Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Hier een abrupt einde aan de audiofiele dag. Zit ik lekker muziek te luisteren; ineens "PLOK" en geen geluid meer.

Voorversterker doet niets meer. Morgen maar eens kijken of er een zekering doorgebrand is. Hij had al wel 6 uur aangestaan en was behoorlijk warm. Misschien wel op oververhitting uitgeschakeld. Als dat kan tenminste. Morgen verder.

Groet,

Leobus

1 hour ago, René N. said:

Over buizenissen gesproken, Goodtube laat zich hier ook niet meer zien.... :(

Ja jammer.  Waarschijnlijk is hij uit geëxperimenteerd  :unsure: Heeft er geen zin meer in, of klinkt het gewoon heel goed.  En het is bijna zomer. Je weet het niet :huh:  Wat ik zelf de leukste uitdaging vind, is elk medium op een behoorlijk niveau te brengen.  Maar ja ook dat houdt op.  Gelukkig mag ik regelmatig sleutelen voor anderen :)  

@Leobus 6 uur ......  beetje kort.  Een versterker moet toch de hele dag aan kunnen staan?  

Vandaag even een nieuwe zekering in de VV gezet en off line getest wat er gebeurt als ik de aan/uit knop inschakel.

Een bliksemflitsje in de zekering dus. Nog een keer geprobeerd met een nieuwe zekering met de versterkingsbuisjes verwijderd. En weer een flits. Zit dus ergens een kortsluiting in het systeem. Versterker weg gebracht naar Audio Service in Elst. Die repareren voor heel veel merken, dus het zal wel goed komen. 

Goet,

Leobus

Vandaag komt er een Audiophonics-voeding voor de herrieberry, en voor de beeldberry beneden heb ik nu een fijne tv-aanbieder gevonden. Stap voor stap vooruit.

1 hour ago, mumsoft said:

Vandaag komt er een Audiophonics-voeding voor de herrieberry, en voor de beeldberry beneden heb ik nu een fijne tv-aanbieder gevonden. Stap voor stap vooruit.

Telfort Marc? 

Nee, HIPTV. Maar misschien een beetje te hip voor mij. Zit verdorie geen radio bij, en volgens mijn zweeft het geluid. Alsof Cock met zijn zwabber op de plaat loopt te drukken, de boef! Nou ja, het is nog niet af, niet definitief, geen gefundenes Fressen.

Nee, HIPTV. Maar misschien een beetje te hip voor mij. Zit verdorie geen radio bij, en volgens mijn zweeft het geluid. Alsof Cock met zijn zwabber op de plaat loopt te drukken, de boef! Nou ja, het is nog niet af, niet definitief, geen gefundenes Fressen.

Je zit toch bij Telfort? voor internet? Voor een gering bedrag meer, krijg je een mooi klein kastje die je met HDMI aan je TV kunt knopen en met UTP aan je netwerk. Dacht iets van een tientje of zo.  Als je wilt opnemen dan kan dat voor €5 meer.  Dat gebeurt dan in de cloud. Ook al valt de stroom uit of slaat de bliksem in. De opname gaat altijd door. :) Is eigenlijk TV van KPN ik heb het ook maar dan via XS4ALL.  Werkt erg goed. Heel wat beter dan de Horizon box van Ziggo :wacko:

Edited by Tubejack

Ok, bedankt voor de tip. Ik 'zit' nu bij Ziggo, en probeer het met hiptv. Telfort heb ik voor mobiel en internet, heel tevreden over. Met Ziggo is het meer een haat-liefde verhouding. Dus Telfort radio/tv voor een tientje en een vijfje voor opnemen? Geloof dat niet onmiddellijk, maar wie weet.

49 minutes ago, mumsoft said:

Ok, bedankt voor de tip. Ik 'zit' nu bij Ziggo, en probeer het met hiptv. Telfort heb ik voor mobiel en internet, heel tevreden over. Met Ziggo is het meer een haat-liefde verhouding. Dus Telfort radio/tv voor een tientje en een vijfje voor opnemen? Geloof dat niet onmiddellijk, maar wie weet.

Kijk maar op de site.  Binnen mijn familie en vriendenkring zijn meerdere mensen over van Ziggo naar 1 van de KPN dochters. Allemaal zeer tevreden over IPTV van KPN. Je krijgt er ook een fraaie AB bij, waarmee je ook je TV kunt bedienen. Echt top 👍🏼

Edited by Tubejack

Ok, ben alleen niet voor één gat te vangen. Nu nog bezig met experimenteren met de beeldberry. Beneden zweeft en hakkelt het geluid, boven gaat het prima. Zoek de verschillen, is ook mijn oude stiel, dus daarin ben ik gepokt en gemazeld.

Eens kijken hoever ik kom. NB Hiptv is ook niet gratis hoor. Wel minder een gelopen race, en dat is wel wat voor mij, beetje prutsen. Zolang het maar geen prutswerk oplevert. ^_^

Eens kijken hoever ik kom. NB Hiptv is ook niet gratis hoor. Wel minder een gelopen race, en dat is wel wat voor mij, beetje prutsen. Zolang het maar geen prutswerk oplevert. ^_^

Las op hun site dat het €15 per maand kost.  Ikzelf hou heel erg van prutsen. Maar voor die extra €15 doe ik dat niet.  Ik heb 1x een defect kastje gehad ' avonds voor 20:30 helpdesk gebeld ' s morgens om 8:30 een nieuwe.  Daar kan ik niet tegenop prutsen Marc B) 

Edited by Tubejack

1 hour ago, carl said:

Wat wou je zeggen Carl?  Ik meen ergens een stelschroefje gevonden te hebben op mijn Thorens TD-2001 waarmee ik de snaar kan afstellen. Misschien wordt het ooit nog wat met dat "ding". :unsure: Maar wat dan? De Nagaoka JT-322 laten zitten? Een nieuwe MP-150 of misschien een MP-200 ?

Morgen maar weer verder :)

1 hour ago, Tubejack said:

Las op hun site dat het €15 per maand kost.  Ikzelf hou heel erg van prutsen. Maar voor die extra €15 doe ik dat niet.  Ik heb 1x een defect kastje gehad ' avonds voor 20:30 helpdesk gebeld ' s morgens om 8:30 een nieuwe.  Daar kan ik niet tegenop prutsen Marc B) 

Het gaat niet om extra, maar ter vervanging! Werkt dit, dan gaat Ziggo voor de bijl. En komt er ook geen Telfort/KPN. Werkt het niet, dan mogelijk wel.

Extra... niks ervan.

Het gaat niet om extra, maar ter vervanging! Werkt dit, dan gaat Ziggo voor de bijl. En komt er ook geen Telfort/KPN. Werkt het niet, dan mogelijk wel.

Extra... niks ervan.

Mooi Marc, dat je hiermee Ziggo en Telfort/KPN de deur uit kan doen. Scheelt een hoop geld. :)

Edited by Tubejack

20 minutes ago, mumsoft said:

Telfort. Internet en mobiel, heel tevreden mee.

IPTV is gewoon een extra dienst van Telfort.   Maar laat maar Marc.  🙋🏼‍♂️

Edited by Tubejack

Extra... niks ervan.

37 minutes ago, mumsoft said:

Telfort. Internet en mobiel, heel tevreden mee.

:blink:

44 minutes ago, Tubejack said:

Mooi Marc, dat je hiermee Ziggo en Telfort/KPN de deur uit kan doen. Scheelt een hoop geld. :)

Nee, het scheelt haast niks. Daar gaat het me ook niet om. Het is gewoon de ene vervelende aanbieder vervangen door een aardigere. En geef eens een link naar die IPTV van Telfort. Ik word een beetje horendol van die sites vol aanbiedingen en mogelijkheden.

@Bill

Telfort voor internet en mobiel, maar (nog?) niet voor TV. Snappu.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...