Tubejack Posted 29 juni 2018 Author Report Share Posted 29 juni 2018 2 minutes ago, vintagemod said: Wat een groot gelul van het filmpje ,dat lijkt nergens op,weer zo,n idiote goeroe,verkopertje. mvg wol Ik vind het prachtig, lekker enthousiast , de inhoud klopt volgens mij ook nog. Vind het beter, dan al die zuurpruimen op deze wereld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2018 Author Report Share Posted 29 juni 2018 (edited) 5 minutes ago, vintagemod said: Aurelic mini is zijn geld waard ,meer wil ik er niet over kwijt. mvg wol Dat is ook niet veel ...... Edited 29 juni 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 Nog een leuk filmpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2018 Author Report Share Posted 29 juni 2018 31 minutes ago, Groovy said: Nog een leuk filmpje. Dus je kunt net zo goed, een AT 95E kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 Heb ik al gedaan. Nu maar wachten op de levering. Gelukkig heb ik die gouwe ouwe Dual nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 (edited) 16 minutes ago, Tubejack said: Dus je kunt net zo goed, een AT 95E kopen Misschien? Wellicht dat je thuis wel verschil hoort,maar in dit filmpje kon ik het niet ontdekken. Edited 29 juni 2018 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 16 minutes ago, Groovy said: Misschien? Wellicht dat je thuis wel verschil hoort,maar in dit filmpje kon ik het niet ontdekken. Zeker als je ook het prijsverschil in ogenschouw neemt zou de keuze niet zo moeilijk moeten zijn. Als ik het goed begrijp kost een MP200 zelfs 10x van wat een AT95 kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2018 Author Report Share Posted 29 juni 2018 8 minutes ago, Pjotr said: Zeker als je ook het prijsverschil in ogenschouw neemt zou de keuze niet zo moeilijk moeten zijn. Als ik het goed begrijp kost een MP200 zelfs 10x van wat een AT95 kost. En hij zal niet 10x beter zijn Pjotr. Maar goed, voor mij bovenkant van mijn klantenkring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 (edited) Elementen blijft lastig om conclusies uit te trekken. De AT 95 E klinkt op mijn Jelco 750 E misschien wel beter dan de MP 200. Op mijn TD 320 met TP 16 IV klinkt de MP 200 echter weer beduidend beter dan de AT 95 E. Dat is toch de combinatie en dat is voor een groot deel koffiedikkijken. Wel past er op toparmen zoals de Graham weer bijna alles. Edited 29 juni 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 (edited) Kan wel kloppen. Een Graham is mooi gedempt meen ik. De Thorens armen zijn in het geheel niet gedempt en komt de demping helemaal aan op het element. Dan gaat de combi veel zwaarder tellen. Edited 29 juni 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2018 Author Report Share Posted 29 juni 2018 (edited) 1 hour ago, carl said: Elementen blijft lastig om conclusies uit te trekken. De AT 95 E klinkt op mijn Jelco 750 E misschien wel beter dan de MP 200. Op mijn TD 320 met TP 16 IV klinkt de MP 200 echter weer beduidend beter dan de AT 95 E. Dat is toch de combinatie en dat is voor een groot deel koffiedikkijken. Wel past er op toparmen zoals de Graham weer bijna alles. Vind je? Ga het gewoon uitproberen Carl, feiten, dingen ervaren zijn veel leuker als "misschien". Nou kom net terug van een luistersessie. Geen overdreven dure installatie Yamaha AS-501, TD-160 met TP16 IV MP150 en Hepta 5 luidsprekers. Luidsprekers links en rechts naast de bank, dus je zit in feite tussen het geluid. En het klonk ontzettend goed. Niks geen naar transssissstor geluid, mooi laag, midden en sprankelend hoog. Natuurlijk veel Pink Floyd gedraaid en verwanten ook live met David Gilmore en zo. Echt om te smullen. Op een gegeven ogenblik kwam er een oude LP op van Rita Reys ...... oooo wat mooi, zo echt, zo relaxed. Als klapstuk Earth & Fire Reality Fills Fantasy het nummer People Come en People Go. Wauw wat goed. Wat een dynamiek, wat een souplesse top. Dat filmpje op Youtube = 0,0 overdreven. De beste man wou nog "een stapje hoger" met andere luidsprekers. Ik: "nergens voor nodig, niks meer aan doen!" Ik heb het uit zijn hoofd gepraat. "Platen kopen" Een MP-150 in een TD-160 van harte aanbevolen, het maakt echt muziek Kan het beter? Alleen voor koffiedikkijkers met veel poen Edited 29 juni 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 Als je veel poen hebt moet je flink oppassen. Voor je het weet geef je veel te veel uit. Audio zit tussen de oren, daar zit geen geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 Ikke vandaag wat knutselen, soldeerbout opgestookt, heb ik toch ineens een sterkere leesbril nodig zeg Gelukkig had ik die ook nog liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 (edited) 1 hour ago, mumsoft said: Als je veel poen hebt moet je flink oppassen. Voor je het weet geef je veel te veel uit. Audio zit tussen de oren, daar zit geen geld. Maakt toch niet uit als je veel hebt? Bovendien maak je met het teveel weer anderen gelukkig Edited 29 juni 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 Bedoeld zal zijn: met geld strooien in willekeurige richtingen gaat niet het maximale geluidsgeluk geven. Om te beginnen: ik zie veel dure dingen die volgepropt zitten met kwalitatief ondermaatse onderdelen. Zoals diodes 1n4001 en zo. Spanningsregelaars van 5 cent. Koppelcondensatoren (gatver) van 10 cent. En maar high end kraaien. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 Gaan we daar weer over bakkeleien? Een dropveter is qua prijs/prestatie onovertroffen. Daar kan geen topkabel tegenop. Een lampensnoer is qua prijs/prestatie onvovertroffen. Een Aldi cd-walkman is qua prijs/prestatie onovertroffen. Een AT95 is qua prijs/prestatie onovertroffen. Nu is de AT95 ook wel werkelijk een schot in de roos. Het element wordt niet voor niks door verschillende "merken" als basis gebruik om (een aantal van) hun elementjes van te "maken" (Clearaudio, Goldenote o.a.) Het youtube filmpje is geen graadmeter om verschillen mee waar te nemen tussend e AT95 ende MP110. Ik hoor hier OP DE PC wel verschil. Is het groot? Nee. In werkelijkheid is het verschil echt wel groter. Bovendien wordt dezelfde arm gebruikt. Gebruikelijk in dit segment, maar ook hier speelt een matchend element beter dan een niet matchend. De AT95 en de MP110 zijn ook daarin verschillend. Een 2x duurder element/apparaat zal echt niet 2x beter spelen. Een 10x duurder ding ook niet 10x. De "regel" die ik altijd hanteeer is een verdubbeling in kosten geeft een 50% upgrade.Je koopt iets voor €100. Iets van €200 geeft 50% verbetering. Iets van €400 geeft daar ook weer 50% op. En iets van €800 weer 50% op die van €400. Als je dat volgt zul je zien dat je nooit aan een verdubbeling in kwaliteit komt t.o.v. die van €100. @Robx Je ziet het prima. Een 1N4004 is nog altijd een prima diode. ik gebruik ze meestal ook nog gewoon, omdat snelle MURretjes en andere fast rectifiers en shottkeydiodes vaak ook problemen veroorzaken. De traagheid van een 1N4004 is vaak prima om troep buiten te houden. Nelson Pass is ook van de "snelle jongens" afgestapt vanwege die reden en hij gebruikt ook liefst "normaal strefelijk" spul. Een NE5532 wordt verguisd, maar met de juiste componenten eromheen maakt het kreng wel muziek. En allemaal die "exoten" zijn echt niet zaligmakend. @Carl Er past echt niet alles in een Graham arm. Een exoot a la Koetsu, Air Tight PC-1 of Lyra Titan zal niet optimaal presteren in een 9" Graham. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2018 Author Report Share Posted 29 juni 2018 1 hour ago, robx said: Om te beginnen: ik zie veel dure dingen die volgepropt zitten met kwalitatief ondermaatse onderdelen. Zoals diodes 1n4001 en zo. Spanningsregelaars van 5 cent. Koppelcondensatoren (gatver) van 10 cent. En maar high end kraaien. groet Ik heb gewone 1N4007 in mijn buizenversterkers Rob. Werkt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 Nou zet er eens iets in als IR 8ETH06PbF en luister daarnaar. Hielp mijn cd speler muziek maken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 (edited) 11 hours ago, Tubejack said: Voor Carl betekend dat zeker een investering van minimaal 10x de prijs van een Auralic mini. En dan niet eens een kant-en-kaler streamer. Nee allen een losse dac, die hij weer aansluit op zijn Auralic mini. Wil hij een: "echte sprong voorwaarts maken zoals hij dat noemt" Het totaal bedrag, ligt eigenlijk ergens in de buurt van zijn complete analoge set-up. Daar geloof ik nu helemaal niets van. In al dat analoge spul zit relatief veel handwerk omdat het in kleine getalen wordt geproduceerd. Streamers zijn vereenvoudigde computers. Die techniek wordt in grote getalen geproduceerd. Hetzelfde geldt voor Dacs. Daarbij worden ook streamers en Dacs zelf in grote getalen verkocht. Je zou dus voor veel minder geld als een draaitafel nagenoeg het maximale moeten kunnen halen uit streaming. PS Roger misschien past niet letterlijk alles op een Graham maar wel erg veel. Michael Fremer gebruikte hem daarom indertijd om elementen te reviuwen. Alles is natuurlijk wel een erg breed begrip Edited 29 juni 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 (edited) 1 hour ago, Sodejuu said: Gaan we daar weer over bakkeleien? Een dropveter is qua prijs/prestatie onovertroffen. Daar kan geen topkabel tegenop. Een lampensnoer is qua prijs/prestatie onvovertroffen. Een Aldi cd-walkman is qua prijs/prestatie onovertroffen. Een AT95 is qua prijs/prestatie onovertroffen. Waar bij de Aldi? Ga ik er gelijk een AT95E halen 1 hour ago, Sodejuu said: @Robx Je ziet het prima. Een 1N4004 is nog altijd een prima diode. ik gebruik ze meestal ook nog gewoon, omdat snelle MURretjes en andere fast rectifiers en shottkeydiodes vaak ook problemen veroorzaken. De traagheid van een 1N4004 is vaak prima om troep buiten te houden. Nelson Pass is ook van de "snelle jongens" afgestapt vanwege die reden en hij gebruikt ook liefst "normaal strefelijk" spul. Een NE5532 wordt verguisd, maar met de juiste componenten eromheen maakt het kreng wel muziek. En allemaal die "exoten" zijn echt niet zaligmakend. Wat Pass zegt is niet zaligmakend hoor. Zonder te vertellen wat voor problemen is dat ook maar een slag in de lucht. Standaard 1N4004 dioden zijn idd prima dioden. Ze dan wel langzamer maar ze hebben toch wel een erg grote zgn "snap-off energie". Die komt in een klap vrij met afschakelen en veroorzaakt erg veel storing, ook HF rommel. Zonder maatregelen verstiert dat zelfs behoorlijk de FM ontvangst in de omgeving. De snellere soft recovery UF4004 is vergelijkbaar en genereert aanzienlijk veel minder snap-off herrie. Kost vrijwel hetzelfde als een 1N4004. Edited 29 juni 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 12 minutes ago, carl said: Daar geloof ik nu helemaal niets van. In al dat analoge spul zit relatief veel handwerk omdat het in kleine getalen wordt geproduceerd. Streamers zijn vereenvoudigde computers. Die techniek wordt in grote getalen geproduceerd. Hetzelfde geldt voor Dacs. Daarbij worden ook streamers en Dacs zelf in grote getalen verkocht. Je zou dus voor veel minder geld als een draaitafel nagenoeg het maximale moeten kunnen halen uit streaming. Klop helemaal Carl. Gisteren demonstreede George (Kappa) op de AVMN avond hoe je voor ca €100 een heel goed klinkend streamer + DAC systeem zelf in elkaar klust met componenten zo van Ebay geplukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2018 Author Report Share Posted 29 juni 2018 38 minutes ago, carl said: Daar geloof ik nu helemaal niets van. Geeft niet Ben lekker plaatjes aan het draaien met de Thorens. Werkt prachtig. Er zit een heel mooi geluid in zo' n DL-103 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juni 2018 Report Share Posted 29 juni 2018 Ik hoop dat ik George weer eens zie in Krefeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2018 Author Report Share Posted 29 juni 2018 (edited) 56 minutes ago, robx said: Nou zet er eens iets in als IR 8ETH06PbF en luister daarnaar. Rob als jij daar gelukkig mee bent prima. Zelf beperk het aantal exclusieve onderdelen tot een minimum. In mijn phono pre waar ik nu mee speel zitten er wel een paar zoals Audio Note koperfolie in olie condensatoren in de 1e trap waar de micro details zitten. Mooie zilver mica condensatoren in het RIAA filter. Maar voor de rest weerstandjes van een 10 cent. Wel een paar goede condensatoren in de voeding. Maar niet overdreven. Edited 29 juni 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 juni 2018 Report Share Posted 30 juni 2018 Lul maar door Wiel. Een NE5532 kan ook heel muzikaal klinken. Kwestie van de juiste componenten erom heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts