Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Ove Rickland said:

Klinkt als nog meer digitale vervuiling in huis.

Als je daar gevoelig voor bent, of denkt dat je dat bent.... kun je je huis zo inrichten dat je daar minimaal last van hebt  @mumsoft  dergelijke producten worden niet  ondersteund.  Er is wel iets ruimte, maar dan "best effort"  Het hangt er net vanaf wie je aan de lijn krijgt en hoe druk het is. ;)

Edited by Tubejack

28 minutes ago, Tubejack said:

Als je daar gevoelig voor bent, of denkt dat je dat bent.... kun je je huis zo inrichten dat je daar minimaal last van hebt  @mumsoft  dergelijke producten worden niet  ondersteund.  Er is wel iets ruimte, maar dan "best effort"  Het hangt er net vanaf wie je aan de lijn krijgt en hoe druk het is. ;)

Dat is altijd de makke met dit type "last". Je weet het pas als je er aan overleden bent.... :unsure:

9 minutes ago, Pjotr said:

Dat is altijd de makke met dit type "last". Je weet het pas als je er aan overleden bent.... :unsure:

Ik miste je al :o Wat ik weet Pjotr, dat er wel degelijk mensen gevoelig zijn voor HF straling.  Je heb dan 2 opties of op de heide gaan wonen of je huis veranderen in een soort kooi van Faraday.  https://www.ad.nl/binnenland/ziek-van-straling~a9f1f801/ 

2 hours ago, Ove Rickland said:

Klinkt als nog meer digitale vervuiling in huis.

Ove om nog even op je vraag terug te komen.  Ik heb meerdere WiFi stations met minimaal zendvermogen, dat vind ik zelf beter dan een dik accespoint, ik hou ook niet zo van HF.  Verder gaat het WiFi 's nachts uit en DECT na 10:00 in eco stand.  Achter heb ik HR++ glas met gas en metaal folie waar nauwelijks iets doorheen komt verder veel beton met beton ijzer.  Ik zou de ramen voor in de woonkamer nog kunnen voorzien van HR++ maar dat is  kostbaar.  Goed alternatief is speciaal raam folie wat ook veel gebruikt wordt in kantoren, daar zit ook een metaal laag in en heb ik in de slaapkamers.  Je zou nog een stap verder kunnen gaat door alle digitale spullen uit te bannen. De TV, CD-speler, computers, magnetron, smartphones, ledlampen,  dimmers etc.  Volgens mij kun je heel ver komen zonder al te veel verlies van comfort :)

1 hour ago, robx said:

Bij mij is het inschakelen van de wifi in de huiskamer goed te horen.  De echte vraag is : doet dit iets met de apparatuur ... of met de luisteraar. Slaap lekker. 

groet

Bij mij niet, het basis station en repeater staan op slechts 6% van hun zendvermogen.  Signalen van buiten zijn veel sterker!  

Maar weet je Rob,  ik kan hier lullen als brugman, maar heb niet de illusie dat, dat er iets toe doet.  :D  

Edited by Tubejack

1 hour ago, Tubejack said:

Ik miste je al :o Wat ik weet Pjotr, dat er wel degelijk mensen gevoelig zijn voor HF straling.  Je heb dan 2 opties of op de heide gaan wonen of je huis veranderen in een soort kooi van Faraday.  https://www.ad.nl/binnenland/ziek-van-straling~a9f1f801/ 

Op de heide gaan wonen is ook geen optie. Tegenwoordig heeft je mobieltje ook daar prima dekking en blijft je Googlemaps het ook daar prima doen. Je hoeft er trouwens helemaal zelf geen mobiele telefoon voor te hebben, die HF straling is er toch wel. Deze discussie is  trouwens al zo oud als we radio en telegraaf hebben, dus vanaf begin 1900. En er zullen altijd mensen moeite mee blijven hebben.

Edited by Pjotr

2 minutes ago, Pjotr said:

Er zullen altijd mensen moeite mee blijven hebben.

Klopt. Verder maak af en toe locaties mee zonder 3 of 4G dekking.

Zo ziet ons WiFi netwerkje er nu uit, ben het nog aan het optimaliseren, maar de 1e indrukken zijn vrij goed.   :)

jackmesh.jpg

Vandaag mijn audioruimte  maar eens aan het stofzuigen en  uitmesten. Door vakantie en de hittegolf was die minder gebruikt de laatste tijd. Morgen ga ik daar mee verder en wordt de High End weer aangesloten. Komen ook wat leuke shows de komende tijd. Ik heb er weer zin “an”. 

Kan je de repeater ook bedraad aansluiten? 

Verder wel leuk. 

Ik ben nu voor een privé klus voor een museum een netwerk aan het configureren en daar werk ik ook met een mesh systeem in de ap's.

Werkt prima maar dan natuurijk bedraad. 

Hier is immers capaciteit belangrijker en wil je de belasting kunnen verdelen. 

O en effect van de wifi op de audio is mij hier nog niet opgevallen. 

Ik heb mijn streamer op zolder (daarom) bewust bedraad. Voor de afstandsbediening via de I-pad  heb je toch wel WiFi nodig. Ik heb het effect daarvan nog niet gehoord. Zou best kunnen zijn dat sommige apparatuur daarvoor gevoeliger is. 

On 2-9-2018 at 7:36 PM, robx said:

Bij mij is het inschakelen van de wifi in de huiskamer goed te horen.  De echte vraag is : doet dit iets met de apparatuur ... of met de luisteraar. Slaap lekker. 

groet

Eigenlijk wel simpel. Als je weer eens hier bent, zet ik de wifi toch lekker uit? Kijken of je verschil hoort. Ik dènk het niet.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...