Bill Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 (edited) 24 sporen en inderdaad verschillende overrdubs, meesterwerk. Interessant (en leerzaam) om spoor voor spoor te luisteren. Dan maar zo https://ibb.co/cZf64S Edited 4 mei 2018 by Bill Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 Bij mij blijft het zwart.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 mei 2018 Author Report Share Posted 3 mei 2018 33 minutes ago, René N. said: Bij mij blijft het zwart.... Koop eens echte computer of maak er een Mooi Bill Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 mei 2018 Report Share Posted 6 mei 2018 (edited) Ondanks het mooie weer in schaarse uurtjes bezig met het tunen van de set en de ruimte want ik krijg Peter en Jerry dinsdag op bezoek. Donderdagavond weer een andere luisteraar en zaterdag Roger. Kortom met hemelvaart is mijn vrouw op stap met haar vriendinnen en mijn auto! Zo'n element is verder toch wel een kwetsbaar ding want na maanden stilstand moet die toch echt weer warmdraaien en dan ineens patsboem vanochtend. Dat is wel nodig ook want de Auralic Mini doet het op een vaste kabel ook erg goed. Wel veel kwaliteitsverschil tussen opnamen en ook vervelende niveauverschillen. Het Wifi signaal voor de afstandbediening is echter zeer wisselvallig, maar daar wordt aan gewerkt. Edited 6 mei 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 mei 2018 Report Share Posted 6 mei 2018 Je hebt het er maar druk mee,maar wel leuk die bezoekjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 mei 2018 Report Share Posted 6 mei 2018 Ik heb met deze hobby toch wel erg leuke en zeker niet doorsnee mensen leren kennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 mei 2018 Report Share Posted 7 mei 2018 En ik ook muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 mei 2018 Report Share Posted 7 mei 2018 Het grote voordeel met Tidal is dat je wat makkelijker kan uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 mei 2018 Report Share Posted 7 mei 2018 Of, als je het goed doet, niks meer hoeft te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei 2018 Author Report Share Posted 8 mei 2018 Zijn jullie er ook achter? Maar het kan nog veel mooier Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 mei 2018 Report Share Posted 8 mei 2018 We waren natuurlijk allemaal een beetje bang voor Spido, met zijn scherpe pen. Maar zullen we hem nu laten rusten. Hij is al lang geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 mei 2018 Report Share Posted 8 mei 2018 3 hours ago, vintagemod said: dus poets maar eerst voor je eigen voordeur Wie zonder zonde is werpe de eerste steen Wol. (Nee, geen steenwol, dat komt niet hard genoeg aan.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 mei 2018 Report Share Posted 8 mei 2018 (edited) Vandaag Peter en Jerry op bezoek en dat was zeer gezellig en leerzaam. De laatste tijd is er nogal wat aan mijn set veranderd met name de randvoorwaarden. Voor de geluidsisolatie zat onder de vloer waar de LS op staan voor een deel steenwiel sorry steenwol. Bij de verbouwing van de badkamer is onlangs het andere deel gedaan. Daarnaast zit er nu ook op zolder een apart stroomcircuit voor de audio. Door die veranderingen was ik de set weer aan het fijntunen. De luisterstoel zat daarbij buiten de luisterdriehoek. Om indirect geluid te voorkomen wilde Jerry de luisterstoel juist veel dichter op de luidsprekers met daarachter de Twaron panelen van Leo. Dat werkt dus zeer goed. De idee om tussen de LS een afscheiding te maken vond ik wat over de top. Dan zit je ook niet meer prettig op zolder. Het geluid is door die maatregelen echt sterk opgeknapt. Minder versmering zodat details beter naar voren komen. Ben benieuwd wat mijn bezoek donderdag en Roger er zaterdag van vindt. Oh ja dat streaming is een blijvertje. Zaterdag krijg ik in ieder geval een nieuw stekkerblok en daarnaast wil ik leisteen onder de LS proberen. Edited 8 mei 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 mei 2018 Report Share Posted 8 mei 2018 Het was idd een hele leuke middag Carl,bedankt. Het blijkt dat er met beperkte middelen toch significante verbeteringen te behalen zijn. Ik dacht wel dat je de panelen niet zou laten staan,dat zou ik ook niet doen. Maar het werkt wel zoals blijkt. Misschien kun je een gordijn wel aanzien De Kenwood dt vind ik veel mooier dan gedacht nu ik hem in het echt heb gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 mei 2018 Report Share Posted 8 mei 2018 (edited) Ik geniet nog steeds van het hifi gebeuren Peter. Heb er ook weer wat leuke muziek bij: kwestie van inprogrammeren in de streamer Edited 8 mei 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 mei 2018 Report Share Posted 10 mei 2018 Ik heb al even geen audiofiele dagen meer. Hoewel er met de Dynaco A25 luidsprekers heel goed te luisteren is, wil ik graag mijn nieuwe fieldcoil luidsprekers gebruiken. Echter, de labvoeding die ik ervoor gekocht is defect, de motor bleek door het weinige gebruik heel (te) zwaar te lopen. Ik ben dus op zoek naar iemand die een labvoeding over heeft en die een paar weken aan mij wil uitlenen. Liefst omgeving midden-Nederland, in verband met ophalen.... Ik moet tussen de 5 en 15V kunnen wisselen, met een max van zo ongeveer 2A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 Hier ook niks audiofiels. Onze jongste dochter heeft samen met haar vriend een woning gekocht en nu ben ik al bijna 3 dagen aan het plamuren, schuren en verven. Nog één deur, twee kozijnen en twee trappen incl. leuningen dan ben ik daar wel klaar mee. Dan nog een dikke week van die andere klussen die bij verhuizen horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 (edited) Hier een Top dag. Op zoek naar een mogelijke Roon-add-in bij Kodi kwam ik een berg add-ins tegen, waarvan ik er op goed geluk een paar geïnstalleerd heb. Ook iets met NOS. En kijk aan, een lijst met tv-zenders. NPO Cultura bijvoorbeeld, net wat eerder bij Ziggo opgezegd, en gewoon online via de Raspberry te bekijken. Zo heb je die aanschaf er weer snel uit! Voor de grap de finale van het Euro songfestival opgezet. Omdat het kan. Hm, misschien wordt het tijd ook beneden een Radpberry neer te zetten. Kan Ziggo ophoepelen. Eh, Raspberry. Dacht aan raddraaier. Edited 12 mei 2018 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 Roger op bezoek gehad in de eerste plaats voor de gezelligheid en daarnaast om twee elementen te (her)installeren. Hij was weer iets minder over de nearfield opstelling: dus stoel weer iets naar achteren. Ik ben nu weer lekker aan het luisteren en toch weer nearfield a la Jerry. Zoveel smaken zoveel meningen en de absolute waarheid is er gewoon niet. Oh ja Roger had een stekkerblok gemaakt voor me: ik heb nu een blok voor het analoge deel met smeltzekering en een blok op een normaal circuit voor digitale bronnen en de feestverlichting. Nu nog een keer (laten) faseren (kers op de taart). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 mei 2018 Report Share Posted 12 mei 2018 Welnee man, dat verzin je. Voor warmtespreiding heeft het dingetje zelfs een oplossing in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 mei 2018 Report Share Posted 13 mei 2018 10 hours ago, carl said: Roger op bezoek gehad in de eerste plaats voor de gezelligheid en daarnaast om twee elementen te (her)installeren. Hij was weer iets minder over de nearfield opstelling: dus stoel weer iets naar achteren. Ik ben nu weer lekker aan het luisteren en toch weer nearfield a la Jerry. Zoveel smaken zoveel meningen en de absolute waarheid is er gewoon niet. Oh ja Roger had een stekkerblok gemaakt voor me: ik heb nu een blok voor het analoge deel met smeltzekering en een blok op een normaal circuit voor digitale bronnen en de feestverlichting. Nu nog een keer (laten) faseren (kers op de taart). Zoveel mensen zoveel wensen,Roger weet ook van wanten. Ik verlaat mij op de kennis van Jerry. dat heeft mij al veel gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 mei 2018 Report Share Posted 13 mei 2018 (edited) De fijntuning doe je natuurlijk altijd op je eigen oren Peter. Voorlopig speel ik in ieder geval nearfield zoals jij het gehoord hebt. Wat trouwens wel lijkt te werken is de digitale apparatuur op een ander stroomcircuit dan het analoog. Daar ben ik gisternacht nog mee bezig geweest. Wel lekker de vrouw op stap met haar vriendinnen Edited 13 mei 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 mei 2018 Report Share Posted 13 mei 2018 Gisternacht Ik wist niet dat er stroom was voor analoog en digitaal. Aparte groep? Ik moet hier de pole checker ook eens ter hand nemen,daar moet ik eerst zin voor maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2018 Report Share Posted 13 mei 2018 (edited) 46 minutes ago, Groovy said: Gisternacht Ik wist niet dat er stroom was voor analoog en digitaal. Aparte groep? Ik moet hier de pole checker ook eens ter hand nemen,daar moet ik eerst zin voor maken. Jep, 's-nachts analoge stroom en overdag digitale (Of was het nou andersom ) B.t.w. die pole checker ben je zelf: Als je niets verbindt met het apparaat, dus niets aansluit behalve het netsnoer, voel je vaak een licht elektrische trilling aan de kast en/of metalen delen. Vooral de zijkant van je hand is daarvoor meestal gevoeliger. Afhankelijk van de stand van de stekker in het stopcontact voel je meer of minder trilling. De stand met de minste trilling is de juiste! Edited 13 mei 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 mei 2018 Report Share Posted 13 mei 2018 Dus toch. Ik ga dat pole checken zoals jij het zegt eens proberen. Een beetje stroom kan ik wel hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts