Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, vintagemod said:

officieel nog vier ,ik hoop langer te werken ,na pensioen  twee dagen , ,verstand op nul en door,

mvg wol

Hoezo "verstand op nul"? Niks veranderen dus!

Groet,

Leobus

1 hour ago, Tubejack said:

Ik zou dan juist zeggen: "techniek die niet meer vernieuwd, geen ontwikkelingskosten meer, veel grotere oplages dus omlaag die prijs." Maar helaas pick-up elementen zijn alleen maar duurder geworden en wat zit er nu in qua materiaal? Dat is toch geen enkele in verhouding met die Auralic mini, die bomvol electronica en hi-tech zit. Omgekeerd kan ook. Dat er mensen zijn met een streamer van €500 die niets begrijpen van analoge liefhebbers. €449 en dan heb ik nog een platenspeler nodig voordat er geluid uit komt.  Dat denk ik zelf namelijk af en toe wel. Het verscheurd me soms die twee-strijd.  Beide lijkt me een goede koop.  Lastig Carl.  

Als je het over begrippen duur en goedkoop hebt, dan kan je het objectief en subjectief benaderen. Ik vind een caravan al heel snel duur omdat het me niets interesseert. Bij audio ligt dat anders terwijl ik me wel een afvraag waarom het zoveel geld moet kosten. Die Pass Kloon van Roger vind ik objectief en subjectief zeer redelijk geprijst om het woord goedkoop niet te gebruiken.

Edited by carl

20 minutes ago, robx said:

De ontplofte versterker maakte niet zoveel herrie dat het ''concert' geluid minder opviel. 

Wegens privé perikelen - ziekte - is alles vertraagd maar ik voel best voor restauratie (niet reparatie) van het ding. Gewoon ff objectief bezien : waarom zou dat stomme stuk ijzer niet spelend kunnen worden gehouden. 

Vandaar mijn vraag:  "hoe vaak is nou echt herrie?" Zijn dat weken, dagen? Als het stil in huis valt dat extra op.  Zo had ik rechts schatten van buren, alleen geen kinderen en geen of nauwelijks muziek aan.  Op een dag kwam ze: "Zeg Jack wordt jij niet gek van die herrie?" Buren links, hadden 2 kinderen die wel eens gilden of de trap als glijbaan gebruikte.  Ik: "nee hoor als er geen leven inzit, is het niet goed".  

Objectief: "Niets heeft het eeuwige leven".  Kan heel goed zijn dat je versterker één van je luidsprekers soms als "kortsluiting zien"  en dan Boem! versterker.  Ga daar maar eens naar zoeken...   Meet gewoon met een universeel meter de ohmse waardes van je luidsprekers en dat stuk-voor-stuk de units, nadat je natuurlijk een algemene meting tussen de luidsprekerklemmen rechts en links heb gedaan.  Het kan best zijn dat een of meerdere units /spreekspoelen gewoon op zijn.

Ander waar gebeurt verhaal.  Bij familie Feenstra heeft vele winters lang, niemand kou geleden! Luidsprekers die om de e.e.a. reden bij testen faalde gingen subiet de open haard in.  Het werd minder toen speksteen gebruikt werd....    Met andere woorden Rob, een goed advies is lastig.  Mocht blijken dat je units defect zijn, dan is het wellicht een idee om kleinere luidsprekers te nemen die toch groots klinken.  

1 hour ago, Pjotr said:

Ja, dat is de laatste 20 jaar wel die kant op gegaan qua politiek :wacko: Maar het oorspronkelijke idee was toch echt andersom.

Ik zeg maar wat ik 40 jaar geleden op de universiteit geleerd heb Peter. Hoe die Grieken erover dachten weet ik eigenlijk niet, maar gelukkig ontwikkelen begrippen zich.

9 minutes ago, carl said:

Ik zeg maar wat ik 40 jaar geleden op de universiteit geleerd heb Peter. Hoe die Grieken erover dachten weet ik eigenlijk niet, maar gelukkig ontwikkelen begrippen zich.

Ontwikkelen begrippen zich? Hoebedoellu? :huh: Kan het nou niet een wenselijke "ontwikkeling" noemen. Het gevolg is steeds meer egoïsme en een algemene moraal van schijt aan de buren, de politiek en de rest................

Marc: bedankt voor je aanbod van de streamer, misschien ga ik daar nog wel eens op terugkomen.

RobX: breng dat ding nou eens naar Jerry, komt-ie beter dan ooit weer terug.

Algemeen: ik ga dit forum definitief verlaten vrienden, het ga jullie allemaal goed. Wees lief voor elkaar. ;)

35 minutes ago, carl said:

Als je het over begrippen duur en goedkoop hebt, dan kan je het objectief en subjectief benaderen. Ik vind een caravan al heel snel duur omdat het me niets interesseert. Bij audio ligt dat anders terwijl ik me wel een afvraag waarom het zoveel geld moet kosten. Die Pass Kloon van Roger vind ik objectief en subjectief zeer redelijk geprijst om het woord goedkoop niet te gebruiken.

Ik heb niets met, huizen, auto's, caravans én boten Carl :o  Top. dat de Pass Kloon van Roger zo goed werkt.  Niet een idee om een beetje reclame voor hem te maken bij Puresound ;)

15 minutes ago, KT88 said:

Algemeen: ik ga dit forum definitief verlaten vrienden, het ga jullie allemaal goed. Wees lief voor elkaar. ;)

Lijkt me een prima advies.  Dag KTje, bedankt voor je inspiratie. Top 👍🏼   

Edited by Tubejack

2 hours ago, robx said:

Afijn de mega lawaai liefhebbende intussen half dove minderheid mag best in een weiland gaan zitten zo ergens bij de verlengde a4  in plaats van een woonwijk in Delft. 

Liever niet: dan heb ik er last van. Delft-Noord is prima zo.

Edited by Ove Rickland

2 hours ago, KT88 said:

Marc: bedankt voor je aanbod van de streamer, misschien ga ik daar nog wel eens op terugkomen.

Ja, prima, of niet prima, je blijft welkom én een warm plekje in mijn hart houden. Niets blijft hetzelfde, maar dat wel.

En als ik nog wat voor je kan doen kun je me hopelijk bereiken. Het ga je goed.

Ja ik had al het plan opgevat die linkerspeaker eens goed te onderzoeken (en daarna de andere), inclusief het filter. Dank voor de tips Jack. 

Hoe kom ik in contact met genoemde Jerry ? Ik ken de naam intussen natuurlijk wel,  maar weet niet hoe ik hem bereik. 

groet

21 hours ago, Pjotr said:

Ontwikkelen begrippen zich? Hoebedoellu? :huh: Kan het nou niet een wenselijke "ontwikkeling" noemen. Het gevolg is steeds meer egoïsme en een algemene moraal van schijt aan de buren, de politiek en de rest................

Het voortdurend zuiveren in Turkije noemt Erdogan ongetwijfeld democratie want hij is immers de democratisch gekozen leider. Onze democratisch besef gaat veel verder want hier kunnen politieke tegenstanders gewoon benoemd worden in belangrijke banen. Dat het populisme niet bijdraagt aan het prettig met elkaar omgaan ben ik zeker met eens.  Om politieke redenen elkaar voortdurend het leven onmogelijk maken is walgelijk. 

23 hours ago, Ivan10 said:

Beste KT88 we gaan je stille aanwezigheid missen. Kunnen we je nog ergens bereiken?

Ik heb verscheidene mensen van hier in mijn FB-lijst staan, w.o. Marco, Roger, Ruud, Peter Burgers (en vast nog wel meer).
Dus kan altijd via 1 van hen, of je moet me even opzoeken daar en een verzoekje sturen.

Door de steeds slechter wordende gezondheidstoestand kan ik vrijwel niets meer doen op audiogebied, en is de interesse ook verflauwd.
Of dat ooit nog weer eens terugkomt.......ik vrees van niet.
Voorlopig ben ik druk met overleven, en de spaarzame energie besteed ik liever aan andere zaken. ;)

9 hours ago, KT88 said:

Door de steeds slechter wordende gezondheidstoestand kan ik vrijwel niets meer doen op audiogebied, en is de interesse ook verflauwd.
Of dat ooit nog weer eens terugkomt.......ik vrees van niet.
Voorlopig ben ik druk met overleven, en de spaarzame energie besteed ik liever aan andere zaken. ;)

Dat is zwaar vervelend en erg jammer dat dit je overkomt. Je hebt vast nog veel muziek in je hoofd zitten met zoveel kennis en ervaring, je eigen interne radio. Dus hopelijk blijft muziek altijd bij je. De spaarzame energie die je hebt zal vast uitgaan naar andere mooie dingen, waar je van geniet. Goed bezig! 

Edited by Ivan10

16 hours ago, KT88 said:

De laatste keer heb ik je bij Marco gezien Sander en het was toch wel erg gezellig. Ik hoop verder dat je met al je herinneringen toch nog wel gelukkig bent. En geneer je niet om een keer een reactie te geven.

Vandaag viel het rechter kanaal uit.  De phono kabel was al gaar maar zolang het werkt.... even een ander vaag kabeltje tussen gefröbeld maar dat viel behoorlijk tegen, klonk gelijk dof. Normaal gebruik ik daar Prefer MKG-18 voor. Afijn mooi gerepareerd en het klinkt weer top.  Verder de MC-10 step-up trafo aangepast voor de DL-103 die in mijn VDV MCML05 voorversterker zit. Ik heb het idee dat die step-up nog iets meer details geeft t.o.v. de Denon AU-300LC.  Verder de opstelling veranderd zodat ik met 2 draaitafels kan spelen en makkelijk kan schakelen tussen de TD-2001 met MP-200 en PS-6750 met DL-103.  Ze klinken en werken allebei erg goed.  De beste vind ik momenteel de TD-2001, lekker muziekaal :) 

Edited by Tubejack

Ik heb vandaag een min-of-meer gelukte poging gedaan Volumio eruit te werken, ten faveure van een nette Kodi-setup. Punt was, niet alles van Kodi werkte onder Volumio, en na een update van Volumio was dat alleen maar erger geworden. Nu draait Kodi op zijn eigen osje, LibreElec. Als er dan iets niet werkt weet je wie je boos moet aankijken. Het zijn verdomd veelzijdige dingetjes, die raspjes, alleen plaatjes draaien lukt nog net niet. ;)

Ik heb eerst een backup gemaakt van de rasp boven, een klein sd-kaartje opnieuw gevuld met LibreElec+Kodi, en daar de backup overheen gerestored. Alleen de passwords moest ik met de hand invoeren. Voorlopig rapidtv erbij voor beneden, boven hiptv (vind ik veel prettiger werken overigens), en nog eens een keer uitzoeken hoe het met opnames gaat.

Zo heb je van die heel verschillende  audiofiele dagen! Het duurt nog even voor mijn tweede draaitafel op de stoep staat, dan ga ik daar weer aan werken.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...