Groovy Posted 2 juni 2018 Report Share Posted 2 juni 2018 Vandaag wat autoaudiofiele km gemaakt,ja dat kan zet de radio maar aan. Allereerst naar Alkmaar gereden om een Lenco b51 op te halen,het ding is nog in nieuwstaat. Vandaar naar de vintage snoepwinkel van Marco in Hoek van Holland,dat was genieten. We werden hartelijk ontvangen door een vriendelijke dame die meteen een lekker bakske leut inschonk. Toen eens op mijn gemak gekeken naar de in nieuwstaat zijnde aparaten,wat maakte men vroeger toch mooi spul. Toen ik uit gekwijlt was zette Marco een audiofiele lp op zijn schittenrende Citróengele Garrard 401 in Blumenhoferplint met daarop de 12 inch Jelco. Dat klonk prachtig op de uit de kluitengewassen luidsprekers waarvan ik de naam kwijt ben,Ik vond ze electrostaat klinken en dat bedoel ik dan als compliment. Nog wat meer muziek gedraaid hele mooie pianoklanken maar klassiek is niet echt mijn smaak,de dame die daarna haar popsongs liet horen ook niet. Een jaz album van een prachtige dame(ik heb er een foto van gemaakt)dat zoekt wat makkelijker goed idee Marco vond ik heel mooi klinken. Dat ga ik wel kopen. Leuk ook dat we Cock en Roger en nog iemand die bij hen was nog even gezien hebben. Ik meende ook Fritz de With de analoge opname technicus gezien te hebben maar daar kan ik mij in vergissen. Al met al een leuke dag gehad en de bijna 400km vlogen onder mijn wielen vandaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juni 2018 Report Share Posted 2 juni 2018 Het was leuk bij Marco en Fred. Ik heb Frits iig niet gezien. De gast die bij me was was vroeger forumlid s_k (Stijn). Stijn gaat wel vaker met me mee en hij wilde de nieuwe speakers ook wel eens horen. Cock heb ik onderweg opgehaald, want dat ligt toch ongeveer op de route. We hebben nog heerlijk kunnen babbelen over zijn nieuwe draaitafel. Binnenkort staat er hier ook een te schittteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juni 2018 Report Share Posted 2 juni 2018 Maar hoe klonken die nieuwe Blumenhofer Classics nu - concurrentie voor de gewone Blumenhofer? En Leo nu herinner me dat verhaal over die Nano Tubes weer, dat heb je me verteld toen je op bezoek was. Jammer dat die dingen zo duur zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 juni 2018 Report Share Posted 3 juni 2018 12 hours ago, Sodejuu said: Het was leuk bij Marco en Fred. Ik heb Frits iig niet gezien. De gast die bij me was was vroeger forumlid s_k (Stijn). Stijn gaat wel vaker met me mee en hij wilde de nieuwe speakers ook wel eens horen. Cock heb ik onderweg opgehaald, want dat ligt toch ongeveer op de route. We hebben nog heerlijk kunnen babbelen over zijn nieuwe draaitafel. Binnenkort staat er hier ook een te schittteren Dan heb ik mij vergist,ik dacht dat het Frits was. Mooi vooruitzicht die dt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni 2018 Report Share Posted 3 juni 2018 Ik ben benieuwd wat je er van vindt Wiel. Probeer wel een andere DAC erop uit want dat heb ik nog niet gedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juni 2018 Report Share Posted 3 juni 2018 Bedoel je dit, Wol: https://www.sonos.com/nl-nl/shop/play1.html Ben een beetje uitgepriegeld, vandaag. Beneden geen LAN, maar hopelijk wel Wifi genoeg, en dat uitgeprobeerd. Met de wifi aan boord van de Raspberry is het niet direct feest, maar ik vond achter in een kast nog een FON (uit 2008), die het waratje nog gewoon deed. Daarmee kun je wifi omzetten naar LAN (bridge-functie), en die leek het wel wat beter te doen. Die heeft ook een echte antenne. Nog wat verder prakkezeren, ik ben er nog niet. Maar wat is het doel eigenlijk? Ik wil Ziggo eruit werken, vermoed ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 juni 2018 Report Share Posted 3 juni 2018 Mijn gisteren gehaalde Lenco b51 ontdaan van oud vet en opnieuw gesmeerd. Ook een nieuwe o ring op het idlerwheel gedaan. Het orginele armpje verwijderd en de Burn & Jones super toonarm erop gezet. Het ding loopt als de gesmeerde bliksem en klinkt ook goed met het At12s element. Nu nog een onderbouw maken waar de bestaande plint op komt te staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 juni 2018 Report Share Posted 3 juni 2018 Goed bezig, Groovy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 juni 2018 Report Share Posted 4 juni 2018 Zo, ik ben weer online. Zat een poos zonder internet, combinatie van storing bij Ziggo en iets wat ikzelf niet goed had gedaan.......... Heb de set naar de zolder verhuisd. Heb de ruimte zwaar moeten dempen, ben nog aan het tunen en moet alle kabels nog fatsoeneren en een kabel vanaf de aparte groep naar boven trekken. Momenteel hangt alles met verlengsnoeren etc. aan elkaar. Vanavond meer, moet nu weer aan het klussen in m'n pa z'n tuintje. Hij heeft een invasie van frambozenstruiken. Nog nooit zoiets gezien. Overal steken ze de kop op. Raar spul die Raspberries. Die van mij komt deze week, is hopelijk niet zo wild. Tot later! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 juni 2018 Report Share Posted 4 juni 2018 Nou, ik wil er wel eentje bij. Maar ik begrijp nu waarom het Raspberries heten. Het jonkt als de neten, kennelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 juni 2018 Report Share Posted 4 juni 2018 17 hours ago, Ivan10 said: Goed bezig, Groovy! Dank u Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juni 2018 Report Share Posted 4 juni 2018 (edited) Terwijl de schilder bezig was, heb ik mijn reserve kabels uitgezocht. Een indrukwekkende doos met allerlei elektrische kabels waar ik een korte stroomkabel vond met Europese en Engelse stekker en die had ik net nodig. Vervolgens een doos met reststukken. Vond er nog een antieke van de Hul the Source en nog een ander met carbonafscherming. De tweede komen nog een paar plugjes op want die heb ik meer en de eerste wil ik graag advies over. Zat indertijd bij een HVT abonnement. Wie kent hem? Edited 4 juni 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juni 2018 Report Share Posted 5 juni 2018 Kabels, praat me er niet van. Daarnet nog een historische antennekabel vanaf de benedenverdieping naar mijn kamer, via de vliering notabene, weggehaald. Zal iets van 30 jaar geleden voor het laatst gebruikt zijn, met de zwart-wit tv boven. Kabels hebben de neiging meer te worden, en te worden vergeten. Zo heb ik nog een audiofiel bedoelde interlink, ik meen geleend van een zekere Carl, op mijn kamer liggen. Die moet ook maar weer eens terug. Kabelloos gaat me niet lukken, maar het is een waardig streven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juni 2018 Report Share Posted 5 juni 2018 (edited) Graag Marc want ik heb alles hier weer aangesloten en ik kom kabels tekort Maar heb je hem geprobeerd? Edited 5 juni 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juni 2018 Report Share Posted 5 juni 2018 (edited) Eh, nee Carl, dat verbiedt mijn geloof me. En ik wil jouw kabel niet inwijden, dat lijkt me niet gepast. Bovendien, ook aan dat soort kabels kom ik niets tekort. Zullen we dan maar weer eens een afspraakje maken? Edited 5 juni 2018 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juni 2018 Report Share Posted 5 juni 2018 Je ben altijd welkom Marc, maar het is nu wel erg warm op zolder (weer en buizen). Laten we even wachten tot het afgekoeld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juni 2018 Report Share Posted 5 juni 2018 Dan wordt het juli, tijdens de Europese moesson. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juni 2018 Author Report Share Posted 6 juni 2018 Vandaag is een top buizen versterker gereed gekomen. Het mooiste dat ik kan maken. Maar het leukste is zo' n blij gezicht te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 juni 2018 Report Share Posted 6 juni 2018 Ben eergisteren in slaap gevallen tijdens het luisteren, vandaar geen post. Heb gisteren een nieuwe kabel aangelegd tussen de set en het stopcontact wat op een gescheiden groep zit. Had net genoeg aan 20 meter tussen de woonkamer en de zolder. Het begint een beetje op een (fatsoenlijke) kamer te lijken. Ga vanavond de raspberry bestellen, SD-kaart met Volumio is niet meer te krijgen, dat wordt even improviseren met een download en een flash-geval. Maar dat zal wel lukken. Ben nog steeds niet helemaal tevreden over de akoestiek, maar ik heb wel heel veel diepte, breedte en mooie plaatsing. Mooiste reactie tot nu toe is van onze jongste dochter, ze was helemaal overdonderd en huilde van ontroering. (papa stiekem ook een beetje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 juni 2018 Report Share Posted 6 juni 2018 On 4-6-2018 at 12:09 PM, mumsoft said: Maar ik begrijp nu waarom het Raspberries heten. Het jonkt als de neten, kennelijk Leuk is minder, vroeger hadden we gewoon frambozenstruiken die bleven waar ze gepoot waren. Dit is een soort die onder de grond lange wortels maakt en overal boven komt. We hebben nu het hele grasveld doodgespoten, omspitten hielp niet. Nu twee weken wachten en opnieuw gras inzaaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2018 Report Share Posted 6 juni 2018 19 hours ago, carl said: Je ben altijd welkom Marc, maar het is nu wel erg warm op zolder (weer en buizen). Laten we even wachten tot het afgekoeld is. De warmte kwam via de twee Velux ramen. Was vergeten dat ik er indertijd zonneschermen in had laten plaatsen. Scheelt behoorlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 juni 2018 Report Share Posted 6 juni 2018 Hmm,het at12s element klinkt veel zwaarder op de Lenco b51 dan op de l88. Ik gebruik nu de toonregeling om het laag te temperen. Ander idlerwheel lichter plateau op de b51,zou het daar aan liggen. De Burn & Jones toonarm staat wel knap op de B51. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 juni 2018 Report Share Posted 6 juni 2018 Die at12s is wel in de vedergewicht klasse. Ben bang dat je die ook beter in een vergewicht armpje kunt zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2018 Report Share Posted 6 juni 2018 (edited) 2 hours ago, carl said: zonneschermen Wat ook aardig helpt zijn wat planten bij die ramen. Hier een fluweelplant uit 1975 en nog iets die maar niet opgeeft met een hoop bladeren. Ik zit net. Heb me in het zweet gewerkt bij een poging een antennekabel van de zoldertrap naar de voorkamer te leiden via allerlei gaatjes in de betimmering van de inbouwkasten. Prutswerk. Maar het is gelukt. Edited 6 juni 2018 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 juni 2018 Report Share Posted 6 juni 2018 1 hour ago, Pjotr said: Die at12s is wel in de vedergewicht klasse. Ben bang dat je die ook beter in een vergewicht armpje kunt zetten. De At zat er ook in toen de Burn &Jones op de L88 stond, toen klonk hij lang niet zo zwaar in het laag. Ik zal de Goldring Eroica eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts