Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Tubejack said:

Na 3,5 week training met meer dan100% inzet (en 0% energie om nog wat anders te doen.) Lig ik er één dag, voor het officiële begin er uit. Beetje depri :(

Een beetje depri hoort erbij Jack. Wij weten dat je ertoe doet en behulpzaam bent om anderen van dienst te zijn op allerlei gebied. Dat weet jezelf ook. Dus niet te lang getreurd.

Een vriendin van mijn dochter zat (zit?) ook bij een helpdesk (iets juridisch). Kreeg commentaar van de leiding omdat haar produktie niet hoog genoeg lag. Gelukkig kwam er een kwaliteitsonderzoek waaruit bleek dat zij een foutmarge had van 0 procent. Dat lag bij de collega’s wel even anders. Het is maar wat van de medewerkers verwacht wordt door de leiding en zoiets zal bij Jack ook wel spelen. De volgende keer past hij gewoon beter in het profiel.

Edited by carl

1 hour ago, audiovorden said:

Een beetje depri hoort erbij Jack. Wij weten dat je ertoe doet en behulpzaam bent om anderen van dienst te zijn op allerlei gebied. Dat weet jezelf ook. Dus niet te lang getreurd.

Precies :) Voelde best fijn, als een van de oudste medewerkers, tussen al die jonge mensen. Heerlijk met de fiets, 3 kwartier onderweg. Je voelt je weer gewaardeerd, als je een baan hebt. Maar goed mijn hersens werken nog uitstekend  Morgen weer tussen de jonkies maar dan 🏃🏼‍♂️ We zijn aan het trainen voor de Dam tot Dam en de halve marathon van Amsterdam.  Ga zo lekker muziek luisteren.    

Ik ga mijn collega’s missen. Ik zal XS4ALL onveranderd blijven aanbevelen. Net als Paul. 

Edited by Tubejack

1 hour ago, Tubejack said:

Precies :) Voelde best fijn, als een van de oudste medewerkers, tussen al die jonge mensen. Heerlijk met de fiets, 3 kwartier onderweg. Je voelt je weer gewaardeerd, als je een baan hebt. Maar goed mijn hersens werken nog uitstekend  Morgen weer tussen de jonkies maar dan 🏃🏼‍♂️ We zijn aan het trainen voor de Dam tot Dam en de halve marathon van Amsterdam.  Ga zo lekker muziek luisteren.    

Ik ga mijn collega’s missen. Ik zal XS4ALL onveranderd blijven aanbevelen. Net als Paul. 

Ja, jammer Jack. Vooral als je zelf het gevoel had dat het wel goed ging, tja, waar gaat het dan mis? Goed, op naar de volgende leuke baan :rolleyes:

1 minute ago, René N. said:

Ja, jammer Jack. Vooral als je zelf het gevoel had dat het wel goed ging, tja, waar gaat het dan mis? Goed, op naar de volgende leuke baan :rolleyes:

Niet communicatief genoeg. :o  Weet je ik heb echt enorm mijn best gedaan. Misschien was dat wel fout of te bedreigend. Ik zag na 2 dagen, al allerlei verbeter modellen.  

1 minute ago, Tubejack said:

Niet communicatief genoeg. :o  Weet je ik heb echt enorm mijn best gedaan. Misschien was dat wel fout of te bedreigend. Ik zag na 2 dagen, al allerlei verbeter modellen.  

Niet communicatief genoeg? Inderdaad, :o. Ik PM je even....

59 minutes ago, Tubejack said:

Hadden ze jou om verbeterpunten/modellen gevraagd?

11 hours ago, Tubejack said:

Ik zag na 2 dagen, al allerlei verbeter modellen.  

Misschien zaten ze op jouw oplossingen wel helemaal niet te wachten Jack en verstoorde je zo het proces.In het algemeen is het wel verstandig in dergelijke situaties je ietwat terughoudend op te stellen. Ik vrees dat je te enthousiast bent geweest en niet “kneedbaar” genoeg. 

Edited by carl

Daarom vroeg ik ook expliciet of er om gevraagd werd. En Jack geeft aan dat dat zo was en aangemoedigd werd. Dat is wel een beetje sneaky en moet je zeker voorzichtig zijn. Het zou anders geweest zijn als je ongevraagd "verbeterpunten" aandraagt. Dat wordt vrijwel nooit op prijs gesteld. Ook al was het een "cursus", het blijft onderdeel van een sollicitatieprocedure.

Ik heb zelf nogal wat sollicitaties gedaan. We hadden er dan zeer uitgebreid over hoe iemand in “ons” plaatje moest passen. Als er dan iemand solliciteert die een totaal ander plaatje voor ogen heeft werd hij afgeserveerd, hoe goed hij ook was. Bij een wat ouder iemand ligt dat zelfs nog wat lastiger omdat hij het vermogen heeft de rest van het personeel mee te krijgen. Mensen halen geen potentiële stoorzender binnen.Ik hoop dat Jack nog ergens anders een kans krijgt want daar is hij slim genoeg voor en hij heeft ongetwijfeld weer wat geleerd.

1 hour ago, mumsoft said:

Over de motivatie van XS4All hoor ik hier niets. Wel allerlei veronderstellingen. Maar leeftijdsdiscriminatie stond natuurlijk niet in het rapportje, want dat mag niet.

Een motivatie is niet nodig als je nog in je proefperiode zit. Dat is erg vervelend, want je zou zelf wel graag willen weten waarom, want dan kun je er nog iets mee. Alle feedback is immers welkom.
Echter als de reden is dat je te oud, te klein, te dik, te groot of scheel bent, mag je dat als werkgeverr weer niet, want dan discrimmineer je. In dat geval krijg je een lulverhaal te horen. Daar kun je het dan mee doen.

Edited by Sodejuu

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...