carl Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 Is er al een prijs van bekend Cor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 20 minutes ago, carl said: Is er al een prijs van bekend Cor? Prijs waarvan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 Van die Nano tubes natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 2 minutes ago, carl said: Van die Nano tubes natuurlijk Moet je toch Cock zelf even bellen. Ik begreep dat de (inkoop)prijs van het carbon omhoog gaat en dat het ook nog wat zoeken is naar de ideale pluggen om deze kabels goed aan te kunnen sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 Waarom zijn de bananen krom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 juni 2018 Author Report Share Posted 19 juni 2018 De DL-103 zit in de TD-2001. Ik haal 80µm en de gemeten vervorming is erg laag +/-0,4% Verschil tussen beide kanalen is +/- 1dB. De 1e indrukken zijn klinkt gelijk al heel behoorlijk. Hij is momenteel met een 11Ω step-up afgesloten. Het wachten is op de Denon step-up trafo die is 40Ω. Maar wat ik fijn vind dat die TD-2001 weer zo lekker draait. Een week terug vond ik het nog een draak van een speler. Nu maakt het muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 Punt 1: het is geen nano koolstof, maar het zijn nanobuisjes gemaakt van koolstof atomen. Punt2: de koolstofatomen in de nanobuisjes hebben door de constructie veel meer vrije electronen dan de zilveratomen in nanozilver. Kijk hier maar eens naar de constructie van die nanotubes: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carbon_nanotube Elke punt in het raster is een koolstofatoom. De streepjes zijn de electronen die voor de onderlinge binding zorgen. Maar door de aparte constructie zijn er nog electronen over. Binnen en buiten die buisjes wemelt het van de vrije electronen die voor geleiding kunnen zorgen. Bij zilver zijn er veel mnder beschikbaar. Het is wel de kunst om die buisjes mooi achter en naast elkaar te krijgen om er een draad van te maken. De wetenschap gaat echter hard vooruit en theoretisch wordt dit veel beter dan koper en zilver. Intussen blijkt echter de geleiding nog wat minder, maar anders en voor ons hoorbaar lekkerder. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 2 hours ago, vintagemod said: betere zijn als beter zijn dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 49 minutes ago, hansko said: beter zijn dan Alle andere kabels die ik tot nu toe gehoord/beluisterd heb. Er is alleen muziek(instrument en/of stem) zo duidelijk waarneembaar vol en met zoveel rust. Cock heeft het weer voorelkaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 21 minutes ago, vintagemod said: Of je hebt rust of je hebt zuiverheid beide gaat niet ,je zal keuzes moeten maken. mvg wol Waarom moet je keuzes maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 Je zou de nano tubes een keer moeten vergelijken met de “ gewone” Sonore kabels om echt een oordeel te vormen. Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk Leo waar die nano tubes eigenlijk voor gemaakt zijn anders dan voor Sonore kabels. Iets anders bij ons is vandaag de keuken geplaatst. In plaats van het bestelde whilmore white bleek het eekhoorntjeswit te zijn Bij mij is zolangzamerhand alles twee keer gedaan. Die bouwvak maakt gewoonweg veel te veel fouten. Gelukkig kan het probleem relatief eenvoudig opgelost worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 (edited) 26 minutes ago, vintagemod said: Geef hiervoor maar een verklaring voor . Cock legt het graag uit mocht je een keer langskomen. Edited 19 juni 2018 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 27 minutes ago, carl said: Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk Leo waar die nano tubes eigenlijk voor gemaakt zijn anders dan voor Sonore kabels. In Leobus zijn Wiki-link lees je ook de vele toepassingen naast audio van nano tubes klik hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 29 minutes ago, carl said: Je zou de nano tubes een keer moeten vergelijken met de “ gewone” Sonore kabels om echt een oordeel te vormen. Er zijn mensen die al met de Sonore Audio kabels speelden en deze hebben ingeruild voor de nano Sonore variant, omdat het verschil in positieve zin groot was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 juni 2018 Author Report Share Posted 19 juni 2018 (edited) Speelt als een zonnetje deze TD-2001 en DL-103 Uiteraard aangesloten met intermoluculaire interlinks Edited 19 juni 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 (edited) Ik zie het. Heel veel weinig vrije electronen. Edited 19 juni 2018 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 Leuke foto Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 Leuke draaitafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 juni 2018 Author Report Share Posted 19 juni 2018 (edited) 1 hour ago, carl said: Leuke draaitafel Nu wel Carl. Dit was de oplossing. Dat blauwe schroefje daarmee kun je de Pulley afstellen waardoor de snaar er niet meer afloopt. Lekker "kneuterig".zo' n DL-103. Waarschijnlijk gebruiken ze al 50 jaar dezelfde verpakking Meet rapportje Mijn globale meting dit 300hertz bij 80µm Lijkt me uitstekend, In de werkelijkheid is de vervorming nog iets lager, hier zit ook een buizen phono-trap tussen. Ga dat eerdaags nog een keer dunnetjes overdoen met de Denon Step-up trafo. Maar veel belangrijker. Je krijgt veel waar voor je geld, vind ik. Ik las in het bijgeleverde foldertje dat er een: "Durable Solid Diamond Stylus" Zou het dan toch een diamant zijn, die gewoon geslepen is uit een stukje ruw diamant? Edited 19 juni 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 juni 2018 Author Report Share Posted 19 juni 2018 1 hour ago, Groovy said: Leuke foto Jack. Ik ga er binnenkort een leuk verhaal over schrijven. Jij hebt een mooie hobby zeg, met die platenspelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 19 juni 2018 Report Share Posted 19 juni 2018 4 hours ago, vintagemod said: Of je hebt rust of je hebt zuiverheid beide gaat niet ,je zal keuzes moeten maken. mvg wol Hmmm, natuurlijk kan het wel allebei. Ik hoor het toch zelf! Jij met je zwart-wit trollenkeuzes altijd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 juni 2018 Author Report Share Posted 20 juni 2018 On 17-6-2018 at 11:52 PM, carl said: Dat klopt, maar met een streamingdienst kan je heel erg veel muziek binnen halen. En goed vinyl is vaak lastig te vinden. Ik vond hier een leuk lijstje Carl tenminste als je van Jazz houdt. En er zijn er wel meer, het is een komen en gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 juni 2018 Author Report Share Posted 20 juni 2018 (edited) Vond hier nog een stuk over het verschil tussen een DL-103 en DL103R http://www.audiophileaddicts.com/2015/02/formidable-denon-103-vs-103r-low-output-moving-coil-phono-cartridges-really-difference/ Al zijn de meningen natuurlijk altijd verdeeld. https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=19129.0 Het aardige van dit element vind ik, dat het gelijk muziek maakt. Het zilver in mijn buizen versterker legt als het ware een loep bovenop het geluid. Dat is heel moeilijk om goed te krijgen, ik heb daar met tussenpozen zo' n 10 jaar mee geëxperimenteerd voordat ik het resultaat had, wat ik nu heb. Ik kan tot nu toe niets negatiefs ontdekken. Je wordt meegesleurd in de muziek. Natuurlijk zijn er verschillen met een Lyra Delos. Maar als je het geluk hebt, dat zo' n DL-103 in je toonarm past en je hebt een béétje phono-trap. Haal je voor weinig geld erg veel muziek in huis. Een DL-103R of een andere variant zou ik zelf niet gauw kopen. Mijn hi-res versterker laat horen wat het origineel kan en dat is veel. Aanrader! Dank je wel Sodejuu en Ivan10 natuurlijk voor het beschikbaar stellen van de benodigde instel mallen en meet plaat Edited 20 juni 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 20 juni 2018 Report Share Posted 20 juni 2018 15 hours ago, carl said: Iets anders bij ons is vandaag de keuken geplaatst. In plaats van het bestelde whilmore white bleek het eekhoorntjeswit te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juni 2018 Report Share Posted 20 juni 2018 Jek, wat lelijk Kreeg daarnet zo'n oud jaren zestig-gevoel terug, toen ik aan de afstemschaal van de Raspberry draaide, en de ene radiozender na de andere op mijn transistorradio doorkreeg. Münster, Beromund... Verschil is, dat je niet zelf fijn hoeft af te stemmen, dat gebeurt vanzelf. En die transistorradio is nu een aardbei, eh, nee, een framboos. Ik heb tijdelijk een abonnement op HipTV, en kan er ook 'beeld' radio op ontvangen. Maar dat kost geld, en werkt toch enigszins moeizaam. Iets als Volumio kan ik er niet naast of op krijgen, maar al zoekende door de add-ons vond ik er eentje die simpelweg Radio heet, en toegang geeft tot honderden radiostations. Je kunt zoeken op land, of genre, en zelf een voorkeurslijstje aanleggen. Radio 4, en 1 (etc), alle concertzenders en nog een hele hoop tinnef (boem boem boem). Of radio Bombay, Irishradio, BBC-nogwat, noem maar op. En zo zat ik met die mooie herinnering aan mijn eerst transistor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts