Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Het grote stofprobleem hebben we vandaag wel achter ons. Ik ben dus druk bezig de huiskamer schoon te maken. Wel met de Auralic/Tidal aan. Het is me duidelijk dat de geluidskwaliteit van Tidal zeer goed is, ik vind eigenlijk beter dan opslag op de harde schijf. Het is me nog niet helemaal duidelijk waar dat aan ligt. Ik verwacht rond de Pasen mijn systeem op zolder weer aan te kunnen sluiten en dan ga ik de Auralic boven uitproberen. 

Oh ja mijn zoon heeft in zijn studenhuis een opslag opengemaakt die al 20 jaar afgesloten was. De buit is verdeeld en mijn zoon heeft de LP’s voor mij geclaimd - goed opgevoed ^_^

4 hours ago, carl said:

Het grote stofprobleem hebben we vandaag wel achter ons. Ik ben dus druk bezig de huiskamer schoon te maken. Wel met de Auralic/Tidal aan. Het is me duidelijk dat de geluidskwaliteit van Tidal zeer goed is, ik vind eigenlijk beter dan opslag op de harde schijf. Het is me nog niet helemaal duidelijk waar dat aan ligt. Ik verwacht rond de Pasen mijn systeem op zolder weer aan te kunnen sluiten en dan ga ik de Auralic boven uitproberen. 

Zo ben je daar: "eindelijk" achter :o :rolleyes:ik roep het al ik weet niet hoe lang, maar wordt nog net niet voor: "gekke Henkie uitgemaakt" :(  Overgens het kan nóg veel mooier met Qobuz+ daar kun je 24 bit streamen. Hang wel een prijskaartje aan van nog geen €1 per dag :rolleyes: Maar voor de gemiddelde audiofiel hier, moet dat geen probleem zijn ;)

Edited by Tubejack

46 minutes ago, carl said:

Eerst de zolder maar weer in gebruik Jack ^_^

Je kunt het op 5 verschillende apparaten installeren Carl, dus voor die zolder blijft vast een plekje.  

Hier een gratis voorproefje wel 16 bit.

https://www.qobuz.com/nl-nl/pages/1month-hifi-sea?gclid=EAIaIQobChMI-LObtJ2D2gIVbL7tCh0RJAXJEAAYASAAEgKJK_D_BwE

Edited by Tubejack

20 hours ago, carl said:

Dat vind ik een goede vraag. Als gekke Henkie dàt nou eens zou verklaren! Ik mag toch aannemen dat Tidal de muziek ook van een harde schijf plukt.

38 minutes ago, mumsoft said:

Dat vind ik een goede vraag. Als gekke Henkie dàt nou eens zou verklaren! Ik mag toch aannemen dat Tidal de muziek ook van een harde schijf plukt.

Dat heb ik al gedaan Marc.  Blijf niet bezig.

Edited by Tubejack

7 minutes ago, mumsoft said:

O ja, iets met bit-fouten geloof ik. Mijn neus.

Sorry, maar ik ben wel klaar met dit soort zinloze discussies.  Ervaar het zelf zoals Carl, of niet ;)   

Edited by Tubejack

Ik zat ook in de servers, maar ben er wel uitgekomen. Dus als jouw zoon verschijnt mag hij best wat uitleggen over die weg van a naar b. 

Anyway (!), hier maakt high-rez of zelfs MQA geen bijzondere indruk t.o.v. internetradio of cd-rips. Op mij.

22 minutes ago, vintagemod said:

Mijn zoon zit in de servers en hij lacht zich een deuk over die onzin,hij zegt ,pap ze weten nog niet niet hoe het van a naar b werkt,hij heeft gewoon abonnement spotefy van 10 euro,s ,meer heb je niet nodig.

Mvg wol

Vertel je zoon dan maar dat je heel weinig van iets af hoeft te weten om mee te kunnen lullen :)

21 minutes ago, vintagemod said:

Mijn zoon zit in de servers en hij lacht zich een deuk over die onzin,hij zegt ,pap ze weten nog niet niet hoe het van a naar b werkt,hij heeft gewoon abonnement spotefy van 10 euro,s ,meer heb je niet nodig.

Mvg wol

Je moet een elektriciën of een techneut op dat gebied ook niet iets gaan vertellen over stroomkabels of -voorziening. Wellicht zelfde verhaal. Ik deed dat eens tegen iemand op het werk en ik heb iemand nog nooit zó wazig zien kijken.... :D :D :D

57 minutes ago, carl said:

Levert Kobus ^_^ nu hetzelfde pakket als Tidal of zijn er accentverschillen?

Ook dat, heeft hier al meerdere keren de revue gepasseerd. Installeer het zelf, zou ik zeggen.  Kost niets, ervaar zelf :)

Sinds een week ben ik de nieuwe eigenaar van een prachtig en uiterst zeldzaam Nakamichi 682ZX cassettedeck.
Cassettes draaien ben ik mee opgegroeid en blijf ik gewoon ontzettend leuk vinden. Toen ik een week of twee geleden erachter kwam dat mn ander Nak (cassettedeck 1.5) het niet meer deed kwam deze op m'n pad.  Dus vooruit, waarom ook niet.
Dit was overigens een pijnlijke ontdekking, na afloop van de ledenvergadering van Audioclub Oost-Brabant zou ik hiermee een demo gaan geven. Kort daarna bleek dat ook mijn Nak Amplifier 1 het begeven had...

Dit deck daarentegen is in perfecte staat. En zoals te verwachten doet een goede Nak niet onder voor ehh.... ja wat eigenijk? Onvoorstelbaar hoe zo'n cassettedeck uit 1981 kan klinken.

540.jpg

540.jpg

1 hour ago, mumsoft said:

Gut, als we niks meer mogen herhalen blijft er weinig over om te posten.

Wie zegt dat? Ik nodig/moedig juist mensen aan/uit, om iets zelf te proberen. Zelf iets te ervaren. Kan nog gratis ook. Méér Hollands kan niet. Gratis! :o:D

Ik vind het alleen  zinloos, om wanhopig aan eigen spulletjes blijven te hangen. In cirkeltjes te blijven draaien hoe geweldig dat wel niet is. Wat audio betreft,  is bij mij niets heilig. Streamen met Qobuz+  is op dit moment, streamen op het allerhoogste niveau. En als er morgen iets beters is, omarm ik dat misschien weer.  Als je tevreden bent met de weergave van je huidige spulletjes, is dat prachtig.  Maar de wereld draait door.  Gelukkig maar :)

Edited by Tubejack

1 hour ago, vintagemod said:

Mvg wol

Wat dat diezelfde zoon. die je wist te vertellen dat streamen via KPN anders is dan Ziggo of 4G?  :lol:

Het gaat er natuurlijk om zo volledig mogelijk nulletjes en eentjes over te zenden. En MP 3 beperkt dat en komt daarom niet in aanmerking voor mij.

19 minutes ago, carl said:

Het gaat er natuurlijk om zo volledig mogelijk nulletjes en eentjes over te zenden. En MP 3 beperkt dat en komt daarom niet in aanmerking voor mij.

Zelfs MP3 of vergelijkbare codec's die b.v. Spotify gebruikt, kan heel aardig, tot zelfs goed klinken Carl.  Het is daarom ook  begrijpelijk dat mensen met een 10€ abonnement méér dan tevreden zijn.  Maar je hebt: goed, beter en bizar.  Het is maar net hoe hoog je de lat legt en welke resolutie met jouw set/oren nog hoorbaar is. 

Ikzelf ben b.v. heel tevreden met het: concept/soort muziek/beleving/bediening van Spotify werkelijk briljant!, maar er is beter.  Dus?  Waar gaat het eigenlijk over? :lol: 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...