ik (meestal) een behoorlijk budget ter beschikking. Met 10/15 duizend euro voor een paar LS en versterker moet je toch wel ver kunnen komen. Edited 5 maart 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 maart 2018 Report Share Posted 5 maart 2018 Heel ver denk ik maar niet perse noodzakelijk voor een goede weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 maart 2018 Author Report Share Posted 5 maart 2018 (edited) Ik heb voor mijn spekstenen een fractie van dat bedrag betaald. Spido Klaas was helemaal niet duur. Een van zijn slogans : "het beste is geweest" klopt. Ze klinken akelig goed met de VDV versterker met Svetlana Winged C buizen. Beide ook al niet meer te koop. Arme jullie. Ook al geef je nog zoveel geld uit, het zegt zo weinig. Edited 5 maart 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 maart 2018 Report Share Posted 5 maart 2018 (edited) Ik bedoelde LS en versterker (inmiddels gecorrigeerd) en ik heb het natuurlijk over maximale nieuwprijzen. Die LS van Peter zouden nu nieuw ook zeker boven de 10.000 euro zitten. Maar inderdaad met een paar Harbeths 30 en een leuke versterker zit je ruim onder de 10/15 en dat soort installaties zou ik dus graag meer op een show horen in plaats van die supersets die niet in je kamer passen. Edited 5 maart 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts