Tubejack Posted 5 juli 2018 Author Report Share Posted 5 juli 2018 (edited) 26 minutes ago, carl said: Ik had de idee dat je met minder detaillering te maken had bij een van je elementen Jack. Dus ik dacht dat die posting ermee te maken had - kennelijk niet dus . Nee hoor, dat was een eigen foto. Heb een MP-200 in mijn Sony PS-6750 geschroefd. 1e indrukken positief, het gaat nog een beetje alle kanten op. Bij de 1e paar LP's vooral stevig laag, nu klinkt het weer wat helderder. Moet nog even inspelen. Technisch gezien, vind ik het erg goed MI element, relatief lage vervorming Zo even Sara K opzetten, dat maakt vast wat los @TL200 ik gebruik dat zeer stevige (afval) rubber dat ze onder stenen terras tegels gebruiken. Dat deukt niet of nauwelijks in. O.a. te koop bij Hornbach Edited 5 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 Ja idd. Die Nagaoka's laten horen dat je ze nog moet inspelen. gelukkig gaat dat eerste stuk redelijk snel. Het zal in het begin nog even op n neer gaan (geen detail, teveel en ongecontroleerd laag en daarna weer te fris, geel laag). Dat middelt zich uit ende verschillen worden steeds kleiner. Het ergste heb je nu wel gehad Jack. Na een kant of 4-5-6 wordt het allengs rustiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 juli 2018 Author Report Share Posted 5 juli 2018 (edited) Net een LP op gezet van Dido "No Angel" haar stem klinkt via deze LP al gauw slissig en een beetje rauw. Nou prima, het klinkt natuurlijk samen met een buizen preamp. Ook Sara K is geen probleem. Kant B het 1e nummer "The painter" gaat echt laaaaag, maar wordt niet vervelend. Ook bij hogere volumes. Mooi element, voor relatief weinig geld. Edited 6 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Zo, heb het laag weer een beetje onder controle. De speakers staan nu gewoon op spikes op de vloer. Wel met de bijbehorende metalen rondjes eronder anders zakken ze zo een cm in de planken. Had achter de speakers een groot dik vloerkleed aan de muur en die is ook weer af. Het midden en hoog was wat te zwaar gedempt. Nu wil ik nog wat experimenteren met schuin geplaatste panelen achter de luisterplaats. Heb zo af en toe een staande golf. Je blijft bezig hè. Moet nu eerst even met m'n pa naar de oogkliniek, jaarlijkse controle i.v.m. diabetes. @Marc: ik PM je vanavond even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Mijn audiofiele dag bracht me in Zaandam in huize Tubejack. Daar stond zijn Sony draaitafel met een mooi paars Nagaoka element in te spelen. Want berenieuw. Het klonk strak. Meteen was mij duidelijk dat het niet alleen aan het element lag, maar ook aan zijn laatste modificaties van zijn Van der Veen buizenversterker. Wat een geluid. Ik kan niet anders zeggen. Hij heeft misschien de grenzen opgezocht wat technisch en veilig kan, maar daar krijg je ook wel een upgrade in geluid voor terug. Daarna koppelt Jack de Thorens platenspeler met Denon 103 element en originele Denon step up transformator aan de versterker. Het geluid springt nog meer van de luidsprekers af. Dit is dus een MC element. Geen enkele schorheid of scherpte. Gewoon muziek. Soepel, strak en schoon. Voor de luistersessie loopt Jack me nog door het afstellen van een draaitafel element. Zijn nieuwe Nagaoka is het vijfde element die hij heeft afgesteld. Hij blijft net zolang priegelen tot dat hij de hoogste mu haalt met de minste vervorming. Er werd ten huize Tubejack muziek gedraaid met de Dire Straits, Yello, Sara K, Coldplay en Michael Jackson. Het klinkt zo stil dat ik even dacht naar zijn streamerset te luisteren maar nee. Het was toch echt zijn platenspeler. Als er een analoog diploma was te uit te delen heeft hij deze cum laude gehaald. Mooi hoor! Er is altijd goed, beter, best. En na meer dan tien jaar buizenkennis opdoen en recent het verdiepen in elementen zit hij op best. Hulde Jack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Heel fijn als je je set zo ver krijgt,daar moet je wel wat voor doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juli 2018 Author Report Share Posted 6 juli 2018 Dank je Ivan, het klinkt inderdaad lekker. Naar verluid keek Spido tevreden, naar beneden. Daar hadden we het over. Alleen misschien toch een AS-212 tone arm..... en een Leak versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juli 2018 Author Report Share Posted 6 juli 2018 7 minutes ago, Groovy said: Heel fijn als je je set zo ver krijgt,daar moet je wel wat voor doen. Dank je. Het allermoeilijkste vind ik, digitaal én analoog fatsoenlijk laten klinken op één set. Bijna een onmogelijke missie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Is dat niet een kwestie van de bronnen Jack? Als je versterker en speakers vinyl goed laten klinken moet dat ook met een digitale bron/dac-combinatie kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juli 2018 Author Report Share Posted 6 juli 2018 Ik kreeg dat nooit helemaal gelijkwaardig werken. Tot nu toe. Het was of het één, of het àndere. De bronnen horen bij het beste van dit moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Fijn dat al je werk en zoektochten een mooi resultaat opleveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Ik duik nu nog even in Kodi. Vast wel iets te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Zeker Jack, zeker. Die AS212 komt er vast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 13 hours ago, Tubejack said: Ik kreeg dat nooit helemaal gelijkwaardig werken. Tot nu toe. Het was of het één, of het àndere. Gek, ik meen dit toch eerder van je gelezen te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juli 2018 Author Report Share Posted 7 juli 2018 (edited) 3 hours ago, mumsoft said: Gek, ik meen dit toch eerder van je gelezen te hebben. Zelfs een aantal keer. Techniek staat hier niet stil, je probeert telkens de lat hoger te leggen Marc. Maar na 10 jaar zou ik niet meer weten wat. Het kan wel met name in analoog, maar dan moet ik daarvoor eerst duizenden € investeren. Voor wie? Er zijn al genoeg toppers en top merken in dat high-end segment. Ivan hoort genoeg audio, dus als die van mening is dat ik cum laude geslaagd ben. Dan vind ik dat voor het segment, waarin ik opereer, goed genoeg. Edited 7 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 En Cock is volgens Ivan waarschijnlijk summa cum laude geslaagd. Of is het geslaagt? "In Nederland wordt slechts een enkeling bekroond met de toewijzing summa cum laude. Wanneer een student dit behaald, wordt hiervoor dan ook grote lof voor gegeven." Ik hoop, tevergeefs denk ik, dat Ivan hier nog eens een examen komt afnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juli 2018 Author Report Share Posted 7 juli 2018 (edited) Cock is gewoon een uniek segment Marc. Ik heb hier klantjes, die €350 voor een reparatie, revisie of pick-up element al heel wat vinden. Ik moet daar niet, met een LCR phono-trap van €3000,- aankomen. Waarvan de ontwikkeling kosten nog wel een factor 2...2,5 hoger liggen, dat geld haal ik er nooit uit. Geld vind ik trouwens niet het belangrijkste een goed geluid wel. De meeste kennis daarvoor geef ik gewoon voor niks weg. En dan zijn er nog steeds mensen " die alles duur vinden". Edited 7 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 Wol, waren er maar discipelen van Cock .... Kennisoverdracht is hoog nodig. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juli 2018 Author Report Share Posted 7 juli 2018 53 minutes ago, vintagemod said: Jack,soort zoek soort , En Ivan is een discipel van Cock, mvg wol 1) Dat hoeft niet. 2) Zit ik goed dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 (edited) En breng jij je kennis over op een jonger persoon Jack ? Wees verzekerd: dat is geen commentaar of zo, maar een oproep al die kennis veilig te stellen. Net als Cock hopelijk doet.. groet ps ik snap best dat in de jongere generaties minder audio knutselaars zitten. maar dan nog ... interesse stimuleren ... en uitbouwen Edited 7 juli 2018 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juli 2018 Author Report Share Posted 7 juli 2018 50 minutes ago, robx said: En breng jij je kennis over op een jonger persoon Jack ? Zeker, naar alle leeftijden. Sommige vragen wel erg veel pffff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 (edited) 2 hours ago, vintagemod said: Jack,soort zoek soort , En Ivan is een discipel van Cock, mvg wol @Vintagemod: Er klinkt wat afgunst door, ouwe trollie Wollie. ;-) Als gedoopt mens zijnde zou ik toch allereerst een discipel van Jezus moeten zijn, Vintagemod. Ik hoop ook dat er geen nieuwe messias nodig is, want zelfs al verlies je je leven. De mensheid leert weinig bij. Ben ik fan van Sonore Audio? Ja zeker. Ik weet sinds de X-Fi/VAD dat ze op eenzame hoogte staan. Maar ik ben ook fan van Hepta, Marantz, en Pink Faun. Net zoals jij je eigen belijdende onderwerpen hebt: Naim DAC's, je anti-goeroe complex, digitale LP's zijn oplichterij, geld en kwaliteit zijn geen probleem als je maar de juiste match hebt filosofie, etc. Maar je hebt gelijk ik bezoek graag bijzondere mensen, zoals Cock, Jack, en waar ik nog meer welkom ben, zoals bij Mumsoft. Eenieder heeft een verhaal te vertellen en dat is bijzonder. Edited 7 juli 2018 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 6 hours ago, Tubejack said: Cock is gewoon een uniek segment Marc. Ik heb hier klantjes, die €350 voor een reparatie, revisie of pick-up element al heel wat vinden. Ik moet daar niet, met een LCR phono-trap van €3000,- aankomen. Waarvan de ontwikkeling kosten nog wel een factor 2...2,5 hoger liggen, dat geld haal ik er nooit uit. Geld vind ik trouwens niet het belangrijkste een goed geluid wel. De meeste kennis daarvoor geef ik gewoon voor niks weg. En dan zijn er nog steeds mensen " die alles duur vinden". Toch denk ik dat er wel markt is voor een eigenbouw versterker of zelfs streamer die je op bestelling maakt en rechtstreeks levert. Niet iets wat je helemaal zelf ontwerpt, maar een variatie op een bekend thema met eigen inbreng. Neem nu Macmini, wie kan (en wil) nu zo’n ding helemaal klaar maken voor streaming en nodeloze dingen eruit verwijderen. Ontwerpen van Pass en John Lindsey Hood zijn verder vrij te te krijgen op internet en er is nog wel meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juli 2018 Author Report Share Posted 7 juli 2018 (edited) 32 minutes ago, carl said: Toch denk ik dat er wel markt is voor een eigenbouw versterker Na 4 of 5 prototypes, was ik bijna zover Carl, met een zwaar gemodificeerde van der Veen versterker. Houd van de Veen ermee op Voor de happy few die zo' n ding hebben bouw ik hem om. Ik heb daar officieel toestemming voor [....] Jouw werk blijft helemaal overeind, want klanten kunnen voor updates en verbeteringen juist bij jou terecht. Daarin heb je mijn volle steun. [....] Een Mac mini geschikt maken voor hi-res is geen probleem met de juiste hard en software eromheen. Edited 7 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 Hier de hele avond muziek. Nou ja, lawaai eigenlijk. Op ca 5 km hier vandaan is een festival aan de gang en de wind staat deze kant op. Ik zit met een koptelefoon op, op mijn I pad naar een voetbalwedstrijd te kijken (mijn vrouw kijkt tv.) en hoor het gedreun nog steeds. Je zou daar op het terrein zijn zeg. Dan wordt je in één avond doof. Stelletje gekken achter de knoppen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts