mumsoft Posted 10 april 2018 Report Share Posted 10 april 2018 Het wordt een beetje saai, maar met Kodi op de Raspberry lukt tot nu toe alles wat ook de Conrad mediaplayer voor me deed. Plus Tidal dus. Nu nog een beetje temmen. Ik zag ergens in de interface iets met soundmodificatie op gemiddeld staan. En sound modificeren? Wil ik niet. Maar hij doet het, stikt van de mogelijkheden en lijkt een blijvertje. VLC daarentegen, hoe aardig ook op de pc, moet het afleggen tegenover Kodi. Ik wil ook niet voor elk soort gebruik een ander progje hoeven pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2018 Report Share Posted 10 april 2018 35 minutes ago, vintagemod said: Probeer eerst te zorgen dat die raspberry app connecties met jouw smartphone,ik doe nogal op de oude manier met schermpje ,ik moet app hebben die niet alles wilt weten. Met dat ding kun je alle kanten op ,zo heb ik de kleinste streamer met classd versterker 40 watt, Of streamer allone ,of streamer met ic 2 versterker digitale pwm,allemaal al uit geprobeerd. Mvg wol Ik begin pas, hè. Ik heb er wel een scherm bij natuurlijk, maar geen toetsenbord of muis. En die appjes hoeven idd niet alles van je te weten, maar ze moeten er wel bij kunnen. Overigens wil ik niet alle kanten op. Geen andere dac, geen andere versterker/verzwakker, geen vervanging van de Olive. Ruiken aan de mogelijkheden, niet te veel tegelijk, en beslissen hoe of wat. Maar niet te snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 april 2018 Report Share Posted 10 april 2018 Ik heb er een kleedje aan gewaagd. Dubbele woofers onder in de kast dat wil wel eens doordreunen. Alweer een verbetering Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 april 2018 Author Report Share Posted 10 april 2018 (edited) 6 hours ago, mumsoft said: Ik wil ook niet voor elk soort gebruik een ander progje hoeven pakken. Kodi vind ik wel aardig, maar het is niet speciaal voor audio, net als JRiver. En viel daarom bij mij dus af. P.s. werkt MQA met Kodi? vast niet Edited 10 april 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2018 Report Share Posted 10 april 2018 We gaan het zien en horen. Iets hoeft niet speciaal voor audio te zijn om toch goed te kunnen klinken, toch? Hangt ook erg af van waaraf je het draait. En waarheen de weg leidt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 april 2018 Author Report Share Posted 10 april 2018 M.i. teveel overhead Marc. Less = more daar ben je toch fan van? Kijk nog eens naar de link die ik gestuurd heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2018 Report Share Posted 10 april 2018 5 hours ago, Tubejack said: Kodi vind ik wel aardig, maar het is niet speciaal voor audio, net als JRiver. En viel daarom bij mij dus af. P.s. werkt MQA met Kodi? vast niet Toch wel. Moet je wel in Output Configuration kiezen voor Best Match of Optimized. Vage termen, dat wel. Met less=more bedoel ik slechts de hardware, de 'rommel' waar de audio doorheen moet, en de stroom. Maar welke link bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 april 2018 Author Report Share Posted 11 april 2018 Deze https://audio-creative.nl/muziekstreaming/de-berrystreamer-met-volumio-en-roon/ Voor de rest is de Berry, niets anders, dan een krachtige computer in klein formaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2018 Report Share Posted 11 april 2018 Oh ja, mooie link, heb er flink in gelezen. Omdat ik van niks wist, geen hands-on ervaring had, heb ik toegehapt op een aantrekkelijk aanbod voor deze laatste incarnatie van de Raspberry. Mèt kastje voor het gezicht. En verder nog geen opzethoedjes. Kan best dat die er ooit komen, maar dit is mijn pioneer-ding(etje). Wat kun je ermee, zonder uitbreidingen? Hij start dus met een generiek os (Debian), maar je kunt ook andere images krijgen, bv voor Win10, of een met Kodi. Ik heb Kodi erbij moeten installeren, en VLC ook. Maakt niet veel uit. Muziek, films, youtubes, dvd's en MQA doet-ie, en vast nog meer. Wat je niet hebt kun je uit het hoofdmenu verwijderen, voor een slankere presentatie. Gisteren gekeken naar Mixed Kebab, opgenomen van de Belg. Maar er zitten fouten in, en de Conrad trok er zijn neus voor op, en VLC bakte er ook niet veel van. Kodi blijkt minder eenkennig. Wat ik wel wennen vind is die indeling in formaten. Je kunt er geen mediabestandje op gooien en dan hopen dat-ie zelf ontdekt wat hij voor zijn kiezen krijgt. De Conrad doet dat wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 april 2018 Report Share Posted 11 april 2018 Kan dit ook op een Raspberry? Is alles wat ik er op zou willen, een goeie audioplayer. De rest doe'k wel met m'n pc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 april 2018 Report Share Posted 12 april 2018 (edited) Wat die Raspberry kan... hij staat normaal uit, er staat dan geen stroom op. Moet wel want om hem aan te zetten moet je er prik opzetten, er zit geen knop op. Maar vandaag merkte ik dat hij om de minuut een knipoog geeft. Het rode ledje licht dan even op. Maf. Er zit verder ethernet op, HDMI en USB naar de Brooklyn. Waar haalt-ie de puf vandaan?? Edited 12 april 2018 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 13 april 2018 Report Share Posted 13 april 2018 2 hours ago, vintagemod said: ..., zoveel troep aan hardware in zit ,om signaal van USB naar analoog te converteren .... Dat signaal zal toch kleuren. Mvg wol Tja, voor converteren (tussen digitaal protocollen onderling en van digitaal naar analoog) is "troep" nodig. Je kunt proberen de USB rechtstreeks op je analoog versterker aan te sluiten. Ook voor het decoderen van bepaalde formaten zal een 'computer' en software nodig zijn. Maar als het goed is zal het 'kleuren' alleen in het analoog gebied gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2018 Report Share Posted 13 april 2018 Dat denk je maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 13 april 2018 Report Share Posted 13 april 2018 Vandaar: "als het goed is". Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2018 Report Share Posted 13 april 2018 Dat is het jammer genoeg zelden. Die analoog-fans boffen toch maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 13 april 2018 Report Share Posted 13 april 2018 1 hour ago, mumsoft said: Dat is het jammer genoeg zelden. Die analoog-fans boffen toch maar. Nou, want analoog kleurt bijna nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 april 2018 Report Share Posted 13 april 2018 Beetje last van analoogfobie jongens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 13 april 2018 Report Share Posted 13 april 2018 Nee hoor Ivan. Zonder analoog geen geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 14 april 2018 Report Share Posted 14 april 2018 1 hour ago, vintagemod said: WAT een inbeelding ,hoor het verschil in een all plateaus en een acryl plateaus, hoor het verschil in elementen welke is waar,hoor het verschil in houten arm en metalen arm ,zo kan ik nog verder gaan en dan praten we nog niet over de blunders aan de opname kant, tussen recorder en matrijs. Digitaal is ook niet perfect ,alles heeft zijn voordeel en nadeel. Zelf kan ik ook nog spelen van PCM naar pwm en vol dsd van informatie drager tot de speaker. Mvg wol Dat iemand gestraft kan worden met dergelijke oren is het zoveelste bewijs van de grenzeloze wreedheid der natuur. Ik benijd je niks, wollie. Ik neem aan dat je ook het verschil hoort wanneer water door een loden of koperen pijp stroomt. Dat is dan wel weer handig in jouw stiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2018 Report Share Posted 14 april 2018 Joepie, nu ook Tidal aan de praat bij Kodi. Tubejack heeft wel gelijk met dat less is more, want Kodi is een overladen systeem, en zoek je weg er maar eens in. Vruchteloos geprobeerd de (on?)officiële Tidal add-on te laten spelen. Tidal waarschuwt ook dat ze deze add-on niet ondersteunen, ook al staat hij mooi in het lijstje van potentiële add-ons bij Kodi. Maar het kan nòg onofficiëler: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=304275 Er komt nu een tering-geluid uit mijn set, tenminste, ik houd niet zo van al die moderne rap, pop, techno en noem maar op muziek. Dus kan ik eens kan zoeken naar fatsoenlijke muziek, en of MQA het misschien ook wil doen. Maar dat is van later zorg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 april 2018 Report Share Posted 14 april 2018 Iets anders - ik ben bezig mijn hifi installatie op zolder weer op te bouwen. Eerst de contacten maar eens goed schoonmaken te beginnen met alcohol en daarna met Kontak vloeistof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 april 2018 Report Share Posted 14 april 2018 Het gaat dus de goede kant op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 april 2018 Author Report Share Posted 14 april 2018 1 hour ago, mumsoft said: Er komt nu een tering-geluid uit mijn set, tenminste, ik houd niet zo van al die moderne rap, pop, techno en noem maar op muziek. Dus kan ik eens kan zoeken naar fatsoenlijke muziek, en of MQA het misschien ook wil doen. Maar dat is van later zorg. Kun je ook zoeken op Masters? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 april 2018 Report Share Posted 14 april 2018 (edited) 46 minutes ago, carl said: Iets anders - ik ben bezig mijn hifi installatie op zolder weer op te bouwen. Eerst de contacten maar eens goed schoonmaken te beginnen met alcohol en daarna met Kontak vloeistof. Tenzij het erg vettig is geworden en onder het vette stof en nicotine zit, eigenlijk wegblijven met die nattigheid en zurigheid. Een paar keer in en uitsteken is veel effectiever. Schuurt ook alle oxide goed weg. Edited 14 april 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2018 Report Share Posted 14 april 2018 7 minutes ago, Tubejack said: Kun je ook zoeken op Masters? Wee'k niet. Beginner, zoals altijd. Je hoort nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts