Groovy Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 Nou ja,eigenbouw op bestelling wel. Bouw een goede phonotrap of versterker en adverteer daar mee,weinig mensen brengen daar een fatsoenlijk bod op uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 Iemand zou eens een (relatief) betaalbare streamer moeten bouwen, die zo veel als mogelijk plug and play is. Iets op basis van een Raspberry ofzo, met een displaytje en met al het nodige voorgeïnstalleerd voor de absoluut a-technische gebruiker. Met een duidelijke stap-voor-stap handleiding om de zaak te kunnen bedienen via tablet of telefoon. Leuk kastje eromheen met goeie voeding en dan mag dat best wat meer kosten. Ik vermoed dat je daarme wel eens in de roos zou kunnen schieten......in ieder geval zou je al verzekerd zijn van MIJN klandizie; ik vind het nu gewoonweg nog steeds teveel "'gedoe" en blijf daarom nog steeds hangen in de oude knijpdoos en een overjarige laptop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juli 2018 Report Share Posted 7 juli 2018 Nou moe, zo moeilijk is het niet hoor. Zeg ik dan, met mijn krakkemikkige achtergrond. Raspberry's met display kun je zo kopen. Er zijn zeker 2 apps voor, het barst van de doosjes eromheen, en het hele geval was bedoeld voor de scholing van kinderen. Daarnet nog 'lekker' zitten kijken naar The investigation game over Alan Turing en de Enigma machine. Gewoon op zo'n Rasp met een stikkie in zijn achterwerk, een behoorlijk beeldscherm, en de rest van de set. Als je het leuk vind wil ik er wel een voor je klaarstomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 10 hours ago, Groovy said: Nou ja,eigenbouw op bestelling wel. Bouw een goede phonotrap of versterker en adverteer daar mee,weinig mensen brengen daar een fatsoenlijk bod op uit. Punt is dat het allemaal gerommel in de marge blijft. Zelfs als we de ontwikkelingskosten niet mee rekenen, goede spullen worden geboren uit liefde toch? De omzet is simpelweg te klein t.o.v. de benodigde logistiek. Materiaalkosten zijn het niet maar wel de arbeidskosten. Arbeidskosten krijg je alleen maar omlaag met schaalvergroting en daarvoor is de markt weer te klein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 44 minutes ago, vintagemod said: Is geen afgunst,maar cockie weet soms niet waar klepel hangt. Ik vindt het zelf prachtig dat jij hem promoot,Cock heeft kennis en kunde ,maar hij springt van de hak op de tak. Discipelen laat wat van je horen. mvg wol Aan de lokale trol: Je komt hier alleen de boel opjutten en dan ga je weer. Cock nodigt je uit en zelf ben je te oud en te moe om te komen, want ver. Nu dit weer: Van de hak op de tak - heb je je eigen berichten wel eens gelezen? Voor iemand die niets van zijn kennis en kunde laat zien wordt je ook erg vermoeiend. En natuurlijk is het afgunst. Ieder merk of persoon die bij je boven het maaiveld uitkomt, beticht je van van alles. In jouw wereld mag je nergens blij mee zijn. We kennen elkaar al langer op dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 17 minutes ago, Ivan10 said: Aan de lokale trol: Je komt hier alleen de boel opjutten en dan ga je weer. Cock nodigt je uit en zelf ben je te oud en te moe om te komen, want ver. Nu dit weer: Van de hak op de tak - heb je je eigen berichten wel eens gelezen? Voor iemand die niets van zijn kennis en kunde laat zien wordt je ook erg vermoeiend. En natuurlijk is het afgunst. Ieder merk of persoon die bij je boven het maaiveld uitkomt, beticht je van van alles. In jouw wereld mag je nergens blij mee zijn. We kennen elkaar al langer op dit forum. MIjn voorstel is om hem volledig te negeren en niet meer te reageren. Het heeft namelijk geen enkele zin.Ook is het verstandig niet te proberen zijn berichten te lezen (meestal toch onleesbaar). Grote kans dat deze vermoeiende man dan zijn activiteiten hear staakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 2 hours ago, Pjotr said: Punt is dat het allemaal gerommel in de marge blijft. Zelfs als we de ontwikkelingskosten niet mee rekenen, goede spullen worden geboren uit liefde toch? De omzet is simpelweg te klein t.o.v. de benodigde logistiek. Materiaalkosten zijn het niet maar wel de arbeidskosten. Arbeidskosten krijg je alleen maar omlaag met schaalvergroting en daarvoor is de markt weer te klein. Ik had vorige week een paar ex stratenmakers aan het werk. Een was met pensioen en de ander had nu werk wat zijn knieën konden verdragen. Uit kameraadschap deden ze er af en toe een karwij bij. Verdienden er zo een leuke zakcent bij. In die zin zie ik de productie van dergelijke audio producten. Worden op bestelling gemaakt en met speciale wensen wordt rekening gehouden. Hoeven geen grote marges op want mond op mond reclame en geen importeur of winkel die er 100 procent op zet. In feite werkt Cock nu zo met zijn draaitafel, hetzelfde zie je bij die arm van Creative audio, ook dr Thorens maakt op die basis kabels en stroom verdelers. En zoals Sander zegt op het gebied van streamers is er ook zeker vraag. Ik heb Roger wel eens gesuggereerd om een Tilt regeling a la Quad te maken, het schema staat op internet. Zoiets kan je in de tape lus plaatsen, dus de High End gedachte wordt niet aangetast. Bovendien kopen audiofielen er graag een gadget bij En als je een echt leuk produkt hebt ontwikkeld waar vraag naar blijkt te zijn, kun je misschien nog wel eens meer verdienen dan een leuke zakcent. Is dat niet het geval met Akiko? Edited 8 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Yep,maar wie zou jij iets laten bouwen van zeg e600,Roger en wie nog meer? Veel mensen durven het niet aan als ze de bouwer niet kennen. Ik ook niet. Mond op mond reclame daar moeten ze het van hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 15 minutes ago, carl said: Ik had vorige week een paar ex stratenmakers aan het werk. Een was met pensioen en de ander had nu werk wat zijn knieën konden verdragen. Uit kameraadschap deden ze er af en toe een karwij bij. Verdienden er zo een leuke zakcent bij. In die zin zie ik de productie van dergelijke audio producten. Worden op bestelling gemaakt en met speciale wensen wordt rekening gehouden. Hoeven geen grote marges op want mond op mond reclame en geen importeur of winkel die er 100 procent op zet. In feite werkt Cock nu zo met zijn draaitafel, hetzelfde zie je bij die arm van Creative audio, ook dr Thorens maakt op die basis kabels en stroom verdelers. En zoals Sander zegt op het gebied van streamers is er ook zeker vraag. Ik heb Roger wel eens gesuggereerd om een Tilt regeling a la Quad te maken, het schema staat op internet. Zoiets kan je in de tape lus plaatsen, dus de High End gedachte wordt niet aangetast. Bovendien kopen audiofielen er graag een gadget bij En als je een echt leuk produkt hebt ontwikkeld waar vraag naar blijkt te zijn, kun je misschien nog wel eens meer verdienen dan een leuke zakcent. Het is een leuke gedachte maar daarmee kan de schoorsteen echt niet roken. Ik noem dat misbruik maken van mensen die al dan niet uit nood, voor een grijpstuiver willen of zelfs moeten werken. Wat jij wilt zou bedrijfsmatig gezien al gauw in de 5K moeten gaan kosten. Heb jij dat er voor over over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) Ik denk dat ik aan die Pass Kloon gebouwd door Roger een (meer dan) uitstekende phono versterker heb gekocht Peter en dat voor eenderde van de prijs van de concurrentie. Er is ook niet op onderdelen bezuinigd wat bij veel bedrijven wel het geval is. Ik heb de Kloon een week te leen gehad om te kijken of het wat was in mijn set. De zeer professionele achtergrond van Roger deed de rest. Met zijn achtergrond op het gebied van automatisering zou Jack bijvoorbeeld een service kunnen leveren om een aangeleverde Mac Mini om te “bouwen” als audiofiele streamer. Zelfs Wiel zou geïnteresseerd zijn Edited 8 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) Jack denkt er erg hard over na, om er helemaal mee te kappen en eerder met pensioen te gaan. Als het even kan, doe ik het. Ben druk aan het rekenen. Nadeel is dat ik dan tot mijn echte pensioen (68) niets meer mag bijverdienen, aan de andere kant zie ik daar nu ook niets van, alles gaat naar de gemeente. Wat jullie vergeten, is de fiscus. Dat is niet leuk, -minimaal 36,55% over de bruto inkomsten en dan nog iets van 6,5% sociale premies over het netto bedrag- Ook al doen ze daar nog zo hun best om het leuker te maken. Je bent met wat eigen kosten zo 50% kwijt en dan heb je nog geen muntje verdient Zwart werken zoals die stratenmakers? Nou je hoeft maar 1x controle van je boeken gehad te hebben..... Bij mij zijn ze al vaker langs geweest. Mijn administratie is prima op orde, dus ze waren heel redelijk. Edited 8 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 3 hours ago, vintagemod said: Is geen afgunst,maar cockie weet soms niet waar klepel hangt. Ik vindt het zelf prachtig dat jij hem promoot,Cock heeft kennis en kunde ,maar hij springt van de hak op de tak. Discipelen laat wat van je horen. mvg wol Hij weet niet waar de klepel hangt, vandaar dat mensen er in grote getale heen reizen. Komen er trouwens ook zoveel mensen naar jouw Limburgse Trollenkot om zich te lavan aan jouw nietszeggende opmerkingen en nog nooit getoonde kennis. Ga toch weg man, het enige wat jij kan is goede mensen en goede pogingen afzeiken. Dat ze je daarvoor nog niet op je piepende bek hebben geslagen verbaast me en dat je hier nog mag komen eveneens. Mafkees.... Edited 8 juli 2018 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 1 hour ago, Pjotr said: Het is een leuke gedachte maar daarmee kan de schoorsteen echt niet roken. Ik noem dat misbruik maken van mensen die al dan niet uit nood, voor een grijpstuiver willen of zelfs moeten werken. Wat jij wilt zou bedrijfsmatig gezien al gauw in de 5K moeten gaan kosten. Heb jij dat er voor over over? De idee is altijd geweest dat grootschalige produktie tot lagere prijzen leidt Peter. Dat is achterhaald want de prijs van producten wordt tegenwoordig meer bepaald door distributie dan productiekosten. Zeker bij de geringe produktie van high end telt dat dubbel door. Trouwens niet raar dat nieuwe vormen van distributie ontstaan. En of de schoorsteen er van kan roken hangt natuurlijk ook af van de branche en de maker af.Mijn keuken heb ik bijvoorbeeld laten maken door een professionele timmerbedrijf. Deze keuken is gemaakt van watervast Multiplex en niet van het goedkoper MDF zoals de topmerken laten doen. De prijs lag wel lager dan die van een topmerk en er is sprake van echt maatwerk. Mijn grote voordeel was daarbij dat het oude kostbare granieten aanrechtblad kon worden hergebruikt wat me veel geld scheelde. Kom daar maar eens bij Bulthaup aan Een ander voorbeeld is het groentenpakket wat we altijd bij twee boerinnen betrokken. De kosten van distributie zitten echter in de kwaliteit van het produkt.Rechtstreeks bij de biologische boer kopen is verser en gezonder. Dat is toch verder geen misbruik maken van mensen? PS 1 die stratenmakers waren niet zwart. Boven de pensioenleeftijd hoef je geen sociale lasten te betalen. Ik ken er genoeg die zich vervelen en er zo een zakcent bij verdienen. PS 2 normaal wordt een bedrijf niet vaak gecontroleerd Jack. Vroeger was dat een keer in de zeven jaar, nu schijnt dat door personeelstekort veel minder. Je hebt dus een speciale behandeling gehad. Edited 8 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 16 minutes ago, carl said: PS die stratenmakers waren niet zwart. Boven de pensioenleeftijd hoef je geen sociale lasten te betalen. Ik ken er genoeg die zich vervelen en er zo een zakcent bij verdienen. Dat is fijn Carl, over een jaartje of 8..... Heb ik nu niets aan..... Edited 8 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Krijg je eigenlijk nog pensioen van je oude werkgever? Daar teer ik nu op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 4 minutes ago, mumsoft said: Krijg je eigenlijk nog pensioen van je oude werkgever? Daar teer ik nu op. Dat is weinig Marc, het nadeel is, dat je er van de fiscus tot je AOW leeftijd niets mag bijverdienen. Mocht dat wel, dan had ik het meteen gedaan. Edited 8 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Zie je dat niet tè zwart? Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar ik heb het zo geregeld dat mijn inkomsten net onder een belastinggrens blijven, zodat ik over het topje niet extra hoef te betalen. En ik ben nog niet aan de AOW toe. Kun je jezelf niet ontslaan, en WW-uitkering vragen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 Just now, mumsoft said: Zie je dat niet tè zwart? Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar ik heb het zo geregeld dat mijn inkomsten net onder een belastinggrens blijven, zodat ik over het topje niet extra hoef te betalen. En ik ben nog niet aan de AOW toe. Kun je jezelf niet ontslaan, en WW-uitkering vragen? Nee helaas niet, ik ben zelfs gewaarschuwd door mijn pensioenfonds. En mij zelf ontslaan kan ook niet want ik ben niet in loondienst. Las net wel wat anders https://financieel.infonu.nl/geld/188637-bijverdienen-naast-vervroegd-pensioen-mag-dat.html In het kort houd het in, dat ik nog een jaartje moet wachten totdat ik 61 en 4 maanden ben. Daarna kan ik lekker mijn gang gaan en ben van alle gedoe af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 35 minutes ago, Tubejack said: Dat is weinig Marc, het nadeel is, dat je er van de fiscus tot je AOW leeftijd niets mag bijverdienen. Mocht dat wel, dan had ik het meteen gedaan. Ellie is sinds gisteren met vervroegd pensioen en veel van haar collega’s vallen nog wel eens in bij zwangerschap e.d. Als ik dat stukje op internet nog eens lees zijn de uitzonderingen vrij ruim. Dat jij er niet voor in aanmerking komt is omdat je op een of andere manier gedeeltelijke in een uitkering zit met sollicitatieplicht vermoed ik. Als je daar onder uit wil komen door met pensioen te gaan lijkt me niet de bedoeling. Veel pensioen zal je trouwens niet krijgen als je op je 61e er mee wil ophouden. Die anderhalf jaar eerder van mij vond ik al knap duur. Edited 8 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 4 minutes ago, carl said: Is dat zo? Ellie is sinds gisteren met vervroegd pensioen en veel van haar collega’s vallen nog wel eens in bij zwangerschap e.d. Dat doen ze toch niet voor niets? Lees het bovenstaande stukje..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 2 hours ago, carl said: Ellie is sinds gisteren met vervroegd pensioen en veel van haar collega’s vallen nog wel eens in bij zwangerschap e.d. Als ik dat stukje op internet nog eens lees zijn de uitzonderingen vrij ruim. Dat jij er niet voor in aanmerking komt is omdat je op een of andere manier gedeeltelijke in een uitkering zit met sollicitatieplicht vermoed ik. Als je daar onder uit wil komen door met pensioen te gaan lijkt me niet de bedoeling. Veel pensioen zal je trouwens niet krijgen als je op je 61e er mee wil ophouden. Die anderhalf jaar eerder van mij vond ik al knap duur. Als je mijn stukjes op dit forum had gelezen, dan had je kunnen weten dat ik gewoon werk en belasting betaal. Ik heb alleen maanden dat ik net een paar honderd € te kort kom. Ik heb ook maanden dat ik genoeg verdien en niets krijg of zelfs terug geef. Met mijn gemeente heb ik die deal gemaakt. Wat die sollicitatie plicht betreft, formeel heb ik die. Al weten ze bij de gemeente ook wel dat boven de 55 vrijwel niemand meer een nieuwe baan krijgt. De kranten staan er regelmatig bol van. Toch heb ik de afgelopen maand op 2 aardige vacatures gesolliciteerd. Je hoort meestal niets..... De politiek heeft echter nog oogkleppen voor of wil het gewoon niet weten, dat leeftijd discriminatie heel normaal is. Ik ken zelfs bedrijven die niemand boven de 45 aannemen. Als je daar politici uit de gemeente op aanspreekt dan krijg je antwoorden van " Jack we kunnen mensen van 60 en ouder toch niet als verloren beschouwen". Ze hebben formeel gelijk maar staan heel vér van de werkelijkheid. Ik behoor kennelijk tot een verloren generatie zo voel ik me echt niet, maar makkelijk wordt het je niet gemaakt, met al die betutteling, regeltjes en projecten die bij voorbaat kansloos zijn. Maar ja, naar buiten toe moet je als gemeente iets doen voor die groep. Volstrekt kansloos. Wat ik fijn zou vinden, als je, je verstand eens gebruikt Carl. Wat je hier neerschrijft vind ik behoorlijk aanmatig, niet alleen voor mij, maar ook voor alle ander 55plussers die zonder werk zitten. Geld interesseert me geen snars. Zolang ik mijn rekeningen maar makkelijk kan betalen, dan voel ik me rijk. Ik heb verder alles en kan ik bijna alles zelf. Eerlijk gezegd heb ik dan medelijden met arme sloebers zoals jij, die blijkbaar dik in de slappe was zitten, maar toch altijd weer problemen hebben met geld en alles duur vinden. Edited 8 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Vanaf mijn 60e iets van 3 jaar vruchteloos gesolliciteerd. Dat was wel een vrijwillig corvee, om de UWV te behagen. Maar daarna schluss. Vervroegd pensioen moet je doen. Als het kan. Werken tot je 67e, terwijl ze vroeger allerlei regelingen hadden om eerder te kunnen stoppen met werken, ambtenaren voorop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 11 minutes ago, mumsoft said: Vanaf mijn 60e iets van 3 jaar vruchteloos gesolliciteerd. Dat was wel een vrijwillig corvee, om de UWV te behagen. Maar daarna schluss. Vervroegd pensioen moet je doen. Als het kan. Werken tot je 67e, terwijl ze vroeger allerlei regelingen hadden om eerder te kunnen stoppen met werken, ambtenaren voorop. Als het even kan, met 61 en 5 maanden (1 maandje meer voor de zekerheid) Daarna blijf ik gewoon lekker doorwerken. Ik vind audio en mensen veel te leuk. Wat "regelingen betreft" Waarom denk je dat er bij de Belastingdienst een chronisch te kort is aan personeel? Ik had beter ambtenaar kunnen worden. Edited 8 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 De politiek verzint van alles, en de belastingdienst moet naar haar pijpen dansen. Nou, tel uit je verlies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) de ondergang van de belastingdienst begon met Jenny Thunissen, een onbenul met dikke wollen trui die de tent volstopte met managers (er zijn vast vele linkse vriendjes aan een baan geholpen). En iedereen weet: je moet geen managers hebben maar vaklui en harde werkers. En dan inderdaad de altijd ontkennende politiek. We zien dit al 15 jaar ontsporen, maar het is altijd ontkennen (=liegen) tot je barst. Edited 8 juli 2018 by robx typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts