Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 1 hour ago, Hans van Liempd said: Deze Jack.., maar verkeerd gelezen. Bij MC lijkt het me wél makkelijker om mbv een fatsoenlijke versterker de detail te behouden. Het vervormd in ieder geval aanzienlijk minder, op uitgang niveau van het cartridge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 juli 2018 Report Share Posted 3 juli 2018 Mijn AT 95 ex is binnen. Morgen inbouwen en luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juli 2018 Report Share Posted 3 juli 2018 Mooi. Maar wat is er eXtra aan t.o.v. een AT 95 E? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 juli 2018 Report Share Posted 3 juli 2018 Ik meen dat frequentie respons wat breder is 20 tot 22.000 hz. Bij een E is dat 20 tot 18.000 hz. Stylus, eliptica bonded. Misschien zijn er nog meer verschillen, e10 duurder dan de e dus hij moet beter klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juli 2018 Report Share Posted 3 juli 2018 Ok, bedankt. Misschien gaat-ie dan ook langer mee, gezien de discussie hier. Ik geloof dat in mijn nieuwe draaierd niks anders past dan een E, en daar doen we het maar mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 juli 2018 Report Share Posted 3 juli 2018 Als ik ze zelf niet stuk maak dan gaan de elementen lang mee. Soms sneuveld een naald bij inbouwen dat is wel jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 De AT 95ex is een voor het geld een leuk element. Het klinkt heel behoorlijk,stemmen en muziek klinken los van elkaar en toch homogeen. Het laag is voldoende aanwezig maar ook niet teveel. Ik vermoed dat er heel weinig verschil is met de 95e. Ik denk dat er weing onderlinge verschillen zijn in elementen van deze prijsklasse. Denk! ik heb ze natuurlijk lang niet allemaal beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Peter, de EX is marginaal gedetailleerder dan de gewone AT95e. De meesten horen het verschil niet. Wil je echt een stap maken is met een HE naald wel duidel;ijk een verschil waarneembaar. Er zit echt wel verschil in de budget elementjes. Voor mij no go's zijn Rega Carbon, Rega Bias, Ortofon 2M, alle Shure elementjes en Goldring Elan/Electra. Wat wel kan zijn de Sumiko (black) Pearl (klinkt wel erg warm), Nagaoka MP100, Audio Technica AT95e, Grado Black2 en Green2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Ok,eerlijk gezegd hoor ik marginale verschillen ook niet. Het zal zo zijn,maar iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Denon 110-160 vind ik goed klinken,Goldring Eroica ook en Benz micro gold en wood vind ik top. De At 5 occ en 12s waar ik nu mee draai bevallen mij ook goed. Stik ik heb in elke dt een At element besef ik nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 (edited) Ik ben platen aan het wassen Peter en die worden dan als eerste getest op de Thorens 160 met de AT 95 E. Klinkt heel aardig, maar zoals Jack, iets minder detailrijk als boven. Zou ook niet goed zijn als dat niet zo was. Op dit moment staat “ Roltrap naar de maan” op Edited 4 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Maan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Klein Orkest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 OK. Kende alleen: hemel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Oude meuk,i love it. Decca microlifter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 (edited) Erg knappe teksten, komt bij mijn Collectie op zolder. Je moet je toch een beetje kind voelen om zoiets te kunnen schrijven. Over d Joshua Tree van U 2 moet ik nog even goed denken. Edited 4 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Harrie Jekkers is gewoon een fenomeen. Hij schrijft uitermate sterke en rake teksten waar je je makkelijk mee kunt identificeren en hij kan als geen ander rijmen zonder dat het opvalt. Hij verbuigt de zinnen nl niet om het rijmend te krijgen. HIj heeft behalve voor zijn Klein Orkest ook veel voor Kinderen voor Kinderen geschreven. Het Klein Orkest toert nu door de schouwburgen. Zeker een bezoekje waard. En als je wil lachen, bekijk dan zijn conferences maar eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Ik had willen boeken voor Tilburg maar was te laat,binnen no time uitverkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Ik ben er nog wel hoor maar heb het erg druk met allerlei bezigheden buitenshuis. En nu de hele set, inclusief pc, naar de zolder is verhuisd staat het spul eigenlijk alleen 's avonds nog aan. Ik moet keuzes maken qua invulling van de weinige vrije uren die ik momenteel heb en ben de laatste tijd heel weinig met audio bezig, behalve een half uurtje luisteren en zo af en toe even meelezen hier. Heb de Raspberry met Volumio nu lekker aan het draaien na wat opstart problemen. De eerste Raspberry die al na een dag de geest gaf is keurig vervangen door de leverancier en deze werkt prima. Ik heb nog wel wat problemen met het laag hier op de zolder. De houten vloer doet te veel mee. M'n speakers staan op spikes op dikke betontegels, daaronder een soort van foamrubber wat even goed werkte maar nu zover is ingedrukt dat het niets meer doet. Morgen ga ik ook spikes onder de tegels zetten, kijken wat dat doet. Als iemand suggesties heeft lees ik dat graag. Let wel: de speakers zijn 33cm breed, 44.5cm diep en 110cm hoog daardoor kan er niet een heel dikke constructie onder, 15 cm is de max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Tijd is zelfs een probleem als je met vervroegd pensioen bent TL. ik zit ook op zolder en heb daar een veel beter geluid dan beneden of in mijn vorige huis. Je hebt wel stevige LS en ik vraag dan ook af of het wel een vloerprobleem is of dat je niet gewoon te veel laag hebt voor deze ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 juli 2018 Author Report Share Posted 5 juli 2018 Top ik haal 90µm zonder problemen naald kracht 1,75gram Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 Wat heeft dat nu met de mindere detaillering te maken Jack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 Ben nu zelf iets nutteloos aan het doen. In het stapeltje nog-te-beschrijven cd's zit een doosje met drie cd's van Cristina Branco, "Idealist". Die had ik kennelijk al geript, maar zonder enige info van FreeDB. Dat doe ik al jaren niet meer zo. Eerst info in freedb, dan pas rippen. Nu dat maar eens gecorrigeerd, en de cd's opnieuw rippen. Nutteloos, natuurlijk, zoek Branco maar eens op in Tidal, Qobuz, Spotify of dingetje. En vergelijk de geluidskwaliteit eens. Maar wie a zegt moet b zeggen, en de laatste loodjes wegen het zwaarst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 juli 2018 Author Report Share Posted 5 juli 2018 30 minutes ago, carl said: Wat heeft dat nu met de mindere detaillering te maken Jack? Ik snap je vraag niet Carl. Waar doel je op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 20 hours ago, TL 200 said: Ik ben er nog wel hoor maar heb het erg druk met allerlei bezigheden buitenshuis. En nu de hele set, inclusief pc, naar de zolder is verhuisd staat het spul eigenlijk alleen 's avonds nog aan. Ik moet keuzes maken qua invulling van de weinige vrije uren die ik momenteel heb en ben de laatste tijd heel weinig met audio bezig, behalve een half uurtje luisteren en zo af en toe even meelezen hier. Heb de Raspberry met Volumio nu lekker aan het draaien na wat opstart problemen. De eerste Raspberry die al na een dag de geest gaf is keurig vervangen door de leverancier en deze werkt prima. Ik heb nog wel wat problemen met het laag hier op de zolder. De houten vloer doet te veel mee. M'n speakers staan op spikes op dikke betontegels, daaronder een soort van foamrubber wat even goed werkte maar nu zover is ingedrukt dat het niets meer doet. Morgen ga ik ook spikes onder de tegels zetten, kijken wat dat doet. Als iemand suggesties heeft lees ik dat graag. Let wel: de speakers zijn 33cm breed, 44.5cm diep en 110cm hoog daardoor kan er niet een heel dikke constructie onder, 15 cm is de max. De kogels met eierdoppen helpen hier behoorlijk. Hier dan wel een stenen vloer, maar ook erg licht en behoorlijk buigslap. Zeker met grote zware speakers kan dit prima werken. De hoogte is ca 30 mm, maar dan moet er wel een glad en hard vlak zijn. In mijn geval de geslepen kant van de hardstenen tegels waar de speakers op staan. Kom een keer kijken en luisteren wanneer je tijd en zin hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 2 hours ago, Tubejack said: Ik snap je vraag niet Carl. Waar doel je op? Ik had de idee dat je met minder detaillering te maken had bij een van je elementen Jack. Dus ik dacht dat die posting ermee te maken had - kennelijk niet dus . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts