Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

In dat kleine kamertje achter met Monitor Audio luidsprekers Rene? Het was wel allemaal nieuw toen.

Edited by carl

Was gisteren in Carre naar de musical Sunset Boulevard.  Nou hou ik helemaal niet van musicals "maar ik moest mee" .  Lekker als je een gescheurde meniscus heb.  Maar het viel reuze mee, de grootste uitdagingen waren de trappen in het centraal station en de metro. Gelukkig kon ik overal zitten en had een kruk mee waar ik lekker op kon steunen. Het vervoer ging zowel heen als terug lekker vlot.   

De musical viel me niet tegen, we hadden een prachtige plek in het midden van de zaal.  Alles was tot in de puntjes verzorgd, het decor, de spelers ...alles. Het geluid van het 16-delige orkest was echt fantastisch mooi.  In Carre zelf, is alles perfect georganiseerd met opvallend veel vriendelijk en vlot personeel.  Zo zie je maar, soms moet je gewoon ja zeggen ook al heb je geen zin, of als je denkt dat je het niet kan. ;)

Nog tot zondag 8 april https://carre.nl/voorstelling/sunset-boulevard

Zo de Raspberry is gesausd, mooi usb-kabeltje ervoor gevonden, aangesloten op de Brooklyn, en speelt. Beetje gedoe gehad met het wachtwoord (dat zo'n klein rotdingetje nog een wachtwoord moet hebben, daar sta je wel van te kijken. Maar ja, er draait gewoon een volwassen Linux-versie op. Voor de Windows liefhebbers is er trouwens ook een Win 10 voor.)

Er zit zowat niks in, en dat hoor je, kanetter wat een geluid!

Ach, ik ben er gewoon laat mee, met het voordeel dat er al veel over te vinden is. Gisteren dus moeizaam een regeltje aan gepast in de boot map, zodat ik het password kon veranderen. Maar dat had helemaal niet gehoeven, want hij start lekker op zonder dat gepruts. Alleen via vnc moet je het juiste password zelf invoeren.

Al doende leert men, nog steeds. Vind mezelf wel steeds vaker een domme sukkel.:wacko:

En weer een stapje verder. Bij installatie had het dingetje graag via WPS een wireless verbinding gemaakt, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Te vroeg, of te laat, onhandigheid mijnzerzijds. Eenmaal geïnstalleerd gaat het weer met een PSK (pre shared key), en die had ik gelukkig ergens liggen. Ik had ooit bij Shields Up zo'n key gegenereerd en ook maar genoteerd, want een berg alfanumeriek braaksel krijg ik niet in mijn kop.

Nu kan ik die extra router annex switch er weer uitwerken (sneeuwwitje weer lekker laten slapen), en tot mijn vreugde vond ik ook nog een ongebruikte videokabel in een vergeten voorraad. Samen met een overgehouden schakelkastje kan ik dan tussen de Conrad òf de Raspberry kiezen voor beeld.

29 minutes ago, mumsoft said:

En weer een stapje verder. Bij installatie had het dingetje graag via WPS een wireless verbinding gemaakt, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Te vroeg, of te laat, onhandigheid mijnzerzijds. Eenmaal geïnstalleerd gaat het weer met een PSK (pre shared key), en die had ik gelukkig ergens liggen. Ik had ooit bij Shields Up zo'n key gegenereerd en ook maar genoteerd, want een berg alfanumeriek braaksel krijg ik niet in mijn kop.

Nu kan ik die extra router annex switch er weer uitwerken (sneeuwwitje weer lekker laten slapen), en tot mijn vreugde vond ik ook nog een ongebruikte videokabel in een vergeten voorraad. Samen met een overgehouden schakelkastje kan ik dan tussen de Conrad òf de Raspberry kiezen voor beeld.

He leuk Marc.  Heb je ook al een kastje om je Raspberry ?

Hi Jack, ja, een standaard plastic kastje, past perfect en is gemakkelijk te hanteren. Ben nu bezig de video te regelen, maar een van de kabels is te kort naar mijn zin. <_<

Maar hij speelt nu aangestuurd met VNC over de Brooklyn een Youtubevideo van Cecil Taylor van Hear (gepost door Hansko), draadloos vanaf de router. Enorm grappig en veelzijdig dingetje, als je het mij vraagt.

Edited by mumsoft

9 minutes ago, mumsoft said:

Hi Jack, ja, een standaard plastic kastje, past perfect en is gemakkelijk te hanteren. Ben nu bezig de video te regelen, maar een van de kabels is te kort naar mijn zin. <_<

Maar hij speelt nu aangestuurd met VNC over de Brooklyn een Youtubevideo van Cecil Taylor van Hear (gepost door Hansko), draadloos vanaf de router. Enorm grappig en veelzijdig dingetje, als je het mij vraagt.

Leuk, het is m.i. een best krachtig bordje met een ARM Cortex-A53 (64-bit) Quad-Core 1400 MHz processor.  Krachtig genoeg voor alle streaming wensen :)

Ik heb supra cat 8 kabels tussen mijn streamer router en NAS gezet. Wat een verschil. Geen versluiering meer. Laat ik nou gedacht hebben dat mijn potmeter van de voorversterker vuil was.

Ja, hij blijft maar doorgaan. En hier nu dus draadloos, echt geen idee of dat wat uitmaakt (behalve mogelijk in de stabiliteit, maar daar nog geen last van). Ik had nog een heel kort no-name USB-kabeltje, en dat komt nu mooi van pas. Als je hier tzt wilt komen luisteren ben je welkom, Johan. Lijkt me leuk. Ik denk niet dat ik vooralsnog wat ga doen aan de stroomtoevoer, tenminste niet audiofiel gezien. Inmiddels de keuzeschakelkast voor de video ook aangesloten met die te korte kabel, daar ga ik mogelijk nog wat aan doen.

Op het web staat het vol instructies , welke "audio streamer software" heb je gekozen. Er zijn meerdere opties als miminserver. maar ook Logitech. Ben ook benieuwd of het systeem de muziek op de schijf van de Olive kan vinden, waarschijnlijk wel. Kun je meteen controleren wat voor tags erop staan.

17 hours ago, vintagemod said:

Carl,maar jij hebt ook een echte draaitafel,niet zo.n imitatie geval .

Mvg wol

Die Oracle is voor mij voldoende. Toch moet ik zeggen dat ik de enigszins gemoderniseerde Thorens 320 ook een zeer prima speler vind. Tussen de Kenwood en de TD 160 moet ik nog kiezen. 

3 hours ago, Hans van Liempd said:

Op de audioclub zijn een paar Mensen bezig met de Raspberry met een of ander Grieks geluidskaartje via SPdif er op. Dat klinkt echt een stuk beter dan de standaard audio uitgang. Dan heb je ook geen DAC meer nodig. 

Dat geluidskaartje is natuurlijk zelf een dac? De standaard audio-uitgang (voor koptelefoon) gebruik ik nu niet.

@johankraus Of-ie de Olive ook kan ontdekken moet ik nog nagaan. Vind ik niet zo belangrijk hoor.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...