Tubejack Posted 7 juni 2018 Author Report Share Posted 7 juni 2018 (edited) 14 minutes ago, Pjotr said: Heb er zelf geen ervaring mee Jack, maar een oom tobt er al zijn hele leven mee. (En die leeft nog ) Ik weet het nog niet precies Pjotr. Ik heb wat tips gekregen van de assistente. Om je oren goed schoon te houden, Ik wist niet beter dat je daar vooral moest afblijven en niet gaan purken met wattenstaafjes etc. Het spul dat ik moest druppelen heet Oroclean. Het is misschien een idee om af en toe te doen. Edited 7 juni 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 juni 2018 Report Share Posted 7 juni 2018 Dank voor de tip. Hoewel ik denk dat het meer aan de leeftijd ligt ga ik wel eens kijken of het beter kan worden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 9 hours ago, leobus said: oeren Je had ook oren moeten zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 @vintagemod niet zo neerbuigend over Cock. Je bent echt een lulhannes zo. Er zijn duizenden wollies met een grote bek op fora, die veel lullen maar niets waarmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 @vintagemod ik dacht dat je Thorens platenspelers maar vond kleuren en dat je gewoon nieuwe draaitafels moest kopen. En niet die oude meuk en nu zijn ze weer ok, na wat modificatie?! Over wat voor modificatie praten we eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2018 Author Report Share Posted 8 juni 2018 1 hour ago, vintagemod said: Hoe jullie lullen over een kno arts,dat is gewoon speciaalistisch werk Achteraf gezien, één van de beste dingen die me overkomen is. Daarvoor heel vervelend, samen met een nare, weken aanhoudende "kriebel hoest" Vooral ' nachts zakt het slijm uit die holtes je keel in, daardoor moet je hoesten. Je hele keel wordt rauw, door het gehoest, je kunt zelfs je ribben kneuzen. Eerst moeten de ontstekingen zoveel mogelijk weg, daar krijg je een kuur voor van 5 dagen dat werkt 8 dagen door. Het verschil tussen een MP-110 en 150 is o.a. dat de naald van de MP-150 geslepen is uit een stukje ruwe diamand. Zo' n naald gaat langer mee. Fijn element zo' n MP-150. Ik geloof dat ik binnenkort verwacht wordt voor een luistersessie een biertje, lekker met dit warme weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2018 Author Report Share Posted 8 juni 2018 4 minutes ago, vintagemod said: Ivan ,ik hoef niks waar te maken want ik verkoop ook niks in hoeveelheden ,en in hoeveelheden heb ik totaal geen zin in. Ik zeg toch hij kleurt die thorens. Ik zeg alleen dat er meerdere Cockies zijn met ieder zijn eigen denkwijze ,is toch niks mis mee,en wat er mis is met die draaitafel ga ik jou niet vertellen ook met die kef speaker dat ga ik jou ook lekker niet vertellen,als ik Cock zie zal ik hem dat wel uitleggen wat beter gekund is toch niks mee is toch ideeën uitwisselen meer niet en niet minder. mvg wol Nee Wol wat jij doet, vind ik gewoon slecht, alles en iedereen verdacht maken, overal tegenaan schoppen. Zelfs de doden zijn niet heilig. Er komt een dag dat je verantwoording moet afleggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2018 Author Report Share Posted 8 juni 2018 2 minutes ago, vintagemod said: Probeer maar eens ,een keer per dag likszout snoepje van de plus of drop in een groene verpakking van de Aldi dan komt de slijm wel los en de kriebel hoes verdwijnt. Je moet gewoon experimenteren met verkoud heid snoepjes,zo snugger hoef je niet te zijn. mvg wol Als het echt vanuit een ontsteking uit de holtes komt werkt dat, niet. Ik heb 5 verschillende hoestdranken, hoestremmers geprobeerd en natuurlijk ook drop en andere huis-tuin-en keuken middeltjes. De diagnose stellen was blijkbaar lastig, ik heb weken lang hier de huisartsen post plat gelopen. Pas nadat ook mijn oren pot dicht zaten, kwam de juiste diagnose. Als je last van hoesten hebt, dan is het logisch dat je denkt dat het in je keel zelf zit. Meestal is dat ook zo. Maar het hoeft helemaal niet zo te zijn, de oorzaak kan ook elders liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 17 minutes ago, vintagemod said: Ivan ,ik hoef niks waar te maken want ik verkoop ook niks in hoeveelheden ,en in hoeveelheden heb ik totaal geen zin in. Ik zeg toch hij kleurt die thorens. Ik zeg alleen dat er meerdere Cockies zijn met ieder zijn eigen denkwijze ,is toch niks mis mee,en wat er mis is met die draaitafel ga ik jou niet vertellen ook met die kef speaker dat ga ik jou ook lekker niet vertellen,als ik Cock zie zal ik hem dat wel uitleggen wat beter gekund is toch niks mee is toch ideeën uitwisselen meer niet en niet minder. Je weet niets en je deelt niets! Cock deelt kennis. Tubejack deelt kennis. Iedereen deelt wat op dit forum van zichzelf en alleen jij deelt niets dan een ketting aan losse hifi termen en wat geheimzinnigheden. Bagger. Het is techniek Wol niets meer en niets minder gekoppeld aan een onvolmaakt stel oren. Cock zul jij nooit tegenkomen. En het klopt je verkoopt ook niets meer als oud-hifiwinkelier. En dat is sneu, maar het leven gaat door. Kijk nu wordt ik net zo naargeestig als jij. Je bent geen clown. Een clown balanceert op de grens tussen drama en humor. Een clown is leuk. Post eens wat nuttigs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 En dan nog iets vroeger was je een man. Een leuke vent. Ik weet nog dat ik je sprak op de VAD show in Veldhoven in zo’n lange saaie gang. We hadden het over Lenco’s op vering zetten, dat was leuk. Waar is die oude Wol? Waar is die man? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 Ik ga nu ook maar door. Oren controleren moet ik 1x per jaar doen. En zeker voor een hifishow. De laatste tijd kwam daar de klad in en daar heb je alleen jezelf mee. Voor je naar de huisarts assistent gaat druppel je oren met slaolie of oorspray uit de drogist vandaan. En spoel het weer uit met water. Zeker een of twee dagen doen, alvorens je bij de assistente bent. Anders zet die pardoes de spuit er op en gaat het zeer doen. Druppelen en frequent controleren is het advies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 Cock staat altijd open voor kritiek en feedback. Je weet hem te bereiken. Hij weet net als jij dat je ontwerp beter kan worden daardoor. Maar dan moet die feedback er wel zijn in heldere bewoordingen in plaats van vage negatieve omschrijvingen op een forum. Iedereen zal technisch zijn paradepaardjes hebben. Alleen jouw paarden heb ik nooit gehoord of gezien en dan is kritiek aan de zijlijn geven erg makkelijk. Leuk dus je hebt versterkers gebouwd. Wat was je favoriete versterker en waar let je op bij de bouw? Een Verdier draaitafel heb ik nooit over gehoord. Kijk dat zijn leuke bijdrages. Aken! Dat is dus een Duitse of toch een Franse draaitafel. Leuk. Wanneer zijn die begonnen met bouwen. Spreken we jaren zestig of zeventig? Weet iemand nog een zeer laagdrempelig boek over versterkers? Het boek van Jack ging net te snel van start. Mooi boek dat wel van meneer Menno van der Veen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 (edited) 2 hours ago, vintagemod said: Leobus als ik jouw was zou ik naar Cock gaan die heeft volgens mij nog groeiwater op de plank liggen voor jou tril haartjes voor de oren ,het beste als je dat gebruikt. mvg wol En nog iets die draaitafel van Cock is afgesteld op hem zijn installatie ,heb jij de zelfde installatie en dan praten we nog niet in de ruimte waar in je speelt ,o ja je zult wel ook dezelfde oren hebben ,waarom dacht je dat er zoveel draaitafel,s zijn op deze aard kloot ,omdat ze allemaal beter weten ,er zijn duizenden cokkies op deze aard kloot en die hebben alle maal een verhaal en wat ze vertellen klopt ook nog ,maaaar ze vertellen niet de achter kant van de medaille wat hij niet kan. Als je een oude horens goed modificeert ,ik zeg uitdrukkelijk goed modificeren niet met zo,n houte voorfrontje kun je heeel ver komen voor weinig geld ,voor een beginende platten liefhebber is dat meer als super,en een goedkope audio technica, of grado of een Mp 100 of 110 is meer als voldoende Het aantal taal - schrijffouten overschrijdt het aantal woorden in deze reactie. Hoe krijg je het voor elkaar. Zo onzorgvuldig als jij met mensen omgaat zo ga je ook met je tekst om. Geen interesse in een ander, alleen in jezelf. Jammer, maar ik denk niets aan te doen. Hopeloos geval. Edited 8 juni 2018 by hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 Heerlijke reacties,dat is Het ene oor is het andere niet, erzijn mensen die meerdere keren hun oren moeten laten uitspuiten. Ik heb er gelukkig geen last van. Ik heb wel aan de KNO arts gevraagd of hij mij twee muzikale oren wil aannaaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2018 Author Report Share Posted 8 juni 2018 36 minutes ago, vintagemod said: Hij brengt nu zijn draaitafel uit ,maar de volgende heeft die al in zijn hoofd hangen,met zijn verbeteringen. Ze noemen dat: "vooruitgang" Wol. Volgens mij, heeft iedereen die serieus met zijn vak bezig is, die drang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2018 Author Report Share Posted 8 juni 2018 50 minutes ago, Ivan10 said: Weet iemand nog een zeer laagdrempelig boek over versterkers? Het boek van Jack ging net te snel van start. Mooi boek dat wel van meneer Menno van der Veen. Boeken gaan er vaak vanuit dat je een bepaalde voorkennis hebt Ivan. Al zou het alleen maar zijn, wat je wél en nièt moet lezen als beginner. Daarom vind ik zo' n reeks "for dummies " zo goed. Heel toegankelijk geschreven, misschien iets te populistisch maar je weet direct welke vakjargon je voorlopig kunt overslaan. Helaas is die er niet voor audio. Ik vind dat er sowieso weinig goede technische boeken zijn. Met opleidingen is het helemaal droevig gesteld. Audio ontwerper is m.i. een uitstervend iets. Er bijven alleen een paar grote merken over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juni 2018 Author Report Share Posted 8 juni 2018 Gisteren voor het eerst ook met Arta gemeten aan draaitafels. Mijn opstelling en metingen zijn nog niet perfect, maar ik weet dat het kan. Leve de vooruitgang Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 4 hours ago, vintagemod said: Leobus als ik jouw was zou ik naar Cock gaan die heeft volgens mij nog groeiwater op de plank liggen voor jou tril haartjes voor de oren ,het beste als je dat gebruikt. mvg wol En nog iets die draaitafel van Cock is afgesteld op hem zijn installatie ,heb jij de zelfde installatie en dan praten we nog niet in de ruimte waar in je speelt. Jammer dat ik dit nu pas lees. Ik ben gisteren nog bij Cock gweest. En die draaitafel zal wel niet deugen volgens jou, maar bij de eerste klanken van dat ding had ik het kippenvel op mijn armen staan en voelde ik traantjes in mijn ogen opkomen. Zoveel emotie kan dat ding, samen met de rest van de set, op je overbrengen. En die ruimte bij Cock is echt niet heel bijzonder. De man en de set wel. Ik zit hier nu weer met de ontwenningsverschijnselen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 3 hours ago, vintagemod said: Hij brengt nu zijn draaitafel uit ,maar de volgende heeft die al in zijn hoofd hangen,met zijn verbeteringen. mvg wol Jij verbetert jezelf niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 6 minutes ago, hansko said: Jij verbetert jezelf niet. Nee, maar Wol is dan ook geen draaitafel. Hij lijkt meer op een LP. Maar dan wel een die beschadigd is en steeds blijft hangen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 Ik hang hier ook maar rond. Heb net mijn gloednieuwe Hifiberry 'geassembleerd'. Weer een stapje vooruit. Er moet nog veel gebeuren, maar eerst is er... die afwas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 Ach, de een jankt om een draaitafel en de ander bij een draaitafel. Zo hebben we allemaal wat............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 Dat je met verstopte oren beter bij de huisarts(assistente) terecht kan dan bij de KNO arts geloof ik gelijk want in praktische geneeskunde zijn die wel sterk. Ook de slaolie werd mij indertijd aangeraden Probleem bij mij is wel dat mijn kanalen vaak dicht zitten en dan krijg je soms ook last van een oor. Dat Ivan de Verdier draaitafel niet kent vind ik wel een schande, hoor. Het is een wat oudere superzwaargewicht waarvan het plateau gedragen wordt op een magneetveld. De draaitafel is er in twee versies op de markt. Meneer Verdier heeft trouwens indertijd ook de Era draaitafels ontwikkeld. Dr Thorens/ Rob Spoelstra heeft de kleinere Verdier staan en ik wil hem er zo erbij hebben. En op een of andere manier heb ik de idee dat Wiel er toch verstand van heeft. Jammer dat hij dat niet wil inbrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 9 hours ago, vintagemod said: Hij brengt nu zijn draaitafel uit ,maar de volgende heeft die al in zijn hoofd hangen,met zijn verbeteringen. mvg wol Kun je in zijn hoofd kijken of zo? Heb je hem al gebeld? Je praat wel over hem op het forum, maar persoonlijk contact leggen met hem ho maar. Kennis delen, Wol! Alleen wil Wol wel? ;-) Cock is juist niet van de Mark II of Mark III modellen. Het moet gewoon goed zijn. Op zich vind ik het wel jammer want zo’n type benaming ziet er altijd wel chique uit. De Britten gebruikten het vaak, zoals met de Garrard draaitafels of hun Jaguar automodellen. De Mark I of Type 1: alleen voor de echte early adapter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juni 2018 Report Share Posted 8 juni 2018 4 minutes ago, carl said: Dat Ivan de Verdier draaitafel niet kent vind ik wel een schande, hoor. Het is een wat oudere superzwaargewicht waarvan het plateau gedragen wordt op een magneetveld. De draaitafel is er in twee versies op de markt. Meneer Verdier heeft trouwens indertijd ook de Era draaitafels ontwikkeld. Dr Thorens/ Rob Spoelstra heeft de kleinere Verdier staan en ik wil hem er zo erbij hebben. Cool!! Ja de Era ken ik. Leuk een magneetveld. Ik ga het merk Verdier Googlen, Carl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts